navigace:
[
komentáře ]
[
hodnocení ]
[
text ]
[
fotky ]
obrázky [2]:
Text:
Já jsem světla pro denní svícení řešil trochu jinak, levněji a dá se říci i elegantně, je to pro M-kové tvarové světlomety na Š 120. Do parabol světlometů jsem ve stejné vzdálenosti od středu na opačnou stranu, než jsou parkovačky a ve stejné výšce, vyvrtal a upravil díry na objímky koncového světla a dal do nich 21 W žárovky, objímky jsou utěsněny O kroužky na vodu. Jsou po jedné v každé parabole. Místa pro žárovku uvnitř světlometu je dost, nevadí hlavní žárovce a objímka se vejde do hrnce. Zapojeno je to přes obyčejné proudové relé na spínání mlhovek či dalších světel. Ovládání cívky relé se napojí mezi pojistku č.2 a 3, může se do obvodu vložit vypínač, aby se světla vypnula, když by to bylo třeba. Svítí celá plocha světlometu a je to dobře vidět, řekl bych, že víc jak diodová světla pod nárazníkem.
Časem jsem klasické 21 W žárovky nahradil těmito
www.deramax.cz/led-autoza
rovka-18x-smd3led-cip-ba15
s-12v-bila/.../, je za 114 Kč/ks, jsou 3W,
koncové a osvětlení RZ jsem nahradil těmito:
www.deramax.cz/led-autoza
rovka-led-13x-smd5050-ba15
s-12v-bila/d-73496-c-1037 za 72 Kč/ ks
Toto zapojení je pro denní svícení, kdy svítí pouze předek auta. Koncová světla a osvětlení RZ nemusí svítit.
info:
Správce článku: srdcar 120L
Založeno: 13.03.14 01:22
Poslední změna: 13.03.14 01:33
Denní svícení s LED SMD žárovkami - komentáře:
-> Nwkt: Urvat i s nárazníkem !

-> Jozka: 
Navic kdyz uz nejaka auta maji denni svetla v hlavnich svetlech, tim myslim jako v parabole hlavnich svetel a ne nekde diody v rade pod parabolu, tak je to delany uplne jinak. Zarovky na denni svetla jsou v parabole dalkovych svetel a je to defakto dvouvlaknova zarovka, ktere prvni vlakno funguje jako dalkova svetla a druhe vlakno (zrejme pritazene odporem) jako svetlo denni. Jde o to, ze svetla denni musi svitit na primo a ne byt sklopena a uz vubec by to nemelo svitit pres svetla s brousenym sklem. Takze tohle je sice hezkej pokus, ale v praxi tak opravdu za 500,- , jak zde uz padlo. Zarovka navrtana nekde do boku paraboly nesviti tak jak by svitit mela a samozrejme o nejakej homologaci nemuze byt vubec rec. Takze jako napad do provozu je tohle uplne nepouzitelny. Tedy samozrejme pokud to nekdo chce mit legalni...
-> Jozka: Tak moje na Seat neukopneš, jsou v nárazníku

ale jinak jsou totálně k hovnu, jsou tam jenom proto aby něco svítilo. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Jinak je teda mám v nejnižší možný vejšce co to je legálně možný
-> castrol: 
A vyrobí.. A ti "nejlepší" to ještě po setmění zapomenou přepnout na klasiku..

-> Jozka: sak áno keď si to každý montuje ako sa mu zapaci
Bych ty kraviny diodový hlavně někde pod nárazníkem nepokutoval, ale rovnou rozkopával.. Oni i ty továrně montovaný jsou z hlediska původního účelu, kvůli kterýmu bylo svícení zavedený, dost problematický, natož ty podomácku přibastlený. Nicméně v těch světlech hlavních to fčně nemusí být špatný - jen ta homologace jaksi..

Tady asi nekdo zapomina, ze i denni svetla musi mit homologaci...
-> vitek123: Dobrý den, dneska za 500,-
dobrý nápad chtělo by to fotky konstrukce