
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svorkovnice pro rozpojení elektriky zadního cela
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [2]:
Text:
Dodatečná montáž svokrovnice elektroinstalace škody 105 / 130Jak nejspíše každý majitel vozu Škoda 105 / 130 ví, tak elektrické kabely, které vedou k zadním světlům, nejsou rozděleny žádnou svorkovnicí. Při demontáži zadního čela, ať už jde o jaký koliv důvod, se stává řešením (u eLkového čela) vypojením svorek z obímek žárovek, popřípadě celých obímek ze světel, nebo navíc (u eMkového čela) ještě vyvlečení kabelů pro úplné odendání zadního čela.
Jelikož se mi mockrát stalo, že jsem si šlápl na nazemi na válející se žárovky s obímkami, přišlo mi jako dobrý nápad dodělat do elektrické instalace "navíc" jednu svorkovnici s 8mi pozicemi. Je to klasická "škodovácká" svorkovnice, která je např. u přístrojového štítu, tykadlového spínače směrových světel, apod.
Je to velice praktické už jen proto, že se nemusí nic odpojit z obímek, jen se povolí 6 šroubů držící zadní čelo a vypojí se "nová" svorka. Já to na svém voze mám a je to moc dobrá věc :-)
Zde je schéma zapojení, podotýkám, že je to pro "eLkové" čelo, ale myslím že to s menší úpravou je možný i pro "eMko" :-)
Snad se to někomu bude hodit...
info:
Správce článku: Vilda - zrušená registraceZaloženo: 08.02.07 22:41 Poslední změna: 14.02.07 00:56
Svorkovnice pro rozpojení elektriky zadního cela - komentáře:
a na tu volnou 8.pozici bych se nebal zapojit kostru, spojeni zadniho cela primo s ukostrenim motoru, pro jeste lepsi spolehlivost

skvely napad, a kdyz uz se to dela tak je idealni celou elektroinstalaci zadniho cela udelat novou - novy kabely, dutinky, objimky, a pak nehrozi zrady v elektroinstalaci

hmm tohle mě ještě nenapadlo,dobrej nápad do budoucna

-> Jirik : a jeje

Já to měl dokonce udělané tak, že jsem měl konektory vymyšlené tak, že jsem mohl přepojovat Ascoňácký světla s eMkovejma na různá čela. 
Teď už mám čelo jen jedno.

Teď už mám čelo jen jedno.
-> Gryzly: Já to takhle taky dřív řešil, ale prostě pohodlnější je to odpojit a dát úplně stranou.
Tak jsem rád, že to někomu k něčemu je

Čel jsem už oddělával hodně, bud ty kabely protáhnu a smotám do klubíčka do pravé zadní kapsy, kde nepřekáží, navíc eMko má tu výhodu že svítilny jsou zezadu označeny barevně takže puvodní dráty lze rychle a bezchybně zapojit. nebo ty kabely neodpojuju vubec a čelo postavím na výšku a opřu o pravý zadní blatník z venku, akorát na něj dám hadr aby se neodřel.
A na své Hněduli jsem v květnu při G.O. převodovky taky udělal konektor, koupil jsem v mototechně nějaký univerzál osmi drátový, a napájel jsem to tam.
A na své Hněduli jsem v květnu při G.O. převodovky taky udělal konektor, koupil jsem v mototechně nějaký univerzál osmi drátový, a napájel jsem to tam.
Dobrej nápad, to udělam až budu měnit zadní čelo
vyborna věc taky ji mam na aute ...při sundavani čela k nezaplacení
10B
