skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto které nyní vlastníme je vyrobené roku 1970 takže by se dalo říct, že jsme si moc nepolepšili. Naše EVO II, která již dosloužila byla vyrobena v roce 1974. Když nám bývalý majitel nabídnul, že nám dá tuto vůbec nezrezlou kastli zadarmo abychom si ji odvezli, tak jsme nejdříve váhali a chtěli sehnat eRko a postavit si z něj eRSo. Poté co jsme zjistili, že ceny eRka se pohybují mezi 7 - 30 tisíci, tak jsme od stavby eRSa ustoupili a dojeli si pro nezrezlou a celkem zachovalou kastli a začali se zajímat jak upravit karoserii typu limuzína do sportovní podoby. Napadlo nás, že bychom si mohli postavit napodobeninu Škody 120 S Rally.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
Vlada/Škoda 120 S Rallye - komentáře:
je tu nekdoooooo?,,
-> Duso: Vzadu je originál kyvka.
-> michal melzr: palivové čerpadlo je tam z nějakého naftaka, ale nemá na sobě žádný štítek tak nevím z čeho to vůbec je. myslím, že by se dalo v pohodě použít na jednobod z Felicie je totiz nízkotlaké takze nemusí být přepad zpátky do nádrže
-> michal melzr: palivové čerpadlo je tam z nějakého naftaka, ale nemá na sobě žádný štítek tak nevím z čeho to vůbec je. myslím, že by se dalo v pohodě použít na jednobod z Felicie je totiz nízkotlaké takze nemusí být přepad zpátky do nádrže
tak by ma zaujimalo... ma vzadu kyvku alebo vlecku ?
jaké má přesné výrobní označení to palivoví čerpadlo Facet ? dá se použít i na jednobodové vstřikování z felicie?
Parádní S ko,fotky vše skvěle vystihojou,ale videa,čuměl jsem na to s otevřenou hubou,je to super žihadlo. 120 S je můj vysněný vúz,akorát bych se taky lišil od originálu motorem,určitě bych zvolil felcku nebo fabku.Je skvělá


Zdravim,tohle kilo mě fascinovalo je fakt pěkný,prosimtě potřeboval bych nějakou šablonu ty přední čílko(dira pro pruchod vzduchu) máš to podle originálu?dik když tak mě napiš na email.:)

tady není co řešit!!10:BMrkni na moji!

10b, nemal som este cas si to cele precitat, ale urcite to stoji za to
dost dobrý. Doporučuju motor z fabie 1,4. ma lepší kroutak.
10 bodů
-> Vladislav: Myslel jsem si to, takže to bude okruhovka - mno už se těšim a těšim se i na sraz!

-> Labros: Originál motor je spousta peněz a životnost u tohoto motoru je omezená výkonem. Takže v tomhle autě zůstane to co tam je. -> Tuner#2: Kola jsou bráchovo a až dostaví druhý auto tak kola zabaví :-((( ALe už mám slíbené MTX pavučiny 7" ty budou autu taky slušet.
-> Vladislav: Ty dělítka jsou super - to jsou tvoje, nebo Ti je zabaví brácha na okruhovku?
BTW. už se rozhodnul co bude dělat?

Co teda se ještě pokusit postavit originál 1.2 motor?
10b
10b ako ze som toto neobodoval moc peknucke 

-> Vladislav: Kdy hodíš fotku nějakých kol, co ti můj brášin prodaval?- ty dělítka
hmm, hmm sto2O S s motorem felicie??
nebylo to trochu jinak v origu??
Ale jinak pěkný...
za 9 ode mě...
nebylo to trochu jinak v origu??
Ale jinak pěkný...
za 9 ode mě...

-> BoPRo:
Lízátko seženeš na srazech a nebo se dá koupit třeba v prodejně autodílů na Škodovky v Blovicích u Plzně. Odtamtud ho mám já. cena 800,- Kc
Lízátko seženeš na srazech a nebo se dá koupit třeba v prodejně autodílů na Škodovky v Blovicích u Plzně. Odtamtud ho mám já. cena 800,- Kc