skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 100
model 70
rok výroby 1971
Předchozí majitel se o ní pečlivě staral, přes zimu ji měl dokonce ve zvyku vyheverovat a položit na špalky, aby se neopotřebovaly pružiny...
Pár slov o minulém majiteli
Její předchozí majitel byl plk. N. Kubarič, jehož osud a životní příhody by mohly posloužit jako předloha pro nějaký dobrodružný film. Prošel gulagem, bitvou o Sokolovo (byl očitým svědkem smrti kpt. Jaroše) i Slovenským národním povstáním. V roce 1968 v radiu zkritizoval vpád vojsk Varšavské smlouvy. Zemřel koncem dubna 2010...
www.pametnaroda.cz/data/. ../366-transcript.htm
ustecky.denik.cz/zpravy_r egion/20100518_ok_zili_v_u sti_nikolaj_kubaric.html
zpravy.idnes.cz/padak-po- seskoku-za-valky-zakopal-v -lese-cast-skoncila-v-muze u-pu8-/domaci.aspx?c=A0910 06_...
Koupil jsem ji 6. 11. 2011...
K autu jsem dostal pár náhradních dílů od nové střechy, přes převodku řízení a prasata k několika sadám poklic a různým hadícím (vím je to chlubení, ale nedá mi to :-)).
6. 11. 2011 První pokus o nastartování, neúspěch - vadná baterie...
17. 11. 2011 12:00 - Výměna oleje a filtru
17. 11. 2011 14:00 - Druhý pokus o nastartování, neúspěch. Strýc automechanik tvrdí že to je benzínem. Je pravda, že předchozí majitel ho kupoval ještě od Sovětských vojáků :-)
Pokračování někdy v tuto sobotu... Takže dne 20. 11. 2011 motor naskočil, byl problém v zoxidovaném karburátoru (zatuhlý jehlový ventil a injektor) motor běží jedna báseň, ještě musím vyměnit žárovku mazání, je asi prasklá...
Bude nutná kontrola brzd - jeden okruh je patrně v háji...
28. 12. 2011 Znovurozhýbání karburátoru a převoz automobilu na podvalníku z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem
30. 12. 2011 Debordelizace z nejhoršího a hledání příčiny svícení brzdové kontrolky
31. 12. 2011 Ve volné chvilce vyleštění karoserie a pořízení foteček pouhých pro rodinu :-)
7. 1. 2012 Brzdy rozhýbány, přístrojový panel vypreparován a zjištěno, že chyba kontrolky mazání není v žárovce ale někde jinde..
Po letech...
Pár měsíců po zapsání předchozích řádků, jsem si pořídil vlastní bydlení a nakonec asi jako každý kancelářský jsem začal ve volném čase jezdit do přírody. Na auto najednou nebyl čas ani chuť. Takže jsem na něj několik let nesáhl, dokonce jsem nebyl rok (možná dva) ani v garáži...
Nakopnutí k činnosti, spustil ženící se kamarád, kterému jsem slíbil odvoz na svatbu (zatrhla mu to nastávající :)) a změny v legislativě po 1. 1. 2015.
Někdy v březnu jsem se šel podívat do garáže. Zjistil jsem, že se za ten čas nějak zkřížily vrata, takže návrat domů a pomocí montpák otevření. Auto bylo pokryté vrstvami pavučin a prachu (asi jako DeLorean v třetím Návratu do budoucnosti). Následovalo vymetení pavučin z garáže a zběžná očista auta.
V dubnu jsem si vzal týden dovolené, protože po práci nebylo na opravy tolik času a rychlost také nebyla dle představ. Vyměněna spojka, sehnáno a vyměněno čidlo tlaku v brzdovém okruhu a čidlo mazání. Protože jsem nesehnal odtah - cesta po vlastní ose (se staženým zadkem) na STK.
Cesta na technickou byla zajímavá. Tou dobou jsem totiž škodovku již několik let neřídil (jezdím Citroenem C5) = šok z řízení byl docela velký. První pocit "vždyť to vůbec nejede", druhý "ty vole, vždyť to vůbec nebrzdí" :). Vyjel jsem na hlavní silnici, přidal plyn, opěradlo sedačky povolilo a už jsem ležel na zádech...
Zbytek cesty proběhl celkem bez problémů, až na levou přední kouřící brzdu (na což škodolibě upozornil jakýsi pán :)). Ale auto kupodivu prošlo (i souměrnost brzd byla v pořádku).
O čtrnáct dní později, jsem zjistil, že evidenční kontrola neplatí měsíc => znovu se staženým zadkem na STK a provést dvě evidenčky - dědictví a přepis na mne. Technik mi chtěl ulehčit takže, provedl jednu evidenčku s údaji majitelky jako dědictví a mne jako nového vlastníka, to se později ukázalo téměř fatálním problémem.
Cesta do domu kde se zatmívá rozum (magistrát Ústí nad Labem) s původní majitelkou.
Po třech hodinách čekání mi bylo u přepážky vesele oznámeno, že auto je v depozitu, ten je v první patře a tam se nemusí čekat (doprdele to nemůžou mít někde napsáno!!!!). Strejda na depozitu chvilku kušnil, kvůli několika nepatrně překročeným lhůtám, což se povedlo vyřešit. Pak si všiml papíru z evidenčky, skákal jak kaučukovej dědek a zkusil mne úplně vyrazit. Já jsem si ale, naštěstí, den předem na úřadě vystál frontu a nechal si všechna lejstra potvrdit, zda jsou OK a nic nechybí. Takže jsem se taky lehce nasral a přihnal se zpět k přepážkám, diskrétní zóny nedbaje. Chvilku jsem se dohadoval a donutil jednu z pracovnic, aby zavolala do depozitu. Návrat do depozitu a opět čekání na řadu. Chlap byl již klidnější, a nakonec čísla vytáhl na paní s tím, že si budu muset zajet ještě jednou na evidenčku a pak to přepíše na mne.
15.7.2015 byl převod kompletně dokončen a tím tato šílená anabáze končí.
14.7.2015 - rozhýbán přední třmen a přidáno nové mazivo do náboje levého předního kole (vlivem tepla vyteklo).
21.7.2015 a poprvé prasklý klínový řemen :)
Plán na letošek : nechat vyvařit, opravit vady v laku a vystříkat dutiny. A hlavně jezdit.
model 70
rok výroby 1971
Předchozí majitel se o ní pečlivě staral, přes zimu ji měl dokonce ve zvyku vyheverovat a položit na špalky, aby se neopotřebovaly pružiny...
Pár slov o minulém majiteli
Její předchozí majitel byl plk. N. Kubarič, jehož osud a životní příhody by mohly posloužit jako předloha pro nějaký dobrodružný film. Prošel gulagem, bitvou o Sokolovo (byl očitým svědkem smrti kpt. Jaroše) i Slovenským národním povstáním. V roce 1968 v radiu zkritizoval vpád vojsk Varšavské smlouvy. Zemřel koncem dubna 2010...
www.pametnaroda.cz/data/. ../366-transcript.htm
ustecky.denik.cz/zpravy_r egion/20100518_ok_zili_v_u sti_nikolaj_kubaric.html
zpravy.idnes.cz/padak-po- seskoku-za-valky-zakopal-v -lese-cast-skoncila-v-muze u-pu8-/domaci.aspx?c=A0910 06_...
Koupil jsem ji 6. 11. 2011...
K autu jsem dostal pár náhradních dílů od nové střechy, přes převodku řízení a prasata k několika sadám poklic a různým hadícím (vím je to chlubení, ale nedá mi to :-)).
6. 11. 2011 První pokus o nastartování, neúspěch - vadná baterie...
17. 11. 2011 12:00 - Výměna oleje a filtru
17. 11. 2011 14:00 - Druhý pokus o nastartování, neúspěch. Strýc automechanik tvrdí že to je benzínem. Je pravda, že předchozí majitel ho kupoval ještě od Sovětských vojáků :-)
Pokračování někdy v tuto sobotu... Takže dne 20. 11. 2011 motor naskočil, byl problém v zoxidovaném karburátoru (zatuhlý jehlový ventil a injektor) motor běží jedna báseň, ještě musím vyměnit žárovku mazání, je asi prasklá...
Bude nutná kontrola brzd - jeden okruh je patrně v háji...
28. 12. 2011 Znovurozhýbání karburátoru a převoz automobilu na podvalníku z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem
30. 12. 2011 Debordelizace z nejhoršího a hledání příčiny svícení brzdové kontrolky
31. 12. 2011 Ve volné chvilce vyleštění karoserie a pořízení foteček pouhých pro rodinu :-)
7. 1. 2012 Brzdy rozhýbány, přístrojový panel vypreparován a zjištěno, že chyba kontrolky mazání není v žárovce ale někde jinde..
Po letech...
Pár měsíců po zapsání předchozích řádků, jsem si pořídil vlastní bydlení a nakonec asi jako každý kancelářský jsem začal ve volném čase jezdit do přírody. Na auto najednou nebyl čas ani chuť. Takže jsem na něj několik let nesáhl, dokonce jsem nebyl rok (možná dva) ani v garáži...
Nakopnutí k činnosti, spustil ženící se kamarád, kterému jsem slíbil odvoz na svatbu (zatrhla mu to nastávající :)) a změny v legislativě po 1. 1. 2015.
Někdy v březnu jsem se šel podívat do garáže. Zjistil jsem, že se za ten čas nějak zkřížily vrata, takže návrat domů a pomocí montpák otevření. Auto bylo pokryté vrstvami pavučin a prachu (asi jako DeLorean v třetím Návratu do budoucnosti). Následovalo vymetení pavučin z garáže a zběžná očista auta.
V dubnu jsem si vzal týden dovolené, protože po práci nebylo na opravy tolik času a rychlost také nebyla dle představ. Vyměněna spojka, sehnáno a vyměněno čidlo tlaku v brzdovém okruhu a čidlo mazání. Protože jsem nesehnal odtah - cesta po vlastní ose (se staženým zadkem) na STK.
Cesta na technickou byla zajímavá. Tou dobou jsem totiž škodovku již několik let neřídil (jezdím Citroenem C5) = šok z řízení byl docela velký. První pocit "vždyť to vůbec nejede", druhý "ty vole, vždyť to vůbec nebrzdí" :). Vyjel jsem na hlavní silnici, přidal plyn, opěradlo sedačky povolilo a už jsem ležel na zádech...
Zbytek cesty proběhl celkem bez problémů, až na levou přední kouřící brzdu (na což škodolibě upozornil jakýsi pán :)). Ale auto kupodivu prošlo (i souměrnost brzd byla v pořádku).
O čtrnáct dní později, jsem zjistil, že evidenční kontrola neplatí měsíc => znovu se staženým zadkem na STK a provést dvě evidenčky - dědictví a přepis na mne. Technik mi chtěl ulehčit takže, provedl jednu evidenčku s údaji majitelky jako dědictví a mne jako nového vlastníka, to se později ukázalo téměř fatálním problémem.
Cesta do domu kde se zatmívá rozum (magistrát Ústí nad Labem) s původní majitelkou.
Po třech hodinách čekání mi bylo u přepážky vesele oznámeno, že auto je v depozitu, ten je v první patře a tam se nemusí čekat (doprdele to nemůžou mít někde napsáno!!!!). Strejda na depozitu chvilku kušnil, kvůli několika nepatrně překročeným lhůtám, což se povedlo vyřešit. Pak si všiml papíru z evidenčky, skákal jak kaučukovej dědek a zkusil mne úplně vyrazit. Já jsem si ale, naštěstí, den předem na úřadě vystál frontu a nechal si všechna lejstra potvrdit, zda jsou OK a nic nechybí. Takže jsem se taky lehce nasral a přihnal se zpět k přepážkám, diskrétní zóny nedbaje. Chvilku jsem se dohadoval a donutil jednu z pracovnic, aby zavolala do depozitu. Návrat do depozitu a opět čekání na řadu. Chlap byl již klidnější, a nakonec čísla vytáhl na paní s tím, že si budu muset zajet ještě jednou na evidenčku a pak to přepíše na mne.
15.7.2015 byl převod kompletně dokončen a tím tato šílená anabáze končí.
14.7.2015 - rozhýbán přední třmen a přidáno nové mazivo do náboje levého předního kole (vlivem tepla vyteklo).
21.7.2015 a poprvé prasklý klínový řemen :)
Plán na letošek : nechat vyvařit, opravit vady v laku a vystříkat dutiny. A hlavně jezdit.
Mr.Lumpy/Spící kráska - komentáře:
21:49:27
03.01.2012
03.01.2012
afro100
-> Tomáššš: tak zalezi aku mas elektriku, mrkni do schem na el. tvojho rocnika
21:37:57
03.01.2012
03.01.2012
Tomáššš
-> afro100: tam som nasiel prepinac smeroviek :D
21:30:38
03.01.2012
03.01.2012
afro100
-> Tomáššš: v lavom hornom rohu za pristrojovkou prisrobovane o priecku kufra
-> Mr.Lumpy: neni zac, pri nastavovani zodvihni auto, pritahuj excenter a kolesom otacaj, az koleso zabrzdis a ptm kusok vrat tak, aby slo kolesom bez selestu otacat... pokial nejde koleso uplne zabrzdit, je nutna kontrola brzdoveho oblozenia ... no a toto zopakujes 4x, najprv na jednej a ptm na druhej strane :)
-> Mr.Lumpy: neni zac, pri nastavovani zodvihni auto, pritahuj excenter a kolesom otacaj, az koleso zabrzdis a ptm kusok vrat tak, aby slo kolesom bez selestu otacat... pokial nejde koleso uplne zabrzdit, je nutna kontrola brzdoveho oblozenia ... no a toto zopakujes 4x, najprv na jednej a ptm na druhej strane :)
21:23:09
03.01.2012
03.01.2012
Mr.Lumpy
-> afro100: děkuji Vám, vysokoblahorodí :-)
21:16:34
03.01.2012
03.01.2012
Tomáššš
-> afro100: myslis ziarovku v pristrojovke :D a brzdove rele kde najdem ? :D
21:11:00
03.01.2012
03.01.2012
afro100
-> Tomáššš: ziarovka, signalizacne rele ... dve zakladne veci, ktore musia byt OK ... u mna bolo vadne rele a tiez nepreblikovala ...
dokonca mi to po presadnuti do rapida chyba a par prvych zabrzdeni ostavam mierne zdeseny preco tam nic neblika :D
dokonca mi to po presadnuti do rapida chyba a par prvych zabrzdeni ostavam mierne zdeseny preco tam nic neblika :D
21:09:31
03.01.2012
03.01.2012
Tomáššš
-> afro100: a ked nesvieti vobec ?
21:08:06
03.01.2012
03.01.2012
afro100
-> Mr.Lumpy: brzdova kontrolka by mala prebliknut pri kazdom brzdeni ... pokial svieti bez prestania, znamena to, ze sa nevyrovna tlak v oboch okruhoch a teda niektory okruh brzdi slabsie ... casto to sposobuju zadne excentre. Kedze kilo nema samostavy v zadnych brzdach ako s105-136, je nutne cas od casu lahnut pod auto a pritiahnut ich ... dve matky zozadu brzdoveho stitu na 17kluc ...
ptm by som pripadne pokracoval v zistovani zavad
ptm by som pripadne pokracoval v zistovani zavad
14:20:23
02.01.2012
02.01.2012
Mr.Lumpy
-> Patrik145: ne, blbě jsem to napsal - brzdová kontrolka svítí vždy při brždění
11:47:30
02.01.2012
02.01.2012
Patrik145
co mas s brzdovym svetlom? Nesvieti?
17:36:11
31.12.2011
31.12.2011
Mr.Lumpy
-> Viliam: poklad to je, byť se v něm také pár kostlivců najde. Třeba jako zlobící elektrika, zatím neznámý problém s brzdamy, spojkou a jedno pofidérní místo na podběhu, který se bude muse vyvařit...
17:33:57
31.12.2011
31.12.2011
Jamaican
Toto je skvost o kterém sním .Opatruj ji dobře
17:07:11
31.12.2011
31.12.2011
Viliam - zrušená registrace
-> Mr.Lumpy: Neviem sa vynadívať na tie fotky. V garáži máš fakt poklad, opatruj si ho!
16:38:12
31.12.2011
31.12.2011
Mr.Lumpy
Omluvte kvalitu některých fotek, trochu se mi třesou ruce :-D , během zítřka zkusím přidat další...