viktorka/Škoda 105GL viktorka/Škoda 105GL

komentáře | popis | fotky | koště | 20.02.17 17:59 | 50x v oblíbených
Škoda 105GL Viktorka. Zakoupena od uživatele patnact. Podle papírů jsem 4 (ZTP) majitel. Plány jsou: leštit, leštit a zase leštit. Občas nějakej ten sraz.



Popis:

Škoda 105 GL

Obsah motoru: 1046ccm

Barva: červená základní (dříve asi šípek, dnes spíš paprika)

Rok výroby: 1981







Co mě čeká:

výměna spojky

seřízení ventylů

seřízení předstihu

přetěsnění AC pumpy

odrezivění míst v kufru 99%

výměna nádrže za plast

výměna DR. EDSRa za EDSRa po GO

chromové nárazníky

chromová zrdcádka

dobová audio sestava s požíračem kazet z Tuzexu 10%

dopředu samonavíjecí pásy (ty pevný to je peklo)

někdy v budoucnu celolak s pozinkem v barvě 8877 (maron)



Závady:

motor se dusí a je díra v plynu (ventyly, předstih, karbec)

klepání v převodovce (vyměnit nebo udělat GO)

díra v levém předním podběhu (vykytovat) 100%

zavzdušněný brzdy (odvzdušnit) 99%

zprasenej startér, aneb vrchol českého kutilství (vyměnit)



práce na tom co mě čeká:

9,91%



práce na závadách:

36%





26.2.2013- Započala práce na brzdách. Posilovač neposiloval,SHV prosakoval a HBV dělal gejzír v expanzce.

26.2.2013- Určen zdroj klepání při jízdě. Je to levé zadní kolo. Zřejmě povolený buben.

23.4.2013- Zalepena díra v podběhu epoxidovou plastelínou.

23.4.2013- Zbaveno zbytek rezu, natřeno základem.

23.4.2013- Složena a nasazena pedálovka.

26.4.2013- Nasazena nová spojková trubka za rekordních 6 hodin. (Opravdu miluju lidi, kteří napatlají trubky něčim jako žvejkačkou a pak od sebe nejdou odlepit.

30.4.2013- Brzdy téměř hotový. Odvzdušněný a byla provedena první letošní projížďka. Aneb za 4 víkendy 2500,- a výsledek 30 minut strachu z toho, že zůstanu někde viset. (palivovej systém)

7.5.2013- Započala práce na audio soustavě.

8.5.2013- Na vrakárně sehnány nové krytky C sloupky v kufru jedné plesnivky. Už jsou na autě.

8.5.2013- Vyměneny svíčky.

8.5.2013- 1 pokus o seřízení předstihu s Jazzmanem. Bohužel stále přetrvává problém díry v plynu, když se prudce sešlápne pedál. Zřejmě problém v otevírání druhého stupně.



Co přinesl začátek prázdnin:

- zrepasované polo-chrom. nárazníky (a pak, že tam ty z kila špatně pasujou. Stačí použít kladivo a cílenou brutalitu)

- klakson konečně troubí jak ve filmu

- nasazeny přední mlhovky

- připravená el. palivová pumpa (od m8rinek) ovládací jednotka ve vývoji

- lehce stříknutý kufr, aby ta základovka nebila do očí.

- nové pneu barum (aneb když dostanete správnej dárek k narozeninám)



21.7.2013- Vyměněn střed volantu.

21.7.2013- Přidány gumové koberce.

20.8.2013- Výměna oleje. Naloadovám Mogul Super stabil 15w-40



Tak sezóna zahájena a že se mi to na ní nahromadilo. Příprava do Běšin bude krušná. Obvzlášť pro peněženku. Jo někteří tu nadávali, že sem sundal prepregy, tak pro ty mám dobrou zprávu. Do Běšin budou zpátky. Sice slepený, ale nastříkaný.



Jak škodovka ke kolům přišla. Ne, opravdu pohádka to zrovna nebyla. Už měli bejt na šůtě na jaře 2016. Jenže podložky odsud zklamaly, takže sem se musel při cestě na sraz otočit a přezout zpátky na plechy. Při jízdě nad 60km/h se rozvybrovalo řízení a volant nešel udržet. V srpnu sem za litr koupil na STK (opravdu když sem dělal technickou) hliníkový podložky. No a lednu namontoval kola. Jenže do toho začala zlobit elektrika, když v každý zatáčce zhaslo celý auto. (Kabeláž je na rychloběžku prostě moc krátká). No až teď vyskoušeno do 140 v pohodě bez vybrací. (Nebejt namindrákovanýho kokota se 4 golfem, tak by se dalo i víc.)





Tiskové vyjádření k masce: Důvod proč mam šůtě chrom masku a prepregy sou prostý. Odlišnost od ostatních. A taky se mi to tak líbí!

viktorka/Škoda 105GL - komentáře:

23:59:21
04.03.2013
koště
-> Domajz: Já budu měnit masky podle počasí.1 Jinak už mam sehnaný chrom nárazníky, tak to bude zajímavá kombinace.
20:29:49
04.03.2013
Domajz
-> koště: z tý dírky si nic nedělej, já koupil Formana a až doma jsem si všiml díry jak prdel u předního podběhu. A to byl pěkný letní den. A přitom jsem si kontroloval jestli sedí VINko, který je přímo u tý díry...1



Jinak pěkná škůdka, taky jsem vždycky chtěl 105/120 GL těsně před faceliftem, ale nepodařilo se sehnat. No tak mám 136 GL a jsem taky spokojený :)
01:18:03
03.03.2013
koště
kyfkař 02.03.13 08:52:56 napsal:

myslím že to zná polovička virtu škábeš řekneš si je to jenom

povrchovka a na jednou je šroubovák skrz5




Okolo konzole povrchovka, ale ten podběh už je na tom hůř. Je to jen malá dírka, takže se to očistí a zapatlá nějakou srágorou.
09:03:55
02.03.2013
Kuba105
-> koště: Máš parádní užovku 4 dávám do oblíbených
08:52:56
02.03.2013
kyfkař
myslím že to zná polovička virtu škábeš řekneš si je to jenom povrchovka a na jednou je šroubovák skrz5
22:07:22
08.11.2012
koště
Tak mi šroubovák prošel levim podběhem z kufru. Aneb když kupujete auto za šera.8
16:29:46
30.10.2012
onba
Přesně takovou měl kdysy děda, najel s ní 300 000 km a pak jí prodal, bez koroze a originál. Bohužel nevíme jak dopadla...
12:18:20
20.10.2012
Domajz
-> Alex41 11.10.12 17:23:25: Ale to čelo klidně být originál může, viděl jsem několik 105GL a 120GLS s tímto zadním čelem a určitě bylo originál. Stačí se podívat na nějakou M1 GLS. Ta taky nemá rapiďácké čelo, takže čelo bych neměnil, spíš zamáznul díry po šroubech a hotovo.
21:26:14
15.10.2012
koště
-> minno: jo palubka je opravdu podle původního najitele měněná. Jinak auto je na tom od koupě pořád stejně. a na 5l benzínu navíc. (nějak neni furt čas)
09:31:07
15.10.2012
minno
Palubovka je určite menená, táto čo tam je, je podľa všetkého určite až z modelových radov od 08/1984, kedy sa začali štandardne montovať zadné hmlovky a k tomu bola prispôsobená aj palubka (vypínač)... Ale kastlík je úžovkový, zrejme pôvodný čo bol na aute, vidno aj jeho iný odtieň voči celej palubke.
16:50:34
12.10.2012
Amper
Tým "klasická" som že je tam zamontovaná bežná "L" palubná doska, a nie "GL". Až teraz som si všimol že je novšia ako býva na užovkách. Asi prebehla nejaká modernizácia u bývalého majiteľa, že by bola pôvodná poničená ???. Ale myslím že tam L - palubka patrí.



A pokiaľ ide o to zadné čelo, tieto prvé modely mali väčšinou žehličky, existuje však aj séria kombinujúca kovové nárazníky + veľkoplošné zadné svetlá + interiér ako tu na obrázkoch, ale tých je veľmi málo. Našiel som také 120 GLS aj 105 GL, vyrábali sa tesne pred tým ako prišli známejšie "prepregové" verzie týchto škodoviek.
14:11:12
12.10.2012
Alex41
-> Amper: Ta palubka ale až tak klasická není... Tohle je maxovej typ palubky. Má po levý straně vypínače, takže bych to viděl tak, že byla nejspíš z nějakého důvodu měněná... Což? :)
20:26:00
11.10.2012
koště
-> Amper: Díky tohle sem potřeboval zrovna vědět. akorát sem dostal takovou chromománii, takže asi pořídim 2 sady. černý a chromový.
20:06:47
11.10.2012
Amper
Bez ipurov na dverách, palubná doska ešte klasická.... Toto bude asi 105GL z prvej série model 1981 - a taká by mala mať vzadu žehličkové čelo a nárazníky kovové, čierno lakované.
17:23:25
11.10.2012
Alex41
Krásná :-) Chtělo by to doladit, hlavně origo čelo :-) Koukám, palubní deska je z eMka, že?
12:34:59
11.10.2012
Radek Retro eLeSo
koukám že si někdo nedělal hlavu se sundánim některejch věcí a zalakoval to jednim vrzem10 81 prostě pár věcí vyměnit,něco oživit a něco málo dodat na auto no4
12:18:14
11.10.2012
David.
-> Peťo_120gL_NZ-sk: čelo je eMkový, prahový lišty chybí nejpíš po výměně prahů, stejně tak plastové lišty na předních blatníkách kde jsou skrz blatník...
upraveno 1x, naposled 11.10.2012 12:19:26
12:14:25
11.10.2012
Nwkt
-> Peťo_120gL_NZ-sk: Protože tam někdo dal jiný čelo
12:12:54
11.10.2012
Peťo_120gL_NZ-sk
podobnu sme teraz na vrakaci roztrhali ako psy :D len nemala chrom oramovanie okien, ale mala prahove listy, btw prečo su diery na stitok pod pravym zadnym svetlom ?
10:06:17
11.10.2012
Koláčný
nádhera:) tak ji udržuj takhle krásnou :)
Extreme Tyres