skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
POPIS AUTA
Původ
Auto jsem zakoupil od jednoho nejmenované státní instituce. Nutno podotknout že na to že stálo více jak půl roku na parkovišti než sem se o něj začal zajímat a pak asi ještě další 2 měsíce než proběhla všechna byrokracie kolem odkupu. Nutno podotknout že mělo trochu stažené okénko, takže když sem s ním konečně odjížděl domů bylo u spolujezdce na podlaze asi 5cm vody. :)
Jako závdavek mělo čerstvou STK a EM a na zadní nápravě komplet nové brzdy tzn.: bubny, pakny, prasátka a komlet rozvod od HBV. Takže úpravy mohli vesele začít. Za 5 tisíc i s převodem ... No nekupte to, obzvláště když moje původní 136GL už byla ve značném stádiu rozkladu.
Motor
Stručně
- 742.136
- SEDR 20/24
- výfuk série
Pohádka
Původní motor 120L asi 3. v karoserii v pořadí šla po dvou měsících pryč. Putovala místo ní 742.136 cca 70.000km najeto - z auta které šlo přes střechu (starý pán půjčil leštěnku dceři na cestu na disco a zpět, co se nestalo :)) naštěstí všichni v pohodě - akorát auto - šrot).
Nutno podotknout že oproti mé původní 136ce to byl znatelný rozdíl.
Motor jsem přetěsnil - komplet(vana, ventily, prsa, vodítka) vypláchnul, dal nové svíčky, filtry, rozvody, spojku, rozdělovač - zatím kontaktní, seřídil ventily, vodní pumpu, sací a výfukové potrubí.
A prozatím karburátor SEDR 20/24 z původní 120ky - dle vzhledu a usazenin byl nový. Byla to taková alternativa, protoze na LEKRa sem neměl podložku a původní 22/24 SEDR ze 136 byl K.O. nešel a něm ani normálně naladit volnoběh + 2. klapka se otvírala když se jí chtělo.
Teď vrní jako kotě akorát má trochu špatný přechody 1.-2. stupeň - ale to dávam za vinu těm difuzorům.
Do budoucnosti
- LEKR nebo PIERBURG - už sou doma, řeším táhla + sklon - asi dám ofrézovaný Kuprexit
- Hliníková vana
- Čidlo na tlak a teplotu oleje
- Lyžina pod motor
- Bezkontakt
- Překroužkovat
- Jiná vačka
Nápravy @ převody @ podvozek
Stručně
přední
- úzká
- matice
- 2pístky
-nové obložení
zadní
- široká vlečka + 5q
- 22mm prasátka
- nové bubny
- nová ložiska
- nové oložení
- nové bovdeny na ručku
- tvrzené tlumiče
- vyztužená podélná i šikmá ramena
kola
- převařené 5" 13" - stříbrný komaxit
Pohádka
Ještě cca přad mesícem sem jezdil sérii - úzká vepředu, úzká se 4q vzadu. Převařené disky - nutnost - jinak to byl plavec obzvláště se 742.136.
Pak přišel jeden den, nějak sem se vytočil od benzínové pumpy sem odjížděl poněkud ostřeji a na suchém asfaltu si řekla 4q převodovka dost a zmizela mi dvojka kterou sem tam smahnul lehce přez zuby a pod plynem. :).
Takže sem s tím dojel pracovní týden. Vzal si týden dovolené. :) a zmizel v Garáži.
Naštěstí sem měl doma z původni 136ky vše. Akorát převodovka byla jak olejnička. Takže sem jí owapkoval rozpůlil, ložiska vyměnil a zase slepil - bylo to trochu na palici - obzvláště ten stromeček se synchronama. A pak ten strach při první testovací jízdě. - bude to hučet nebude. :) Ale to asi znáte. Naštěstí se vše podařilo převody jsou o.k.
Pak následovala výměna zadní nápravy úzká kyvka > široká vlečka. :)
Páchal sem to bez vyndaného motoru. - Jde to, ale dělat to podruhé tak si ho raději vyndám ...
Vyměnil sem opravdu vše - nádrž, trubky chlazení, hrdlo nádrže, kastlík sem uřezal - baterii přesunul do př. kufru, táhlo řazení, kulisu řazení, krycí plech pod převodovku, pružiny, tlumiče. A nevím co ještě.
Jediné co sem nevyměnil byly domečky uchycení pružin a tlumičů, ale vzhledem k tomu že pův. 136 měla pružiny již trochu unavené - jezdila na LPG. Tak se auto nenakoplo a je to tak akorát - poloosy jsou téměř v ose.
Po první testovací jízdě sem zjistil že se mi zezadu ozývá zajímavý zvuk. Ložiska na unašečích kol nějak zatuhla a odkráčela. ... Takže sem sehnal nová + gufera + O kroužky. A znova pod auto. Tuhle práci nikomu nepřeji, myslím že tam tak na 100% byla originální. Obě vnější matky sem musel odbrousit. Unašeče sem musel servat stahovákem na kola - myslel sem že už to musí prasknout. - velká gola na náklaďáky + 2m trubka + 2 skákající lidi - škoda jen že sem neměl po ruce foťák. Po rozebrání sem zjistil že vnitřní levé ložisko tam vlastně skoro už nebylo ... takže sem musel vyměnit i osu - kolem ložiska byla do modra :(. Složení a usazení už bylo v pohodě až na to že sem na poloose utrhnul asi 2 imbusy - takže sem ještě asi v 10 v noci sháněl po známých 12ks 8mm imbusů (abych vyměnil vše když už se s tím s...) - museli mě mít opravdu rádi.
Do budoucnosti
přední typ M s hřebenem - repasovat
- 4pístky, nové trubky, hadice, destičky - již nakoupeno, připraveno
- vyztužit
- tvrdší(silnější) stabilizátor
- trvrdší tlumiče - koupeny
Karosérie @ interiér
Stručně
- základ r.v. 1986
- vevařeny výztuhy tlumičů - předek, zadek
- zesíleny uchyty podélných ramen
- jiná příčka uchycení sedaček - sesílená - zavařena do plného profilu s odlehčením
- přední sedačky Nisan Primera GT
- tapecírung 1989 - odspoda pogumovaný
- rally volant průměr 30cm
Do budoucnosti
- Palubka 136 GL - v renovaci, úpravě
- udělat dutiny po zimě
- zesílit uchycení přední nápravy - to zadní, most je netknutý
- dodělat ozvučení - PDA s GPS + USB + zesík - nakoupeno, připraveno
- lízátko na předek - sháním
- nějaký ten LAK ...
Tak to by bylo asi tak vše. Alespoň prozatím. Jinak děkuji všem z Virtu kteří mi někdy poradili v diskuzi.
Novinky
Musel sem po odpálení těsnění nechat srovnat hlavu - při té příležitosti se přebrousily i ventily - motor šlape zas o trošku lépe. - Začínám uvažovat o jiné vačce ... :)
Původ
Auto jsem zakoupil od jednoho nejmenované státní instituce. Nutno podotknout že na to že stálo více jak půl roku na parkovišti než sem se o něj začal zajímat a pak asi ještě další 2 měsíce než proběhla všechna byrokracie kolem odkupu. Nutno podotknout že mělo trochu stažené okénko, takže když sem s ním konečně odjížděl domů bylo u spolujezdce na podlaze asi 5cm vody. :)
Jako závdavek mělo čerstvou STK a EM a na zadní nápravě komplet nové brzdy tzn.: bubny, pakny, prasátka a komlet rozvod od HBV. Takže úpravy mohli vesele začít. Za 5 tisíc i s převodem ... No nekupte to, obzvláště když moje původní 136GL už byla ve značném stádiu rozkladu.
Motor
Stručně
- 742.136
- SEDR 20/24
- výfuk série
Pohádka
Původní motor 120L asi 3. v karoserii v pořadí šla po dvou měsících pryč. Putovala místo ní 742.136 cca 70.000km najeto - z auta které šlo přes střechu (starý pán půjčil leštěnku dceři na cestu na disco a zpět, co se nestalo :)) naštěstí všichni v pohodě - akorát auto - šrot).
Nutno podotknout že oproti mé původní 136ce to byl znatelný rozdíl.
Motor jsem přetěsnil - komplet(vana, ventily, prsa, vodítka) vypláchnul, dal nové svíčky, filtry, rozvody, spojku, rozdělovač - zatím kontaktní, seřídil ventily, vodní pumpu, sací a výfukové potrubí.
A prozatím karburátor SEDR 20/24 z původní 120ky - dle vzhledu a usazenin byl nový. Byla to taková alternativa, protoze na LEKRa sem neměl podložku a původní 22/24 SEDR ze 136 byl K.O. nešel a něm ani normálně naladit volnoběh + 2. klapka se otvírala když se jí chtělo.
Teď vrní jako kotě akorát má trochu špatný přechody 1.-2. stupeň - ale to dávam za vinu těm difuzorům.
Do budoucnosti
- LEKR nebo PIERBURG - už sou doma, řeším táhla + sklon - asi dám ofrézovaný Kuprexit
- Hliníková vana
- Čidlo na tlak a teplotu oleje
- Lyžina pod motor
- Bezkontakt
- Překroužkovat
- Jiná vačka
Nápravy @ převody @ podvozek
Stručně
přední
- úzká
- matice
- 2pístky
-nové obložení
zadní
- široká vlečka + 5q
- 22mm prasátka
- nové bubny
- nová ložiska
- nové oložení
- nové bovdeny na ručku
- tvrzené tlumiče
- vyztužená podélná i šikmá ramena
kola
- převařené 5" 13" - stříbrný komaxit
Pohádka
Ještě cca přad mesícem sem jezdil sérii - úzká vepředu, úzká se 4q vzadu. Převařené disky - nutnost - jinak to byl plavec obzvláště se 742.136.
Pak přišel jeden den, nějak sem se vytočil od benzínové pumpy sem odjížděl poněkud ostřeji a na suchém asfaltu si řekla 4q převodovka dost a zmizela mi dvojka kterou sem tam smahnul lehce přez zuby a pod plynem. :).
Takže sem s tím dojel pracovní týden. Vzal si týden dovolené. :) a zmizel v Garáži.
Naštěstí sem měl doma z původni 136ky vše. Akorát převodovka byla jak olejnička. Takže sem jí owapkoval rozpůlil, ložiska vyměnil a zase slepil - bylo to trochu na palici - obzvláště ten stromeček se synchronama. A pak ten strach při první testovací jízdě. - bude to hučet nebude. :) Ale to asi znáte. Naštěstí se vše podařilo převody jsou o.k.
Pak následovala výměna zadní nápravy úzká kyvka > široká vlečka. :)
Páchal sem to bez vyndaného motoru. - Jde to, ale dělat to podruhé tak si ho raději vyndám ...
Vyměnil sem opravdu vše - nádrž, trubky chlazení, hrdlo nádrže, kastlík sem uřezal - baterii přesunul do př. kufru, táhlo řazení, kulisu řazení, krycí plech pod převodovku, pružiny, tlumiče. A nevím co ještě.
Jediné co sem nevyměnil byly domečky uchycení pružin a tlumičů, ale vzhledem k tomu že pův. 136 měla pružiny již trochu unavené - jezdila na LPG. Tak se auto nenakoplo a je to tak akorát - poloosy jsou téměř v ose.
Po první testovací jízdě sem zjistil že se mi zezadu ozývá zajímavý zvuk. Ložiska na unašečích kol nějak zatuhla a odkráčela. ... Takže sem sehnal nová + gufera + O kroužky. A znova pod auto. Tuhle práci nikomu nepřeji, myslím že tam tak na 100% byla originální. Obě vnější matky sem musel odbrousit. Unašeče sem musel servat stahovákem na kola - myslel sem že už to musí prasknout. - velká gola na náklaďáky + 2m trubka + 2 skákající lidi - škoda jen že sem neměl po ruce foťák. Po rozebrání sem zjistil že vnitřní levé ložisko tam vlastně skoro už nebylo ... takže sem musel vyměnit i osu - kolem ložiska byla do modra :(. Složení a usazení už bylo v pohodě až na to že sem na poloose utrhnul asi 2 imbusy - takže sem ještě asi v 10 v noci sháněl po známých 12ks 8mm imbusů (abych vyměnil vše když už se s tím s...) - museli mě mít opravdu rádi.
Do budoucnosti
přední typ M s hřebenem - repasovat
- 4pístky, nové trubky, hadice, destičky - již nakoupeno, připraveno
- vyztužit
- tvrdší(silnější) stabilizátor
- trvrdší tlumiče - koupeny
Karosérie @ interiér
Stručně
- základ r.v. 1986
- vevařeny výztuhy tlumičů - předek, zadek
- zesíleny uchyty podélných ramen
- jiná příčka uchycení sedaček - sesílená - zavařena do plného profilu s odlehčením
- přední sedačky Nisan Primera GT
- tapecírung 1989 - odspoda pogumovaný
- rally volant průměr 30cm
Do budoucnosti
- Palubka 136 GL - v renovaci, úpravě
- udělat dutiny po zimě
- zesílit uchycení přední nápravy - to zadní, most je netknutý
- dodělat ozvučení - PDA s GPS + USB + zesík - nakoupeno, připraveno
- lízátko na předek - sháním
- nějaký ten LAK ...
Tak to by bylo asi tak vše. Alespoň prozatím. Jinak děkuji všem z Virtu kteří mi někdy poradili v diskuzi.
Novinky
Musel sem po odpálení těsnění nechat srovnat hlavu - při té příležitosti se přebrousily i ventily - motor šlape zas o trošku lépe. - Začínám uvažovat o jiné vačce ... :)
Shade 120 - komentáře:
19:10:40
29.04.2007
29.04.2007
Xmax88
Velice pěkné vozítko, ale udelej neco s tim volantem