skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Indikator dobijania a nabitia baterie
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Je to velmi jednoduchý indikátor dobíjania. Ja som ho nedavno postavil ale pocul som ze jeden chlapik ho použiva a sluzi velmi dobre.Ja som ho namotoval na spinaciu skrinku a to tak ze ak prepnem kluc do polohy 1 tak indikator sa zapne. Na indikatore je 1 zlta LED dioda, 3 zelene LED diody a 1 cervena. Zlta ukazuje slabu bateriu a teda nizke napatie. 3 zelene LEDky ukazuju optimalny stav baterie a dobijania. Cervena LEDka signalizuje prebijanie baterie.Zdar SKODOVAKOM
info:
Správce článku: hanci.misoZaloženo: 08.06.06 21:13 Poslední změna: 11.06.06 21:41
Indikator dobijania a nabitia baterie - komentáře:
-> FORM: zenerku sem neotočil. Když jsem to zkoušel tak to fungovalo, ale na daleko nižší napětí. V rozmezí 3 - 7 V
A prosím ta ake suciastky potrebujem kupit.mohol by si mi poslat zoznam suciastok na e-mail Slukar@azet.sk?Diki
-> hanci.miso: to by bylo fajn a kdyby se ti chtelo ho treba vyrobit a prodat B-))) pro nas nevedouci ...
chlapi mam uz nejake zvišne budiky tak sa pustim do výroby voltmetru a navod potom hodim sem :c)))
-> Paldr: svítí všechno? Neotočil jsi třeba tu zenerku?
Tak sem si to spájel do kupy, ale v zápětí nastal takový malinký problém. Když sem to připojil a otočil klíčkem, tak se to rozsvítilo jak vánoční stromeček. Tak bych řekl že soudruzi z NDR udělali někde chybu
Zkusím tam dat silnější odpory a uvidíme.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já mám doma dva origo ampérmetry velikos jako klasickéj budík, jeden je do + - 60A s nulou uprostřed a jeden je starší( vypadá jako z oktávky) a je na + - 30A taky s nulou uprostřed. jinak kdyby někdo chtěl můžu jich pár poshánět na vrákáči vojenský techniky. kdyžtak pište na mail..
-> hanci.miso: tak ja ti nakej poslu a muzes se do toho pustit B-)))
No chalani nemam poruke zvišny otačkomer ale je to pomerne jednoducha výroba. vyberieš plošak z otačkomeru a das pred voltmeter (to co je na rucicke a idu z toho dve kable) predradný odpor ale neviem aky trebalo by vyskusat ale nemam budik
-> CHIP: tak ted este kdo to vyrobi B-)))
-> M a r c e l - GARDE: Jo to by se mi taky libilo ... mista v aute mam dost a starej budik se urcite taky najde ...
nekde jsem kdysi videl merak kterej byl udelanej myslim z budiku palivomeru skodovky, nebo teplomeru? nevim, kazdopadne tam byla stupnice zelena/cervena a rucicka ukazovala aktualni stav, to by se mi mooooc libilo.
A o prakticnosti nepochybuju, Felicie uz me dvakrat vypekla na vadnem altiku a az do okamziku absolutni smrti baterie se neukazalo jedine bliknuti kontrolky, takze takovehle neco se urcite hodi.
ja osobne bych to chtel prave jako ten budik ze Skodovky, libilo by se mi to do pristrojovky, klidne misto palivomeru ...
dokazal by to nekdo vyrobit? ja jsem v tehle oblasti negramot ...
A o prakticnosti nepochybuju, Felicie uz me dvakrat vypekla na vadnem altiku a az do okamziku absolutni smrti baterie se neukazalo jedine bliknuti kontrolky, takze takovehle neco se urcite hodi.
ja osobne bych to chtel prave jako ten budik ze Skodovky, libilo by se mi to do pristrojovky, klidne misto palivomeru ...
dokazal by to nekdo vyrobit? ja jsem v tehle oblasti negramot ...
-> Misumi: ja tiež hrozne rad kukam po holkach ale radšej štartujem a nie tlačim a potom holky pozeraju namna
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jocko: to maš uplnu pravdu a da sa tym aj pekne odhalit niejaka vada altíku a zaroven vidíš ako maš hospodariť s elektrinou v aute aby si si nevybyl bateriu
-> Misumi: ku konstrukcii by som mal nejake vyhrady (spravil by som to inak), ale co sa tyka ucelu, tak to si trocha mimo. dobijanie nie je nikde kontrolovane a uz vobec nie indikovane. Jedina indikacia je kontrolka baterky, ale ta ked svieti, tak to vies, ze daleko uz nedojdes. V pripade nedobijania (napr, zla kostra na alternatore) alebo prebijania (napr. odpaleny regulator) je pruser jak vysity a v tom lepsom pripade bude treba dobit bateriu. V tom horsom pripade mozes bateriu po dlhodobom prebijani rovno vyhodit.
Nemám nic proti lidové tvořivosti,ale nechápu proč kontrolovat nabíjení,které je již kontrolované a řízené regulátorem.Je li funkční,musí držet +- 0,1 V.Případá mi to jako třeba vyrobit si kontrolku na klakson nebo stěrače.Autor jistě odpustí mou reaxi já nemám rád tisíce kontrolek .Raději se dívám na holky,než na ledky,ale každý sme jiný.
ano teda tranzistory NPN nizkovykonové, BC547,BC548,BC337,KC508,B
C108,BC107,BC238,BC639 a dalšie treba vyskušať aj ine ale tieto budu na 100% ist.
-> minno: prakticky jakykoli NPN, napr. BC547, KC237-9 apod.
tie tranzistoriky mozu byt lubovolne NPN? asi ano ze
Mám v obou vozech,oba LEDkové,každý jiné konstrukce. Jinak mohu doporučit,zvlášť v zimě je kontrola hospodaření s proudy důležitá a hlavně každá odchylka od normálu nebo závada na dobíjení se dá odhalit v zárodku,i když kontrolka dobíjení nesignalizuje problém.