skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
22:31:27
04.07.2013
04.07.2013
Burák
-> K1NYO: Díky
22:27:53
04.07.2013
04.07.2013
K1NYO
pekna praca, prajem nak dlho sluzi bez poruchy
22:25:48
04.07.2013
04.07.2013
Burák
-> Enggik: Přední jo, zadní je pujčenej, zatim Karla už buzeruju 2x týdně a furt nic Ale děkuju K dokonalosti má sice daleko, ale zatím postupujeme
22:22:41
04.07.2013
04.07.2013
Enggik
-> Burák: Noo, hezky to prokouklo Takže nárazníky se podařilo už sehnat, koukám. Jsem zvědavej, co zamýšlíš dál
20:30:13
02.07.2013
02.07.2013
Burák
No, tohle je mezistádium. Bude z toho užitkové auto. Jaké, to si nechám zatím pro sebe Kdyby to bylo v originále, tak rozhodně barva zůstane. Ale ke cti mi je alespoň to, že je to ČSN 8125, takže se držim alespoň originální palety
23:09:18
01.07.2013
01.07.2013
Star LC20
Zatím lahoda akorát jsem myslel, že se budeš držet originální barvy....ale to neva
22:45:11
07.06.2013
07.06.2013
Burák
V tomhle zdvojené pedály nejsou, bylo to jen kvuli srazu. Autoškola bude pravděpodobně ta okrová 105L.
V kilu byly, ale asi ne ve všech. Táta vyprávěl, jek mu instruktor vždycky hamtal na nohu, když si dělal papíry
V kilu byly, ale asi ne ve všech. Táta vyprávěl, jek mu instruktor vždycky hamtal na nohu, když si dělal papíry
16:24:36
06.06.2013
06.06.2013
Star LC20
-> havlik: ano ano, už v kile to bylo.
15:59:23
06.06.2013
06.06.2013
havlik
-> andyrs: náhodou jo dokonce i v kilu už
15:53:32
06.06.2013
06.06.2013
andyrs
-> Star LC20: zdvojené pedále sa v tej dobe ešte nepoužívali, ak náhodou hej tak ma opravte
14:42:53
06.06.2013
06.06.2013
Star LC20
-> Burák: máš taky zdvojený pedály, nebo jak to je vyřešený v téhle úpravě?
12:33:34
02.04.2013
02.04.2013
Star LC20
-> Burák: tojo, tady je ten rozdíl markantní. Jinak kdybys neměl tu barvu v TP, tak bych se s Tebou hádal, že to není kanárek, máš to fakt luxusně vyšisnutý Hlavní je, že to není shnilý
01:47:30
02.04.2013
02.04.2013
Burák
-> Star LC20: Vono taky, já jsem jí trochu protáhl myčkou a bylo to focený pořádným foťákem Ale ta Safari vypadá najednou děsně tmavě
21:57:41
01.04.2013
01.04.2013
kyfkař
pěkný kolesa
21:53:21
01.04.2013
01.04.2013
Star LC20
-> Burák: solidní rozdíl
20:51:01
01.04.2013
01.04.2013
Burák
-> Star LC20: Tak, na fotce je vidět, že je to barevný rozdíl
Kanárek nebyl zas tak zvláštní. 105S kamarádova táty simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=1348&am...
Kanárek nebyl zas tak zvláštní. 105S kamarádova táty simcaklub.cz/forum/.../fi le.php?id=1348&am...
14:41:19
15.01.2013
15.01.2013
Burák
Sakra, hned bych se do ní pustil, ale prostě to teď nejde, nemám na to čas a plac
20:31:03
14.01.2013
14.01.2013
Star LC20
-> ŠKODOSA: pravda, už jsem koukal
17:17:08
14.01.2013
14.01.2013
ŠKODOSA
-> Star LC20: Honza105 Má přece taky Š120 Soci v kanáru A jednou jsme potkali kdesi mezi Prahou a Pískem stejnou 105S. Fotku těch dvou spolu mám na FB - odkaz u mě v kartě auta.