skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Další z mých miláčků Škodověnek. Jedná se o 1980 Š 120 GLS a taky je momentálně se mnou na Floridě. Chystám se natáhnout více fotek z tropického podnebí... Zatím se kukněte na moji Š 100.
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Škoda 120 GLS/Florida USA - komentáře:
09:41:29
10.05.2013
10.05.2013
Pajka
Stejné auto mám teď taky. Tuzexovou GLS z roku 1980. Prepregy nárazníky, stejný ineriér, prostě vše, akorát mám ještě černou střechu i se sloupky. Auto bylo prý původně určeno na vývoz. Podle všeho se prepregy původně montovaly jen na export a později na běžné GLSky
00:07:33
09.02.2013
09.02.2013
MATTESS
-> tunerlada: West Palm Beach, psal to u Stovky
20:37:58
08.02.2013
08.02.2013
tunerlada
-> Joch: super ! kde přesně se s autem nacháziš na Floridě ? Já tam byl minulý léto a celou sem ji dá se říct projel tak by mě zajímalo jestli sem třeba nejel kolem :))
08:22:29
12.07.2012
12.07.2012
john simple
Joch 04.12.11 01:30:57 napsal: → kraska98: No tak kukni tady: moje.auto.cz/?sekce=
fo&s... 95f5&ga_id=GA_4b
b69b874ea82
nemá to ten šusplech pod tím chladičem oleje tak trochu více snížene?
nemá to ten šusplech pod tím chladičem oleje tak trochu více snížene?
14:14:32
05.01.2012
05.01.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Joch: Paráda, krásný kousek a navíc za velkou louží hezký příběh
18:20:53
04.01.2012
04.01.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Joch: krásne auto..a tie americké predpisy pre staré autá sú fakt závideniahodné
18:14:26
04.01.2012
04.01.2012
Joey 120 LS
-> Joch: to je správné slovo! tak to má být!
04:56:55
04.01.2012
04.01.2012
Joch
No jo - uvazoval jsem o prodeji, ale nakonec jsem si ji musel nechat!!! Jsem do ni zamilovanyyyy Takze pro vsechny - PORAD JI MAM A NECHAVAM SI JI!!!!
20:22:31
30.12.2011
30.12.2011
Pavel P..
-> Joey 120 LS: mě se neptej
20:21:43
30.12.2011
30.12.2011
Joey 120 LS
-> Pavel P..: proč? já myslel že si jí nechá
19:19:05
29.12.2011
29.12.2011
banditta
-> Pavel P..: to je jednoale pořád tam někde brouzdá po Floridě:o)
19:15:51
29.12.2011
29.12.2011
Pavel P..
škoda že už jí prodal... cgi.ebay.com/ebaymotors/.
../eBayISAPI.dll?ViewItem&
a...
19:09:56
29.12.2011
29.12.2011
banditta
-> Joch: Ahoj,moc gratuluji ke koupi a k převozu do států.Byl jsem nedávno na Floridě a asi bych koukal kdybych na cestě pokal 120ku.Taky jsem říkal kdybych se stěhoval na Floridu tak Metalex by musel semnou.A jak vidím tak to kromě peněz takový problém není.
22:53:33
23.12.2011
23.12.2011
lolek77
23:12:47
10.12.2011
10.12.2011
Hřib
-> Joch: nějaká podobná značka ze stejné serie i výskyt focení, litr před LR-ama www.skodacanada.ca/Skoda%
20Photos%20a3.htm
01:30:57
04.12.2011
04.12.2011
Joch
-> kraska98: No tak kukni tady: moje.auto.cz/?sekce=foto.
..
01:27:14
04.12.2011
04.12.2011
Joch
-> Hřib: Tak to je bomba - to jsi ji vyfotil asi tak nekolik dnu pred nakladanim do kontejneru. No vidis...
20:32:16
02.12.2011
02.12.2011
kraska98
mohl bys dát foto toho olejoveho chladiče,díky moc
09:03:59
02.12.2011
02.12.2011
Hřib
-> Joch: když vidím tu fotku z Dobré, tak jsem fotil 8.7. podobnou škodofku s divnou značkou na kopečku u domečku z Vyšních Lhot do Dobratic, myslel jsem, že vývoz na SK, ale že za louži by mě teda nenapadlo