skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ a parametry auta: Škoda 105S (r.v.1980)
K tomuhle autu jsem přišel úplně náhodou:-) Dostal jsem ho témněř zdarma jen z toho důvodu že náš známý si koupil favorita a s tímhle autem si nevěděl rady. Auto bylo celkem v nic moc stavu tak nebylo ani moc prodejné, tak nám ho nechal. Bylo to v lednu 2006. V té době jsem nemněl ani řidičák, tak jsem se pomalu s tatkou pustil do oprav.
Postupně jsme začali opravovat karoserii. Nakoupil jsem náhradní díly a postupně jsme to dávali dohromady. Opravili jsme podběhy, musela následovat výmněna práhů, blatníků předního čela a zadní lemy. Prostě všechno co bylo trěba.
Jelikož auto mnělo starej a dost línej motor, tak došlo k výmněně za 120LS, kterej jsem koupil za 1000kč. Sehnal jsem si nový zadní čelo ze 120, který hned přidalo autu vzhled. Do předu jsem si sehnal tzv. dvojčata a dokoupil mlhovky aby to nějak vypadalo. Následovala kompletní výměna brzdového systému – pakny, destičky, trubičky, brzdová lana,… Pak následovala výmněna spojky. Čepů na nápravě a takové technické věci…
Interiér byl originál od výroby prístrojovka ze 100, org. volant, ještě nemněla samonavíjecí pasy, sedačky bez opěrk, žádnej středovej panel na rádio, zadní stahovačky na okna tomu taky chyběly. Tak tyhle věci přišli všechny vymněnit za lepší. Koupil jsem si koberec, tak jsem udělal podlahy a plato…Koupil jsem modrej sprai a začal ladit vnitřek do modra. Pak jsem se pustil do elektroniky, začal jsem nakupovat audio. Vyřezal jsem díry do plata a výplní předních dveří a usadil repro. Pak jsem si vymyslel podsvícení u klik dveří pomocí modré LED a středového panelu. V současné době jsem dostal od kamaráda z práce po domácku vyrobený palubní počítač, tak jsem ho instaloval. Mněří to čas, kilometry, rychlost, spotřebu,…
Lak auta jsme začli dělat 21.7.2006. Spodní pruh rudá barva a vršek taková do orandžova – černou střechu jsem zachoval. Lak mi udělal tatka podle mích představ jak jsem si to vymyslel :-D
Řidičák jsem dostal v říjnu 2006 a začal jsem jezdit s autem jsem spokojenej, je jasný že časem tam vždy něco odejde ale stím se musí počítat. V dohledné době budu mněnit motor za 130 GLS z toho důvodu že tenhle začal brát olej a novej jsem sehnal za levno a navíc je lepší a myslím že ze 105 bude dělat divy. Na léto si koupim nový kola 185 a vymněním je za univerzály 165 – klasické škodovácké kola.
Konečně došlo k výmněně motoru ze 120LS na 130-ku. Vůbec jsem ale netušil co mě s tímhle motorem čeká za starosti. Koupil jsem ho stím ,že je dobrý ,že stačí akorát vyměnit rozvody a seštelovat ventily a tak… jenže to všechno zkončilo jinak. Po prvním pokusu výměny motoru jsem na něj najel necelých 100 km a motor se po výmněně oleje zadřel. Když jsem z něj vypouštěl původní olej, tak už se mi to nelíbylo, protože nebyl asi dost dlouho vyměněn za nový : filtr ucpaný ,olej jako vazelína …. Prostě hrůza. Tak jem motor opět asi po týdnu vyndal a rozhodl jsem se pro generálku celého motoru.
Během 14 dní co jsem čekal na objednané věci ,tak jsem se pustil do oprav všeho co bylo třeba. Sehnal jsem si nový výfuk, který jsem koupil za solidní cenu, pak jsem se rozhodl ,že si objednám podložky pod kola ,tak jsem asi 4 dni scháněl na internetu všude možně a nakonec se mi povedlo sehnat podložky i se šteftama za 1200 myslím ,že za dobrou cenu, podložky jsou z duralu : na přední nápravu jsem dal 2cm a na zadní poloosy 2.8cm. Pak jsem se pustil do podvozku. Kompletně jsem ho celý očistil a natřel rezistinem. To samé jsem udělal z přední nápravou a s poloosama. Vyměnil jsem si staré tažné zařízení za nové ,které jsem dostal od kamaráda – má sundavací kouly.
Auto jsem dal za pomocí tatky dohromady po 3 tejdnech a myslím ,že se generálka motoru povedla je to úplně jinej motor než před opravou.
V polovině května jsem se pustil do dalších úprav na autě. Rozhodl jsem se něco málo udělat se zvukem. Tak jsem začal u rádia. Koupil jsem nové rádio značky Panasonic. Postupem času plánuji nákup nějakých repro lepších do dveří a nějaké do plata. Už jsem si sehnal i desku z dřevotřísky. Možná udělám nebo koupím nějaké repro i za sedačky i se zesilovačem ale to ještě uvidim :0). Rovnou jsem koupil taky nový kabely od rádia a roztahal jsem je po autě. Rovnou jsem se pustil i do el. instalace, kterou jsem dělal asi před 2 roky a když jsem to viděl tak jsem to celý předělal , protože to nebylo zrovna nejlíp udělané.
Koupil jesem nová zrcátka po poradě s Němkym abych nekoupil nějaký špatný. Montáž byla trochu obtížná u pravého zrdcátka, které jsem 2 krát popondaval – pořád do něj nebyl ideální výhled ale už je to lepší. Ještě musim pořádně zapravit díry po starejch a nějak zapravit lak aby to nebylo moc poznat.
Nechal jsem si udělat stínítka na čelní sklo s nápisem Škoda a na zadní sklo s nápisem Schade crew. Před touhle úpravou budu muset vyměnit přední sklo, protože to původní je poškrábané od stěrače. A součastně stím i přetěsnit – trochu tam zatéká.
Pořídil jsem nové mlhovky do předu ty stávající hranaté se mi přestali líbit
Pomalu jsem se zas pustil do pokračování na autě : Zabudoval jsem si repro za sedačky ,dodělal koberce a ještě budu muset upravit plato a koupit nějakej zesilovač a repro do plata ale to časem
Sehnal jsem po pár dnech lítání po netu pěkný apola za super cenu. Dam je do barvy obuju nový pneu a brzy budou na autě. Trochu jsem taky upravil přední masku myslim ,že to vypadá docela povedeně:-) … taky už mam rozjednanej pětikvalt sice z Hradce Králového ale vypadá to zatím dobře, tak uvidim jak to dopadne. Ještě jsem si pořídil takový spestření:-) .. Stroboskopy do předních světel… :-DD
O výkendu jsem začal zas dělat na svém autě. Dorazil mi objednaný zesilovač a centrální zamykání, tak jsem se do toho pustil:
Zesilovač : Zesilovač jsem koupil z jednoho prostýho důvodu … v autě mam 6 repráků + 2 bedýnky za sedačkama … rádio má výstup 4 * 50W ,kterým napájim 2 přední repráky + 2 v platě ( i když momentálně tam jsou 4ks ale 2 jsou už jen pro parádu…časem plato budu stejně předělávat a nejspíš tam půjdou 2 ovály) na zesilovač jsem tedy napojil 2 bedínky za sedačkama ,kterým určitě ten výkon jen prospěje.
centrál: U centrálu jsem měl největší strach z montáže servo motůrků .. nakonec pro mě bylo horší roztahat el. instalaci. Menší zdržení sem měl taky s výstupem na směrovky…práci jsem si chtěl trochu usnadnit tím, že jsem chtěl zapojit výstup na varovný světla co my ale neprošlo. Po chvíli tápaní jsem zjistil, že to tak prostě nepůjde, musel jsem teda rozdělat plasty pod volantem a u přístrojovky…po chvilce měření jsem si našel správný žíly co jsem potřeboval a vše chdí tak jak má..:-)
O víkendu zkraje července jsem udělal na autě zas nějaký drobný změny. Zas jsem se pustil do el. instalace. V autě už mi několikrát praskla první pojistka a vyhořely přepínače na světla. Tak jsem do auta přidal další pojistkovou skřínku. Natahl jsem novej drát z alternatoru jako stálej přívod el. proudu a nasvorkoval po skřínce, do který jsem postupně přepojil moje zařízení ,který jsem instaloval navíc. Vypadá že jeden z problémů mam úspěšně za sebou :-)
Další menší úprava byla na motoru a v jeho prostorách. Pustil jsem se do nabarvení plechů pod motorem a prostoru kolem motoru. Když to otevřu aby to trochu vypadalo:-) Natřel jsem taky příčku motoru, ventilový víko, trubku co jde od hrdla nádrže a taky trubku na chlazení motoru. Vše jsem dal do jedný z barev co mam auto. Hned to taky vypadá o něco líp…
Po menším váhání jsem se pustil do předělání vzduchového filtru ze sériového stavu na sportovní. Nevěděl jsem jak udělat nový sání hned od karburátoru, protože vstup je oválný a těžko bych to nějak celý upravoval, tak jsem nakonec použil filtr starej, kterej jsem jen vyříznul a upravil sání na sportovní filtr. Když jsem to dodělal celý jsem to natřel stejnou barvou jako plechy atd… Na konec jsem to osadil filtrem a celý namontoval zpět
Přední náprava a 5q + zadní poloosy:
Nápravu a poloosy s převodovkou jsem sehnal za slušnou cenu i ve slušným stavu. Sehnal jsem to z auta ,které bylo po bouračce a hlavně majitel byl starší děda co to auto garážoval a moc nejezdil. Určitě toho auta je veliká škoda, že šlo k likvidaci ale mě se to povedlo sehnat. Slušný věci za slušnou cenu:-)
1.8.2008 jsem se pustil konečne po delší době schánění do repasu nápravy a poloos… Zajel jsem si koupit barvy, odrezovač, ředidlo…. Co vše jsem potřeboval. Na práci jsem si hlavně vzal tejden dovolený abych měl dostatek času. Přední nápravu jsem kompletně rozebral, očistil od gumoasfaltu nebo co to bylo za sajrajt:-D K mému překvapení všechny díly byly absolutně bez rezu. Pod gumoasfaltem byla ještě asi původní černá barva od výroby, tak jsem ani odrezovač nepotřeboval. Nápravu jsem přes výkend stihl rozebrat, očistit a dát díly do barev. Koupil jsem na to červenou s orandžovou (podle barvy auta) a + ještě modrou – ta mi pořád lákala. Jinak zatím do dnešní doby je přední náprava v rozebraném stavu pomalu se na ní začne zas dělat. Během neděle jsem ještě stihnul připravit poloosy s převodovkou…očistit + barva. V pondělí jsem to vše nechal pořádně proschnout a druhý den šlo auto do garáže. Jako první věc jsem se rozhodl, že uděláme 5q + poloosy, aby to horší bylo za náma? Ve středu proběhla kompletní demontáž starých věcí + následovala potřebná oprava dutin a nátěr rezistinem. Ve čtvrtek jsme se pustili do montáže. Pořád jsme přesně nevěděli jak to je s užovkovým tunelem a 5q…..tatka to ještě nikomu neupravoval a já četl a slyšel hodně jenom o vybouchání tunelu….převodovka s 5q je asi o 9 cm delší jak 4q, což už se mi nezdálo něco jenom vybouchat…Nakonec jsme po vybouchání usoudili, že by se tam převodovka mohla vejít jenže nevešla. Váhali jsme co stím dál….nezbejvalo než upravit tunel pomocí fleksy….to byl druhej pokus o nacpání 5q do tunelu…..zase to nevyšlo převodovka opět někde narazila ale už ji moc nechybělo…tak šla znova ven……Nezbejvalo nic jinýho než vyměnit nádrž…tak jsem v pátek dopoledne jel schánět nádrž z M-ka.. Nádrž jsem si očistil natřel rezistinem když už je jednou venku tak aby to bylo pořádně:-) V pátek jsme ještě stihli vyměnit nádrž a vyřezat tunej ještě víc než na první pokus. Na sobotu zbyla jen už opravdu samotná instalace převodovky. Na třetí pokus tam padla uplně bez problémů. S výměnou 5q souvisela taky výměna táhla řazení a konzoly. Pak zbylo jen dozapojit hadice chlazení, plyn, sytič a vše ze spoda zadeklovat nalejt fridex s vodou , brzdovou kapalinu a celkové ovzdušnění brzd a spojky. S prací souvisely na autě ještě drobný úpravy ale to už vypisovat nebudu :-)
Myslim, že práce za to stála auto se chová uplně jinak, hlavně jede líp a úspornějš. Poloosy jsou o 4 cm širší tak už jsem taky mohl konečně sundat podložky pod kolama abych zbytečně neprovokoval….:-DDD Hlavně bych chtěl poděkovat tatkovi, že mi s tím hodně pomáhal a sehnal věci v tak super stavu.
Další úprava byla výměna gum na čelní a zadní sklo..už tam nezatejká:-) Nechal jsem si udělat pruhy a nápisy na skla...
K tomuhle autu jsem přišel úplně náhodou:-) Dostal jsem ho témněř zdarma jen z toho důvodu že náš známý si koupil favorita a s tímhle autem si nevěděl rady. Auto bylo celkem v nic moc stavu tak nebylo ani moc prodejné, tak nám ho nechal. Bylo to v lednu 2006. V té době jsem nemněl ani řidičák, tak jsem se pomalu s tatkou pustil do oprav.
Postupně jsme začali opravovat karoserii. Nakoupil jsem náhradní díly a postupně jsme to dávali dohromady. Opravili jsme podběhy, musela následovat výmněna práhů, blatníků předního čela a zadní lemy. Prostě všechno co bylo trěba.
Jelikož auto mnělo starej a dost línej motor, tak došlo k výmněně za 120LS, kterej jsem koupil za 1000kč. Sehnal jsem si nový zadní čelo ze 120, který hned přidalo autu vzhled. Do předu jsem si sehnal tzv. dvojčata a dokoupil mlhovky aby to nějak vypadalo. Následovala kompletní výměna brzdového systému – pakny, destičky, trubičky, brzdová lana,… Pak následovala výmněna spojky. Čepů na nápravě a takové technické věci…
Interiér byl originál od výroby prístrojovka ze 100, org. volant, ještě nemněla samonavíjecí pasy, sedačky bez opěrk, žádnej středovej panel na rádio, zadní stahovačky na okna tomu taky chyběly. Tak tyhle věci přišli všechny vymněnit za lepší. Koupil jsem si koberec, tak jsem udělal podlahy a plato…Koupil jsem modrej sprai a začal ladit vnitřek do modra. Pak jsem se pustil do elektroniky, začal jsem nakupovat audio. Vyřezal jsem díry do plata a výplní předních dveří a usadil repro. Pak jsem si vymyslel podsvícení u klik dveří pomocí modré LED a středového panelu. V současné době jsem dostal od kamaráda z práce po domácku vyrobený palubní počítač, tak jsem ho instaloval. Mněří to čas, kilometry, rychlost, spotřebu,…
Lak auta jsme začli dělat 21.7.2006. Spodní pruh rudá barva a vršek taková do orandžova – černou střechu jsem zachoval. Lak mi udělal tatka podle mích představ jak jsem si to vymyslel :-D
Řidičák jsem dostal v říjnu 2006 a začal jsem jezdit s autem jsem spokojenej, je jasný že časem tam vždy něco odejde ale stím se musí počítat. V dohledné době budu mněnit motor za 130 GLS z toho důvodu že tenhle začal brát olej a novej jsem sehnal za levno a navíc je lepší a myslím že ze 105 bude dělat divy. Na léto si koupim nový kola 185 a vymněním je za univerzály 165 – klasické škodovácké kola.
Konečně došlo k výmněně motoru ze 120LS na 130-ku. Vůbec jsem ale netušil co mě s tímhle motorem čeká za starosti. Koupil jsem ho stím ,že je dobrý ,že stačí akorát vyměnit rozvody a seštelovat ventily a tak… jenže to všechno zkončilo jinak. Po prvním pokusu výměny motoru jsem na něj najel necelých 100 km a motor se po výmněně oleje zadřel. Když jsem z něj vypouštěl původní olej, tak už se mi to nelíbylo, protože nebyl asi dost dlouho vyměněn za nový : filtr ucpaný ,olej jako vazelína …. Prostě hrůza. Tak jem motor opět asi po týdnu vyndal a rozhodl jsem se pro generálku celého motoru.
Během 14 dní co jsem čekal na objednané věci ,tak jsem se pustil do oprav všeho co bylo třeba. Sehnal jsem si nový výfuk, který jsem koupil za solidní cenu, pak jsem se rozhodl ,že si objednám podložky pod kola ,tak jsem asi 4 dni scháněl na internetu všude možně a nakonec se mi povedlo sehnat podložky i se šteftama za 1200 myslím ,že za dobrou cenu, podložky jsou z duralu : na přední nápravu jsem dal 2cm a na zadní poloosy 2.8cm. Pak jsem se pustil do podvozku. Kompletně jsem ho celý očistil a natřel rezistinem. To samé jsem udělal z přední nápravou a s poloosama. Vyměnil jsem si staré tažné zařízení za nové ,které jsem dostal od kamaráda – má sundavací kouly.
Auto jsem dal za pomocí tatky dohromady po 3 tejdnech a myslím ,že se generálka motoru povedla je to úplně jinej motor než před opravou.
V polovině května jsem se pustil do dalších úprav na autě. Rozhodl jsem se něco málo udělat se zvukem. Tak jsem začal u rádia. Koupil jsem nové rádio značky Panasonic. Postupem času plánuji nákup nějakých repro lepších do dveří a nějaké do plata. Už jsem si sehnal i desku z dřevotřísky. Možná udělám nebo koupím nějaké repro i za sedačky i se zesilovačem ale to ještě uvidim :0). Rovnou jsem koupil taky nový kabely od rádia a roztahal jsem je po autě. Rovnou jsem se pustil i do el. instalace, kterou jsem dělal asi před 2 roky a když jsem to viděl tak jsem to celý předělal , protože to nebylo zrovna nejlíp udělané.
Koupil jesem nová zrcátka po poradě s Němkym abych nekoupil nějaký špatný. Montáž byla trochu obtížná u pravého zrdcátka, které jsem 2 krát popondaval – pořád do něj nebyl ideální výhled ale už je to lepší. Ještě musim pořádně zapravit díry po starejch a nějak zapravit lak aby to nebylo moc poznat.
Nechal jsem si udělat stínítka na čelní sklo s nápisem Škoda a na zadní sklo s nápisem Schade crew. Před touhle úpravou budu muset vyměnit přední sklo, protože to původní je poškrábané od stěrače. A součastně stím i přetěsnit – trochu tam zatéká.
Pořídil jsem nové mlhovky do předu ty stávající hranaté se mi přestali líbit
Pomalu jsem se zas pustil do pokračování na autě : Zabudoval jsem si repro za sedačky ,dodělal koberce a ještě budu muset upravit plato a koupit nějakej zesilovač a repro do plata ale to časem
Sehnal jsem po pár dnech lítání po netu pěkný apola za super cenu. Dam je do barvy obuju nový pneu a brzy budou na autě. Trochu jsem taky upravil přední masku myslim ,že to vypadá docela povedeně:-) … taky už mam rozjednanej pětikvalt sice z Hradce Králového ale vypadá to zatím dobře, tak uvidim jak to dopadne. Ještě jsem si pořídil takový spestření:-) .. Stroboskopy do předních světel… :-DD
O výkendu jsem začal zas dělat na svém autě. Dorazil mi objednaný zesilovač a centrální zamykání, tak jsem se do toho pustil:
Zesilovač : Zesilovač jsem koupil z jednoho prostýho důvodu … v autě mam 6 repráků + 2 bedýnky za sedačkama … rádio má výstup 4 * 50W ,kterým napájim 2 přední repráky + 2 v platě ( i když momentálně tam jsou 4ks ale 2 jsou už jen pro parádu…časem plato budu stejně předělávat a nejspíš tam půjdou 2 ovály) na zesilovač jsem tedy napojil 2 bedínky za sedačkama ,kterým určitě ten výkon jen prospěje.
centrál: U centrálu jsem měl největší strach z montáže servo motůrků .. nakonec pro mě bylo horší roztahat el. instalaci. Menší zdržení sem měl taky s výstupem na směrovky…práci jsem si chtěl trochu usnadnit tím, že jsem chtěl zapojit výstup na varovný světla co my ale neprošlo. Po chvíli tápaní jsem zjistil, že to tak prostě nepůjde, musel jsem teda rozdělat plasty pod volantem a u přístrojovky…po chvilce měření jsem si našel správný žíly co jsem potřeboval a vše chdí tak jak má..:-)
O víkendu zkraje července jsem udělal na autě zas nějaký drobný změny. Zas jsem se pustil do el. instalace. V autě už mi několikrát praskla první pojistka a vyhořely přepínače na světla. Tak jsem do auta přidal další pojistkovou skřínku. Natahl jsem novej drát z alternatoru jako stálej přívod el. proudu a nasvorkoval po skřínce, do který jsem postupně přepojil moje zařízení ,který jsem instaloval navíc. Vypadá že jeden z problémů mam úspěšně za sebou :-)
Další menší úprava byla na motoru a v jeho prostorách. Pustil jsem se do nabarvení plechů pod motorem a prostoru kolem motoru. Když to otevřu aby to trochu vypadalo:-) Natřel jsem taky příčku motoru, ventilový víko, trubku co jde od hrdla nádrže a taky trubku na chlazení motoru. Vše jsem dal do jedný z barev co mam auto. Hned to taky vypadá o něco líp…
Po menším váhání jsem se pustil do předělání vzduchového filtru ze sériového stavu na sportovní. Nevěděl jsem jak udělat nový sání hned od karburátoru, protože vstup je oválný a těžko bych to nějak celý upravoval, tak jsem nakonec použil filtr starej, kterej jsem jen vyříznul a upravil sání na sportovní filtr. Když jsem to dodělal celý jsem to natřel stejnou barvou jako plechy atd… Na konec jsem to osadil filtrem a celý namontoval zpět
Přední náprava a 5q + zadní poloosy:
Nápravu a poloosy s převodovkou jsem sehnal za slušnou cenu i ve slušným stavu. Sehnal jsem to z auta ,které bylo po bouračce a hlavně majitel byl starší děda co to auto garážoval a moc nejezdil. Určitě toho auta je veliká škoda, že šlo k likvidaci ale mě se to povedlo sehnat. Slušný věci za slušnou cenu:-)
1.8.2008 jsem se pustil konečne po delší době schánění do repasu nápravy a poloos… Zajel jsem si koupit barvy, odrezovač, ředidlo…. Co vše jsem potřeboval. Na práci jsem si hlavně vzal tejden dovolený abych měl dostatek času. Přední nápravu jsem kompletně rozebral, očistil od gumoasfaltu nebo co to bylo za sajrajt:-D K mému překvapení všechny díly byly absolutně bez rezu. Pod gumoasfaltem byla ještě asi původní černá barva od výroby, tak jsem ani odrezovač nepotřeboval. Nápravu jsem přes výkend stihl rozebrat, očistit a dát díly do barev. Koupil jsem na to červenou s orandžovou (podle barvy auta) a + ještě modrou – ta mi pořád lákala. Jinak zatím do dnešní doby je přední náprava v rozebraném stavu pomalu se na ní začne zas dělat. Během neděle jsem ještě stihnul připravit poloosy s převodovkou…očistit + barva. V pondělí jsem to vše nechal pořádně proschnout a druhý den šlo auto do garáže. Jako první věc jsem se rozhodl, že uděláme 5q + poloosy, aby to horší bylo za náma? Ve středu proběhla kompletní demontáž starých věcí + následovala potřebná oprava dutin a nátěr rezistinem. Ve čtvrtek jsme se pustili do montáže. Pořád jsme přesně nevěděli jak to je s užovkovým tunelem a 5q…..tatka to ještě nikomu neupravoval a já četl a slyšel hodně jenom o vybouchání tunelu….převodovka s 5q je asi o 9 cm delší jak 4q, což už se mi nezdálo něco jenom vybouchat…Nakonec jsme po vybouchání usoudili, že by se tam převodovka mohla vejít jenže nevešla. Váhali jsme co stím dál….nezbejvalo než upravit tunel pomocí fleksy….to byl druhej pokus o nacpání 5q do tunelu…..zase to nevyšlo převodovka opět někde narazila ale už ji moc nechybělo…tak šla znova ven……Nezbejvalo nic jinýho než vyměnit nádrž…tak jsem v pátek dopoledne jel schánět nádrž z M-ka.. Nádrž jsem si očistil natřel rezistinem když už je jednou venku tak aby to bylo pořádně:-) V pátek jsme ještě stihli vyměnit nádrž a vyřezat tunej ještě víc než na první pokus. Na sobotu zbyla jen už opravdu samotná instalace převodovky. Na třetí pokus tam padla uplně bez problémů. S výměnou 5q souvisela taky výměna táhla řazení a konzoly. Pak zbylo jen dozapojit hadice chlazení, plyn, sytič a vše ze spoda zadeklovat nalejt fridex s vodou , brzdovou kapalinu a celkové ovzdušnění brzd a spojky. S prací souvisely na autě ještě drobný úpravy ale to už vypisovat nebudu :-)
Myslim, že práce za to stála auto se chová uplně jinak, hlavně jede líp a úspornějš. Poloosy jsou o 4 cm širší tak už jsem taky mohl konečně sundat podložky pod kolama abych zbytečně neprovokoval….:-DDD Hlavně bych chtěl poděkovat tatkovi, že mi s tím hodně pomáhal a sehnal věci v tak super stavu.
Další úprava byla výměna gum na čelní a zadní sklo..už tam nezatejká:-) Nechal jsem si udělat pruhy a nápisy na skla...
Kuby/Škoda 105 S - komentáře:
05:50:35
18.12.2009
18.12.2009
Formanline - zrušená registrace
Asi by byla pěkná, mě se jen nelíbí, jak do toho všichni cpou modrý tapecy... Dosud jsem nepochopil proč...