Zdendys / Žlutá Užovka Zdendys / Žlutá Užovka

komentáře | popis | fotky | Zdendys Š. | 11.05.21 19:07 | 17x v oblíbených
Zdendys / Žlutá Užovka
____________________

Jak to vlastně bylo

Zisk téhle zlatohnědé Velodupky byl opět dílem paní Štěstěny. V hluboké minulosti, kdy jsem horlivě sháněl Škodovku za rozumný peníz, jsem byl zvyklý sledovat Bazoš prakticky neustále. A protože zvyk je železná košile, pokračoval jsem v důkladných průzkumech inzerce i po pořízení prvního vozu - ořechového eMka. Takže jsem procházel internet jako vždy, a bum! Přesně 39 720 metrů severovýchodně se zjevila prvomodelová užovka za velmi rozumnou cenu. Podle jména a lokace to vypadalo na jednoho známého, no prostě tutová tutovka všech tutovek! Nadšení vystřídala ledová sprcha, když mi známý s úsměvem sdělil, že nic takového nemá. Byl to někdo stejného jména a stejného bydliště, jaký pech! Už jsem si říkal, že z auta nic nebude, a za uvedenou cenu je už dávno u nového majitele. I přes to, že měl prodejce už mraky zájemců, došlo k osobní prohlídce vozu.

Bylo to auto kterému dva týdny zpět skončila technická, do té doby bylo využíváno v běžném provozu starším pánem, třetím majitelem, který si koupil ojetou Toyotu Yaris a Škodovka měla putovat do šrotu, což mu naštěstí rodina rozmluvila. Protože byla ještě pořád docela hezká. A opravdu byla, vypadala lépe než na fotkách a já už jsem cítil v koleně, že se ocitne u mě doma. Celý život bylo auto garážované, bohužel technicky na tom bylo auto daleko hůř než opticky. Motor dost klepal, spojka prokluzovala jako blázen a brzdy pro jistotu kompletně selhaly! Pětisetmetrová zkušební jízda byla málem poslední chvílí mého života. Nicméně z auta jsem nakonec vystoupil ve zdraví, takže následovala debata o ceně, kterou jsem nakonec snížil skoro na polovinu, asi jsem se jim líbil.

Domluvil se termín na registru vozidel, a čekal jsem na onen den. Bohužel odvoz auta nakonec na poslední chvíli odpadnul. Náhradní se mi pár hodin před očekávaným přepisem nepodařilo zajistit a já jsem nechtěl čekat na auto další týden (čas jsem měl dopoledne pouze v pátky), takže jsme auto bez brzd opatrně převezli na STK a udělali evidenční kontrolu. Pak už šlo všechno jako po másle, zaplatil jsem EKO, auto jsem na sebe přepsal a další den už odvoz klapnul. Za nepříznivého počasí a ohromného deště mi auto zdárně doplulo až domů na dvorek. Čekal jsem až deště pominou.

V průběhu příprav na vyvaření karoserie v létě 2020 jsem ale zakoupil modrou Škodu 110LS. Tedy další z mých přání, kdysi jsme mívali zelenou stovku a po autě této řady jsem dost toužil. Z důvodu nedostatku místa a prostředků na tolik Škododvek současně, jsem se rozhodl tento vůz prodat. Nejraději bych prodal emkovou škodovku a užovku si nechal, ale s přihlédnutím na stavy těchto aut, to bohužel nemohlo dopadnout jinak. Přesně po roce tak končí sen o prvomodelové užovce.

Z historie auta

1. majitel (6. 9. 1977 - 30. 10. 1986)
Tahle Škodovka v barvě 6520 Zlatohnědá, opustila brány závodu v Mladé Boleslavi 4. srpna 1977, ještě před celozávodní dovolenou, tudíž se jedná opravdu o prvomodel '77. Auto bylo následně odesláno do Gottwaldova - Zlína, ale poté se opět vydalo na cesty a první majitel si jej vyzvedl v prodejně Auto Škoda Ostrava. Registrováno bylo až 7. září 1977 mladým 25letým lékařem (OVE-01-57). Musel být těžce za vodou, když si v té době a v tak nízkém věku koupil zbrusu nové auto.

2. majitel (3. 11. 1986 - 21. 20. 1998)
Druhým majitelem byl od listopadu 1986 nějaký servisák ze Zubří, auto dostalo nové značky která má dodnes. Tento majitel také stojí za všemi těmi podivnými úpravami které jsou na autě provedeny, dokonce původní blok motoru přestavěl na 120. V té době bylo v autě také nainstalováno LPG, ovšem nebylo zapsané a později bylo odstraněno, proto má auto nové sací potrubí bez přepákování plynu. Podle toho co všechno v autě provedl, musel být také velký úchyl na elektriku. Nicméně jako mechanik se o vůz ukázkově staral, a stále muselo být v perfektním stavu.

3. majitel (21. 10. 1998 - 8. 11. 2019)
Kdežto třetí a předposlední majitel, který auto koupil v říjnu roku 1998, byl přesný opak. Bohužel vůz postupně přestal dostávat potřebnou údržbu a opravy. Oni to snad nikdy ani pořádně neumyli, zespodu byly na autě několikacentimetrové nánosy, na všem! Vrchol je snad trubka na hever, která byla úplně plná bláta a zastříkaná barvou. Auto využívala každodenně pětičlenná rodinka, rány schytalo snad z každé strany, prahy mu opravili pomocí montážní pěny, a zhruba tímto stylem péče autíčko jezdilo až do října 2019, kdy mu skončila STK. Měla putovat do šrotu, ale naštěstí to dopadlo jinak.

4. majitel (od 8. 11. 2019)
Čtvrtým majitelem jsem se stal 8. 11. 2019 já. V dokladech bylo zapsáno tažné zařízení, na autě ale fyzicky přítomné nebylo. Což vadilo na evidenční kontrole, při přepisu se tedy nechalo odepsat. Chtěl jsem se pokusit jí vrátit zašlou slávu. Mým cílem bylo auto dostat do dobového stavu v jakém mohlo jezdit na přelomu 70. a 80. let (až na pár vyjímek, jako například novější audio, možná i kola). V průběhu příprav na vyvaření karoserie jsem ale zakoupil modrou Škodu 100, a z důvodu nedostatku místa a prostředků na tolik Škododvek současně, jsem se rozhodl tento vůz prodat. Přesně po roce tak končí sen o prvomodelové užovce.

Stav a úpravy při koupi
- Modelový rok '77, výroba srpen 1977
- Barva 6520 - Zlatohnědá
- Nájezd po koupi 72 122 km
- Nový výfuk
- Absolutně vymlácený levý čep řízení, i kulisa řazení
- Bohužel nepůvodní těsnění čelního skla bez klínku
- Přídavná dálková světla Wesem
- 13" kola z eMka s novými zimními pneumatikami
- Zajímavé plastové sání na kapotě
- Prutová anténa na torpédu
- Plastová zrcátka Massag 595 z modelu '88 na obou stranách
- Zahrádka ZAD z hliníkových profilů, převařena z jiného typu na jiné auto
- Reflexní polepy na spodní hraně dveří a zadním čele
- Nálepka začátečníka místo štítku s označením typu
- Zadní mlhovka Wesem
- Motor přestavěn na 120, stále v originálním bloku 105
- Elektronický regulátor dobíjení domácí výroby
- Přímé ovládání plynu bez táhel
- Zebrované potahy sedadel a dvě dečky na zadním platě
- Přístrojová deska s otáčkoměrem 120LS, LED kontrolky domácí výroby
- Cyklovač stěračů domácí výroby
- Víčko nádrže ze Škody 100
- Pozůstatky po šílené domácí zástavbě LPG
- Průduchy v zadním čele zevnitř zakryté plechem
- Krycí plechy na spodu motorového prostoru a vzpěry z příčky na zadní čelo
- Volant Škoda Favorit
- CD přehrávač Sony CDX-GT20 z roku 2007, reproduktory domácí výroby pod předními sedadly
- Originální koberce nahrazeny podomácku vyrobenými které nedrží tvar
- Červené gumové koberečky Škoda
- Pletivo před chladičem za plastovou maskou
- Držáky na přední zástěrky LIAZ spolu se středovým krytem trubek
- Hliníkové lapače nečistot v blatnících za předními světly
- Filtrbox se záslepkou na šroub do víka karburátoru, místo toho přišroubován vzpěrou k sacímu potrubí
- Kapsa na řidičových dveřích
- Podle děr ve dveřích bylo v minulosti na autě zpětné zrcátko Beskyd Sport
- Nálepky GoodYear, Gitanes F1, Klein Wanzleben Einbeck, Toronto, a další v interiéru
- A celá řada dalších samo-domo úprav, o některých možná ještě ani nevím...

Mnou provedené změny
- Originální 14" kola s chromovými poklicemi
- Demontováno plastové saní z kapoty
- Demontována plastová zrcátka
- Odstraněna zahrádka ZAD
- Odstraněny vzpěry a krycí plech průduchů ze zadního čela
- Odstraněno rádio i pofidérní reproduktory pod sedadly
- Odstraněn pozůstatek ovládání LPG a další nepotřebné kabely
- Originální chromové zrcátko
- Odstraněna přídavná dálková světla Wesem a pletivo za maskou
- Odstraněny reflexní polepy na spodní hraně dveří a zadním čele
- Odstraněn předřadný odpor, nainstalován originální regulátor dobíjení
- Originální hladký volant
- Demontovány šílené přední zástěrky se středovým krytem trubek
- Vyhozeny podomácku vyrobené koberce které se rozpadaly
- Odstraněny hliníkové lapače nečistot v blatnících za předními světly
- Odstraněn cyklovač stěračů domací výroby
- Upraveno zapojení přídavných dálkových světel a zadní mlhovky
- Nové interiérové koberce
- Plechový kryt kabelů pod volantem ze Škody 105 M1
- Doplněno originální ipurové madlo na dveře řidiče
- Zadní znak pouze dočasný, 120L
- Auto opět zkompletováno z dostupných dílů z důvodu prodeje

Videa
https://www.youtube.com/w atch?v=tnkacDZp2ew

Zdendys / Žlutá Užovka - komentáře:

00:34:53
16.04.2020
Zdendys Š.
-> *Markéta*: Jasná věc. 1 Rozhodně to patří k úpravám které se mi líbí. A kdyby na tom autě náhodou nebyly, tak jsem je měl stejně v plánu dodělat. 3
23:02:01
15.04.2020
*Markéta*
Ty podbarvené obroučky vypadají parádně, mám je na užovce trochu podobně :) Zůstanou zachovaný?
20:30:03
13.03.2020
Zdendys Š.
Ale jo, čekal jsem to i horší. 3
zvětšit Zdendys / Žlutá Užovka - obrázek od Zdendys Š. vložen 13.03.2020 20:30:03
15:33:37
28.01.2020
Škoda 125 L
-> Nevšovjan: Tak hroznou jsem neměl ani já. 1 3
22:32:51
10.12.2019
Zdendys Š.
No, už bylo opravdu na čase. 3
zvětšit Zdendys / Žlutá Užovka - obrázek od Zdendys Š. vložen 10.12.2019 22:32:51
23:19:39
04.12.2019
Zdendys Š.
-> amik-cz: Vypadá to že za chvíli budu mít zájemce už i na barák. 3
-> castrol: To jo, dávat ho na levou stranu je takové, ... no bylo to divné. 1
18:51:30
15.11.2019
castrol
-> Nevšovjan: zaujimavo umiestnene autoradio
12:47:22
15.11.2019
Zdendys Š.
Šmankote, to auto už chce půlka Virtu. 3 Gred bere volant, nasávače Bajou, a teď ještě souboj o koberečky. 3
10:32:50
15.11.2019
Škoda 125 L
Taky bych chtěl ty koberečky, do mojí červené škodovky by se hodily 1 3..
08:04:30
15.11.2019
RoboSK
-> miguelias: heeč ,tie chcem ja 3
21:55:19
14.11.2019
Škoda 125 L
Tu jsem si taky prohlížel na bazošu či co to bylo 1. Je pěkná, držím palce!
20:52:28
14.11.2019
miguelias
super... ty červený koebečky chci 1 prodej mi je
18:30:28
12.11.2019
Zdendys Š.
-> RoboSK: Zdar Robo. 3
17:25:24
12.11.2019
RoboSK
zdar zdeno
21:30:36
11.11.2019
Vena
Ahoj, vypadá to na slušný základ, držím palce!4
Extreme Tyres