skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
=White= je r.v.1980,byla přímo "od pramene" přes prodejnu v MB. Původně měla jít na export na sever evropy,ale nakonec zůstala doma. Od miminka do´85 byla u dědy,po jeho předčasné smrti ji zdědil táta a od 2002 ji dělám správce já. Nebýt nezaviněné kolize v r.2000 byla by zcela původní díky pravidelným nástřikům spodku a dutin. taky do r.91 bývala přes zimu v garáži na špalkách,poté do r.2007 venkovní odchov,nyní má zase svoje privilegované místo na vedlejším stání v garáži.Vnitřek zachovalý,všude originál gumové koberce(i tunel a prahy!), motor už LS, taktéž 80 rok. Vzhledově to držím v původním stavu jak to měl děda,doplňky přídavná světla a fanfáry DDR. S původní černou střechou si ji málokdy spletete,to se moc nevidí ;-)
ŠKODA 120L r.v. 1980 ,odstín 1001 bílá ledová, střecha matná čerň
-motor LS '80 , převodovka original
-nápravy+brzdy original
-přídavná přední světla mlhová+dálková,zadní mlha+příd.zpátečka,fanfár y,vše DDR
-radiopanel dobový okoženkovaná dýha výrobce Bakov nad Jizerou,otáčkoměr oval DDR,autohodinky PRIM
-dobová světýlka nad předním sklem proti oslnění ANTI 101,osvětlení zad.sedadel v "C" sloupcích
-emkové topení (hliníkový radiátor)
-ozvučení skromné,radiopřijímač s kazet.přehrávačem GRUNDIG z r.1977,přední děbny oválky BLAUPUNKT
zadní děbny PANASONIC,skrytý 5-tipásmový eqalizer OSIO
2005 září -záměna dutých čepů omezovačů dveří za favoriťácké = konec protivnému cvakání dveří
2005 říjen - podařil se kup,máme fungl nová zadní světla a přídavné dálkové DDR Ruhla (už se 16 roků nedělaj)
2005 listopad-výměna výše uvedeného
2005 prosinec-přetěsnění zadního okna,konečně sucho!
2006 leden -sehnán téměř zdravý přední nárazník (vyměníme po zimě)
-výměna těsnění kufru (haubna po odjištění opět krásně odskakuje)
2006 únor -výměna šteftů na paroží a hlavě,nové těsnění sání a výfuku (potrubí již mnoho netěsnilo a zvuk
začínal být ne nepodobný zvuku vozu nikoli civilnímu,nýbrž soutěžnímu),skvěle jsem se pobavil
s rekonstrukcí závitů po dolování zalomených šteftů,ke slovu přišla i sousedem zapůjčená
svářečka,dílna pod širým nebem,teplota -4,zataženo,slabé sněžení,téměř bezvětří
2006 březen -výměna kotoučů předních brzd (holt čtvrt století se na nich podepsalo...)
-sehnána P půlka před. nárazníku,stav 99%,zatím uskladněno
2006 duben -něco málo oprav laku po zimě,sehnáno & namontováno originál zpětné zrcátko
2006 květen -rekonstrukce zadního plata,bohužel "M" s výkroji pro pásy ale furt lepší,než trosky shnilého
původního plata,vyměněn levý krycí plech pod motorem (sežranej za nesežranej)
2006 červen - září: vzhledem k pracovnímu vytížení není čas na nic,po delších přípravách konečně dopravena přední kapota v barvě vozu
od Bílého otce Apačů (Kekypetra),zatím oboje uskladněno čeká na příležitost
2006 říjen - zkouška nového kompresoru do dílny,vystříkané dutiny
-díky Davidovi z Prahy máme i levou půli předního nárazníku,přidáno do skladu k pravé půli
-za pomoci bráchy nahozena přední haubna (repase by Kekypetra)
2006 listopad-za romantického poletování prvního sněhu nastříkán spodek TLUMEXplastem
-zadek obut do zimních bačkorek
-veškeré chromy napatlány řídkým rezistinem,je to na pohled hnus ale hlavně že to ochrání
-stařenka zdědila po Šedivce potahy,sice už nic moc ale lepší,než stávající
2006 prosinec-skoro nejezdíme,takže nic moc neděláme :-)
2007 leden - nějakej neznámej dobrák mi nacouval v Chrudimi do předku,odneslo to sklo L blinkru,hernajs,
zase budou zbytečný výdaje kvůli cizí blbosti :-/
2007 únor - vyhýbáme se soli jak to jde takže nejezdíme
2007 březen - zásoby se rozrostly o zcela nové původní zpětné zrcátko
-složen,přeleštěn,napasov án přední nárazník na auto+obě zpětná zrcátka
2007 duben -díky jednomu členu sehnány nové přední blinkry czechoslovakia plus rezervní sklo taktéž cz
takže proběhla nakonec pouze výměna skla L blinkru avyčištění+přeleštění obou,jelikož nebyly
starý ani 5 let,jsou opět jako nový. Nový uloženy do skladu na horší časy.
2007 kvjeten :-) tak je zase jako dřív šestioká,holka jedna,ten kukuč mě chyběl :-)
2007 18.5. 22:00- tak umyto,naleštěno,okna vycíděný,interiér taky včetně luxu,jen ten ohnilej zadní lem tý leštěnce nějak vzdoruje :-) ,nový svíce,luftfiltr,hlavně dojet...
2007 21-22.5.07- tak po cestě na Doksy a zpět dostalo auto trochu kopr a trošku jsme zavařili :-)
chladicí systém si řekl o vyčištění,i stalo se. Nejprve den s půllitrem Arvy v oběhu
pro prvotní odmaštění a další den propláchnutí a aplikace antišutru. Lidi,to byl humus!
2007 tšerven :-) 2.6. po pár týdnech střečkování vozu a v posledních dnech neochota motoru se vůbec
udržet poránu v chodu mě dokopala k letmé kontrole palivového systému a hle:
podávací čerpadlo špatná membrána a karburátor volný na paroží i volné víko jeho samého,
z těsnění víka zbyly jen cucky,následovala rozborka,vymytí,vyfoukání ,sborka s novým
těsněním plus malé seřízení. Pozítří ráno jsem natruc nepumpoval,stařenka chytla napoprvý
a UDRŽELA SE!!! což dlouho nepamatuju,i dnes to samé. Takže na onom přísloví o
kovářově bosé kobyle asi něco bude...:-)
-tak jsem se konečně dokopal a měním skákavou kozu zase v pohodlný vůz,nové tlumiče
PAL Made in Czechoslovakia podvozku móc slušej
2007 červenec-auto stojí skoro furt a díky nový práci asi bude stále,takže to asi,co se klempířiny týče,
drobátko vyspravíme,zatím zakoupen invertor (na takové to domácí žvýkání)+nový zadní lem
2007 srpenec -klepající poloosa moc na klidu nepřidá,po zjištění značné axiální vůle (vzniklé nejspíš loňským trápením s brzdama)proto rozborka levé poloosy,přelisovat opěrný kroužek ložiska,vyměnit gufera
a sborka s přetěsněním,šepoty květin :-)
2007 zářííííííííí - Tak dozrál čas a frička se zakousla do zadního pravého boku,venkovní lem a kus vnitřního podběhu v háji,s tím se počítalo
horší je že dno pravé kapsy s držákem plácačky je zu grund v řiti,spolu se spodkem zad. blatníku, vše vyřezáno
- navařen vnitřní lem podběhu,venkovní lem podběhu,dno kapsy a držák plácačky se bude vyrábět
- kapsa hotová včetně spodku podběhu,ještě držák plácačky a bude se rovnat do původních linií
-držák plácačky hotov,vše natřeno černým HOSTAGRUNDem,poté černým a nakonec stříbrným TLUMEXem
-už se kituje
2007 říjenec -...a už je skoro dokitováno,jinak už stojíme pod střechou a neprší na nás :-)
2007 listopad -vyměněny černé stírací lišty za originál šedostříbrné (díky Pavlíkovi P.)
2007 prasinec-pod stromeček vrata ke garáži a černobílé původní nejeté návleky na přídavné heligóny :-))
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
2008 leden -krom dvou dnů na školení chrápe v garáži,vrácen tachometr bez denního počitadla,koupeny nové hadice motor-topení
2008 únor - LP blatník dozrál a začal opadávat,do Doks nás nemine výměna a nabarvení,stejně tak PZ blatníku po opravě lemu a kapsy
2008 březen- tak mi ruply nervy,vyházel jsem sedačky a koberce a pak se zhrozil. Když to přešlo,roztočila se flexa s dráťákem a vyvalily
se oblaka rezavého prachu. Zadek zaplaťpánbůh jen povrchovka,pod řidičem díky pár sezónám zatékání do vozu už horší.
V kufru až na levý přední roh spoje dno-podběh-čelo na ty leta dobrý. Vše odrbáno,zdravé zatřeno odrezovačem
a základem. S pár perforovanými místy se popere I Dawe a jeho COčko. V plánu i nový PL blatníček,originál už opadává.
2008 duben - tak stařenka je už dva týdny mimo garáž ve stodole u iDawea.Přední blatníky,haubna a spoiler dole,co se dalo,to se
vyspravilo,odrbalo na čistý kov a ponatíralo(odrezovač,červ .základ,černý Hostagrund,černý TLUMEX a stříbrný TLUMEX
navrch,stejně tak i dospod nových blatníků tři vrstvy ochrany :-)
2008 květenec-tak už je madam zase doma ve stáji,díky Davidovi je předek jako novej,teď semtam překitnout,obarvit a dostrojit
než se zase dostrojí interiér,došlo na výměnu hadic topení pod vozem,starý byly už tvrdý jak beton
-tak konečně polito základem a dvěma,někde třemi vrstvami barvy,výsledek sice odpovídá domácím podmínkám,
¨ ale zaplaťpánbůh aspoň za to,ustrojeno,naladěno a připraveno na Doksy
-...před kterými proběhla návštěva na STK,uděleno pouze na měsíc,nelíbila se střední spojovačka a P hadičky brzd
2008 červen -takže stojí se zdviženým předkem,spojovačka zrepasovaná,brzdy nově otroubeny
-a konečně jsme prošli načisto na další dva,předtím jsem stačil ještě rozesmát Plačický "geometry" co mi dělali sbíhavost.
Prej podle čeho jsem to dělal? Na ponku podle šuplery. No to bychom ji rádi viděli!
(místo 1mm bylo naměřeno poctivých 20mm sbíhavosti,však taky gumy pištěly i po rovině a auto se chovalo více než nevyzpytatelně)
2008červenec-klekla nám baterka,sehnána náhrada (díky iDawe) takže jsme se nakonec objevili i na Hrochfestu,když bylo i dost proudu
2008 srpenec-sehnány a nasazeny jeté ale jako nové potahy,rozleštění předních krupicovatých blatníků,už to není na omak šmirglpapír
2008 september-absolvování podzimních Doksů a výměny jedné pneu na cestě jednomu nejmenovanému Pyromanovi :-))
2008 říjenec - chystání na zimní spánek,na 4.Gril Party v Roudnici stačilo i kolo
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
11/08-02/09 - relikvie hnípe v garáži a zima jí je šumafuk,pár nových dílů v zásobě
2009 červen - jarní Doksy proběhly bez problémů,práce zatím zastaveny,finiš stavby baráku
2009 září -před Doksy montáž originál stříbrošedých stěračů (díky Pavle) a olištováno přední čelo do původna(díky Mírovi K.)---------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
až2010/3 - tiše spí v garáži a těší se na sezonu
2010 kvjetenec-zánovní aku probudil šípkovou růženku ze zimního chrnění,po oprášení,úklidu,dofoukání gum a dolití náplní v pohodě absolvovala jarní (nnnebo spíš zimní:-) Doksy
2010 červenec-drobné opravy jako obroušení a ošetření koryta pod nádobkou ostřikovačů+očista přísl. dílů,přismrknutí urvané matky pantu opěradla,výměna prutu antény UNITRA staré za nové a nožičky L zpět.zrcátka (poďobanou za hladkou)
2010 srpenec -vybrakováno koryto pod oknem,vydrbáno,ponatíráno ,příslušenství jako kabeláž,čerpadlo,nádobka, hadičky,motor a táhla vymyto,očištěno,promazáno ,složeno.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
2011 kvjetenec-každoroční rutina jarní Doksy,zlobí nás karburátor,má to už sečtený,parchant,po žních k Turkovi :-)
2011 červenec - promazání přední osy,výměna karburátoru za zcela nový+nová kladívka,seřízení:uvidíme :-) Pohofest absolvovali v Pohodě :-)
2011 srpenec - dobití aku,zkouška těsnosti podtlaku,výměna voskovic za nové NGK,naonděn repasovaný rozdělovač,srovnání vyoseného elmag.odpojovače(proto to chcípání)+seřízení,chytá na drc :-)
2011 žáží -podzimní Doksy na otočku,zpátky jsem to prohnal,na Jičínským obchvatu jsme ve 120ti dávali jeden západní stroj za druhým. Za Úlibicema mi to stařenka dala sežrat,prej se s ní takhle lítat nebude a zavařila :-) po vychladnutí a dolití chladiva už v pohodě dojeli dom.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
2012 zima -chrápe v garáži a sní sen o novém motoru. No já jí to vyvracet nebudu ale zatím nic.
2012 březenec - dobili jsme aku,první jarní start na první pokus. Za odměnu oprava radiopřijímače (co by jste tomu řekli,řemínek si po 35ti letech praskne...) Našel jsem tam i popraskané žárovky podsvícení,tak výměna,promazání mechaniky,zánovní řemínek,vyčištění hlavy.
2012 lééto - Doksy bohužel letos nee,nebylo povinko a baterka. Obé až na Pohofest. Od té doby jezdí poměrně často,bo sestra Šedivka nevyzpytatelně hřeje a nechytá. Obměna obutí,gumy už byly krutě zpuchřelé. Navíc po letech přišla o garáž,bohužel...
2012 - podzim - Na konec prázdnin jsme získali azyl v kamarádově garáži,tak už má chudák stará zase střechu nad hlavou
2013 březenec - Přišlo nám jaro,solitér přepojištěn na celoroční pojistku,namísto sezónního pojištění. Zbývá ještě obnovit od říjence propadlé ME & STK a můžem drajvit.
2013 dubenec-5.4.2013 nové STK+ME. Vzhledem k novému přírůstku do autoparku a nutných oprav na něm byla Black&White deportována k iDaweovi,kde bude zatím její přechodné útočiště.
2013 záříčko - Po 2 letech opět na podzimních Doxech,spolu s Milhausovým eRkem a Targovým Tweetym (vařeným na tvrdo)
2014 Od jara venku před panelákem,bo někteří nájemníci těžko snáší pohled na Šedivku bez RZ. Takže Šedivka se střídá s Christine o garáž a čísla a stařenka je chudák venku.
2014 květenec pokus o účast na Želivi,bohužel kemp plný lidí,bláta a recepce prázdná. Takže jen pokuk a pryč do Lešanského vojenského muzea. Kdybych věděl,jel bych rovnou :(
2014 Účast na Pohofestu již druhým rokem obsadila Šedivka. Jinak děkuji neznámému majiteli neznámé stříbrné Oktávie za naboření PP blatníku...
2014 září Podzimní Doksy,účast mizivá,takže v sobotu fakultativní výlety na Bezděz a Housku a v neděli do M.B. muzeum ŠKODA a odpoledne na JEŠTĚD,kde jsme se pletli memi dojezdem závodníků mistrovství republiky na kolečkových lyžích :) i přes vaření a odchodu 2.článku autobaterie dojeli domů.
2014 listopad- opět díky neznámému zkurvysynovi,který mi promáčkl PZ dveře.
2015 únor-minulý rok (12.12.2014) zakoupen ls motor, tak snad letos poskládáme a vyměníme-zatím stále uskladněn v garáži
2015 květen-v planu pohofest takže se bude měnit motor opravy rezavých míst, puchýřů a promáčklých částí a taky máme do limuzíny dřevěné a zrenovované míchátko na benzín =)
2015 Vánoce-přestěhovali jsme se,máme oba nový domov
2016 Jaro - Garážujeme,občas vyjedeme.
2016 květen - oprava starteru se nevydařila. Proskřípnutá izolace plus pásku za elmagnetem zkratovala a nebohá baterie to odskákala. Tímto děkuji Kaprof-Písaříkovi za leasing akumulátoru :)
2016 červenec - po letech opět na Pohofestu. Líbilo se.
2016 srpencozáří - díky Targovi,který nás registroval na Škoda Classic Tour a mému staršímu děťátku Thomas Mobydick Jimbeam 655 Kučerovi,který se navzdory zákazu pustil do lakýrnických oprav vzhledu vozu,aplikoval pár nových dílů a dokopal mne k výměně motoru. Vykitování a stříknutí dveří a blatníků. Výměna tapecírungů dveří,antény,předních směrovek,motoru,spojkové lamely. Sice to ještě moc dobře nechladí ale už nemusíme jezdit s permanentně zapnutým topením.
2016 september - šťastnou náhodou se mi povedlo "vyaukrovat" nový chladič AUTOPAL za cenu velice přátelskou (abych nepopudil,řekněme za cenu nové lamely). Je prima,moci jezdit opět i za třicetistupňových veder bez puštěného topení...
2016 Movember-poslední slunečné dny. Tak ještě naposled projet a šup uložit k zimnímu spánku.
2017-leden- díky nehodě se spotřebákem byla stařenka povolána do aktivní služby rodiného vozu ikdyž velice nerad tak ji musim tahat do sněhu
2017-září- sraz škoda auto opět absolvován bez jediné poruchy+namazaná přední náprava :)
Tak od teď jsem přebral za tátu správu auta já jelikož už na to nemá moc čas ani náladu
2020 květen - Bobesh Is Back.
2020 červen - Další životní etapa za mnou. Začínám zase od začátku. Jimbeam 655 mi dovezl zpátky rodinnou relikvii, která se dědí z otce na syna. No a jelikož ještě dejchám,tak to v sobě zkusím trochu oživit.
Ve voze se vyskytl reaktor z Favorita 135,gumy převařáky 175/70/13, což z té rakve dělá tak trochu past na některé rádobyzávodníky.
Motor nové svíčky NGK, přesazení rozdělovače do správné polohy,zprovoznění ovládání sytiče,seřízení EDSRu, rozdělovače,rozhýbání zatuhlých brzd, promazání dveřních mechanizmů a ovládaní topení, výměna hadice termostat-topení, oprava otáčkoměru a autorádia.
2021 květen - namontovány nové přední brzdiče a výměna hadice podtlaku posilovače brzd. Po 13 letech K.O.
ŠKODA 120L r.v. 1980 ,odstín 1001 bílá ledová, střecha matná čerň
-motor LS '80 , převodovka original
-nápravy+brzdy original
-přídavná přední světla mlhová+dálková,zadní mlha+příd.zpátečka,fanfár y,vše DDR
-radiopanel dobový okoženkovaná dýha výrobce Bakov nad Jizerou,otáčkoměr oval DDR,autohodinky PRIM
-dobová světýlka nad předním sklem proti oslnění ANTI 101,osvětlení zad.sedadel v "C" sloupcích
-emkové topení (hliníkový radiátor)
-ozvučení skromné,radiopřijímač s kazet.přehrávačem GRUNDIG z r.1977,přední děbny oválky BLAUPUNKT
zadní děbny PANASONIC,skrytý 5-tipásmový eqalizer OSIO
2005 září -záměna dutých čepů omezovačů dveří za favoriťácké = konec protivnému cvakání dveří
2005 říjen - podařil se kup,máme fungl nová zadní světla a přídavné dálkové DDR Ruhla (už se 16 roků nedělaj)
2005 listopad-výměna výše uvedeného
2005 prosinec-přetěsnění zadního okna,konečně sucho!
2006 leden -sehnán téměř zdravý přední nárazník (vyměníme po zimě)
-výměna těsnění kufru (haubna po odjištění opět krásně odskakuje)
2006 únor -výměna šteftů na paroží a hlavě,nové těsnění sání a výfuku (potrubí již mnoho netěsnilo a zvuk
začínal být ne nepodobný zvuku vozu nikoli civilnímu,nýbrž soutěžnímu),skvěle jsem se pobavil
s rekonstrukcí závitů po dolování zalomených šteftů,ke slovu přišla i sousedem zapůjčená
svářečka,dílna pod širým nebem,teplota -4,zataženo,slabé sněžení,téměř bezvětří
2006 březen -výměna kotoučů předních brzd (holt čtvrt století se na nich podepsalo...)
-sehnána P půlka před. nárazníku,stav 99%,zatím uskladněno
2006 duben -něco málo oprav laku po zimě,sehnáno & namontováno originál zpětné zrcátko
2006 květen -rekonstrukce zadního plata,bohužel "M" s výkroji pro pásy ale furt lepší,než trosky shnilého
původního plata,vyměněn levý krycí plech pod motorem (sežranej za nesežranej)
2006 červen - září: vzhledem k pracovnímu vytížení není čas na nic,po delších přípravách konečně dopravena přední kapota v barvě vozu
od Bílého otce Apačů (Kekypetra),zatím oboje uskladněno čeká na příležitost
2006 říjen - zkouška nového kompresoru do dílny,vystříkané dutiny
-díky Davidovi z Prahy máme i levou půli předního nárazníku,přidáno do skladu k pravé půli
-za pomoci bráchy nahozena přední haubna (repase by Kekypetra)
2006 listopad-za romantického poletování prvního sněhu nastříkán spodek TLUMEXplastem
-zadek obut do zimních bačkorek
-veškeré chromy napatlány řídkým rezistinem,je to na pohled hnus ale hlavně že to ochrání
-stařenka zdědila po Šedivce potahy,sice už nic moc ale lepší,než stávající
2006 prosinec-skoro nejezdíme,takže nic moc neděláme :-)
2007 leden - nějakej neznámej dobrák mi nacouval v Chrudimi do předku,odneslo to sklo L blinkru,hernajs,
zase budou zbytečný výdaje kvůli cizí blbosti :-/
2007 únor - vyhýbáme se soli jak to jde takže nejezdíme
2007 březen - zásoby se rozrostly o zcela nové původní zpětné zrcátko
-složen,přeleštěn,napasov án přední nárazník na auto+obě zpětná zrcátka
2007 duben -díky jednomu členu sehnány nové přední blinkry czechoslovakia plus rezervní sklo taktéž cz
takže proběhla nakonec pouze výměna skla L blinkru avyčištění+přeleštění obou,jelikož nebyly
starý ani 5 let,jsou opět jako nový. Nový uloženy do skladu na horší časy.
2007 kvjeten :-) tak je zase jako dřív šestioká,holka jedna,ten kukuč mě chyběl :-)
2007 18.5. 22:00- tak umyto,naleštěno,okna vycíděný,interiér taky včetně luxu,jen ten ohnilej zadní lem tý leštěnce nějak vzdoruje :-) ,nový svíce,luftfiltr,hlavně dojet...
2007 21-22.5.07- tak po cestě na Doksy a zpět dostalo auto trochu kopr a trošku jsme zavařili :-)
chladicí systém si řekl o vyčištění,i stalo se. Nejprve den s půllitrem Arvy v oběhu
pro prvotní odmaštění a další den propláchnutí a aplikace antišutru. Lidi,to byl humus!
2007 tšerven :-) 2.6. po pár týdnech střečkování vozu a v posledních dnech neochota motoru se vůbec
udržet poránu v chodu mě dokopala k letmé kontrole palivového systému a hle:
podávací čerpadlo špatná membrána a karburátor volný na paroží i volné víko jeho samého,
z těsnění víka zbyly jen cucky,následovala rozborka,vymytí,vyfoukání ,sborka s novým
těsněním plus malé seřízení. Pozítří ráno jsem natruc nepumpoval,stařenka chytla napoprvý
a UDRŽELA SE!!! což dlouho nepamatuju,i dnes to samé. Takže na onom přísloví o
kovářově bosé kobyle asi něco bude...:-)
-tak jsem se konečně dokopal a měním skákavou kozu zase v pohodlný vůz,nové tlumiče
PAL Made in Czechoslovakia podvozku móc slušej
2007 červenec-auto stojí skoro furt a díky nový práci asi bude stále,takže to asi,co se klempířiny týče,
drobátko vyspravíme,zatím zakoupen invertor (na takové to domácí žvýkání)+nový zadní lem
2007 srpenec -klepající poloosa moc na klidu nepřidá,po zjištění značné axiální vůle (vzniklé nejspíš loňským trápením s brzdama)proto rozborka levé poloosy,přelisovat opěrný kroužek ložiska,vyměnit gufera
a sborka s přetěsněním,šepoty květin :-)
2007 zářííííííííí - Tak dozrál čas a frička se zakousla do zadního pravého boku,venkovní lem a kus vnitřního podběhu v háji,s tím se počítalo
horší je že dno pravé kapsy s držákem plácačky je zu grund v řiti,spolu se spodkem zad. blatníku, vše vyřezáno
- navařen vnitřní lem podběhu,venkovní lem podběhu,dno kapsy a držák plácačky se bude vyrábět
- kapsa hotová včetně spodku podběhu,ještě držák plácačky a bude se rovnat do původních linií
-držák plácačky hotov,vše natřeno černým HOSTAGRUNDem,poté černým a nakonec stříbrným TLUMEXem
-už se kituje
2007 říjenec -...a už je skoro dokitováno,jinak už stojíme pod střechou a neprší na nás :-)
2007 listopad -vyměněny černé stírací lišty za originál šedostříbrné (díky Pavlíkovi P.)
2007 prasinec-pod stromeček vrata ke garáži a černobílé původní nejeté návleky na přídavné heligóny :-))
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
2008 leden -krom dvou dnů na školení chrápe v garáži,vrácen tachometr bez denního počitadla,koupeny nové hadice motor-topení
2008 únor - LP blatník dozrál a začal opadávat,do Doks nás nemine výměna a nabarvení,stejně tak PZ blatníku po opravě lemu a kapsy
2008 březen- tak mi ruply nervy,vyházel jsem sedačky a koberce a pak se zhrozil. Když to přešlo,roztočila se flexa s dráťákem a vyvalily
se oblaka rezavého prachu. Zadek zaplaťpánbůh jen povrchovka,pod řidičem díky pár sezónám zatékání do vozu už horší.
V kufru až na levý přední roh spoje dno-podběh-čelo na ty leta dobrý. Vše odrbáno,zdravé zatřeno odrezovačem
a základem. S pár perforovanými místy se popere I Dawe a jeho COčko. V plánu i nový PL blatníček,originál už opadává.
2008 duben - tak stařenka je už dva týdny mimo garáž ve stodole u iDawea.Přední blatníky,haubna a spoiler dole,co se dalo,to se
vyspravilo,odrbalo na čistý kov a ponatíralo(odrezovač,červ .základ,černý Hostagrund,černý TLUMEX a stříbrný TLUMEX
navrch,stejně tak i dospod nových blatníků tři vrstvy ochrany :-)
2008 květenec-tak už je madam zase doma ve stáji,díky Davidovi je předek jako novej,teď semtam překitnout,obarvit a dostrojit
než se zase dostrojí interiér,došlo na výměnu hadic topení pod vozem,starý byly už tvrdý jak beton
-tak konečně polito základem a dvěma,někde třemi vrstvami barvy,výsledek sice odpovídá domácím podmínkám,
¨ ale zaplaťpánbůh aspoň za to,ustrojeno,naladěno a připraveno na Doksy
-...před kterými proběhla návštěva na STK,uděleno pouze na měsíc,nelíbila se střední spojovačka a P hadičky brzd
2008 červen -takže stojí se zdviženým předkem,spojovačka zrepasovaná,brzdy nově otroubeny
-a konečně jsme prošli načisto na další dva,předtím jsem stačil ještě rozesmát Plačický "geometry" co mi dělali sbíhavost.
Prej podle čeho jsem to dělal? Na ponku podle šuplery. No to bychom ji rádi viděli!
(místo 1mm bylo naměřeno poctivých 20mm sbíhavosti,však taky gumy pištěly i po rovině a auto se chovalo více než nevyzpytatelně)
2008červenec-klekla nám baterka,sehnána náhrada (díky iDawe) takže jsme se nakonec objevili i na Hrochfestu,když bylo i dost proudu
2008 srpenec-sehnány a nasazeny jeté ale jako nové potahy,rozleštění předních krupicovatých blatníků,už to není na omak šmirglpapír
2008 september-absolvování podzimních Doksů a výměny jedné pneu na cestě jednomu nejmenovanému Pyromanovi :-))
2008 říjenec - chystání na zimní spánek,na 4.Gril Party v Roudnici stačilo i kolo
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
11/08-02/09 - relikvie hnípe v garáži a zima jí je šumafuk,pár nových dílů v zásobě
2009 červen - jarní Doksy proběhly bez problémů,práce zatím zastaveny,finiš stavby baráku
2009 září -před Doksy montáž originál stříbrošedých stěračů (díky Pavle) a olištováno přední čelo do původna(díky Mírovi K.)---------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
až2010/3 - tiše spí v garáži a těší se na sezonu
2010 kvjetenec-zánovní aku probudil šípkovou růženku ze zimního chrnění,po oprášení,úklidu,dofoukání gum a dolití náplní v pohodě absolvovala jarní (nnnebo spíš zimní:-) Doksy
2010 červenec-drobné opravy jako obroušení a ošetření koryta pod nádobkou ostřikovačů+očista přísl. dílů,přismrknutí urvané matky pantu opěradla,výměna prutu antény UNITRA staré za nové a nožičky L zpět.zrcátka (poďobanou za hladkou)
2010 srpenec -vybrakováno koryto pod oknem,vydrbáno,ponatíráno ,příslušenství jako kabeláž,čerpadlo,nádobka, hadičky,motor a táhla vymyto,očištěno,promazáno ,složeno.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
2011 kvjetenec-každoroční rutina jarní Doksy,zlobí nás karburátor,má to už sečtený,parchant,po žních k Turkovi :-)
2011 červenec - promazání přední osy,výměna karburátoru za zcela nový+nová kladívka,seřízení:uvidíme :-) Pohofest absolvovali v Pohodě :-)
2011 srpenec - dobití aku,zkouška těsnosti podtlaku,výměna voskovic za nové NGK,naonděn repasovaný rozdělovač,srovnání vyoseného elmag.odpojovače(proto to chcípání)+seřízení,chytá na drc :-)
2011 žáží -podzimní Doksy na otočku,zpátky jsem to prohnal,na Jičínským obchvatu jsme ve 120ti dávali jeden západní stroj za druhým. Za Úlibicema mi to stařenka dala sežrat,prej se s ní takhle lítat nebude a zavařila :-) po vychladnutí a dolití chladiva už v pohodě dojeli dom.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------
2012 zima -chrápe v garáži a sní sen o novém motoru. No já jí to vyvracet nebudu ale zatím nic.
2012 březenec - dobili jsme aku,první jarní start na první pokus. Za odměnu oprava radiopřijímače (co by jste tomu řekli,řemínek si po 35ti letech praskne...) Našel jsem tam i popraskané žárovky podsvícení,tak výměna,promazání mechaniky,zánovní řemínek,vyčištění hlavy.
2012 lééto - Doksy bohužel letos nee,nebylo povinko a baterka. Obé až na Pohofest. Od té doby jezdí poměrně často,bo sestra Šedivka nevyzpytatelně hřeje a nechytá. Obměna obutí,gumy už byly krutě zpuchřelé. Navíc po letech přišla o garáž,bohužel...
2012 - podzim - Na konec prázdnin jsme získali azyl v kamarádově garáži,tak už má chudák stará zase střechu nad hlavou
2013 březenec - Přišlo nám jaro,solitér přepojištěn na celoroční pojistku,namísto sezónního pojištění. Zbývá ještě obnovit od říjence propadlé ME & STK a můžem drajvit.
2013 dubenec-5.4.2013 nové STK+ME. Vzhledem k novému přírůstku do autoparku a nutných oprav na něm byla Black&White deportována k iDaweovi,kde bude zatím její přechodné útočiště.
2013 záříčko - Po 2 letech opět na podzimních Doxech,spolu s Milhausovým eRkem a Targovým Tweetym (vařeným na tvrdo)
2014 Od jara venku před panelákem,bo někteří nájemníci těžko snáší pohled na Šedivku bez RZ. Takže Šedivka se střídá s Christine o garáž a čísla a stařenka je chudák venku.
2014 květenec pokus o účast na Želivi,bohužel kemp plný lidí,bláta a recepce prázdná. Takže jen pokuk a pryč do Lešanského vojenského muzea. Kdybych věděl,jel bych rovnou :(
2014 Účast na Pohofestu již druhým rokem obsadila Šedivka. Jinak děkuji neznámému majiteli neznámé stříbrné Oktávie za naboření PP blatníku...
2014 září Podzimní Doksy,účast mizivá,takže v sobotu fakultativní výlety na Bezděz a Housku a v neděli do M.B. muzeum ŠKODA a odpoledne na JEŠTĚD,kde jsme se pletli memi dojezdem závodníků mistrovství republiky na kolečkových lyžích :) i přes vaření a odchodu 2.článku autobaterie dojeli domů.
2014 listopad- opět díky neznámému zkurvysynovi,který mi promáčkl PZ dveře.
2015 únor-minulý rok (12.12.2014) zakoupen ls motor, tak snad letos poskládáme a vyměníme-zatím stále uskladněn v garáži
2015 květen-v planu pohofest takže se bude měnit motor opravy rezavých míst, puchýřů a promáčklých částí a taky máme do limuzíny dřevěné a zrenovované míchátko na benzín =)
2015 Vánoce-přestěhovali jsme se,máme oba nový domov
2016 Jaro - Garážujeme,občas vyjedeme.
2016 květen - oprava starteru se nevydařila. Proskřípnutá izolace plus pásku za elmagnetem zkratovala a nebohá baterie to odskákala. Tímto děkuji Kaprof-Písaříkovi za leasing akumulátoru :)
2016 červenec - po letech opět na Pohofestu. Líbilo se.
2016 srpencozáří - díky Targovi,který nás registroval na Škoda Classic Tour a mému staršímu děťátku Thomas Mobydick Jimbeam 655 Kučerovi,který se navzdory zákazu pustil do lakýrnických oprav vzhledu vozu,aplikoval pár nových dílů a dokopal mne k výměně motoru. Vykitování a stříknutí dveří a blatníků. Výměna tapecírungů dveří,antény,předních směrovek,motoru,spojkové lamely. Sice to ještě moc dobře nechladí ale už nemusíme jezdit s permanentně zapnutým topením.
2016 september - šťastnou náhodou se mi povedlo "vyaukrovat" nový chladič AUTOPAL za cenu velice přátelskou (abych nepopudil,řekněme za cenu nové lamely). Je prima,moci jezdit opět i za třicetistupňových veder bez puštěného topení...
2016 Movember-poslední slunečné dny. Tak ještě naposled projet a šup uložit k zimnímu spánku.
2017-leden- díky nehodě se spotřebákem byla stařenka povolána do aktivní služby rodiného vozu ikdyž velice nerad tak ji musim tahat do sněhu
2017-září- sraz škoda auto opět absolvován bez jediné poruchy+namazaná přední náprava :)
Tak od teď jsem přebral za tátu správu auta já jelikož už na to nemá moc čas ani náladu
2020 květen - Bobesh Is Back.
2020 červen - Další životní etapa za mnou. Začínám zase od začátku. Jimbeam 655 mi dovezl zpátky rodinnou relikvii, která se dědí z otce na syna. No a jelikož ještě dejchám,tak to v sobě zkusím trochu oživit.
Ve voze se vyskytl reaktor z Favorita 135,gumy převařáky 175/70/13, což z té rakve dělá tak trochu past na některé rádobyzávodníky.
Motor nové svíčky NGK, přesazení rozdělovače do správné polohy,zprovoznění ovládání sytiče,seřízení EDSRu, rozdělovače,rozhýbání zatuhlých brzd, promazání dveřních mechanizmů a ovládaní topení, výměna hadice termostat-topení, oprava otáčkoměru a autorádia.
2021 květen - namontovány nové přední brzdiče a výměna hadice podtlaku posilovače brzd. Po 13 letech K.O.
Bobesh/BLACK & WHITE - komentáře:
16:15:12
19.03.2006
19.03.2006
Targa
-> eRkař: no tak seš asi slepej kdyz nevidis ze auto je cerveny a dvere modry.....
14:32:23
19.03.2006
19.03.2006
eRkař
-> Targa: Z fotky asi nevyctu ze auto bylo po bouracce!A je slozeny ze 2 !Komentuju to co vidim od toho komentare jsou ne?
11:13:07
19.03.2006
19.03.2006
Targa
-> eRkař: hochu ty seš asi trošku mimo....jestli sis nevšim tak to auto je složený ze 2 po bouračce v originálu asi mělo beskydy na blatníkách a kdyz se vymenily dveře tak na nich taky byly beskydy....nevim co na tom nechápeš...to auto je na fotce v rozpracovanym stavu po bouračce.....žádnej tuzing ....!!!
10:17:13
19.03.2006
19.03.2006
minno
-> eRkař: samomluva
09:39:25
19.03.2006
19.03.2006
eRkař
-> eRkař: S tou skolou mas pravdu ale proc sem tahas kolik komu je let?A to ze neumim psat hacky a carky to je vec uplne jina.Ano neumim slohovky ale tady to si myslim nepotrebuju Jestli sem te s eRkem nejak urazil tak se hluboce omlouvam ale za svuj nazor se nestydim!Ale 4 zrcatka ....to necim zavani
23:20:09
18.03.2006
18.03.2006
eRkař
-> Bobesh: To co je na fotce je tuzing(ale to je muj nazor)Me nezajima co to auto ma ted ja vidim jenom tu fotku a ze ma delany brzdy z fotky nevykoukam
22:43:55
17.03.2006
17.03.2006
Targa
-> eRkař: omyl chlapče to erko tomu se říká rozdělaná práce! ... asi nevíš co to tuzing je ale tohle erko to určitě není...
22:09:00
17.03.2006
17.03.2006
Bobesh
-> eRkař: Noo dík za uznání,je to 11 let zpátky,bylo mi 20 a auto ke mě přišlo v 17 jako nastříkaná shnilárna. Když jsem ji prodával,měla motor po GO,dělaný brzdy,dost novejch plechů a originál doplňků,vyvaření mostu,všechny světla nový. Stačilo jen nastříkat. Nedej na první dojem a nesuď mě,když neznáš celou story... Byl jsem mladší a každej nějak začínal. Co dodat...
12:13:53
17.03.2006
17.03.2006
eRkař
-> Bobesh: To erko ..........tomu rikam tuzing
19:41:03
13.02.2006
13.02.2006
Bobesh
-> Targa: Takovej namíchnutej
22:08:10
12.02.2006
12.02.2006
Targa
-> Bobesh: na ty poslední fotce má děsivej pohled ...člověk by se i lek
23:59:03
09.11.2005
09.11.2005
Tuxik
Pekna
19:07:04
09.11.2005
09.11.2005
Targa
-> VeTëV: jo přesně moje slova:)
18:34:55
09.11.2005
09.11.2005
VeTeV
-> Targa: sak to se ceni kazda zachovala uzovka se ceni...to mas jako gardovky - to je taky uzovka porste uzovek je malo
18:32:30
09.11.2005
09.11.2005
Targa
-> VeTëV: jo to teda.Mas tu velkou konkurenci ...to auto sem videl nekolikrát na vlastní oči a fakt nádhera...chce to jen pár dodělávek ..jinak je to pěkná zachovalá dobovka
14:50:48
09.11.2005
09.11.2005
VeTeV
parada - fakt jo
13:28:47
09.11.2005
09.11.2005
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
nice:)
19:11:55
10.09.2005
10.09.2005
Bobesh
->matsoft: asi aby se na "studeném severu" líp ohřál vnitřek. JE pravda,že u marketu kouknu a vidím.To s naším druhým kouskem "šedivkou" je to horsí,emek je přece jen víc. Jinak dělá pracovní auto,takže čas na opravy kradu po chvilkách. Jinak dík za zájem,od majitele rarity to obzvlášť potěší
21:58:29
09.09.2005
09.09.2005
Matsoft
Moc pekna. Nevim proc, ale dost exportnich se delalo prave s cernou strechou. Na svuj vek celkem kocka