skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vysněnou užovku jsem koupil v září 2012 v Praze od Zekeho. Následovala cesta domů po vlastní ose ( s pár zatouláníma cca 400km a nějaký drobný ) . Cesta proběhla až na jednu policejní kontrolu v pořádku a auto se osvědčilo že vůbec dojelo..
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
tunerlada/úzká - komentáře:
14:17:46
27.04.2013
27.04.2013
tunerlada
tak hlava rozdělaná,vyčištěná, v pondělí budu mít frézky takže se udělá zbytek a pokud to půjde hladce tak za týden touto dobou už budu možná pojizdný
21:17:36
26.04.2013
26.04.2013
Honza105
→ tunerlada: Ne, ten původní olej byl 5.5.2012 vyměněn za nový.
21:09:41
26.04.2013
26.04.2013
tunerlada
-> ŠKODOSA: no pěkný.. takže ten olej je tam pořád původní jo ? no každopádně hlava se zpraví a spodek se aspoň vyčistí a bude.
19:51:43
26.04.2013
26.04.2013
exwrcteam
-> tunerlada: jezdil sem 1 ,5 roku bez aditiv ve 105 ce a ventili se nepridreli:)
18:40:12
26.04.2013
26.04.2013
ŠKODOSA
-> tunerlada: Předchozí majitelka aditiv používala (první majitel neznámo, neměli jsme s ním tu čest, ale to byly ještě benziny olovnaté), my jsme na aditivu též nešetřili, ale to by na to vliv mít nemělo. Co bych viděl jako příčinu byl motorový olej z roku 2000, 12 let je na něm krapet znát, ale má jen cca 1500 km. Nicméně co na nás teklo všechno z proplachu by člověk blil, ostatně posuď sám.
---> fbcdn-sphotos-e-a.akamaih d.net/hphotos-ak-ash3/5329 78_387679821270117_5285322 13_n.jpg
---> fbcdn-sphotos-e-a.akamaih d.net/hphotos-ak-ash3/5329 78_387679821270117_5285322 13_n.jpg
11:24:00
26.04.2013
26.04.2013
minno
-> tunerlada: a spodok motora je v akom stave? Podľa mňa došlo k poruche mazania vahadiel, napríklad upchaté ostrekovacie otvory, a tak nešiel olej ani k mazaniu ventilov....Všetky ventily boli pridreté, alebo len niektoré?
07:11:09
26.04.2013
26.04.2013
oppik
-> tunerlada: jináč pěkná užověnka.dávám do oblíbených
23:08:02
25.04.2013
25.04.2013
tunerlada
no tak teda proč k tomuhle došlo.. ? špatný olej či co ?
22:27:39
25.04.2013
25.04.2013
minno
-> tunerlada: tak ako píšu kolegovci, aditíva majú vplyv len na sedlá, tj bez aditív sa ventily môžu zaklepať do hlavy, nie však pridrieť vo vodítkach.
22:22:13
25.04.2013
25.04.2013
minno
-> J3STER 25.04.13 21:01:36: tak do detailov ísť nemusíme, ale je to vzhľadovo takmer rovnaké svetielko.
22:17:08
25.04.2013
25.04.2013
MOLSO
-> tunerlada: to skor ten motor jazdil na nejake psie sadlo alebo tak ... aditiva toto neovplyvnuju
22:05:02
25.04.2013
25.04.2013
m8rinek
-> tunerlada: ale kuš, maximálně se zaklepou sedla, ale aditiva na vodítka nemaj vliv...
22:01:26
25.04.2013
25.04.2013
tunerlada
-> havlik: no ale pokud tam aditiv už moc nebylo a někdo tam nalil dejme tomu nějaké množství benzínu bez aditiva a coural stím nejen po městě, já pak stím jel cca 100km než jsem bral za Prahou benzín a nalil do toho aditivum a potom dalších 300km domů a v podstatě po téhle cetě už byl motor k.o. Nutno podotknout že jsem to nehnal a jen max 90
21:52:45
25.04.2013
25.04.2013
havlik
-> tunerlada: to by s tim někdo musel najezdit hodně km aby se zadřely ventily kvůli vynechání aditiv když do toho někdo natankoval za 300 asi nehrozí.
21:45:01
25.04.2013
25.04.2013
tunerlada
-> J3STER: ee mám to trošku mimo než je ten motorek ;-)chtěl sem aby to bylo dál od deklu posilovače aby to co nejvíce zářilo -> oppik: díky :) no bylo by to lepší bez ale vnitřek budíku i ze symbolem vyhřívání tam už byl origo tak jsem jen potunil osvětlení za diody a sklíčka s obroučkami chrom
jinak dnes jsem se pustil do motora... přidřené ventily, nějaký kkt (nevím přesně kdo tak nebudu jmenovat )tam zřejmě nalil benzín bez aditiva takže proto fail.. cez týden zkusím rozdělat hlavu a tak pokračovat dál
jinak dnes jsem se pustil do motora... přidřené ventily, nějaký kkt (nevím přesně kdo tak nebudu jmenovat )tam zřejmě nalil benzín bez aditiva takže proto fail.. cez týden zkusím rozdělat hlavu a tak pokračovat dál
21:01:36
25.04.2013
25.04.2013
J3STER
-> minno: Ty máš osvětlení z erka. To je jiná liga než pozička z náklaďáku.
20:43:28
25.04.2013
25.04.2013
oppik
-> tunerlada: budík bys měl mít bez vyhřívání oken :-) jináč nádherný chromový budíčky.a ten středový panel super
20:27:10
25.04.2013
25.04.2013
minno
-> J3STER: ja to mám takto v 120 a už asi 20 rokov