Nevím jestli je to mojí zhýčkaností z jiných shopů, ale moje zkušenost s E.v.v. je následující:
Zboží objednáno, vše skladem. Objednávka ten den potvrzena. Zásilka odeslána 4-tý !!! pracovní den, a bez jakehokoliv upozpornění, mail i telefon jsem zadal. S cenou o cca 10% vetší než v objednávce. Připadá mi, že zboží objednali u dodavatele až po mojí objednávce . . .
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startér z Feldy do Škodovky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Chtěl bych tady shrnout informace o přestavbě startéru z felície do škody 742.1.. Posbíral jsem něco tady od členů z virtu,něco na techwebu a něco na sakyho stránkách.Věci potřebné k přestavbě:
-nějaký ten startér z feldy
osobně si myslím,že se přestavba vyplatí,když cena startéru nepřesáhne 1200,- , pak už bych uvažoval o novém s reduktorem,který vyjde na nějakých 2500,-
-víko břemene startéru -obj.č.dílu / 6955310 / 169,- bez DPH
je to díl co dosedá na převodovku,je skoro stejný,akorát díry šroubů jsou otočené zrcadlově(z důvodu natočení, tak aby se zabránilo možnému potkání startéru s poloosou) a je větší otvor pro škodovácký pastorek
-pastorek startéru -obj.č.dílu / 3371120 / 130,- bez DPH
je třeba ho vyměnit za ten původní, kvůli jinému počtu nebo velikosti zubů(přesně nevím) na setrvačníku
Díly jsem objednal u firmy E.v.v. Kroměříž - na jejich stránkách www.evv.cz jsou některé díly přímo k zakoupení(i přímo startér s reduktorem jako komplet).Já jsem se obrátil přímo na paní stloukalovou stloukalova@evv.cz a napsal ji mail,kde jsem uvedl čísla dílů.Už ví o co jde a ochotně poradí.
Jako doplněk uvedu ještě číslo ložiska na kotvu startéru(rotor), bylo vymlácené a dalo mi to práci než jsem to číslo sehnal,tak ať to nehledáte :) je to to menší,to větší ještě doplním
- ložisko 608 2Z kotvy startéru felicie zadní - dá se objednat u stejné firmy.
- ložisko 6002-2Z/LHT23 -- // -- přední -taktéž.
Složené to ještě nemám,protože ho celý trošku repasuju, ale postupně to sem doplním.
info:
Správce článku: DoyleZaloženo: 27.01.07 23:19 Poslední změna: 25.02.07 22:11
Startér z Feldy do Škodovky - komentáře:
tak je to vybavene, z EVV sa mi ozvali, nasli po jednom kuse a aj zaslali. konverziu som spravil bezproblemov, len este musim pozhanat novy magnet pretoze nevladze vtiahnut kotvu a velmi sa prehrieva. urcite to je zavitovy skrat v cievke. nevie nahodou niekto, aky ma mat magnet odpor, resp. aky ma odoberat prud pri 12V ?
ok, tak este pockam, ci sa ozvu. dik.
-> minno: evv.cz
-> vhml: čo je to EVV?
-> Kaňa 04.03.14 02:22:59: EVV normálně funguje. Minulý týden mi od nich přišly věci na starter
prosim vas, daju sa este niekde inde zohnat tie dva diely 6955310 a 3371120 ? zastupenie Magnetonu u nas asi krachlo a z E.V.V sa mi nik neozval ( v zasobach uvedene diely stale vedu ). pripadne kto by mi to vedel u nich objednat a poslat ? feldovy starter mam uz zrenovovany a rad by som to dal dokopy. vdaka.
-> stengl87: no ved musíš dať remeničku z 105/120 pretože magneton altíky majú väčšinou drážkovanú remeničku...
-> Martin NM: Tim prehodit remenicku myslis co ??
-> stengl87: išiel, ale treba tam upraviť uchytenie a tiež prehodiť remeničku...
Omlouvam se hodim to sem. Sel by podle tohoto navodu frknout do 136 altik MAGNETON
443115141 12v 1.4KW ?
443115141 12v 1.4KW ?
-> Xhanz: tak super
-> minno: Tak se nakonec roztočiil :) znova jsem vše řádně očistil. Tentokrát ještě řádněji, vyměnil konektor na té 50. a hola už točí jak má :)
-> Xhanz: A keď je štartér riadne namontovaný a zapojený, tak pri štartovaní hriadeľka vyskočí alebo nie? Ak áno a ak sa aj motorček roztočí po pripojení + na tvrdo, ako si písal, tak je problém v tom silovom spínači pod eloktromagnetom /nespína/. Zavolaj si pomocníka ktorý bude akože štartovať a ty po cvaknutí štartéra skús napríklad šrobovákom spojiť tie dva silové kontakty na štartéri. Ak sa štartér roztočí, je problém v tom spínači v štartéri ako som písal. Zoxidované kontaky alebo niečo podobné.
No, tak jsem si s tím teď hrál a:
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
-> minno: j předtím jsem tam měl origo a žádnej problém. Právě je to takový hodně tichý cvaknutí. Ani ne jak když vyskočí. Prostě tichoučký cvak
Zkusim ho zítra shodit, očistit kostru a mrknout na to. Docela mě to tedá prudí
Koupil jsem ho předevčírem od člověka tady na Virtu. Tak snad se mu dá věřit, že je OK 



-> Xhanz: a predtým so starým štartérom všetko v poriadku? Ak len cvakne, tak je zrejme niečo s elektromagnetickým spínačom v štartéri, alebo s rotorom (neroztočí sa), prípadne kostra....
Tak jsem to přeci jen zkontroloval a 50. mam zapojenej dobře, šťáva tam evidentně jde, protože jak otočím klíčkem, tak světlo pohasne mírně. Ale startér si ani nežvejkne
je slyšet tochoučký cvaknutí v něm

-> Xhanz: Keď máš bezkontaktné zapalko, tak kontakt 15a neriešiš, pretože ani cievka ho nemá, respektíve má, ale je naň pripojený kábel priamo od spínacej skrinky ako trvalé napájanie bez predradného odpora.
Čiže s bezkontaktom ti aj pri cievke ostáva nezapojený druhý koniec toho kábla, ktorý ide od štartéra.
Ad. štartér nefachčí: Ak štartérom ani necukne, hľadaj problém v kábliku čo ide na kontakt 50. Pri otočení kľúčikom do 2. polohy do neho musí ísť prúd (otestuj pripojením voltmetra medzi kábel 50 a kostru - otoč kľúčikom na 2. polohu a musí tam ísť šťava).
Čiže s bezkontaktom ti aj pri cievke ostáva nezapojený druhý koniec toho kábla, ktorý ide od štartéra.
Ad. štartér nefachčí: Ak štartérom ani necukne, hľadaj problém v kábliku čo ide na kontakt 50. Pri otočení kľúčikom do 2. polohy do neho musí ísť prúd (otestuj pripojením voltmetra medzi kábel 50 a kostru - otoč kľúčikom na 2. polohu a musí tam ísť šťava).
-> minno: Takže, když tam mám bezkontakt, tak tu 15a nemusím ani řešit? Tak mrknu na to zítra. Celkem me to ale prudí, že to nefrči.. :( že bych jak je tam blbej přístup špatně nasunul tu 50. na kontakt? No uvidíme
-> Xhanz: 15a je kontakt na napájanie zapaľovacej cievky mimo predradného odporu (u cievky klasického kontaktného zapaľovania) počas štartovania. U felda štartéru tento kábel nechaj buď nezapojený, alebo ak to chceš mať vychytané, tak si tam sprav premostenie relátkom a takto ten kábel pripoj.
Dneska jsem se do toho pustil, startér přehodil, ale měl bych dotaz prosím. Na origo startéru 742. jsou 3 kontakty. A to plusko z baterky, kontakt č.50 a č.15a. Na Feldím startéru je jen plusko a č50. Co s tou 15a? Tu mám prdnout kam?
Vyčetl jsem tady na fóru, že je to zkratovací a ne každej startér ho má zapojenej. Tudíž to že startér nefrčí tím hádám nebude?

Vyčetl jsem tady na fóru, že je to zkratovací a ne každej startér ho má zapojenej. Tudíž to že startér nefrčí tím hádám nebude?
uz je dole diky 

-> Tomanek007šade: Je tam od todo perka (grot) najdi si orisek z goly kterej se bude opirat jen o ten krouzek a klepni na to
Klepni do něj kladivem směrem dolu k pružině
-> OJOUCH: ja sitm valeckem nemuzu vubec hnout abych se dostal ktomu c krouzku
-> Tomanek007šade: Stahnes ho dolu a pod nim je perko (segrovka) to sundas a pak to stahnes
-> Tomanek007šade: tu nábu zatlač dolu a je tam okroužek, ten sundáš jako sajgrovku pístního čepu (jemně nějakým kuželovým šroubovákem)
potreboval bych poradit jak sundam tento krouzek ? diky i50.tinypic.com/t7ii41.jp
g
-> afro100: diky moc 

zdravim kde se da koupit ten pastorek a to viko bremene , odkazy co sem nasel na netu tak uz nemaj skladem nemá někdo odkaz kde bych to sehnal moc dik
starter jsem přeskaldal na 120ku ale stava se mi že se sem tam nezapadne a protoči se navolno, mam obrousit hrany na tom novem pastorku?
-> majop3k 05.07.12 16:43:00: Buď necháš pôvodnú cievku ako je a ten kontakt proste nezapojíš (t.j. pri štartovaní bude cievka hádzať máličko menšu iskru - cez leto je to jedno a v zime škodovkou nejazdíš), alebo to premostíš cez relé ako už bolo napísané a kontakt pripojíš ako bol.
-> majop3k: Není zač, aj bych napsal jak to přesně zapojit, ale je tu vedro k padnutí a nechce se mi přemýšlet
, ale myslím, že na to přijdeš 


-> Induktor: jasne, znie to logicky. dik

-> majop3k: Můžeš to překlemovat jak (tuším) Minno. On to udělal přes relátko. Od svorky 50 natáhl kablík do relátka a přes relátko na předřadný odpor.
Ked zapajam starter z felicie do skodovky musim dat 12v iduk. cievku? lebo na feliciovom neni kontakt č.15. 

-> MOLSO: okrem toho že samotný magnet škodovky váži to čo celý reduktor tak je v priemere tak o 2cm väčší , má 10 šrouby na pripojenie ,úplne inú časť vnútri
-> suri: tak pardon no prisiel mi rovnaky 

-> MOLSO: -> Vajda: elektromagnet 120 a felda nie je rovnaký ani náhodou
-> Vajda: myslim ze je rovnaky akurat nema vystup na predradny odpor ... 

-> MOLSO: to asi ten elekromagnet shodný s běžným 120tkovým startérem nebude že??? takže sehnat zase z feliciáckýho
-> Vajda: vymenit elektromagnet 

-> minno: tak sem to zkoušel mimo převodovku a startér se točí jak divej ale pastorek nevyjíždí....zůstává zasunut....Co ted?? nějaka rada jak zavadu odstanit?? předem díky..
-> Vajda: vyskúšaj ten štartér mimo prevodovky a uvidíš. Odmontuj ho, nechaj pripojené káble a kostru a otoč kľúčikom.
potřeboval bych poradit....startér mám z feliny , víko a pastorek přehožen aby pasoval do škody 120 a po nasazení do auta se startér jen točí a jako by se nedotýkal setrváku. Je možné že by se mi točil startér obráceně než má?? nebo se jen pastorek nevystčí a jen se točí...
-> minno: je to tak, si zober jak je u kyvky zatazeny cely agregat smerom dole oproti vlecke
-> MOLSO: tak to musela byt fakt nejako nizko ta prevodovka. No nic uvidim, skusim to risknut.
-> minno: veru hej
mne bolo divne že je ten štartér na stojáka ... ale zmestil sa a mal 2-3 cm medzeru od veka. A na vlečke už nemal.

-> MOLSO: je to divné
-> minno: na kyvke som mal prevodovku akosi nižšie a štarter sa vppohode zmestil. Po nahodení vlečky som nedokázal zatvoriť dekel a musel som nahodiť veko pre 742 miesto 1203kového 

-> MOLSO: to je čo za blbosť? šak či kyvka či vlečka, montážnosť štartéra sa nemení :)
-> majop3k: nemam skusenost ale aj 1203kove sa da pouzit. Na kyvke som ho mal celu sezonu, ale po zástavbe vlečky som už musel dať normálne lebo sa nezmestil pod veko
Sorry, ze vytahujem starsiu temu ale chcem sa spytat ci mate niekto skusenost s firmou Startpp.sk (okrem mgbikera) Teda otazka znie ci Vam prislo viko startera na S120 a nie na S1203 ako mgbikerovi? Dik
www.evv.cz/zbozi.php?co=d
etail&... to je ono?
-> Jindas: Tak se podívej na poslední stránku A nebo se podívej do nejprodávanějších dílů 3 místo
Prosim posli me odkaz na ty stranky na to viko a na pastorek(jak tam mas www.evv.cz tam jsem pastorek nasel ale ne viko) DIky moc:) 
