skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
10:54:07
25.12.2014
25.12.2014
Burák
-> oppik: Potřebuješ pro komunikaci s řízením letového provozu a s piloty letadel
10:09:10
25.12.2014
25.12.2014
oppik
-> Burák: kam budeš vysílat?
20:25:55
07.11.2014
07.11.2014
Enggik
-> Burák: To víš, to jsou ty důkladný inovace
22:59:28
06.11.2014
06.11.2014
Burák
No a taky sametky, zamky kapoty, volant, dvirka kastliku, zamykaci cudle, vnitrni a vnejsi kliky, tu masku, filtrbox. Tve, to auto jeroste uplne jiny akorát nevim, esi znak nebudu muset cornout z okrovky a taky tvrdej volant nevim, zda mam
21:05:40
31.10.2014
31.10.2014
Enggik
No vida Ta kapota se spojlerem mi tam na ,,Hradčanském minisrazu" trochu neseděla. Ale jako 78"ka to vypadá supr!!! Tak teď by to ještě chtělo vyměnit kliky a dveří a znak v masce
10:16:35
28.10.2014
28.10.2014
Burák
-> Kocvin: Jojo, dle papírů je to model 78. By člověk neřekl, kolik věcí ke tam jinak
18:41:53
27.10.2014
27.10.2014
Kocvin
S chromy a hladkou kapotou to vypadá moc hezky :)
08:53:21
24.10.2014
24.10.2014
minno
super je to
22:20:29
23.10.2014
23.10.2014
tunerlada
paráda
15:43:29
21.12.2013
21.12.2013
Burák
-> Enggik: to je auto ČSA, ty měly bílý s pruhama, to by taky nebyla špatná kamufláž. Akorát byly bez majáku a bez vybavenî.
Fotky zkreslujou, ale na tý naší (resp auto Havlíkových rodičů) byla tahle červená pod tou šedou.
Ještě mám v plánu udělat něco z okrové, ale uvidíme
Fotky zkreslujou, ale na tý naší (resp auto Havlíkových rodičů) byla tahle červená pod tou šedou.
Ještě mám v plánu udělat něco z okrové, ale uvidíme
15:35:31
21.12.2013
21.12.2013
Enggik
-> Burák: Tyjo, ty fotky jsou dobrý Já znám teda ještě jednu (ty nejspíš asi taky) a tam je s plastovým zrcátkem a na 13" kolech. Na tý první ta barva teda spíš vypadá jek hnědá, ale to může zkreslovat. Ale zaujel mne ten bílej eMan v povzdálí
14:40:30
21.12.2013
21.12.2013
petova
parada, konecne nieco originalne a povodne, klobuk dole
13:56:00
21.12.2013
21.12.2013
Burák
-> Enggik: děkuji, měla by asi mít i černý nárazníky, ale já naměl to srdce to na to auto dát. Má to trochu hlubší význam, viz popisek auta, poslední odstavec
Právě, že VB má každej
-> andyrs: Ano, je to podle originálu. Existuje pár fotek, ale fakt pár. bylo to několik desítek hodin u internetu, pár náhod a tak něco sem dám
Právě, že VB má každej
-> andyrs: Ano, je to podle originálu. Existuje pár fotek, ale fakt pár. bylo to několik desítek hodin u internetu, pár náhod a tak něco sem dám
12:09:46
21.12.2013
21.12.2013
Enggik
-> Burák: Konečně něco jinýho, než zástupy VB vozidel. Supr nápad, a pokud vím, tak u tebe to mělo i nějakej bližší důvod proč zrovna tahle verze?
Neměla by mít plastový zrcátko?
Neměla by mít plastový zrcátko?
11:27:46
21.12.2013
21.12.2013
andyrs
Pekná práca to je stavané presne podľa originálu tej doby? Je aj nejaké dobové foto?
11:26:31
21.12.2013
21.12.2013
šadesa
až na ten nesmysl na střeše ja moc pěkně udělaná
11:06:28
21.12.2013
21.12.2013
Jamaican
Nádhera , výborná úprava. Tu mojí v příštím roce čeká taktéž malá změna zevnějšku ;)
09:42:41
21.12.2013
21.12.2013
Burák
Pánové děkuju a zároveň přidávám poslední fotky. Reirkarnace dokončena
00:41:30
21.12.2013
21.12.2013
Mirek MBG
Parádní auto, aneb proměna z Popelky na Leštěnku se povedla :-)