radekp/uŽOFKA radekp/uŽOFKA

komentáře | popis | fotky | radekp | 04.06.22 09:17 | 576x v oblíbených
Popis auta:



Typ auta: Škoda 105l / uŽOFKA

Rok výroby: 1983



Prvním majitelem tohoto auta byl jakýsi starší pán,díky kterému je auto v docela dobrém stavu. Každý si pod tímto představí něco jiného, pro mě to znamená, že kromě předních blatníků a čela je plechařina původní, karoserie bez koroze. Vnitřky dveří jsou poctivě vymazány vazelínou a našly by se i další vychytávky.

Poté tohle auto vlastnil 4 roky kamarád, který udělal na autě moc, ikdyž některé úpravy dost nesmyslné, postupně se jich zbavuji ( maska, červený interiér apod!). Ale abych mu nekřivdil, díky němu je v autě motor z Felicie, nápravy z modelu M a interiér z Rapida. No, možná si jednou řeknu: kéž by tohle neudělal :-) .

Já upravuji toto auto zase jiným směrem. Co se týče vzhledu, chci zachovat původní kouzlo tohoto auta,originální vzhled, takže na autě nikdy nebudou žádné plasty a podobně. Vzhled jsem vylepšil pouze laminátovým lízátkem, které se montovalo na Garde, zrcátky Beskydsport + kola. V autě jsem měl i hudbu, subwoofer ve tvaru šneka. Toho jsem vyrobil na popud skutečnosti, že mnoho lidí na různých srazech machruje s dřevotřískovými bednami potaženýma kobercem a myslí si, co nemají. Tímhle jedinečným tvarem jsem jim chtěl ukázat, že to jde i jinak.

Začátkem roku 08 jsem si koupil další auto (Felicii Combi 1,6 Laurin&Klement) a uŽOFKA je od této doby pouze na projížďky a srazy. Teď mám v hlavě jen jeden směr úprav a to zlepšení jízdních vlastností. Vyměnil jsem kyvku za "pseudoRS" nebo molčánnovku, (jak chcete). Zadní brzdy jsou kotoučové, třmeny jsou z Octavie. Tlumiče jsem použil plynokapalinové tuhostně stavitelné Spaxy. S výsledkem jsem zatím moc spokojen, ale pořád je co vylepšovat:-)

No a až mě tohle přestane bavit, příjde na řadu návrat k originálu (jako poslední vyměním sedadla za 105kové bez opěrek:-))



Mnoho lidí se mě ptá, proč vrážím tolik peněz do obyčejné škodovky. Všem takovým bych chtěl říct, že se mi staré škodovky líbí, při jízdě v té své si užívám lehkost auta, komunikativní řízení, skvělé brzdy a žádný výkon:-D Bohužel mi nic neříkají(byť jsou lepší) moderní těžká auta s předním náhonem, přeposilovaným řízením a nulovou odezvou volantu, pedálů... Na své uŽOFCE si užívám úplně všechno: starosti při shánění dílů, jízdu, práci na ní.....škodovkáři, znáte to.



Taky bych chtěl poděkovat všem, kteří mi pomohli, poradili a ovlivnili mě.



majitel auta, Radek Pomp







Fotogalerie na rajče.idnes.cz:



pradek.rajce.idnes.cz/









Karoserie:



Až na přední blatníky a čelo, zadní nápravu původní plechařina i lak



KOLA:



ARC 5,5x14palců + pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14

(leštěné límce 2,5 a 3"), hořčíkový střed

povrchová úprava -vakuově pochromované - základ na lehké kovy, 3 vrstvy plniče ( původně odlitek z pískové formy, na kterém bylo třeba udělat dokonale rovnou plochu- 3.vrstvu jsem brousil papírem o zrnitosti 1000), poté vakuové pochromení - naprášení mosazí (podkladní lak, mosaz, ochranný lak). povrchová úprava je tedy ze 7 vrstev!



nebo



EXIP 5.5J x R14 ET 40, 4x100 + pneu Yokohama A539, Fulda Carat Asuro 185/50 R14



Zrcátka Beskydsport - v barvě auta, s airbrushem rozpláclé mouchy

Přední "čiré-bílé" blinkry

Nový přední chromovaný nárazník

Chromované olemování masky

děrovaná lišta na zadním čele

3-dílné Lízátko z Garde,popis výroby:

skoda-virt.cz/cz/.../3268 -jak-jsem-delal-lizatko-an eb-tezky-zivot-ceskeho-tun era



Interiér:



Volant Selm-průměr 32 cm

Skořepiny MTX, neboli české recara

Palubní deska z modelu GL, lišta a panel kolem rádia potažen koženkou se žlutým švem

Horní obložení dveří z modelu GL

konzole řazení se zkrácenými drahami

Přídavný otáčkoměr VDO do 7 tis. ot/min.

3bodové pásy



Podvozek:



Přední náprava



- odklony -1,5 stupně, sbíhavost 1 mm

- uloženo v tvrdých gumách - 80 Shore

- náboj převrtán na rozteč 4x100, osoustružen kvůli úspoře neodpružených hmot

- široké M ramena, děrované výztuhy po celé délce ramen, ostré hřebenové řízení - 2,5 otáčky

- 4 pístkové litinové brzdiče, kotouče Ferodo průměru 245 mm, desky TRW

- stabilizátor 18 mm, výroba Svozil, v místě uchycení na mostu podložen 10 mm podložkami

- pružiny 210 mm, 80 kN, výroba zajištěna Tuner#2

- dorazy Avie, na spodním rameni 6 mm pasovina - max propružení 24 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28



Zadní náprava



kopie LR, úhel osy kývání 10 stupňů

sbíhavost 1 mm, odklony -2,5 stupňě



- zadní náboj z opracovaného výkovku, rozteč 4x100

- pružiny 44 kN, délka 250 mm

- plynokapalinové tuhostně stavitelné tlumiče Spax - tuhost 19/28

- třmeny z Octavie - průměr pístku 38 mm, desky TRW

- kotouč Brembo průměru 232 mm

- ruční brzda na lanovody

- podvázání nápravy z gumotextilního pásu

- pancéřované brzdové hadice



bývalý motor:



- Felicie 1,3 s karburátorem Sedr - přetryskovaný

- elektronické, bezdotykové zapalování

- vačka 260, výroba NC POWER

- z kanálů odstraněny nerovnosti, slícované potrubí

- bavlněný filtr Champion

- elektrická nízkotlaká palivová pumpa Facet

- výfuk NC POWER s nerezovou koncovkou

- startér 1 kW z Felicie

- černé víko ventilů s leštěnými žebry



současný motor:



- původ Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer

- 4-válcový motor typu boxer, tedy s protiběžnými písty

- objem 1712 ccm, vrtání 87, zdvih 72 mm

- rozvod DOHC, řemeny, 4 vačky, 16 ventilů

- výkon 137 PS @ 6500 RPM, toč. moment 155 Nm @ 4600 RPM

- řízení motoru Bosch Motronic ML4.1 multipoint

- kompresní poměr 10:1

- litinový blok s 3x uloženou klikou, hliníkové 16V hlavy



- spodek motoru komplet GO - vyvložkování válců, komplet nové ložiska, 1 nová ojnice, vyvážení spolu se spojkou

- GO hlav - srovnání, zabroušení sedel ventilů, opracování ventilů, nová gufera, tlaková zkouška

- svíčky NGK PFR6B s platinovou elektrodou

- zapalovací kabely Bosch ( 1 Tesla :-)

- spojka, přítlačák SACHS z Alfy Romeo 33, setrvačník se snímačem otáček taktéž z 33

- těsnění motoru Victor Reinz

- palivové čerpadlo Acron, 3,5 bar, palivový filtr z Felicie

- startér Bosch 1,1 kW

- nerezové svody i výfuk vlastní výroby s lambda sondou, pro každou hlavu zvlášť

- odlehčená řemenice, původně trojřadá (servo a klima)

- olej Selenia 20K 10W40 Alfa Romeo





Převodovka:



- suchý 5q, SP 3,9



nebo 5q SP 4,22 nebo 4q SP 4,22



- konzole řazení se zkrácenými drahami







Hudba (nyní už minulost):



Autorádio Pioneer DEH-P40MP. DO kartového typu a další DO na volant

V předních dveřích dvoupásmové repro Philips průměr 17 cm



Bývalý subwoofer:

Subwoofer - Carpower Blackbass 12" v 60 litrové basreflexové ozvučnici ve tvaru šneka

Zesilovač-digitální monoblok Carpower Wanted 1/800D

Kapacitor Dietz 1F , pojistkové pouzdro na ANL 100A pojistku Dietz , napájecí kabely Dietz 35 qmm

reproduktorový kabel Stinger 2.4 qmm , zlacené bateriové svorky a instalační očka





Novinky:



16.3.2014 První road test motoru boxer

1.3.2014 První start motoru Alfa Romeo 1,7 16V boxer

30.8-7.9.2013 Dovolená v Itálii, celkem ujeto cca 2500 km

11.8.2013 Zástavba pětistupňové převodovky - převaření tunelu, výměna nádrže a trubek chlazení, 5q SP 4,22

18.6.2013 koupě náhradního motoru boxer vč. nových rozvodů za cenu rozvodů :-)

25.-26.4.2013 Renovace výfuku, koupen plast na zástěrky

10/2012 koupě motoru AR 33 1,7 16V boxer s díly potřebnými k zástavbě

31.1.2012 ostré řízení 2,5 otáčky

2.1.2012 Koupeny kola EXIP 5,5x14, v plánu jako "civilní"

23.11.2011 přední pneu Yokohama ADVAN A048 185/55 R14 SOFT

19.10.2011 kožené tažné oko

1.10.2011 - 6.MORAVSKOSLEZSKÝ - vítěz v kategorii tuning

5.7.2011 Konečně zprovozněna po výměně zadní nápravy, brzd a převodovky

8.4.2011 Široká brzda a nafoceny hotové sedačky

9.1.2011 Výměna klik za užovkové

29.11.2010 2 sedačky Metalex "LR"

20.6.2010 Úchycení výfuku předěláno na pružné pomocí pryžotextilního popruhu.

23.4.2010 Stabilizátor 18 mm od Svozila

10.4.2010 Zkrácené řazení

22.2.2010 Zadní brzdiče Lukas - z Octavie, průměr pístků 38 mm

10.2.2010 Přišly náboje na zadní nápravu

31.7.2009 Koupena autoplachta

19.6.2009 Dodělán airbrush a osvětlení subwooferu

17.6.2009 Nasazeny podložky na změnu rozteče, práce okolo šneka

16.6.2009 Seříznuté zadní pružiny o 4cm+guma mezi závity

14.6.2009 Přední náprava předělána na rozteč 4krát100, poskládány kola ARC

22.5.2009 Přivezeny středy ARC vakuově pochromované (vakuově naprášené mosazí)

17.5.2009 Pozinkované, upravené přední náboje, štefty (100, 70 a 40mm)jsou doma

8.5.2009 Nasazena nová maska, nastříkány pružiny (černý Alkyton), zrcátko (barva auta), SW (slonová kost)

6.5.2009 Středy ARC odvezeny na povrchovou úpravu

11.4.2009 Poskládal jsem novou masku s origo znakem, přivezl od soustružníka náboje a podložky

28.11.2008 Koupeny kola ARC 6krát14 palců, s pneu 185/60, hořčíkové středy

11.10.2008 Opravdu poslední vyjížďka v sezoně 08 - cíl - Slezská Harta

10.10.2008 Koupen dálkový ovladač na rádio Pioneer cd-sr100 - na volant

27.9.2008 Poslední projížďka v sezoně 08

19.9.2008 Šnek v plniči, konečný tvar na fotkách

18.9.2008 Předělána palubka-červenou překryla koženka obšitá žlutou nití, přítroje+štít ze Škody 120LS ročník 1983

11.9.2008 Nasazeny vyleštěná kola a tlumiče (+25%)

10.9.2008 Doleštěny kola

26.5.2008 Připravuji novinky na letošní sezonu, snad to do Hrocháče stihnu:-)

21.3.2008 Na svůj svátek jsem si přivezl Laurinku konečně z lakovny,pořádně ji umyl.uŽOFKA je odteď jen na srazy a projížďky:-)

19.2.2008 Koupeny nové zadní blatníky CS výroby,užovkové lemy,sand je nikdy nepoužiju:-)

13.1.2008 Koupena Felicia Combi 1,6 Laurin&Klement,Evoluc e uŽOFKy bude nějakou dobu stagnovat,peníze půjdou do opravy spotřebáka! skoda-virt.cz/cz/.../4338 -radekp-felicie-combi-1-6

1.10.2007 Stavitelné tlumiče Spax a pružiny by Saky

6.9.2007 FM anténa se zesilovačem

6.9.2007 Sehnal jsem od Merfolka nový odpojovač baterie PAL ( přímo pro škodovky) a zapojil

5.9.2007 Přidány fotky ze stavby subwooferu

4.8.2007 Odstraněny zadní sedačky,pomalu se začíná dělat hudba!

18.7.2007 Zakoupen zesilovač Carpower 1/800D a sw Carpower Blackbass 12"

29.-30.7.2007 Na 5. srazu stránek skoda.virt v Hrochově Týnci ocenila odborná porota tohle auto jako NEJ

sedan srazu.

12.5.2007 Nové rádio Pioneer DEH-P40MP s dálkovým ovládáním,digitální monoblok viz popis

30.4.2007 Vyměněny kliky za lakované

29.4.2007 Nasazeny dveře,výfuk,auto konečně doděláno a zprovozněno.Vyjel jsem si na první vyjížďku,abych zjistil,jestli jsou pořád pod kapotou ty koně...........a jsou:-)

28.4.2007 Nasazen NOVÝ chromovaný nárazník,složeny světla a nasazena 4oko maska s chromovým

lemováním

23.4.2007 Namontován 3 bodový bezpečnostní pás

22.4.2007 uŽOFKA je o dvě plechovky Body barvy těžší-padly na podběhy,blatníky a čelo zevnitř.Usadil jsem

kapotu,dal nová gumová těsnění a auto komplet vyčistil.

21.4.2007 Nasazeny blatníky,čelo a lízátko,výsledek jsem nafotil.

14.4.2007

uŽOFKA přivezena od lakýrníka,s prací jsem moc spokojen, s cenou taky!!!Po nastrojení nahodím foto!!!



25.3.2007 Dokončena výroba lízátka,auto odvezeno na lak

1.12.2006 NOVÁ přední levá půlka nár.-ne že by můj byl zkorodovaný,ale za super cenu ho vezmu vždy!

19.10.2006 NOVÁ přední pravá půlka nárazníku

10.9.2006 Dokončena stavba a zapojení subwooferu

3.9.2006 Namontováno centrální zamykání s DO a alarmem

8.8.2006 Přední plynokapalinové tlumiče Kayaba

11.7.2006 Geometrie přední nápravy

3.7.2006 Nová náprava namontována,zbývá doladit odklony a sbíhavost





Co je v plánu,co se chystá?:





nic, prioritou je postavit dům:-)

radekp/uŽOFKA - komentáře:

23:45:45
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 04.08.11 19:50:04: Velkej respekt a půjčuju si na sdílení 4
01:45:35
05.08.2011
Eidy
-> radekp: To je náhoda, zrovna tohle video jsem našel dneska ráno a říkal si to samý. Je to mazec, a pak, že nejde drifotvat s formulí.
20:38:00
04.08.2011
-> radekp: : taky jsme na to koukal...moc se toho nebojí 40
19:50:04
04.08.2011
radekp
Až vyrostu, chtěl bych takhle řídit...



NÜRBURGRING Formel-Fahrzeug auf nasser Nordschleife
upraveno 1x, naposled 04.08.2011 19:51:37
11:55:55
03.08.2011
radekp
-> Eidy: přesně3

-> pistaa: já ti teda moc fandím! koncem 19. století si lidé mysleli, že rychlost nad 25 km/h je smrtelná! Stejně tak si v roce 68 nikdo nemohl myslet, že by kdy měla škoda 100 188 kobyl!

kdybys byl spokojený s kyvkou, OR6kama, 45koňma, tak bys byl u mě dědek1, ale ty to posouváš pořád dál a jsi schopný konkurovat takovým autům, před kterýma mi....vytéká olej z převodovky 3
08:32:56
03.08.2011
Eidy
-> pistaa: No rozřezaná je proto, že jsi pořád nespokojenej právě. 1
00:29:08
03.08.2011
pistaa
-> radekp: co ja? ako mozete a vsetci hovorize .. ved vy ma vlastne mate za cloveka vecne , stale a s vsetkym nespokojneho.. a to mam iba 100ku :)) skaredu a stale rozrezanu aked nie rozrezanu tak naburanu..
14:35:05
08.07.2011
Tommyk
uploadováno 06.07.2011 16:44:48

Image 1 of 115



... tak to nevím co bych si vybral, kdych měl tu možnost 1

ale asi 105ku 6 máš to pěkný 4
06:32:19
08.07.2011
radekp
-> Eidy: Každý máme to měřítko, laťku posazenou někde jinde. Mě i spoustu ostatních by Tvůj podvozek nadchl ! Mě příjde můj podvozek i brzdy solidní, Pista by ale řekl úplný opak. Motor se mi zdá slabý, včera jsem ale svezl šéfa a jemu se zdál motor skvělý (a to má 280HP V8 medvěda:-))



-> Tuner#2: Moc děkuju, i já bych rád okouknul ostatní auta a pokecal, ale nechci nic uspěchat, chci to vklidu dodělat...nerad bych jel s baterkou chycenou provázkem místo zadních sedadel1
23:38:37
07.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 07.07.11 11:58:41: No já právě zvažuju zda ject a Tvoje auto a Ty by byl jeden z důvodů proč ano 5
14:05:04
07.07.2011
Eidy
-> radekp: Já si nemyslím, že by to bylo tak horký. Mě už ten můj podvozek nepřijde nějakej extra dobrej. Asi jsem si zvyknul.

A když si představím, že bych tam měl dvojnásobnej výkon, tak mi ten podvozek přijde docela špatnej. Nevím no.
11:58:41
07.07.2011
radekp
-> Tuner#2: pružiny myslím si vyhovují..tlumiče vepředu ještě přitvrdím, ale pružiny jsou ok.

Na pohofest jsem chtěl zajet, ale nemám geometrii, chybí dodělat kastlík na baterku, odhlučnění...drobnosti.

Radši to vklidu dodělám a potkáme se někdy příště.



-> Eidy: podvázání zkrátím. Délka zadních pružin je ok, tak to můžu s klidným svědomím ufiknout. Teď se jenom bojím, pokud mě někdy svezeš, abych nezačal předělávat úplně všechno3 , nejen přední nápravu1
00:16:05
07.07.2011
Eidy
-> radekp: Tak gratuluju k pokroku, pane. Ještě zkrať podvázání, ať tam nečumí ty ocásky 4

Ale jinak samozřejmě pěkný. Teď ještě ten předek, aby to bylo vyvážený. No a ty koně no.
22:03:57
06.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp: Takže s podvozkem spokojenost včetně předních pružin? Pojedeš na ten pohofest? Zvažuju, že bych se ukázal pokud zbyde čas.4
upraveno 1x, naposled 06.07.2011 22:04:08
16:47:07
06.07.2011
radekp
-> T: Dík. tak na zadní pásy mám nahoře v C sloupku matku, na kterou je to teď přichycené. Dole pod koženkou jak radil vhml mám jen díru bez matky. Tohle auto nikdy zadní pásy nemělo, ale je divné že nahoře matku má a dole ne. Časem budou 4body a uchycení udělám místo zadních sedaček...jen ještě nevím jak udělám uchycení...



Včera jsem svezl Jerzyho a večer mi napsal: Tyvole takový dojem na mě dlouho nic neudělalo, dneska neusnu a zítra kupuju nějakého rapida :-D



Já jsem s úpravou naprosto spokojený. Zadní kola se zablokujou na ruční brzdu i v 60, auto sedí "jako" motokára...co víc si přát...teda vím co si přát, větší výkon! :-)
upraveno 2x, naposled 06.07.2011 17:02:14
19:58:09
05.07.2011
-> radekp: : je tady toho mraky na stránkách...

skoda-virt.cz/cz/.../1379 23-uchyceni-pasu-1?gotopos t=2...

a tady u toho auta je taky pár věci,co se řešilo...skoda-virt.cz/cz/.../5824 -742-team-evo?offset=60

ale pokud nebudou sedačky, tak bych se přikláněl k tomu řešení dolu k původnímu uchycení zadních sedaček....
16:53:57
05.07.2011
radekp
-> T: forum na uchycení pásů.

Odhlučnění místo zadních sedaček
11:46:53
05.07.2011
-> radekp: : fórum na odhlučnění nebo na uchycení pásů?

a jaké odhlučnění myslíš?
11:39:36
05.07.2011
radekp
-> T: snad už letos Most zkusím, je to můj sen.

jinak pásy jsou docela naprd co se týče uchycení. Radši bych širší, se zapínáním do "kolečka" a 4body. I tohle uchycení je naprd, u spolujezdce jdou pásy za rameny rovně:-/...ale teď musím udělat odhlučnění. Je na to nějaké forum? docela rád bych se kouknul jak to mají ostatní...
11:36:47
05.07.2011
radekp
Kyvka byla stará, s letitýma zkušenostma, zajetá několika majiteli, vždy pěkně vlhká od oleje, ale nikdy to s ní nebylo jako s pannou Molčánovou1, která už po dnešní jízdě má něco najeto. Sbíhavost podle desky mám něco přes 3 mm a zdá se mi to přetáčivé, může to být tímto? S brzdama jsem spokojen, ikdyž pedál je dost měkký. Spaxy v nastavení 10/15 OK, možná je zkusím i víc přitáhnout,ale takhle mi vyhovují.

Moc díky Merfolkovi za diagnostiku problému řazení, i přítelkyni za pomoc při odvzdušňování brzd, a všem za rady!
upraveno 1x, naposled 05.07.2011 11:40:45
Extreme Tyres