skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny
Když jsem se dozvěděl o tom že má skončit výhoda přepisu přes ZTP rozhodl jsem se do sbírky pořídit užovici. I přes to že jsem se zařekl,že už si žádnou další škodovku nekoupím..
Jenže ona užovka mi totiž chyběla do série sedanů od R.1960-1990
Po poradě s manželkou, když už je tolik aut doma že by to mělo smysl doplnit sbírku aď je komplet, tedy padl názor ANO
No a než jsem začal hledat objevila se sama. Jednou si tak vyjdu z pekárny,kam chodím denně pro svačinu do práce a co nevidím,dědula s babinou parkli škodověnku vedle pekárny a vykládali nákup.... První jsem si všiml černé střechy,nedalo mi to a šel jsem blíž,v tom jsem spatřil na zadní kapotě nápis ŠKODA 105GL.To už bylo jasné že se na ní musím poptat:)
Dědula se jen usmíval a Škodověnku vychvaloval.Pak vyslovil osudnou větu, že je to exportní model,který neodcestoval kvůli závadě. V hlavě mi probleskly ty tři věci,105GL,černá střecha,vývoz?..tu musím mít.
Při dotazu zda-li by jí neprodal,mi řekl že klidně,že na nové auto už má našetříno.Zeptal jsem se kde bydlí atd,že se ještě domluvíme,musel jsem už totiž jít do práce.Kupodivu dědula bydlel hned vedle té pekárny,celých 7let co tam chodím jsem tam tuhle škodovku neviděl,až tehdy.
V práci a pak ani doma jsem nemyslel na nic jiného než na onu GLku.Druhý den jsem se vydal za pánem dořešit tu koupi.
Jenže se do toho vložila jeho paní,prý jí bolí nohy a špatně chodí(to je pravda),tak to auto potřebuje a že je to její miláček a má na něj krásné vzpomínky,proto jej tedy neprodají. Se smutkem jsem šel domů a měl plnou hlavu nápadů,jak auto dostat,po měsíci jsem tam byl znovu a stále stejná písnička,napadlo mě říct a co takhle nové auto,když už teda mají našetřeno.
Paní na to, že by jej koupili až příští rok(to je pozdě řekl jsem si v duchu..nevyhnutelná ekodaň se blíží).Naštěstí mě pozvali do bytu na čaj,tam jsem jím vše řekl co mám s autem v pálnu a že se u mě bude mít jako v bavlnce a že díky mě se auto zachová a neskončí ve šrotu,když si pořídí nové.Zmínil jsem se i o končící výhodě ZTP přepisu.Vše si s dotazy pečlivě vyslechli a najednou paní říká:Nechte nám týden na rozmyšlenou a uvidíme.
Po týdnu jsem tam šel docela nervozní.Hned ve dveřích mi paní sdělila že mají objednanou novou Fábii..spadl mi balvan ze srdce.Další věta mě však zase "zabila"
Cituji paní:Chtěli jsme bílou Fábii ale těch je nedostatek tak nám jí dodají až za měsíc,tak až bude doma,tak vám škodovku prodáme. O dřívějším prodeji nechtěla slyšet.Pak dodala: Navíc máme dalšího kupce, už se na auto díval,prý dá víc. Hned jsem věděl že je zle,protože datum 1.10 je za dva týdny a sním příjde neřešitelná ekodaň.Co teď? řek jsem si...,v hlavě jsem zas měl snad miliony myšlenek za minutu jak to vyřešit...navíc ten daší kupec..(to jsem naštěstí uhrál na city že jsem byl první zájemce,že ho nemůžou nabízet jinému když jsem byl první,atd atd.)
Nakonec jsem je ukecal,že si auto přepíšu na sebe abych vyřešil ekopoplatek a že jim ho nechám do doby než bude Fabka.
Paní mi moc nevěřila,měla strach,proto napsala smlouvu(viz foto) o tom že jim škodovečku po přepisu na mě,ponechám,na dobu nezbytně nutnou. A tak se taky stalo.
Čekal jsem na GLku celý měsíc v nervách,že jí děda ještě někde třeba odře atd...hrůza
Nakonec jsem se dočkal.
Kdo to dočetl až sem a vžil se do té situace,asi si dovedete představit jaký to byl nápor na nervy,než jsem auto dostal do své garáže.
Plány s autem: Nechat v původním stavu jen poopravit detaily,umýt vyleštit... a hlavně:nechat si ho napořád.
K autu:
Škoda 105GL r.v.1981
Má origo černou střechu,vnitřek kufru a origo černé plechové nárazníky
Dle slov bývalého majitele měla jít na export(musím zjistit kam měla jít a co přesně bylo příčinou že zůstala v ČR) kdyby měl možnost to někdo zjistit,dejte vědět,budu moc vděčen!
Stav km je 125tis
Auto zažilo několik havárií,nějvětší 4.4.1998. Sestřelena zezadu = výměna PZ blatníku
Další havárie z levé starny.LZ dveře a část zadního blatníku jsou amatérsky opraveny a přestříkány
Třetí havárie,díky nedokonalému podložení spadlo auto ze zvedáku=natažená trubka pro zvedák,zničená prahová lišta,odřené dveře.
Dále je pak promáčklý PP blatník viz foto.
Je to otloukánek,ale karoserie je bez jediné známky rzi,jízdní vlastnosti má až neskutečné,navíc s těmi km co má za sebou.Účinek brzd dokonalý,převodovka tichá,řadit lze prstem,motor má výkon rovnající se 120tce
Zajímavost: motor od novoty žral olej,při výměně pístních kroužků při najetých 65tkm přestal žrát a nežere dodnes.
Bývalý majitel se o škodovku řádně staral,vedl si pečlivě deník oprav,výdajů a najetých kilometrů,pravidelně měnil oleje a mazal co bylo třeba.Několikrát nechal vystříkat dutiny. V zimě nejezdil a auto podkládal špalkama.
To je zatím vše.
Na závěr ještě dodám že,jsem naživo nikdy neviděl 105GL a už vůbec ne origo černé polechové nárazníky,tudíž soudím že jich je asi málo,o to větší radost z ní mám. Navíc ta poctivě vedená dokumentace mě fascinuje.
Přemýšlel jsem,jestli jí sem vůbec dávat,když už tu mám tolik aut,ale myslím že by bylo škoda nechat si to vše jen pro sebe
Konečně se mi podařilo sehnat nového EDESRa,je to sice paskvil od výroby,ale je nový takže fungovat musí:)!
Paskvil protože: víko a difuzéry jsou EDSR,ale spodek se jeví stejný jak SEDR. Jeden z názorů je že je to na 1203 a druhý názor je že se to vyrábělo pro hasičské mašiny které měly motor z 1203. (Zajimavá je ta blinda v místě kde bývá cívka..)
Pro zajímavost,původní karburátor má tak zdeformovanou spodní přírubu že je díky tomu prohlá i hřídelka klapky pro 2 stupeň,klapka se tak téměř neotvírá.
29.5.2015
Po téměř dvou letech stání jsem jí umyl dotankoval čerstvý benzín a projel aď mi v garáži úplně nezatuhne. Jelikož je to zajímavé a díky Frantovi M. tady z virtu vím že i velmi vzácné auto (vyrobeno cca jen 1 500kusů) Tak jsem se rozhodl jí trochu zkrášlit jupíkama. Výsledek posuďte sami.
12.9.2017
Na autě se konečně začalo pracovat. Práce započaly už letos v květnu(2017) ale vše jde pomalu a na editaci fotek nebyl čas. Tak až nyní:) Na škodověnce je komplet zrepasovaná zadní náprava, s převodovkou,dovolil jsem si malý tuning v podobě pětikvaltu,pochopitelně se tomu musela přizpůsobit karoserie i ostatní díly. Výsledek však stojí za to.
Dále jsou komplet nové brzdy,včetně posilovače a všech válců,i spojkových
pokračování příště...
Když jsem se dozvěděl o tom že má skončit výhoda přepisu přes ZTP rozhodl jsem se do sbírky pořídit užovici. I přes to že jsem se zařekl,že už si žádnou další škodovku nekoupím..
Jenže ona užovka mi totiž chyběla do série sedanů od R.1960-1990
Po poradě s manželkou, když už je tolik aut doma že by to mělo smysl doplnit sbírku aď je komplet, tedy padl názor ANO
No a než jsem začal hledat objevila se sama. Jednou si tak vyjdu z pekárny,kam chodím denně pro svačinu do práce a co nevidím,dědula s babinou parkli škodověnku vedle pekárny a vykládali nákup.... První jsem si všiml černé střechy,nedalo mi to a šel jsem blíž,v tom jsem spatřil na zadní kapotě nápis ŠKODA 105GL.To už bylo jasné že se na ní musím poptat:)
Dědula se jen usmíval a Škodověnku vychvaloval.Pak vyslovil osudnou větu, že je to exportní model,který neodcestoval kvůli závadě. V hlavě mi probleskly ty tři věci,105GL,černá střecha,vývoz?..tu musím mít.
Při dotazu zda-li by jí neprodal,mi řekl že klidně,že na nové auto už má našetříno.Zeptal jsem se kde bydlí atd,že se ještě domluvíme,musel jsem už totiž jít do práce.Kupodivu dědula bydlel hned vedle té pekárny,celých 7let co tam chodím jsem tam tuhle škodovku neviděl,až tehdy.
V práci a pak ani doma jsem nemyslel na nic jiného než na onu GLku.Druhý den jsem se vydal za pánem dořešit tu koupi.
Jenže se do toho vložila jeho paní,prý jí bolí nohy a špatně chodí(to je pravda),tak to auto potřebuje a že je to její miláček a má na něj krásné vzpomínky,proto jej tedy neprodají. Se smutkem jsem šel domů a měl plnou hlavu nápadů,jak auto dostat,po měsíci jsem tam byl znovu a stále stejná písnička,napadlo mě říct a co takhle nové auto,když už teda mají našetřeno.
Paní na to, že by jej koupili až příští rok(to je pozdě řekl jsem si v duchu..nevyhnutelná ekodaň se blíží).Naštěstí mě pozvali do bytu na čaj,tam jsem jím vše řekl co mám s autem v pálnu a že se u mě bude mít jako v bavlnce a že díky mě se auto zachová a neskončí ve šrotu,když si pořídí nové.Zmínil jsem se i o končící výhodě ZTP přepisu.Vše si s dotazy pečlivě vyslechli a najednou paní říká:Nechte nám týden na rozmyšlenou a uvidíme.
Po týdnu jsem tam šel docela nervozní.Hned ve dveřích mi paní sdělila že mají objednanou novou Fábii..spadl mi balvan ze srdce.Další věta mě však zase "zabila"
Cituji paní:Chtěli jsme bílou Fábii ale těch je nedostatek tak nám jí dodají až za měsíc,tak až bude doma,tak vám škodovku prodáme. O dřívějším prodeji nechtěla slyšet.Pak dodala: Navíc máme dalšího kupce, už se na auto díval,prý dá víc. Hned jsem věděl že je zle,protože datum 1.10 je za dva týdny a sním příjde neřešitelná ekodaň.Co teď? řek jsem si...,v hlavě jsem zas měl snad miliony myšlenek za minutu jak to vyřešit...navíc ten daší kupec..(to jsem naštěstí uhrál na city že jsem byl první zájemce,že ho nemůžou nabízet jinému když jsem byl první,atd atd.)
Nakonec jsem je ukecal,že si auto přepíšu na sebe abych vyřešil ekopoplatek a že jim ho nechám do doby než bude Fabka.
Paní mi moc nevěřila,měla strach,proto napsala smlouvu(viz foto) o tom že jim škodovečku po přepisu na mě,ponechám,na dobu nezbytně nutnou. A tak se taky stalo.
Čekal jsem na GLku celý měsíc v nervách,že jí děda ještě někde třeba odře atd...hrůza
Nakonec jsem se dočkal.
Kdo to dočetl až sem a vžil se do té situace,asi si dovedete představit jaký to byl nápor na nervy,než jsem auto dostal do své garáže.
Plány s autem: Nechat v původním stavu jen poopravit detaily,umýt vyleštit... a hlavně:nechat si ho napořád.
K autu:
Škoda 105GL r.v.1981
Má origo černou střechu,vnitřek kufru a origo černé plechové nárazníky
Dle slov bývalého majitele měla jít na export(musím zjistit kam měla jít a co přesně bylo příčinou že zůstala v ČR) kdyby měl možnost to někdo zjistit,dejte vědět,budu moc vděčen!
Stav km je 125tis
Auto zažilo několik havárií,nějvětší 4.4.1998. Sestřelena zezadu = výměna PZ blatníku
Další havárie z levé starny.LZ dveře a část zadního blatníku jsou amatérsky opraveny a přestříkány
Třetí havárie,díky nedokonalému podložení spadlo auto ze zvedáku=natažená trubka pro zvedák,zničená prahová lišta,odřené dveře.
Dále je pak promáčklý PP blatník viz foto.
Je to otloukánek,ale karoserie je bez jediné známky rzi,jízdní vlastnosti má až neskutečné,navíc s těmi km co má za sebou.Účinek brzd dokonalý,převodovka tichá,řadit lze prstem,motor má výkon rovnající se 120tce
Zajímavost: motor od novoty žral olej,při výměně pístních kroužků při najetých 65tkm přestal žrát a nežere dodnes.
Bývalý majitel se o škodovku řádně staral,vedl si pečlivě deník oprav,výdajů a najetých kilometrů,pravidelně měnil oleje a mazal co bylo třeba.Několikrát nechal vystříkat dutiny. V zimě nejezdil a auto podkládal špalkama.
To je zatím vše.
Na závěr ještě dodám že,jsem naživo nikdy neviděl 105GL a už vůbec ne origo černé polechové nárazníky,tudíž soudím že jich je asi málo,o to větší radost z ní mám. Navíc ta poctivě vedená dokumentace mě fascinuje.
Přemýšlel jsem,jestli jí sem vůbec dávat,když už tu mám tolik aut,ale myslím že by bylo škoda nechat si to vše jen pro sebe
Konečně se mi podařilo sehnat nového EDESRa,je to sice paskvil od výroby,ale je nový takže fungovat musí:)!
Paskvil protože: víko a difuzéry jsou EDSR,ale spodek se jeví stejný jak SEDR. Jeden z názorů je že je to na 1203 a druhý názor je že se to vyrábělo pro hasičské mašiny které měly motor z 1203. (Zajimavá je ta blinda v místě kde bývá cívka..)
Pro zajímavost,původní karburátor má tak zdeformovanou spodní přírubu že je díky tomu prohlá i hřídelka klapky pro 2 stupeň,klapka se tak téměř neotvírá.
29.5.2015
Po téměř dvou letech stání jsem jí umyl dotankoval čerstvý benzín a projel aď mi v garáži úplně nezatuhne. Jelikož je to zajímavé a díky Frantovi M. tady z virtu vím že i velmi vzácné auto (vyrobeno cca jen 1 500kusů) Tak jsem se rozhodl jí trochu zkrášlit jupíkama. Výsledek posuďte sami.
12.9.2017
Na autě se konečně začalo pracovat. Práce započaly už letos v květnu(2017) ale vše jde pomalu a na editaci fotek nebyl čas. Tak až nyní:) Na škodověnce je komplet zrepasovaná zadní náprava, s převodovkou,dovolil jsem si malý tuning v podobě pětikvaltu,pochopitelně se tomu musela přizpůsobit karoserie i ostatní díly. Výsledek však stojí za to.
Dále jsou komplet nové brzdy,včetně posilovače a všech válců,i spojkových
pokračování příště...
105GL - komentáře:
08:37:10
18.09.2017
18.09.2017
FrantaM
-> Vena: Vašku, zajímalo by mně, jaký tam vlastně používáš benzín? Upravoval jsi nějak sedla, aby mohla spalovat bezolovnatý benzín, nebo přidáváš aditivum?
13:19:52
15.09.2017
15.09.2017
Tom Troll
-> Vena: to co tam máš je barva nebo takovej gumohumáč? kámoš přišel jak slepej k houslím na 120 s černou střechou co je potažená takovym kekelem, a má divný kombinace dílů. i.imgur.com/wtfEFn0.jpg
10:56:22
15.09.2017
15.09.2017
FrantaM
Dobrý, Vašku, teď jsem se na to díval, a máš ji fakt v dobrém stavu. Je vidět, že se tento klenot dostal do správných rukou....
22:26:51
14.09.2017
14.09.2017
Vena
-> Vojťas: Ano je tam M nádrž,vodní trubky, i potřebný kus kastle s výklenkem.Neboj, vše je uděláno kulturně žádná prasárna
105ka s pětikvaltem je opravdu zvrácenost,to nikdo nemá,jen já Nevím čím to je ale tenhle origo motor jede líp než nějaká 120ka i s plně naloženým autem... Pětistupňovkou jsem chtěl maximálně využít jeho sílu a potenciál, povedlo se. Spotřeba minimální, při 100km/h je v autě ticho díky pátému stupni a díky kratší čtverce to jede jako ďábel.
Potěším tě:)převodovku jsem měl na prsou celkem čtyřikrát,původní když šla ven,pak zkušební 5q který byl ovšem značně opotřebený.. nahodit a zase demontovat a nakonec tam nahodit tuto stávající
105ka s pětikvaltem je opravdu zvrácenost,to nikdo nemá,jen já Nevím čím to je ale tenhle origo motor jede líp než nějaká 120ka i s plně naloženým autem... Pětistupňovkou jsem chtěl maximálně využít jeho sílu a potenciál, povedlo se. Spotřeba minimální, při 100km/h je v autě ticho díky pátému stupni a díky kratší čtverce to jede jako ďábel.
Potěším tě:)převodovku jsem měl na prsou celkem čtyřikrát,původní když šla ven,pak zkušební 5q který byl ovšem značně opotřebený.. nahodit a zase demontovat a nakonec tam nahodit tuto stávající
22:16:04
14.09.2017
14.09.2017
jimbeam655
Nekde jsem slisel te tohle se delalo taky tak nebo podobně a vím jak vypadá cerinek to je na stře panelu na gl palubce viděl jsem origo 120LE a mela tím nastrikane c sloupky a střechu ten vzor na nasi je něco jako by ta střecha mela pupinky nebo puchýře
21:55:24
14.09.2017
14.09.2017
Vojťas
-> Vena 13.09.17 22:01:44: no nevim, osobne bych si praci radeji udelal prijemnejsi, i za cenu ze ji bude treba trochu vic. Ale to je na zvazeni kazdeho soudruha a pri demontazi sis tu zaolejovanou vec taky daval na prsa? mnam mnam
Navic ted ctu zes daval petikvalt?! Tzn i s nadrzi atd? To uz je fakt zvraceny ale, navic u tohohle mi to prijde skoda, takovy pekny original
Navic ted ctu zes daval petikvalt?! Tzn i s nadrzi atd? To uz je fakt zvraceny ale, navic u tohohle mi to prijde skoda, takovy pekny original
20:08:40
14.09.2017
14.09.2017
Vena
-> Tom Troll:
-> jimbeam655: To co popisuješ je zdřejmě čeřínek,vzor lakování co se dával na palubovky,ale já mám na střeše trochu jiný vzor.. nafotím. Nicméně na skutečnosti to nic nemění,zkrátka umývat jen minimálně a na slunko vůbec nevytahovat:)
-> jimbeam655: To co popisuješ je zdřejmě čeřínek,vzor lakování co se dával na palubovky,ale já mám na střeše trochu jiný vzor.. nafotím. Nicméně na skutečnosti to nic nemění,zkrátka umývat jen minimálně a na slunko vůbec nevytahovat:)
22:38:20
13.09.2017
13.09.2017
jimbeam655
-> Vena: jinak tyhle auta byly na export na sever kde je zima proto mají černou střechu aby se ohřívali od slunce ale bejt v něm na slunci v česku v létě je demoverze krematoria
22:21:54
13.09.2017
13.09.2017
Tom Troll
můžete nechat potáhnout vinylem
22:19:15
13.09.2017
13.09.2017
jimbeam655
-> Vena: myslím že to moc nepomuže, táta ji poctivě voskoval aby se chránila před vodou a sluncem ale stejně už prosvítá, a když se to prý pokusíte přestříkat, i kdyby lehce tak ten vzor zmizí prý se to dělalo nějakou spešl barvou co se vypalovala při vysoké teplotě a svraštěla se, proto má ten atypickej vzor ale myslím že dnes už nikdo neví čím a jak se to dělalo
22:01:44
13.09.2017
13.09.2017
Vena
-> Vojťas: Ušetří to spousty práce,ale je fakt,že u toho padlo dost nadávek:)
Nejhorší je,si vleže nahodit převodovku na hrudník a z hrudníku jí pak dostat na motor,současně je při tom nutné nohou tlačit do račny( která je nasazena na řemenici)tak aby se motor pootáčel a převodovka sedla jak má... pak už šlo všechno hladce
-> jimbeam655: Díky! O černý nástřik střechy se taky bojím,musím sehnat nějaký přípravek co konzervuje matné lakování,aď se strřecha nevypaluje na slunci.
Nejhorší je,si vleže nahodit převodovku na hrudník a z hrudníku jí pak dostat na motor,současně je při tom nutné nohou tlačit do račny( která je nasazena na řemenici)tak aby se motor pootáčel a převodovka sedla jak má... pak už šlo všechno hladce
-> jimbeam655: Díky! O černý nástřik střechy se taky bojím,musím sehnat nějaký přípravek co konzervuje matné lakování,aď se strřecha nevypaluje na slunci.
21:01:00
13.09.2017
13.09.2017
jimbeam655
-> Vena: nemužu si pomoct nejhezčí 105GL co jsem kdy viděl táta má 120L ve stejné barevné kombinaci ale už u okapniček prosvítá bíla barva
20:43:09
13.09.2017
13.09.2017
Vojťas
-> Vena: To je pěkný sebemrskačství, dělat převodovku a napravu s motorem v autě...
23:59:03
27.06.2017
27.06.2017
Péďa17
-> Vena: Svatá pravda
22:09:40
27.06.2017
27.06.2017
Vena
-> radekp: JJ jako z vody:) Jak všichni říkají...na dětech člověk nejlíp pozná,jak rychle letí čas.
06:26:45
26.06.2017
26.06.2017
radekp
-> Vena: Vám to teda roste!
20:58:57
18.04.2017
18.04.2017
Vena
-> kraska98: Ahoj, ano na Bašce
19:05:47
16.04.2017
16.04.2017
kraska98
To šlapadlo jsem jako malý taky vždy chtěl a nesplnilo se mi to. Kde si byl na burze ? V Bašce ?
12:10:39
08.02.2017
08.02.2017
Vena
-> zralous: No jistěéé má několik pater. Navíc uvnitř je něco jako mechanika na 5 CD, stačí si jen navolit který vůz potřebuju aktuálně vytáhnout, pak zmáčknout eject.. a hotovo
No, pravda je taková,že se do ní vlezou jen dva vozy,ale je nejvhodnějěí na práci, přímo v baráku,dostatečně široká,dostatek nářadí a hlavně je v zimě vytápěná:)
No, pravda je taková,že se do ní vlezou jen dva vozy,ale je nejvhodnějěí na práci, přímo v baráku,dostatečně široká,dostatek nářadí a hlavně je v zimě vytápěná:)