skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L 1979 (M80), Červená Paprika
Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.
První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.
Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.
Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58
Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.
Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.
_________________________ _____________________
Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá
Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.
Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.
Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.
Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.
Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.
První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.
Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.
Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58
Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.
Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.
_________________________ _____________________
Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá
Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.
Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.
Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.
Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.
Škoda 120 79 | 120 GLS 80 - komentáře:
-> Kilián: Hele přední je fungl novej (musel jsem odpaňovat díry na šrouby na SPZ) střed i s boky, zadní je jetej ale fakticky bezchybnej, akorát to má okyslý výztuhy a držáky. Asi i pokud se vrátim ke chromu tak je moment podržim, ale těžce nevim jestli si je nechám
Když se Ti ty prepregy tak nelíbí, tak já bych si je teda jako rezervní na garde vzal





-> Tom Troll 12.03.24 20:22:50: Škodovácké zadomotorové startéry byly "jen" ve dvou výkonových verzích, které ovšem nebyly přidělovány vozům dle výbavy, ale dle data výroby
Od 1000MB byl startér 0,8k (koňská síla - neplést s pozdějším značením v kW
) - později tato výkonová varianta byla přeznačena na kW - tedy 0,6 kW).
Až ke sklonku výroby zadomotorových škodovek došlo v rámci sjednocení výroby dílů s Favoritem k použití některých dílů startéru (stator, rotor) silnějšího provedení - 0,8 kW i do zadomotorových škodovek. Ale to byl až rok 88-89 (a některé zadomotory z konce výroby dokonce měly i altík se zabudovaným regulátorem, jaký se používal ve vozech Favorit)

Od 1000MB byl startér 0,8k (koňská síla - neplést s pozdějším značením v kW

Až ke sklonku výroby zadomotorových škodovek došlo v rámci sjednocení výroby dílů s Favoritem k použití některých dílů startéru (stator, rotor) silnějšího provedení - 0,8 kW i do zadomotorových škodovek. Ale to byl až rok 88-89 (a některé zadomotory z konce výroby dokonce měly i altík se zabudovaným regulátorem, jaký se používal ve vozech Favorit)

-> Tom Troll: Áno, 0.8 kW až na konci výroby spolu so silnejším akumulátorom. Ale už v tom máš aspoň jasno

-> Tom Troll: Tak jsem se nezbláznil, od 88 opravdu je startér 0.8kw, akorát není v seznamu ND ani v mnoha publikacích, toto jsem vyhrabal až v 90s Cedrychovi. Každopádně ano, pro užovku dle všeho neplatí. 

-> minno: No úplně jsi mě teď zblbnul, mám teď docela Mandela eftekt, žil jsem v kamenném přesdvědčení že .12X motory měly ruku v ruce k 55A alternátoru kvůli vyšší kompresi místo 0.66 kw silnější 0.8kw spouštěč který později převzaly i 13X a dvouřádky, a teď jsem prohrabal x knih, seznamů ND atd a nikde o tom ani zmínka, z auta jsem ho kus za kus přehodil a pravda ani jsem se nedíval.
Měl jsem za to že je jiný, protože byť je podobně málo opotřebený než ten co tam byl původně, tak má o něco jiný zvuk.
Co je pravda je že v 80 proběhla modernizace konstrukce (mimo jiné změna z dutinky na faston - což proběhlo i zde touto výměnou svazku
), a poté ještě v 84, takže proto zní startéry z po 80 mezitypek a potom emka úplně jinak než z před 80 užovky, ale prostě jsem měl zažité že se i měnil výkon, který se dle všeho nezměnil nikdy. 

Co je pravda je že v 80 proběhla modernizace konstrukce (mimo jiné změna z dutinky na faston - což proběhlo i zde touto výměnou svazku


-> Tom Troll: Super, ale čo je to "silný GLS startér"?
Kdyby někdo chtěl užovkový interiér na opravu, přešití, výrobu křesla, tak si ho můžete odvézt, než pujde do kontu..
V sobotu jsem s autem a s pár kámošema otočil Prahu, Plzeň, a zpět, plus zajížďky. Něco pod 500km. Co jsem zjistil je že drandí famózně. Taky má zajímavou charakteristiku že sekundár je s otevíráním dost opožděnej, ale za to když se v plným knedlíku otevře tak auto škytne a začne velmi zřetelně přidávat. Sice je to 4q, ale i tak je tam 120, 140 pro mě až nepřirozeně rychle.
Co jsem jako bonus spočetl až večer, je, že ráno jsem bral do suchý nádrže 30 litrů rovnejch, a s tím jsem to odjel a něco zbylo, tj že spotřeba i s dynamičtější
jízdou se pohybuje kolem a pod hranicí 6l/100km. Karbec je tam SEDR (dle umístění odpojovače) blíž nevím jakej, komory, trysky... Předchozí krátkodobý majitel co s tím najel a sjel z podvalu ho prý jen čistil. 
Co jsem jako bonus spočetl až večer, je, že ráno jsem bral do suchý nádrže 30 litrů rovnejch, a s tím jsem to odjel a něco zbylo, tj že spotřeba i s dynamičtější


líbí se mi :) ať dělá radost...
-> Tom Troll: Na čelo jsi se ptal, respektive psal, že nevíš, zda je původní (tak Ti říkám, že určitě původní není)
a ta poslední věta vyznívá tak že to auto má najeto cca X11000 Km
Neber to jako kritiku - a jestli, tak konstruktivní



-> Bukaj: A píšu to tam tyhle tvrzení s budíkem a čelem někde?
Jinak jsem to sepisoval na koleni za dělání x dalších věcí pozdě večer, takže gramaticky chybičky se vloudit klidně mohly.
Jinak lokalita byla vesnice u Podbořan, oknes Louny.
Jinak jsem to sepisoval na koleni za dělání x dalších věcí pozdě večer, takže gramaticky chybičky se vloudit klidně mohly.

Jinak lokalita byla vesnice u Podbořan, oknes Louny.
Původem z Loun, jo?
Jinak Ty fakt věříš, že na kdovíkolikrát měněnym tachometru je "správná" hodnota najetých km? Zadní čelo určitě původní není a spousta dalších věcí, ale jako přeživší provozní artefakt je to auto fajn
P.S.: Oprav si, prosím, ten text (při prvním čtení mne do očí praštily slova raný, jediný, objevil, která se rozhodně nepíšou tak, jak je tam máš napsané - o překlepech a interpunkci nemluvě)

Jinak Ty fakt věříš, že na kdovíkolikrát měněnym tachometru je "správná" hodnota najetých km? Zadní čelo určitě původní není a spousta dalších věcí, ale jako přeživší provozní artefakt je to auto fajn

P.S.: Oprav si, prosím, ten text (při prvním čtení mne do očí praštily slova raný, jediný, objevil, která se rozhodně nepíšou tak, jak je tam máš napsané - o překlepech a interpunkci nemluvě)

-> fanda klofanda: On to totiž byl pátek 28., S překlepem na 29. 

den expedice byla sobota
, ale dobrý, o nic nejde, auto máš tedy nadějný.
