skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SARDINKA - Š100L, r.v. 1976
KDE SE VZALA TU SE VZALA
Této stovečky jsem si všiml již někdy v říjnu 2004. Stála opuštěná na ul. Mlýnská v Mikulově. Odkládal jsem zajímání se o ni až do chvíle, kdy se v Okénku Městské policie ve zpravodaji resp. drbně Mikulov někdy v listopadu 2004 objevilo, že se případ tohoto odloženého chudinky řeší. Neprodleně ač večer jsem se vydal to okouknout. Zazvonil jsem u nejbližšího domu kde mne prokádroval nevěřící hlas přes bránu v domění, že jsem od policie. Teprve když jsem vysvětlil wo co de byly mi dokonce odevřeny dvéře. Starší pán mne odkázal na Městskou policii. Po váhání, zdali v pokročilou hodinu večerní mám otravovat policisty, jsem nesměle zaklepal na dveře a byl pozván dále. Zde jsem se dozvěděl, jak pan B.V. z Třebíče prodal svoje uhánědlo vyčůranému panu K. z Mikulova, který se vykašlal na přepis vozu, a když ho omrzelo prohánění se, nechal stát vozidlo přesně u rozvodné skříně. Teď pana B.V. honí upomínka za upomínkou a hrozí že bude autíčko odtaženo na hlídané parkoviště po dobu jednoho roku za cenu pouhých 200 Kč/den a poté odvezeno do šrotu s tím, že pokud pan B.V. toto nezaplatí tak se mu naplácaj slušný úroky a jednoho krásnýho dne přijde exekutor a nenechá mu židlu pod prdelí. Dostal jsem na pana B.V. kontakt a po vysvětlení, že nemůžu fáro odtáhnout na sídlák a zde ho rozebírat, jsem se jal hledat dvůr nebo garáž. Po několika nesmělých dotázání se na prostory, kde by bylo možno činiti zrychlený rozklad vozidla, padl prosinec a nebylo již vyhlídek na pěkné počasí. Tu pak 26.12.2004 po hraní v Mikulově u Maršála padla řeč se studentem VUT, mecenášem kapely a mojich obou stoveček Evžena a Sardinky a superstár Lukášem.
Jal jsem se tedy znovu na MěP, abych zjistil jak to vypadá protože původní plán stěhování zněl březen. Byl jsem odkázán na Přestupkovou komisi, která toto řešila. Zde mi bylo řečeno že teda do března to tam stát nebude páč už jim to leze krkem tak 10.1.2005 jsem vzal tužku a papír, slovo dalo slovo respektive dopis dal dopis a pod záštitou nadšení pana B.V., že se zbaví otěží, už se psala smluva a dne 21.1.2005 jsem se stal majitelem dalšího historického vozu.
26.12.2004 ~ 21.1.2005
Během těchto dní jsem shledal pozbytí zadní mlhovky. Odemknutost vozu však byla důležitějším faktem, který byl velice dobrou motivací k obchodování. Prošlápnutá střecha posloužila jako ukazatel na IQ obyvatelstva planety Země. Šmejdění kolem a uvnitř vozidla odhalilo pěkně tlustý nános prachu na motoru, přítomnost elektrického ostřikovače v kufru a spousty odpadků uvnitř. Navíc pan starosta se rozhodl, že v pondělí 24.1.2005 tam to auto již nebude kdyby ho měl odfouknout, což urychlilo jednání. Během těchto dní vozidlátko dostalo přezdívku Sardinka.
21.1.2005 - foto 01,02, malinko jsem je rozmazal...
Osudného dne jsem se vydal s kompresorem z ledničky a hafem prodlužovací šňůry na místo odpočinku. Zazvoniv u toho člověka, který mne kdysi nasměroval optat se na MěP, jsem shledal jeho sníženou schopnost chápat souvislosti, když mi tvrdil že má doma zásuvky jenom na 380V. Pozbyl jsem odvahu mu cokoliv vysvětlovat a proud natáh od stolařů, kteří maj vedle dílnu. Podařilo se nafunět tři kola až na přední levé, které i po výměně ventilku odmítalo spolupráci. Ovšem špatné bylo až dnes zjistit absenci brzdové kapaliny a nefunkčnost ruční brzdy a spojky. Pak se konečně dostavil mecenáš Lukáš a přistoupilo se k odstranění zámku řízení a odtažení. Zjištění, že šroubek který to držel pohromadě jest zalomen, vyvolalo salvu pokusů o urvání zámku několika lidmi tahajícími za volant, posléze snaha otočit spínací skříňkou pomocí šroubováku, testování páčidla a kladiva což vše vyvrcholilo nápadem přivázat spínací skříňku na lano a urvat ji tím způsobem, že se přiváže za Felindu kterážto svou mohutnou silou skříňku vyrve. Podařilo se mi mu tento nápad vymluvit, když tu se objevil kamoš Michal a nabídl poskytnutí karbulumfleksumřízyřízy. Takže spínací skříňka byla naříznuta kam až pustil kotouč a poté uražena zmiňovaným kladivem. Hurá. Nakonec k pokročilosti času a k praktické nemožnosti jakkoliv zajistit aby tažené vozidlo dokázalo bezpečně zastavit bylo pouze přetlačeno 10 metrů dál na parkoviště takže problém zavazení byl odstraněn. Kára se zajistila obchovským šutchákem a byla opuštěna.
Poté byl sestaven systém řešení problému s brzdami: Zaprvé pokusiti se brzdy zprovozniti starou brzdovkou z Evžena - pouze přední protože přitažení lanek na ručku způsobilo její absolutní nepohyblivost, zadruhé metoda tří vozů - první táhne, druhý je tažen a třetí celý kosol brzdí a zatřetí půjčit si za 500,- (brrr) takovej ten vynález jak se na to šoupne auto a pak se veze bez nutnosti čehokoliv co by na něm fungovalo.
22.2.2005
Po předchozí domluvě s Michalem jsem ráno v sedum hodin vstával (brrr), v osum hodin jsem se stal provozuschopným a jal se hledat pneumatiku. Nejprve za garáže kam mne nasměroval tatík, ovšem jediné pneu tam mělo čuráček zapadený kamsi dovnitř. Dlaší cesta vedla na šroťák kde jsem našel docela hezkou 14 pneu aj s ráfkem a dokonce se ji podařilo i nafoukat. Pak mne Evžen dopravil na Mlýnskou ulici, kde jsem zazvonil u Michala a šlo se na věc. Sardinka se vyhoupla na olejový zvedák a levé přední kolo seskočilo dolů. Vyhodil jsem odvzdušňovací ventil a pročistil jej špendlíkem a profouknutím. Michal vlezl do fára a na moje pokyny ovládal brzdy zatím nasucho aby se dostaly ven případné zbytky kapaliny - nekonalo se. Tak jsem naplnil nádobku a už se odvzdušňovalo. Po několika cyklech jsem se zaradoval při nahlédnutí do nádržky že to kapalinku bumbá a vzápětí začal nadávat že pod pravým kolem je woobchovska kaluž brzdové capaliny. Když jsem zjistil že kolo za šroťáku tam opravdu nepasuje jsem to hodil na to zdechlé a jal se vyhoupnout druhou stranu. Zahodil jsem kolo a dal si sešlápnout pedál což ukázalo že brzdová kapalina stříká odněkud z neznáma a určitě to nespravím. Sardinka šla zpět na kola a byla opuštěna. Jalo se jíti na plán zadruhé ovšem papá se rozhodl že ho chytnou policajti a Favorit nikam nepojede. Po shledání že všechny odtahovky jsou drahé mi ruplo v bedně a jal se uskutečnit plán podle schématu Žigul - lano - Sardinka - lano - Evžen. Byl zmobilizován Michal jako řidič Sardinky a už se jelo nakrmit Lukášova Žigulinda a vzíti pneumatiku. Přibližně v šest hodin večer se karavana rozjela ve složení Žigul - lano - Sardinka - nic - Evžen směrem do kopce. Na vrcholu kopce se na místo ničeho pláclo druhé lano a kolos překonával dráhu tipu /\/\/\... Pak se objevila cedule Klentnice, odkud na nové místo pro Sardinku vede asi kilometrový sešup. Žigulátko se odpojilo a kolos jel ve složení Žigul - nic - Sardinka - lano - Evžen. Pak se Sardinec šoup na dvůr a byl opuštěn.
Až bude sluníčko, do Sardinky se pustíme a veškeré zdravé věci z ní půjdou skovati nebo do Evžena. Zbytek bude nemilosrdně rozřezán na malinkatý pidi pidi a odstěhován do šrotu.
13.2.2005
sem vybrakoval vočička a palubku. rohlíky sou přirostlý a když mi došel sprej tak tam zatím zůstaly
24. ~ 28.3.2005 (VELIKONOCE)
Totální destrukce - každej den sem tam byl tak někdy vod dvanáctich až do šestich, každý den sem jel dom s Evženem naloženým až po střechu všeličím. Teď tam stojí kastle na kolečkách. Ta pude převrátit na bok a odlehčit vod náprav, tlumičů...
30.3. sem musel překonat svúj odpor k motoru fpředu a ject favoritem protože do mojeho Evžena se DVEŘE DVEŘMA prostě nedaj naložit (dnes už vím že to de když se vyndá závlačka omezovače - díky tommikovi.b - a mám to už i ověřené). Další weekend se to už doufám dodělá.
1. ~ 3.4.2005
Destrukce dokončena. Kastla ležá na boku. bez nápraf. bez motora. jenom čtyry prohnilé blatníky. V sobotu si pro ňu přijedou funbráci.
9.4.2005
Pohřeb.
SMUTNÝ KONEC
Sardinka - komentáře:
20:10:13
10.06.2008
10.06.2008
Majklsto
Fakt skvele ctanie.ja som tiez parkrat riesil odtah vozidla bez brz ale auto lano auto lano auto ma nenapadlo.
21:11:29
19.04.2007
19.04.2007
roman620ti
Pěkný příběh, ale se špatným koncem Hezky jsi to napsal
12:40:52
26.05.2006
26.05.2006
tommik.b
nene
13:15:27
24.05.2006
24.05.2006
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
ty seš taky ukecanej
10:47:05
21.05.2006
21.05.2006
tommik.b
Mno,pěkně napsanej text,fakt jsem se zasmál Taky jsem jednou řešil zbůsob odtahu auto-lano-auto-lano-auto,
zlatý český ručičky si poradí se vším U jednoho kilča jsem strhnul zámek volantu sám,šlo to jak po másle,u jiné jsem to vyřešil povolením držáku řídící tyče a zatáčel s volantem padlým mezi nohama a točilo se všechno i se spínačkou,no trošku cirkusový výkon,ale jde to taky.Jo a že se ti nevešly dveře do dveří,jde to,několikrát jsem je vezl,jen je se musí vytáhnout závlačka omezovače úhlu otevření dveří a pak maličko hlavolam,ale nacpal jsem tam všechny čtyři tak,aby se neponičily,nic není nemožné-toyota to bylo v nějaký reklamě
09:56:08
31.03.2005
31.03.2005
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
2 morda: nevím, mně se ten v Evženovi zdá volaký rozjetý, no uvidíme
22:38:16
29.03.2005
29.03.2005
Morda
Pocuvaj potrebujem,ten stredovy panel,ktory je pod palubkou a prechadza cez neho vzduch.Potrebujes ho?
09:43:29
17.02.2005
17.02.2005
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
z blatolapů nic nebude ale nechám si troje dvéře.... a hlavně rohliky
23:45:42
15.02.2005
15.02.2005
Morda
-> Peťa Klíč: Prajem vela stastia.A jak su na tom plechy a tak?
12:01:03
15.02.2005
15.02.2005
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tam není nic ale chtěl bych to zkusit rozchodit... pak bych ten motor moh střelit
18:53:55
01.02.2005
01.02.2005
Morda
No tomu hovorim ze stovecka na mraky,aj to jazdi?
20:07:50
28.01.2005
28.01.2005
hany
4b
17:40:42
27.01.2005
27.01.2005
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
nějaký problémy s mým kompem, všechno bude, dej mi čas
18:35:12
26.01.2005
26.01.2005
Wrcteam - zrušená registrace
no mas co delat
15:12:50
25.01.2005
25.01.2005
kirri
za dobrej popisek a z to že si se ji chopil tak 10, už se těším na Evžena:-)))
15:12:02
25.01.2005
25.01.2005
kirri
aspoň bude uppotřebená někde jinde
14:31:58
25.01.2005
25.01.2005
Luukkyy
Ach jo,zas o jednu stovčičku míň.....