Ondry / Rosnička Ondry / Rosnička

komentáře | popis | fotky | Ondry | 29.03.17 16:35 | 359x v oblíbených
Zdravím všechny.

Takže, auto bylo pořízeno v roce 2006, kdy mělo najeto něco kolem 120 000 km a jsem jeho třetí majitel.

Je to 105L vyrobená v druhé polovině roku 1981, takže model 82'.



Přiznám se, bez mučení, že po prvním svezení jsem z tohoto auta moc nadšený nebyl. Výkon motoru, chování v zatáčkách a hlučnost mne moc neohromily, ale nedalo se nic dělat, jiné auto nebylo takže jsem i nadále sedlal tohoto dravce našich silnic. A jak už to tak bývá, člověk si zvykne prakticky na cokoliv, takže sem se po čase začal pídit jak se zbavit některých neřestí použité koncepce. Přišel ke slovu internet a bylo to jasné. Začal jsem nacházet různé rady a typy a chtěl je použít i na svém autě. A tak, ani nevím jak, se můj vztah k užovce naprosto změnil. Auto dostalo jméno Rosnička a pomalu ale jistě se stala členem rodiny.

Po menších opravách a úpravách věcí které se ,,podělaly“ přišel konečně taky na řadu propálený výfukový ventil a Rosnička najednou letěla jak raketa :D Seznam plánovaných úprav se začal rozrůstat a peníze z brigád putovaly jedním směrem. Pak jsem od kamaráda koupil Apolla, nazul je do Matadorů 165/70, a výsledek byl prostě výborný. Jednak vzhledově, ale taky z pohledu jízdních vlastností to byla doslova revoluce. Došlo ke zpřevodování do pomala a vůbec to nevadilo protože Rosnička začala být mnohem pružnější. A projíždění zatáček? Neuvěřitelné. Později ještě motor dostal mírně upravené sací potrubí a jiný výfuk, takže pracoval jestě o trošičku lépe. V interiéru přibyly sedačky s hlavovou opěrkou, samonavíjecí pásy a další drobnosti.

Pak přišla práce a ježdění po veteran-burzách a nakupování, nakupování, nakupování... Zároveň jsem objevoval historii úspěchů vozů Škoda na závodním poli. A pak jsem těmto vozům propadl, už nebylo cesty zpět. Moc by se mi líbilo udělat repliku okruhového speciálu 120L, který vodil Dr. Petr Samohýl, ale pokud se zásadně nezmění postoj české legislativy k upraveným autům, můžu jen snít. Zpátky k věci, jelikož rozsah úprav začal být nebezpečně dlouhý bylo mi jasné že musím pořídit druhé auto a Rosničku odstavit a pomalu na ní dělat...





Karoserie:

Až na drobné úpravy sériová. Vpředu lízátko alá Garde, světla čtyřoko, tunel pro odvod vzduchu od chladiče + výdech na kapotě (tunel je šroubovanej aby šel kdykoliv odstranit), zrcátka zn. Vitaloni z motorky, uložení předních tlumičů posunuté o 5cm výš + vzpěra mezi tlumiče, baterie přemístěna do kufru, karoserie doplněná dodatečnými sváry a výztužnými deskami, navařené patky pro ochranný rám. Barva zelená z palety Lamborghini.



Přední náprava:

-široká M (kompletně repasovaná)

-nápravnice vyztužená dodatečnými sváry

-spodní ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-pružiny kratší a tvrdší, volná délka 220mm, tuhost 80kN, (od Honzy T#2)

-stabilizátor 20mm (od pana Svozila) + uložení ve tvrdých gumách (od Pemita)

-stabilizátor vypodložený 1cm podložkama

-tlumiče GAZ Shocks s nastavitelnou tuhostí (17.) + upravené horní uložení

-horní trubková ramena s nastavitelným odklonem (od Wlada)



Zadní náprava:

-vlečná M ze Škody 130,... (kompletně repasovaná)

-podélná ramena vyztužená dle dokumentace L/A

-šikmá ramena vyztužená dle dokumtace L/A

-podložky ve spoji ramen vyřezané z tvrdší gumy

-pružiny kyvkové

-domky pružin vlečkové

-tlumiče GAz Shocks s nastavitelnou tuhostí (22.)



Brzdy přední:

-čtyřpístové třmeny (Škoda) + 10mm rozpěrky pro montáž chlazených kotoučů

-kotouče chlazené 247x20mm

-náboje stočené na menší průměr a převrtané na rozteč 4x100

-destičky Ferodo DS2500



Brzdy zadní:

-ruční brzda hydraulická s válečkem zapojeným do série

-brzdový váleček OBP 15,8mm

-dvoupístové třmeny (Škoda)

-kotouče 245x10mm

-původní zadní náboje stočené a převrtané na 4x100 + středící podložka pro kotouč

-destičky Ferodo DS2500



Kola:

-disky BBS 6,5x14" ET30

-pneu Yokohama A539, rozměr 185/50 R14



Motor:

-základ felicie mpi 50kw po kompletní go

-hlava mpi, leštěné kanály slícované se sacím poturbím, snížená

-vačka 280/280, výrobce neznámý

-odlehčený setrvačník a řemenice + kompletní vyvážení spodku

-spojka Sachs

-karburátor 136 přetryskovaný

-sací potrubí slícované, převařená příruba

-převařená příčka pro jiný typ uložení…vše Bohouš Krejčí

-svody 4 do 1

-tlumič výfuku podélný typu AMK, DEMON Kolín

-zapalování normál kontaktní, rozdělovač bez podtlaku

-palivové čerpadlo Facet zapojené na relé Pierburg

-olejový chladič 8 řádků + redukce pod filtr s termostatem

(momentálně testuju karburátory Keihin z CBR 600F)



Převodovka:

-5 kvalt, sériové odstupňování

-přestavěná na SP 4,22



Interiér:

-oškrábaná vrstva ,,asfaltu" z podlah

-provařené držáky sedaček a spoje karoserie

-sériové koberce

-dobové sedáky MTX + tříbodové pásy OMP

-zadní sedačky odstraněné

-přístrojová deska ,,L"

-volant dobový, Kolínská nástrojárna

-zvýšená konzole ruční brzdy + zvýšená konzole řazení

-výplně dveří z PVC desek potažené folií s imitací karbonu

-šroubovaný ochranný rám (Fe), váha cca 36kg

-středový panel s ukazateli tlaku a teploty oleje, odpojovačem baterie, atd...



Postupem času budu přidávat nové fotky a popisky.





S pozdravem Ondra



Chtěl bych poděkovat panu Kopelentovi za karoserii i za další díly, které jsem od něho kupoval.

Dále chci poděkovat všem kteří mě podporují v mém bláznovství :) A hlavně Honzovi, který mi s autem moc pomáhá.

A ještě T.Kaletovi a jeho zaměstnancům z lakovny za dobře odvedenou práci.







A na závěr slova klasika... ,,Dalekát' cesta má! Marné volání!"













Ondry / Rosnička - komentáře:

20:35:03
09.10.2012
Milan 136
-> Ondry: krásná práce všechno
20:17:10
09.10.2012
vhml
-> Ondry: na slickách to musí bejt pekelná nuda :-D
20:11:43
09.10.2012
-> Ondry: : to neni hlavně o gumách, ale o tom mezi sedačkou a volantem 3
16:57:53
09.10.2012
Ondry
-> T: 3 Když mě to přijde jeko značná nevýhoda oproti slickům. Ale určitě bych si tam chtěl odkroužit (odploužit) pár kol.1
16:51:07
09.10.2012
-> Ondry: : a jaký myslíš, že mam já ? 4 3
15:42:05
09.10.2012
Ondry
Jo jo, výplně jsem hodně zjednodušil a použil jsem jenom síťku místo bočních kapes protože kolem dveří povede trubka rámu a je tam málo místa, co se týče zadních výplní tak ty budou oholený ještě víc 1

Do Mostu bych jel rád, ale musím doladit všechny dětské nemoci a nemám ještě ani sadu gum na okruh, tak nevím jestli má cenu tam hoblovat normální gumy. 8
10:27:07
07.10.2012
sikula
To by bylo super, kdybych to na autodrom taky stihnul, rád to uvidím na živo4
17:50:45
06.10.2012
tunerlada
-> Ondry: super ! sem rád že už chodí a že ho testneš v mostě :) pak musíš poreferovat až ho naladíš jak to jede
17:45:09
06.10.2012
castrol
-> Ondry: tak tie dvere nemaju chybu 4
17:44:53
06.10.2012
m8rinek
tunerlada 06.10.12 09:57:06 napsal:

→ Ondry: ty výplně sou luxusní :)




Spíš sparťanský, ale je to moc hezká práce ;)
17:43:02
06.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ondry 06.10.12 10:23:01: Wow no tak to rád slyším 4
14:09:37
06.10.2012
-> Ondry: : no škoda,ale vypadá to moc a moc hezky 4

dovolená na podzimní Most? takže se ukážeš s autem? 4
13:46:25
06.10.2012
bajou
tunerlada 06.10.12 09:57:06 napsal:

→ Ondry: ty výplně sou luxusní :)




52
10:32:48
06.10.2012
exwrcteam
luxusni prace
10:23:01
06.10.2012
Ondry
-> T: Bohužel jenom folie.



-> tunerlada: Díky, jinak motor už chodí 4



-> Tuner#2: Rád bych vyjel ještě letos alespoň na měsíc abych vyzkoušel jestli všechno funguje, už mi zbývá jen pár maličkostí. A na podzimní Most jsem si vzal dovolenou 1
09:58:28
06.10.2012
-> Ondry: : folie nebo ne ? 4
09:57:06
06.10.2012
tunerlada
-> Ondry: ty výplně sou luxusní :)
11:33:55
04.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ondry: Hezká práce. Na jaře jezdíš?
21:12:01
02.10.2012
johaning
-> ochoda: ne ze to bude,ono to je vazne libovka jako,uz je skoro vse slozeno a pripraveno,uz jen par veci,je naco se tesit,lezi pod tim pomalu kazdy den ve svem volnu,a musim konstatovat,ze je to vazne moc pekna prace vseho
Extreme Tyres