skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
To je moje uplně první auto, když jsem ho tenkrát v 15letech dostal od táty tak by se dalo dobře "rozkrosit na poli" a zpeněžit v naší místní zběrně kovu ale néé, já jsem takovej magor že jsem si za penízky z brygády koupil CO-čko a pustil jsem se do toho hezky od podlahy (na tom poli jsem se samo sebou nejdřív taky vyblbnul ;-) ) rozmordoval jsem to uplně jak to jen šlo a začal vyvařovat lemy, práhy, podběhy, podlahy, sloupky, pláště dveří, vysloužila si i nový blatníčky čelo kapotu.....no snad jsem vyměnil skoro cely auto...... to už jsem přišel na to že se mi to jako asi snad ani nevyplatilo ale když jsem se dostal až sem tak už jsem ji musel dorazit!!! Tak jsem si zas pul roku hral na lakýrníka než se mi povedlo ji hezky vykytovat a hezky nastříkat a musi říct že na poprvé až na jedny dveře fakt krásný;-) No a pak už to zas lítalo M-kový osy, koupil jsem i 5Qpřevodovku, moturek puvodní před tím jezdil dobře tak všechno hezky naleštit a už sem jezdil........... dlouho ne ten motor neměl moc rád 7ooo ot a po pul roce mě prezentoval modrou liškou a krásnými zvuky. No tak přišel na řadu fá motor135, proběhla Go + naleštění ale jinak origo bez uprav a už to zas lítalo a lítá do dnes. Asi proběhne ještě nějaká uprava na motoru páč naložený v kopci to moc nepředjíždí a tak to se musí ještě vošefovat jinak jsem spokojen :-)))
Podvozek:
-předek výměna nápravy za M-kovou samo sebou s hřebenovým řízením odrezená nové gumi,svislé čepi, brzdy, čepi pouzdra a prachovky řízení.... prostě Go + předělané náboje na 4x100
-zadek výměna poloos samosebou za M-ka a i nove brzdy + podložky 25mm na 4x100
Kola:
No nejdřív hezky nastříkaný origo 13", pak 13" prolisky v bílé barvě na těch to vypadalo hezky ale jízdní vlastnosti moc nic jako, tak jsem tam dal 13"hliníky s gumama195/55 na podložky se změnou rozteče a tloušťkou v předu25 a vzadu35, to už drželo hezky v zatáčkách ale pruměr kol byl moc malí a jelo to nějak moc dobře;-) to jsem nestíhal mydlit se šaltpákou, na konec mi přišli pod ruku sic plecháče ale rozměrem si myslím že jako supr 5,5 na 14" a pneu 185/55 na předek a na zadek 185/60 a už jezdim srovnatelně s tachometrem a v zatáčkách to drží taky jako dobře! (měli ňáky divný ET tak stačili 25mm podložky v zadu a v předu se upravili rovnou náboje)
Koně:
Na začátku mě vozila LS120 taky to od 105 docela jelo ale časem šel moturek do ...... tak jsem přistoupil na favorita jelikoš už ma 8kanálovou hlavu a gufirka na ventilech tak to aspon nežere olej a zas to jede o něco líp ;-)
proběhla taká malá go zabroušení ventilu, výměna rozvodu, přetěsnění, uprava do shade, seřízení a naleštění (sere mi to už je zase špinavej) jinak zustal origo 135, to ted asi budu ještě řešit asi bude uprava setrvaku, řemenice, hlavy a asi vačka + zas nový rozvody!
Výfuck:
byl i příčný, zvouček měl krásný ale nešel skombinovat s tažným zařízením a já velký traktorista nebudu přeci běhat s dvoukolakem pěšmo!! tak jen upravený origo
Tuuuuuuuning:
křidílko s 3 brzdou
přední spojler origo Gls a Garde a rovnou i s nárazníkem z Garde
dálkové světlomety (po čase se mi přestali líbit tak šli dolu a stejně byli zbytečný, nový lampi svítěj jak sviŇ sami)
Centrál s DO a vystřelovací klíč ........ dobrá machrovinka ;-)
Interier:
novější nee ty gumi jak v tramvaji a vytepovanej, jiný neprosezelí sedáky s opěrkami hlavy, nový černý strop, sluneční clona na čelním skle, folie a stahovačky na zadních oknech, rádio, v předu 17cm komponentní rerpro a v zadu plato s repráčky 6x9" a po letošních vánocích i subwoofer.
A na závěr nesmím zapomenout poděkování kamarádovi Kocourovi který mě zásobil nahradními díli z jeho odepsaného Garde, taktéž kámošovi Pepovi za spousty dílu, Jiříkovy za krásnou barvu, panu Kalouskovy za obráběcí a soustružnické práce a na konec tatínkovi který mi věnoval ten krásný stroj.
Tak jsme spolu najezdili nákejch tech tisicu kilometru bez nehody a bez poruchy, ale jelikoš mám doma další stroj tak škodovečka bude muset do světa, je mi jí docela líto, mám jí fakt moc rád, ale co se dá dělat vozoví park se musí čas od času omladit, tak kdyby se někomu líbyla a měl by zájem tak at písne.
Tak škodulka už si vyhlídla nového pána, ted jen ceká až to tu nejak pořeším s vozovým parkem a poskládám do ní moturek a pak pojede.
Jsem to ale kus blba, tak se mi povedlo poprve za 3 roky co spolu se skodulkou drandíme ji picnout, sic nic hrozneho, jen male nedobrždění .... byl z toho jen lehce promačkly blatník a prasklý rameček okolo lampy i řidič také Š120 to vzal v pohodě, ale i tak to nasere... jako by te prace nebylo málo
Předek je v richtiku, možná ještě heztčí než před nehodou
Momentálně pracuju na novém motoru š130 ...... doufám že to nebude moc baštit olej ;-) nu sem sám zvědavy
Tak s motorem to vcelku klaplo, byli trochen problemy s doladěním karburatoru, protože nebyl origo 130kový, ale nakonec to maka vcelku hezky.
Tak dnes 18.4.2008 jsem se v 20:00 naposledy svezl z prace a škodulka si přeparkovala o kus dál k novému majiteli, snad se ji tam bude líbyt.
...........Prodáno....... ......
Podvozek:
-předek výměna nápravy za M-kovou samo sebou s hřebenovým řízením odrezená nové gumi,svislé čepi, brzdy, čepi pouzdra a prachovky řízení.... prostě Go + předělané náboje na 4x100
-zadek výměna poloos samosebou za M-ka a i nove brzdy + podložky 25mm na 4x100
Kola:
No nejdřív hezky nastříkaný origo 13", pak 13" prolisky v bílé barvě na těch to vypadalo hezky ale jízdní vlastnosti moc nic jako, tak jsem tam dal 13"hliníky s gumama195/55 na podložky se změnou rozteče a tloušťkou v předu25 a vzadu35, to už drželo hezky v zatáčkách ale pruměr kol byl moc malí a jelo to nějak moc dobře;-) to jsem nestíhal mydlit se šaltpákou, na konec mi přišli pod ruku sic plecháče ale rozměrem si myslím že jako supr 5,5 na 14" a pneu 185/55 na předek a na zadek 185/60 a už jezdim srovnatelně s tachometrem a v zatáčkách to drží taky jako dobře! (měli ňáky divný ET tak stačili 25mm podložky v zadu a v předu se upravili rovnou náboje)
Koně:
Na začátku mě vozila LS120 taky to od 105 docela jelo ale časem šel moturek do ...... tak jsem přistoupil na favorita jelikoš už ma 8kanálovou hlavu a gufirka na ventilech tak to aspon nežere olej a zas to jede o něco líp ;-)
proběhla taká malá go zabroušení ventilu, výměna rozvodu, přetěsnění, uprava do shade, seřízení a naleštění (sere mi to už je zase špinavej) jinak zustal origo 135, to ted asi budu ještě řešit asi bude uprava setrvaku, řemenice, hlavy a asi vačka + zas nový rozvody!
Výfuck:
byl i příčný, zvouček měl krásný ale nešel skombinovat s tažným zařízením a já velký traktorista nebudu přeci běhat s dvoukolakem pěšmo!! tak jen upravený origo
Tuuuuuuuning:
křidílko s 3 brzdou
přední spojler origo Gls a Garde a rovnou i s nárazníkem z Garde
dálkové světlomety (po čase se mi přestali líbit tak šli dolu a stejně byli zbytečný, nový lampi svítěj jak sviŇ sami)
Centrál s DO a vystřelovací klíč ........ dobrá machrovinka ;-)
Interier:
novější nee ty gumi jak v tramvaji a vytepovanej, jiný neprosezelí sedáky s opěrkami hlavy, nový černý strop, sluneční clona na čelním skle, folie a stahovačky na zadních oknech, rádio, v předu 17cm komponentní rerpro a v zadu plato s repráčky 6x9" a po letošních vánocích i subwoofer.
A na závěr nesmím zapomenout poděkování kamarádovi Kocourovi který mě zásobil nahradními díli z jeho odepsaného Garde, taktéž kámošovi Pepovi za spousty dílu, Jiříkovy za krásnou barvu, panu Kalouskovy za obráběcí a soustružnické práce a na konec tatínkovi který mi věnoval ten krásný stroj.
Tak jsme spolu najezdili nákejch tech tisicu kilometru bez nehody a bez poruchy, ale jelikoš mám doma další stroj tak škodovečka bude muset do světa, je mi jí docela líto, mám jí fakt moc rád, ale co se dá dělat vozoví park se musí čas od času omladit, tak kdyby se někomu líbyla a měl by zájem tak at písne.
Tak škodulka už si vyhlídla nového pána, ted jen ceká až to tu nejak pořeším s vozovým parkem a poskládám do ní moturek a pak pojede.
Jsem to ale kus blba, tak se mi povedlo poprve za 3 roky co spolu se skodulkou drandíme ji picnout, sic nic hrozneho, jen male nedobrždění .... byl z toho jen lehce promačkly blatník a prasklý rameček okolo lampy i řidič také Š120 to vzal v pohodě, ale i tak to nasere... jako by te prace nebylo málo
Předek je v richtiku, možná ještě heztčí než před nehodou
Momentálně pracuju na novém motoru š130 ...... doufám že to nebude moc baštit olej ;-) nu sem sám zvědavy
Tak s motorem to vcelku klaplo, byli trochen problemy s doladěním karburatoru, protože nebyl origo 130kový, ale nakonec to maka vcelku hezky.
Tak dnes 18.4.2008 jsem se v 20:00 naposledy svezl z prace a škodulka si přeparkovala o kus dál k novému majiteli, snad se ji tam bude líbyt.
...........Prodáno....... ......
Jarin/škodylak - komentáře:
14:50:17
18.01.2008
18.01.2008
Tampajs
-> Řízek: To bylo na Jardu protože tam má Tomáš Fuk Se nečerti...
22:34:34
17.01.2008
17.01.2008
Řízek
-> jarin: hm,hm tak to jo a ty ceda ti nejak donesu , jo a jak sem ti rikal vo tom rapidu jo , tak Otec s tim dojel akorat , prijel na chalupu , chcipnul a uz nenatocil , bylo to presne vypocitany -> Tampajs: co jako ???????????????
22:13:12
17.01.2008
17.01.2008
jarin
-> Řízek: Žadnej spěch, musím dat do kupi tatovi formíře a nakej 100% 130covej motor do škodulky a pak poputuje na kruháč do Garáže
22:57:35
16.01.2008
16.01.2008
Řízek
-> jarin: Hele Jaro , ted me napadlo , kdy ji budes Tampovi prodavat ? Ja jestli ji este uvidim u vas na dvorku nebo uz jenom u kruhace
22:03:26
16.01.2008
16.01.2008
Tampajs
-> jarin: Nespěchám ..ale tu vanu sundám aby to bylo zamnou.. ještě pujde kilo a mám klid pak si můžu pískat protože nebude nic nad čim bych musel přemejšlet
21:59:12
16.01.2008
16.01.2008
jarin
-> Tampajs: Hele v poho nemusíš s tim spěchat, nech to až bude klidně hezky počasí, ty na škodovku taky určitě nespěcháš že? stejnak ji budeš leštit v garaži a čekat na řidičak že? a já ještě ani nezačal s tim motorem
17:50:27
16.01.2008
16.01.2008
Tampajs
Jardo tak tu vanu kdyžtak sundám zítra maximálně v sobotu prostě když nebude pršet :) napíšu ti nebo Mishakovi a donesu ji dolu
23:50:58
15.01.2008
15.01.2008
Řízek
-> jarin: néééééé , este né , zejtra hodim rec s Tampou
23:48:01
15.01.2008
15.01.2008
jarin
-> Řízek: tak jseš mrtvej Máchale
22:49:34
13.01.2008
13.01.2008
Řízek
-> Tampajs: no a silne hele , protoze toto denne nepotkas ,-> jarin: no hele tedko me zabijes , ja sem se zapomel na tom vrakaci stavit
22:07:42
13.01.2008
13.01.2008
jarin
-> Tampajs: technická končí někdy v letě o prazdninách.
22:03:18
13.01.2008
13.01.2008
jarin
-> Řízek: Ty jdi vysipat bekovku a prines mi tu hlinikovou vanu a pak ti dam pro toho nicitele tu feldackou
20:22:47
13.01.2008
13.01.2008
Tampajs
-> Řízek: ty woole to by zamrzelo
20:17:54
13.01.2008
13.01.2008
Řízek
-> Tampajs: ted te naseru , vysypu dvacku na stul a zejtra si ji beru
20:06:06
13.01.2008
13.01.2008
Tampajs
Járo do kdy má technickou?
00:25:29
12.01.2008
12.01.2008
Tampajs
-> jarin: Já bych měl na Mko jen tak na okraj
23:34:21
11.01.2008
11.01.2008
jarin
-> Řízek: máme ale nedáme dokud nepriveš hlinikovou z M-kovi sade
23:28:42
11.01.2008
11.01.2008
jarin
No klucí to nic nejni, k nám do práce jezdí pravidelně slečna s Hiundaiem Lantra a jednou když přijela tak to mělo takovej zvuk jako rozvrzanej šicí stroj no tak jsme dolivali a dolivali až jsme tam nalili celou napln no a slečna zase odjela a jezdí do dnes a motor šlape jak švícarky , korejská ocel