skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto které nyní vlastníme je vyrobené roku 1970 takže by se dalo říct, že jsme si moc nepolepšili. Naše EVO II, která již dosloužila byla vyrobena v roce 1974. Když nám bývalý majitel nabídnul, že nám dá tuto vůbec nezrezlou kastli zadarmo abychom si ji odvezli, tak jsme nejdříve váhali a chtěli sehnat eRko a postavit si z něj eRSo. Poté co jsme zjistili, že ceny eRka se pohybují mezi 7 - 30 tisíci, tak jsme od stavby eRSa ustoupili a dojeli si pro nezrezlou a celkem zachovalou kastli a začali se zajímat jak upravit karoserii typu limuzína do sportovní podoby. Napadlo nás, že bychom si mohli postavit napodobeninu Škody 120 S Rally.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
Vlada/Škoda 120 S Rallye - komentáře:
15:46:30
20.01.2006
20.01.2006
LADAS
Parádní S ko,fotky vše skvěle vystihojou,ale videa,čuměl jsem na to s otevřenou hubou,je to super žihadlo. 120 S je můj vysněný vúz,akorát bych se taky lišil od originálu motorem,určitě bych zvolil felcku nebo fabku.Je skvělá
12:48:17
06.12.2005
06.12.2005
favo110lrs
Zdravim,tohle kilo mě fascinovalo je fakt pěkný,prosimtě potřeboval bych nějakou šablonu ty přední čílko(dira pro pruchod vzduchu) máš to podle originálu?dik když tak mě napiš na email.:)
22:29:51
21.04.2005
21.04.2005
Kroulíček
tady není co řešit!!10:BMrkni na moji!
18:02:37
21.04.2005
21.04.2005
kuko
10b, nemal som este cas si to cele precitat, ale urcite to stoji za to
20:24:19
17.04.2005
17.04.2005
Bimbo
dost dobrý. Doporučuju motor z fabie 1,4. ma lepší kroutak.
13:32:20
17.04.2005
17.04.2005
Aladin
10 bodů
16:10:02
14.04.2005
14.04.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vladislav: Myslel jsem si to, takže to bude okruhovka - mno už se těšim a těšim se i na sraz!
16:05:40
14.04.2005
14.04.2005
Vladislav
-> Labros: Originál motor je spousta peněz a životnost u tohoto motoru je omezená výkonem. Takže v tomhle autě zůstane to co tam je. -> Tuner#2: Kola jsou bráchovo a až dostaví druhý auto tak kola zabaví :-((( ALe už mám slíbené MTX pavučiny 7" ty budou autu taky slušet.
15:53:53
14.04.2005
14.04.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vladislav: Ty dělítka jsou super - to jsou tvoje, nebo Ti je zabaví brácha na okruhovku? BTW. už se rozhodnul co bude dělat?
15:45:16
14.04.2005
14.04.2005
Labros
Co teda se ještě pokusit postavit originál 1.2 motor?
08:27:29
14.04.2005
14.04.2005
stitch
10b
09:09:20
07.04.2005
07.04.2005
BEYER - zrušená registrace
10b ako ze som toto neobodoval moc peknucke
13:49:06
06.04.2005
06.04.2005
Aladin
-> Vladislav: Kdy hodíš fotku nějakých kol, co ti můj brášin prodaval?- ty dělítka
02:08:13
18.03.2005
18.03.2005
Jarin-22
hmm, hmm sto2O S s motorem felicie??
nebylo to trochu jinak v origu??
Ale jinak pěkný...
za 9 ode mě...
nebylo to trochu jinak v origu??
Ale jinak pěkný...
za 9 ode mě...
14:09:41
15.03.2005
15.03.2005
Vladislav
-> BoPRo:
Lízátko seženeš na srazech a nebo se dá koupit třeba v prodejně autodílů na Škodovky v Blovicích u Plzně. Odtamtud ho mám já. cena 800,- Kc
Lízátko seženeš na srazech a nebo se dá koupit třeba v prodejně autodílů na Škodovky v Blovicích u Plzně. Odtamtud ho mám já. cena 800,- Kc
15:04:44
11.03.2005
11.03.2005
zbysak
uzasny...jednoznacne 10b
15:59:59
04.03.2005
04.03.2005
Kapr
pěkný 10b.
14:11:35
28.02.2005
28.02.2005
petko
bomba kara 10b
15:25:31
16.02.2005
16.02.2005
šílenej maxx
Pajáda 10b.
08:14:04
04.02.2005
04.02.2005
BoPRo - zrušená registrace
-> Vladislav: cus nevis kdo dela predni lizatko