skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Upgrade pískátka na sv?tla:o)
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
Páč jsem záviděl majitelům novějších autíček že jím upozornění na rozsvícená světla píská jen při vypnutém zapalování a otevřených dveřích jal jsem se hledat a zkoušet různá zapojení jak toho docílit se standartně zakoupeným bzučákem. Který však píská kdykoli po otevření dveří při zapnutých světlech, ať motor běží nebo ne... No a když už jsem byl zoufalí napadlo mě se podívat do pár časopisů udělej si sám z dob minulých:o) Bylo tam jednoduché zapojení, ale upozorňující jen při vypnutí klíčku, ale ne při otevření dveří... Tak jsem ho drobátko upravil.. Je to jednoduchý jak facka:o)Takže co budeme potřebovat: Pájku, nějaký ten kablík, kousek kuprexitu, malinkatý spínací relátko, diodu a koupený bzučák, který má dva drátky:o)
Na obrázku je schéma zapojení.
P.Č.5(ev. 3) zapojíme podle toho, na které světla chceme upozorňovat, buď obrysy (P.Č.3) nebo potkávačky (P.Č.5)
Relé zapojíme následovně: spínané kontakty - P.Č.1 a D.S.
ovládací kontakty - P.Č.5 (3) a P.Č.2 (tvoří po vynutí klíčku kostru)
Jak je možné, že po vypnutí klíčku se z něčeho, kde je při zapnutém klíčku + napětí stane po vytnutí klíčku kostra??? Je to díky elektromagnetu na karburaci:o)
P.Č.1-8 = Pojistka číslo
Re. = Relátko
D. = Dioda (např. K130)
Bz. = Bzučák
D.S. = Dveřní spínač vnitřního osvětlení
Je samozřejmostí, že co je připojeno na pojistky je až na vývody ne na přívody:o)
A pro šťouraly, ne nedojde při rozsvícených světlek po vypnutí klíčku ku přechodu proudu přez náš pípák na cívku a elektromagne, tudíž ku stálému chodu motoru:o) Je to vyzkoušeno a funguje to bezvadně....
info:
Správce článku: Bagrr- máma mele EmuZaloženo: 04.10.06 16:35 Poslední změna: 04.10.06 16:56
Upgrade pískátka na sv?tla:o) - komentáře:
-> Karel.: Víš jak, tohle nejni na přiživení:o)) Okolo autí mam práce až nad hlavu a času je tak málo....
-> Bagrr: no to nevim ale asi ne :)) on je na tohle fakt machr...
zapnu zapalovani (spinacem) a dalsim spinacem startuju a jakmile zhansne dobijeni tak se mi rozsviti svetla... celkem parada doporucuju vsem... az ho uvidim tak se zeptam na zapojeni..
zapnu zapalovani (spinacem) a dalsim spinacem startuju a jakmile zhansne dobijeni tak se mi rozsviti svetla... celkem parada doporucuju vsem... az ho uvidim tak se zeptam na zapojeni..
-> Bagrr: tak to udělej byl by zájem

-> Majkl: a já mam hlavně automatický rozvěcení naprogramovaný v hlavě akurát nějakej ten eror se zhasínánim tam občas je

-> Majkl: To je taky práce na 5minut to spatvořit....



-> Bagrr: kecam, ma to dratu vic, ale zapojeni je taky na na 5minut a je to bez prace... to vim, kdyz to otec kupoval...
ja tohle neresim, misto takovejch blbinek mi udelal elektrikar automaticke rozsveceni a zhasinani svetel
ja tohle neresim, misto takovejch blbinek mi udelal elektrikar automaticke rozsveceni a zhasinani svetel

-> Majkl: se dvěma drátama to prostě nejde zapojit tak aby to pípalo při vyplim motoru po otevření dveří....

-> Majkl: Ale pípá, páč většinou je to zapojený následovně: plus na pojistku světel a mínus na dveřní kontakt.... Takže je to neodvyslí od motoru... Takhle musí být splněny tři podmínky: vypnutý zapalování, otevřený dveře a rozvícený světla aby to pípalo, jakmile není spněna jedna ze tří podmínek tak to nepípá....
-> Bagrr: no to o cem mluvim umi oboji, kdyz mas nastartovano tak to nepipa
-> Majkl: Páč já nepotřebuju upozorňovat že mam zaplý světla při běžícim motoru

-> Majkl: Výhoda tohodle je že to pípá jen při vyplim klíčku a zaplejch světlech při otevřenejch dveřích

-> Majkl: Pokud vim, tak se prodavaj pouze dvoudrátkový, kerý pípaj ať je klíček vyplej nebo zaplej...
jo a sou tam jen dva kabely plus a minus, s navodem co kam zapojit, prace na 5minut :))
neprodavaj tuhle vec za 100korun v kazdem hyper super? dokonce to ted funguje tak ze pokud nerozsvitis tak to pipa (kuli povinnemu sviceni) a kdyz pak zapomenes zhasnout tak to taky pipa :)
a je to bez prace
a je to bez prace
