skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karkulčin příběh…:
pro mnoho z Vás není tajemstvím, že už nějakou dobu, mám doma svojí Karkulku, tedy tuto šarmantní eLeSu.., no a vzhledem k tomu, že bigamie u škodovek není zakázána, tak ani Galanka (136GL) nijak nežárlí a společně sdílený prostor respektuje… Rapidka (Rapid136) je pak stále někde v tahu a navíc jsem jí to radši ani neříkal, by nebyla doma hned Itálie…
Karkulu mám moc rád, je z ní ještě i po letech cítit taková ta novota. Aby také ne, když jsem jí kupoval, měla najeto asi 41000km + nějaké drobné, nyní má asi o 1500km více. Byli jsme spolu na dvou srazech a také na výletě v Brně a Ostravě.
Do dnes si pamatuji, jak mi v roce 2014 volala starší paní, že na mě dostala číslo, že hledám auto a že má „jednu škodovku“ na prodej. Když jsem se ptal co je zač, řekla že „stodvacítka“ ale že je docela pěkná, protože s ní moc nejezdila a jestli chci, že se můžeme někdy společně zajet na vůz podívat…
Ona ale, že bydlí v Praze a auto má ve své rodné vesnici kdesi u Chlumce nad Cidlinou.
A tak jsme se začali domlouvat, kdy má paní čas… neustále byla buď nemocná, nemohla a pod, navíc já hledal na domácí ježdění především vysněnou 136ku a „nějaká“ 120ka mojí pozornost příliš nezaměstnávala, spíše jsem si říkal, že se na ní teda pojedu někdy podívat, jestli paní vůbec kdy bude mít čas…
Mezitím jsem si koupil Galanku a na paní vlastně i tak trochu zapomněl. Ona na mě ale ne, po půl roce!!! mi zavolala, jestli se můžeme o víkendu potkat v místě (Krakovany), že mi auto ukáže.
Bylo mi hloupé odmítnout, navíc jsem to vzal spíše jako výlet… Když jsem ale dorazil na místo a otevřeli jsme starou garáž ve starobylém statku, nevěřil jsem vlastním očím- takové nádherné auto!!!
Po otevření řidičových dveří jsem cítil takovou tu klasickou vůni čalounění, jako je tomu u nových aut. Vše navíc naprosto netknuté: kompletní originální povinná výbava, servisní knížka, prostě jak má být.
Ta žena si prý auto zajistila a koupila přes svého známého, přímo ředitele Škody Mladá Boleslav, když jí bylo 28let a dovezla si ho rovnou z fabriky, jak zdůraznila. Celý život s ním ale jezdila jen v okolí té vesnice, do Prahy, kde pro změnu celý život bydlí, se s autem prý neodvážila. Takže ho vlastně užívala jen o víkendech, na nákup a tak a pak zas hurá do garáže...:-). Proto tak málo najeto. Nyní, když už jí je přes 60let se rozhodla ho prodat, protože se začala bát jezdit úplně.
Auto, které jsem tedy vlastně ani nechtěl, jsem nakonec, opět po asi měsíčním společném povídání a domlouvání, koupil, přesto, že už dělal svědomitě na Galance. Karkulce jsem prostě neodolal. Při odvozu se paní rozbrečela a já jí musel slíbit, že jí někdy, když bude chtít, autem které jí doprovázelo po většinu jejího života, svezu…
A to je celá pohádka o Karkulce…
.
Plány jsou takové, že ji budu udržovat v současném stavu, má samozřejmě původní lak, který je vcelku slušný neboť nikdy nebyl na sluníčku. Jediná chybička je malinká dírka v LP blatníku, není to ale zatím nic vážného, vyměním ho až někdy časem. Je také malinko poškozený zadní Prepreg, paní jednou vůz půjčila synovi (či zeťákovi?), což jak zdůraznila, neměla nikdy dělat….
S autem jsem nic nedělal ani já, nebylo potřeba, a krom běžné údržby to tak zůstane. Namontoval jsem jen Apolla se soudobými plášti, měla ještě původní slušné Barumky, ovšem ty už se dnes na jízdu moc nehodí, tak jsem je prozatím uložil.
Údaje o voze:
Škoda 120 LS, rok výroby 6/1983, najeto přes 42000km.
Vůz má stále originálně jen levé zrcátko (asi proto se paní bála jet s ním do Prahy..:-).
pro mnoho z Vás není tajemstvím, že už nějakou dobu, mám doma svojí Karkulku, tedy tuto šarmantní eLeSu.., no a vzhledem k tomu, že bigamie u škodovek není zakázána, tak ani Galanka (136GL) nijak nežárlí a společně sdílený prostor respektuje… Rapidka (Rapid136) je pak stále někde v tahu a navíc jsem jí to radši ani neříkal, by nebyla doma hned Itálie…
Karkulu mám moc rád, je z ní ještě i po letech cítit taková ta novota. Aby také ne, když jsem jí kupoval, měla najeto asi 41000km + nějaké drobné, nyní má asi o 1500km více. Byli jsme spolu na dvou srazech a také na výletě v Brně a Ostravě.
Do dnes si pamatuji, jak mi v roce 2014 volala starší paní, že na mě dostala číslo, že hledám auto a že má „jednu škodovku“ na prodej. Když jsem se ptal co je zač, řekla že „stodvacítka“ ale že je docela pěkná, protože s ní moc nejezdila a jestli chci, že se můžeme někdy společně zajet na vůz podívat…
Ona ale, že bydlí v Praze a auto má ve své rodné vesnici kdesi u Chlumce nad Cidlinou.
A tak jsme se začali domlouvat, kdy má paní čas… neustále byla buď nemocná, nemohla a pod, navíc já hledal na domácí ježdění především vysněnou 136ku a „nějaká“ 120ka mojí pozornost příliš nezaměstnávala, spíše jsem si říkal, že se na ní teda pojedu někdy podívat, jestli paní vůbec kdy bude mít čas…
Mezitím jsem si koupil Galanku a na paní vlastně i tak trochu zapomněl. Ona na mě ale ne, po půl roce!!! mi zavolala, jestli se můžeme o víkendu potkat v místě (Krakovany), že mi auto ukáže.
Bylo mi hloupé odmítnout, navíc jsem to vzal spíše jako výlet… Když jsem ale dorazil na místo a otevřeli jsme starou garáž ve starobylém statku, nevěřil jsem vlastním očím- takové nádherné auto!!!
Po otevření řidičových dveří jsem cítil takovou tu klasickou vůni čalounění, jako je tomu u nových aut. Vše navíc naprosto netknuté: kompletní originální povinná výbava, servisní knížka, prostě jak má být.
Ta žena si prý auto zajistila a koupila přes svého známého, přímo ředitele Škody Mladá Boleslav, když jí bylo 28let a dovezla si ho rovnou z fabriky, jak zdůraznila. Celý život s ním ale jezdila jen v okolí té vesnice, do Prahy, kde pro změnu celý život bydlí, se s autem prý neodvážila. Takže ho vlastně užívala jen o víkendech, na nákup a tak a pak zas hurá do garáže...:-). Proto tak málo najeto. Nyní, když už jí je přes 60let se rozhodla ho prodat, protože se začala bát jezdit úplně.
Auto, které jsem tedy vlastně ani nechtěl, jsem nakonec, opět po asi měsíčním společném povídání a domlouvání, koupil, přesto, že už dělal svědomitě na Galance. Karkulce jsem prostě neodolal. Při odvozu se paní rozbrečela a já jí musel slíbit, že jí někdy, když bude chtít, autem které jí doprovázelo po většinu jejího života, svezu…
A to je celá pohádka o Karkulce…
.
Plány jsou takové, že ji budu udržovat v současném stavu, má samozřejmě původní lak, který je vcelku slušný neboť nikdy nebyl na sluníčku. Jediná chybička je malinká dírka v LP blatníku, není to ale zatím nic vážného, vyměním ho až někdy časem. Je také malinko poškozený zadní Prepreg, paní jednou vůz půjčila synovi (či zeťákovi?), což jak zdůraznila, neměla nikdy dělat….
S autem jsem nic nedělal ani já, nebylo potřeba, a krom běžné údržby to tak zůstane. Namontoval jsem jen Apolla se soudobými plášti, měla ještě původní slušné Barumky, ovšem ty už se dnes na jízdu moc nehodí, tak jsem je prozatím uložil.
Údaje o voze:
Škoda 120 LS, rok výroby 6/1983, najeto přes 42000km.
Vůz má stále originálně jen levé zrcátko (asi proto se paní bála jet s ním do Prahy..:-).
Karkulka / LS - komentáře:
-> kraska98 24.01.16 17:15:37: Zatím se ještě stydí, možná ale kdy změní názor, kdo ví.......:-)?
Nádhera.Mimochodem,kdy se Karkulka odhodlá nafotit ten zadek ? 

-> Enggik 15.01.16 21:15:39: Přiznám se, že jsem čekal kdy se ozveš, bylo mi jasný, že ti udělám radost...:-).
S tím autem mi je fakt úplně líto jezdit. Možná se jen někdy podívám na přední nápravu, je pocitově volnější. Ale také to asi bude spíše tím, že Galanka je teď úplně nová a navíc má hřeben...
Když jsem pak sednul do Rapidky, co má za sebou ujeto už více než tvoří obvod zeměkoule, řekl bych, že je s Karkulou vcelku srovnatelná... Nevím tedy, jaký je rozdíl mezi novou užovkou a novým hřebenem v Emku, ale asi trochu bude co?
S tím autem mi je fakt úplně líto jezdit. Možná se jen někdy podívám na přední nápravu, je pocitově volnější. Ale také to asi bude spíše tím, že Galanka je teď úplně nová a navíc má hřeben...
Když jsem pak sednul do Rapidky, co má za sebou ujeto už více než tvoří obvod zeměkoule, řekl bych, že je s Karkulou vcelku srovnatelná... Nevím tedy, jaký je rozdíl mezi novou užovkou a novým hřebenem v Emku, ale asi trochu bude co?
Jsem rád, že je tu i tenhle tvůj povoz
Nic proti Galance, ale víš že mé srdce je užovkové
Musím říct, že tahle LSka se mi zalíbila hned jak jsem ji viděl v Kvasinách. Má prostě úžesnou ,,patinku" a ač Prepregy moc nemusím, tady jí padnou jak ušté
Hodně taky asi dělají ty Apolla.
Krásnej příběh o okolnostech nákupu
Takový nechtěný dítě 


Musím říct, že tahle LSka se mi zalíbila hned jak jsem ji viděl v Kvasinách. Má prostě úžesnou ,,patinku" a ač Prepregy moc nemusím, tady jí padnou jak ušté

Krásnej příběh o okolnostech nákupu



-> minno 12.01.16 16:24:38: To jsem si oddechl, už jsem se lekl, jestli mi jí v porodnici nějak nevyměnili...:-)
-> skodoukolemsveta.cz:
tak to pak jooo 



-> RoboSK 12.01.16 18:09:52: Hele ptal jsem se jí... ale Karkula říkala, že si máš počkat alespoň na třetí rande...:-))!
-> minno: To mě zajmá, jak to rozeznám?
parádna !
chcem vidieť zadok ! 


-> skodoukolemsveta.cz: A-stĺpik a zadný lem vyzerá byť úžovka, tak asi nie je dôvod, aby to tak nebolo :)
-> Alex41 12.01.16 15:05:31: Tak ta moje je doufám úžovková, když s ní nikdo nic nikdy nedělal. Nebo myslíš že nemusí?
-> skodoukolemsveta.cz: Jakej to má žlábek na střeše vedle nerezový lišty? To taky lecos vypoví o typu karoserie 

-> minno 12.01.16 13:26:47: Díky...:-).
-> Alex41 12.01.16 07:17:11: Já tebe asi také...
-> Borderer 12.01.16 13:11:15: To je v pohodě, jen mě to tak zajímalo protože tuším, že je nějak z kraje. V září už se ale asi nevyráběli ne? To bude spíše jen registrace...
-> Kocvin 12.01.16 13:12:13: Velmi děkuji. Jinak ta zelená je opravdu pěkná...
-> Alex41 12.01.16 07:17:11: Já tebe asi také...
-> Borderer 12.01.16 13:11:15: To je v pohodě, jen mě to tak zajímalo protože tuším, že je nějak z kraje. V září už se ale asi nevyráběli ne? To bude spíše jen registrace...
-> Kocvin 12.01.16 13:12:13: Velmi děkuji. Jinak ta zelená je opravdu pěkná...
Super

Pěkné auto a supr popis :) Mělo by se to lámat červenec/srpen, kdy už se přecházelo na M1.. Martinova LS je z července 83..
skoda-virt.cz/cz/.../8674
-martin-120-ls

-> skodoukolemsveta.cz: Dle původního TP je to jak sem napsal, leč s Bukajem sme se shodli, že karoserie není užovková, ale nejspíš MI (příprava na 5Q převodovku, zaslepená díra pro hřeben) oblečená do užovky. Takže buďto prodělala někdy v minulosti výměnu karoserie nebo je to už jakýsi hybrid z konce výroby, protože TP je řady 742.
oprava: V noci sem se překouk a je tam 30.9. 1983...asi sem to blbě spočítal.
oprava: V noci sem se překouk a je tam 30.9. 1983...asi sem to blbě spočítal.

Krásná
Viděl jsem jí v Chabrech 


-> Borderer 12.01.16 00:34:49: Píšeš, že jsi dělal přestavbu a tak při dovozu... to máš TP z užovky? Ale jinak je to asi možné, nevím, já doposud myslel, že užovky se dělali jen do 6/83 a od 8/83 emka. Ale asi to tak zřejmě není...