-> maca: To by pomohlo, taky bych to potřeboval. V laku mám zaleštěné čmouhy od špíny, což ručně neuděláš.
Navíc mytí, voskování a leštění auta bytostně nesnáším (a to jsem od pátku vzal už dvě ze svých, fuj), takže dlouho přemýšlím o motorizaci.
Za profi peníze nedám, to ani omylem, a těm levným nevěřím. Na druhou stranu riziko do 1k Kč se dá akceptovat a použití 2-6x ročně snad nějaká vydrží a už tím se zaplatí. Výsledek nebude výborný, ale jistě lepší než šmrdlání ručně.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
-> Hurdis: no já bych taky potřeboval přeleštit užounka,ale asi spíše profí rozleštění.....jestli by to vůbec pomohlo

Na doporučení jsem opatlal karoserii pastou Renovator.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
-> Vojťas: Tak v normálních autech používám hlavně FM rocková radia a MP3, ale do škodovek žádný laser nebo USB nepřipadá v úvahu.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
-> Hurdis: Já mám teda v obou autech radio na kazety a cedecka mi nechybi. Kdyztak to jisti mobil pres kabel. V garazi ma tatik pichnutej na hifinu starej magnetak na pasky, a to je teprva neco :)
-> Vojťas: Je to úplná bomba, k tomu pár set CD a VHS.
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
-> Hurdis: tyjo taky by se hodilo, budu si muset neco nahrat, Deep Purple, Metallica a Beatles uz mam ohrane :D
Po mnoha letech jsem se vydal prohledat staré verky u našich a našel krabice s MC. Aby bylo na cestách co poslouchat.


-> Hurdis: osobnějsme použil plech, svářečku a lidovou tvořivost a pasuje to jek prdel na hrnec 

-> Mantrabeach: To nemělo smysl. Přes ten plech byla 34 let vyvedená pletená hadička přepadu z expanzky, takže plech občas poznal zač je toho fridex.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
-> Hurdis: původní plech nešel zachránit?ta druhoška je tragická.nakonec došlo i na tvrdé uložení
-> Hurdis: Mě páslo v poho,mam origo+jedno uschované

-> maca: Jj. levý co se týče stran.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
-> Hurdis: Levý?Myslíš nad výfuk?
Svišeníško s Olgou Čípkovou, aneb zákopová válka před sezonou.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.
Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.

Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
ta dnešní rubena stojí už taky za prd.... shánět dobovky, po burzách toho je habakuk za pár šušní
-> VeTeV: až najdu... jestli najdu

-> VeTeV: až najdu... jestli najdu

-> Hurdis: proto to říkám že jsou v hajzlu za rok.dej tvrdý a neřeš to.máš po starostech
VeTeV 10.04.11 13:07:06 napsal:
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
-> Pavel P..: tak až jedny najdeš, tak mě je dej na kupičku - já už je mám zase v prdeli 

-> Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé... i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel - po sezóně v prdeli...