Mr.Lumpy/Spící kráska Mr.Lumpy/Spící kráska

komentáře | popis | fotky | Mr.Lumpy | 22.07.15 10:56 | 48x v oblíbených
Škoda 100



model 70

rok výroby 1971



Předchozí majitel se o ní pečlivě staral, přes zimu ji měl dokonce ve zvyku vyheverovat a položit na špalky, aby se neopotřebovaly pružiny...



Pár slov o minulém majiteli

Její předchozí majitel byl plk. N. Kubarič, jehož osud a životní příhody by mohly posloužit jako předloha pro nějaký dobrodružný film. Prošel gulagem, bitvou o Sokolovo (byl očitým svědkem smrti kpt. Jaroše) i Slovenským národním povstáním. V roce 1968 v radiu zkritizoval vpád vojsk Varšavské smlouvy. Zemřel koncem dubna 2010...

www.pametnaroda.cz/data/. ../366-transcript.htm

ustecky.denik.cz/zpravy_r egion/20100518_ok_zili_v_u sti_nikolaj_kubaric.html

zpravy.idnes.cz/padak-po- seskoku-za-valky-zakopal-v -lese-cast-skoncila-v-muze u-pu8-/domaci.aspx?c=A0910 06_...



Koupil jsem ji 6. 11. 2011...



K autu jsem dostal pár náhradních dílů od nové střechy, přes převodku řízení a prasata k několika sadám poklic a různým hadícím (vím je to chlubení, ale nedá mi to :-)).







6. 11. 2011 První pokus o nastartování, neúspěch - vadná baterie...



17. 11. 2011 12:00 - Výměna oleje a filtru

17. 11. 2011 14:00 - Druhý pokus o nastartování, neúspěch. Strýc automechanik tvrdí že to je benzínem. Je pravda, že předchozí majitel ho kupoval ještě od Sovětských vojáků :-)



Pokračování někdy v tuto sobotu... Takže dne 20. 11. 2011 motor naskočil, byl problém v zoxidovaném karburátoru (zatuhlý jehlový ventil a injektor) motor běží jedna báseň, ještě musím vyměnit žárovku mazání, je asi prasklá...



Bude nutná kontrola brzd - jeden okruh je patrně v háji...



28. 12. 2011 Znovurozhýbání karburátoru a převoz automobilu na podvalníku z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem



30. 12. 2011 Debordelizace z nejhoršího a hledání příčiny svícení brzdové kontrolky



31. 12. 2011 Ve volné chvilce vyleštění karoserie a pořízení foteček pouhých pro rodinu :-)



7. 1. 2012 Brzdy rozhýbány, přístrojový panel vypreparován a zjištěno, že chyba kontrolky mazání není v žárovce ale někde jinde..



Po letech...



Pár měsíců po zapsání předchozích řádků, jsem si pořídil vlastní bydlení a nakonec asi jako každý kancelářský jsem začal ve volném čase jezdit do přírody. Na auto najednou nebyl čas ani chuť. Takže jsem na něj několik let nesáhl, dokonce jsem nebyl rok (možná dva) ani v garáži...

Nakopnutí k činnosti, spustil ženící se kamarád, kterému jsem slíbil odvoz na svatbu (zatrhla mu to nastávající :)) a změny v legislativě po 1. 1. 2015.

Někdy v březnu jsem se šel podívat do garáže. Zjistil jsem, že se za ten čas nějak zkřížily vrata, takže návrat domů a pomocí montpák otevření. Auto bylo pokryté vrstvami pavučin a prachu (asi jako DeLorean v třetím Návratu do budoucnosti). Následovalo vymetení pavučin z garáže a zběžná očista auta.

V dubnu jsem si vzal týden dovolené, protože po práci nebylo na opravy tolik času a rychlost také nebyla dle představ. Vyměněna spojka, sehnáno a vyměněno čidlo tlaku v brzdovém okruhu a čidlo mazání. Protože jsem nesehnal odtah - cesta po vlastní ose (se staženým zadkem) na STK.

Cesta na technickou byla zajímavá. Tou dobou jsem totiž škodovku již několik let neřídil (jezdím Citroenem C5) = šok z řízení byl docela velký. První pocit "vždyť to vůbec nejede", druhý "ty vole, vždyť to vůbec nebrzdí" :). Vyjel jsem na hlavní silnici, přidal plyn, opěradlo sedačky povolilo a už jsem ležel na zádech...

Zbytek cesty proběhl celkem bez problémů, až na levou přední kouřící brzdu (na což škodolibě upozornil jakýsi pán :)). Ale auto kupodivu prošlo (i souměrnost brzd byla v pořádku).

O čtrnáct dní později, jsem zjistil, že evidenční kontrola neplatí měsíc => znovu se staženým zadkem na STK a provést dvě evidenčky - dědictví a přepis na mne. Technik mi chtěl ulehčit takže, provedl jednu evidenčku s údaji majitelky jako dědictví a mne jako nového vlastníka, to se později ukázalo téměř fatálním problémem.



Cesta do domu kde se zatmívá rozum (magistrát Ústí nad Labem) s původní majitelkou.



Po třech hodinách čekání mi bylo u přepážky vesele oznámeno, že auto je v depozitu, ten je v první patře a tam se nemusí čekat (doprdele to nemůžou mít někde napsáno!!!!). Strejda na depozitu chvilku kušnil, kvůli několika nepatrně překročeným lhůtám, což se povedlo vyřešit. Pak si všiml papíru z evidenčky, skákal jak kaučukovej dědek a zkusil mne úplně vyrazit. Já jsem si ale, naštěstí, den předem na úřadě vystál frontu a nechal si všechna lejstra potvrdit, zda jsou OK a nic nechybí. Takže jsem se taky lehce nasral a přihnal se zpět k přepážkám, diskrétní zóny nedbaje. Chvilku jsem se dohadoval a donutil jednu z pracovnic, aby zavolala do depozitu. Návrat do depozitu a opět čekání na řadu. Chlap byl již klidnější, a nakonec čísla vytáhl na paní s tím, že si budu muset zajet ještě jednou na evidenčku a pak to přepíše na mne.



15.7.2015 byl převod kompletně dokončen a tím tato šílená anabáze končí.







14.7.2015 - rozhýbán přední třmen a přidáno nové mazivo do náboje levého předního kole (vlivem tepla vyteklo).

21.7.2015 a poprvé prasklý klínový řemen :)





Plán na letošek : nechat vyvařit, opravit vady v laku a vystříkat dutiny. A hlavně jezdit.

Mr.Lumpy/Spící kráska - komentáře:

21:34:05
20.11.2011
Tomáššš
-> Mr.Lumpy: vypada to ako keby to malo dva lemy :)
20:50:34
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> j_j: ok, jsem pro :-)



-> Tomáššš: je to tma, fotilo se s bleskem, na druhé fotce je vidět co tam je a není ;-)
upraveno 1x, naposled 20.11.2011 20:51:26
20:13:18
20.11.2011
j_j
v létě dáme sraz a porovnáme změny 110 L r.v. 1971 a 1976 - autí mám v Lovosicích...docela kousek. Souhlas ? 6
20:07:37
20.11.2011
Tomáššš
-> Mr.Lumpy: a co to teda je ? :D sak nie som slepy :)
20:05:37
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> Tomáššš: ani na šestý fotce není plastový podběh ;-) , ta fotka trochu zkresluje
20:01:23
20.11.2011
Tomáššš
-> Mr.Lumpy: siasta fotka 4
19:42:24
20.11.2011
Pavel P..
-> Enggik: pravda... ale východoněmečtí soudruzi pořád lepší než ti sovětští1
19:41:18
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> Tomáššš: to co na druhé fotce - nic :-D
19:37:54
20.11.2011
Enggik
-> Pavel P..: Těsně vedle, ale soudruh, jako soudruh 40
19:31:54
20.11.2011
Tomáššš
-> Mr.Lumpy: co to teda tam je ?
19:19:18
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> Tomáššš: nj vypadá to tak, nicméně je nemá :-)



-> Pavel P..: děkuju, alespoň vím kde hledat. Jinak pan majitel byl opravdu zajímavá osobnost, je to jeden z lidí o kterých čím víš, tím víc si jich vážíš.
19:19:03
20.11.2011
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: tady ho máš v komplet balení



www.ostmobile-shop.de/epa ges/.../de_DE?ObjectPath.. .
19:17:24
20.11.2011
vojta99
Pěkný kilo to se jentak nevidí.179
upraveno 1x, naposled 20.11.2011 19:17:49
19:02:41
20.11.2011
Tomáššš
19:00:58
20.11.2011
Pavel P..
-> Enggik: je to DDR otáčkoměr pro warťase nebo trabika4



jinak musim říct že mít auto po takovém člověku je krása 4
upraveno 2x, naposled 20.11.2011 19:11:44
18:51:02
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> Tomáššš: nemá, na jaké fotce?
18:41:51
20.11.2011
Tomáššš
-> Mr.Lumpy: ma umele podbehy ci co to je tam na tej fotke ? :)
18:10:28
20.11.2011
Mr.Lumpy
-> m8rinek: -> Enggik: ok, nevíte náhodou z čeho to je? Nemáte náhodou jeho schémátko, nějak nefunguje. Ale docela si mi tam líbí 40
18:00:47
20.11.2011
Kamil Vidlička
-> Michal N 283: 3
17:55:01
20.11.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Mr.Lumpy: palubný počítač....príplatková výbava1
Extreme Tyres