skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Toť moje Škoda, konkrétně Škoda 100/722 r.v 1969
Před pár měsíci jsem koupil tudlenctu raketu.Nalezena stejně postiženejma kámošema,jako jááá, v Avízu. Prej bych byl chuj kdybych ji nevzal.. říkali :) tak jsem si s majitelem plácnul!
O dva dny později, jsem podnikl 400km dalekej výlet, na Oldtimer festival konaný ve Slavkvě u Brna, kylo zvládlo cestu bezvadně, nato,že před tím tři čtvrtě roku nebo jak dlouho, stálo.Ale? malej problém se cestou přece objevil,po vetším zahřátí přestal točit startér,tudíž po čuracích zastávkách bylo nutno stovku roztlačit :) Jakmile vychladla? startovala bez chybky, prostě cívka KO.Později zjištěno,že cívka je OK ale dynamo nedobijí.
Ve Slavkově jsem zjistil že v útrobách vozu je uschována startovací klika( dobová úprava původního majitele)a lze, bez problému natočit motor tímto způsobem. Ten den jsem seděl za volantem od koupě poprvé, a seznámení s tímto socializmem nasáklým strojem(doslova) proběhlo velice příjemně.
ŠKODA 100/722 r.v. 1969, social verze.Podle VINka pravděpodobně 6150 vyrobenej kus: Škody 100, neoficiální info:
První Š100, byli veřejnosti představeny koncem srpna 1969. Ta moje, byla exportována již, 2.10.1969 do Mototechny Karviná, kde jsi jí, o den později 3.10.1969 vyzvedl, pan Boleslav Sládeček, první majitel.Ten ji následně, v roce 1971 prodal panu, Milomíru Ježkovy ročník 1921 z Bohumína, kterej ji užíval a opečovával až do roku 2008, kdy ji převedl na svou dceru.Od tohoto roku prej toho už moc nenajela, jen stála, a sem tam stím někam zajely... aby to provětrali.Po celo dobu byl vůz garážován,v zimě nigdá nejel... čemuž by podle celkového stavu věřil. Cera vyprávěla,že tatík dokonce na zimu vytahoval sedačky z auta,a tahal je do baráku,jen aby nerozpraskala ta koženka. A nerozpraskala :)
Celkový stav:
Dovolím si napsat, že po jednačtyřiceti letech na českejch cestách,Pozoruhodný!!! Takovou origo kastli bez vyvařovaní čímko-li a kýmko-li jsem ještě neviděl.A? že já toho už viděl:)
KASTLE, je v super stavu! vypadá to? že snad bez rzy,sem tam nějaká ta povrchovka...ale vono tam určitě někde něco bude... to by v tom byl čert,kdyby ne :) Až bude místo a čas půjde na detailnější rozborku.Původní majitel měl asi problém se zajížděním do garáže, předek je docela dost vobouchanej,poškrabanej a poťukanej nejrůznějšíma věcma,nic tragický ho,ty léta užívání jsou prostě vidět.
BARVA-LAK, zcela určitě 8220-červená tmavá. Je to dost sytej odstín, a roky dávkovaní ultrafialových parskú jsou znát. Drobátko to vybledlo a lešťením zázračným Tempem jsem se dostal až na základovku.Nehodlám s tím v budoucnu coko-li dělat, líbí se mě ta patina sešlosti.Chromy krásný,ańi žádný orezky nikde nejsou.. co dodat.Snad jen slabší zrcátko na dveřích řidiče.
MOTOR, 988ccm s naprosto bestiálním výkonem 35,5 kW, požirajicí 84okt benzín,tedy kdysi :)
Původně jsme si mysleli,že má auto a motor nalítáno něco málo přes 79 tis: km: Ale po podrobnějším prohledání zjištěno,že panel s budíky a počitadlem km: už někdo v minulosti vyměnil. Tento údaj je pro tuto chvílí nejasný.Motor původní,karbec ještě z termo( nebo spíše z automatickým) sytičem,v daleké minulosti předělán na sytič mech: (páčky mezi sedadly opačně v protisměru) Dynamo snad ještě původní a nefunkční.Již repasováno.
Motúr vypadá a zní,že bude v cajku. Tento litřík je možno,jak už jsem psal víše, nakopnout přes zadní čelo roztačecí klikou.Jde to pěkně,jen je třeba dávat bacha na pazoury.
www.skoda100.cz/galerie/2 00610072000_3.jpg
Představa je taková, že Motor společně s převodovkou budou vyčištěny,zrepasovány a přetěsněny. V současnosti to decentně prosakuje.
NÁPRAVY,PODVOZEK,no? je to fšecko zdravééé :) nikde žádná rez! jen sem tam, velice poskromnu nějaká povrchovka.Řízení překvapivě bez větší vůle, čepy a svisláky promazány původním majitelem velice důkladně! snad až příliš.Zdá se,že nikde nic neoxiduje a neteče,čekal jsem,že brzdoví hadice budou styřelí ale nic? Naopak 14náctky užovky už tak výživně nevypadají, jako vzorek good, ale rozpraskán docela značně.Nikde nic netluče,nevrže,nepraská.. . zatím!!
Pokud to jen půjde chci to nechat tak jak to je, nic nerenovovat!! pokud to nebude nezbytně nutné.Leštěnek je na každém srazu hromady. Nic proti nim, jen ať přibejvaj! mě ale víc přitahují stroje puvodní a nálezové.
Kylo není 100% původní. Chybí rakvička na předním čele,ten pásek tam nemá co dělat, šíp se znakem škoda na levém předním blatníku kterej již není původní a byl v minulosti měněn.Všechny tyto věci již mám připraveny k instalaci, v nejbižší době.
Ještě musím poděkovat Radimovi S a Martinovi V, že tohle auto našli a já si ho po X letech mohl zase pořídit.
Před pár měsíci jsem koupil tudlenctu raketu.Nalezena stejně postiženejma kámošema,jako jááá, v Avízu. Prej bych byl chuj kdybych ji nevzal.. říkali :) tak jsem si s majitelem plácnul!
O dva dny později, jsem podnikl 400km dalekej výlet, na Oldtimer festival konaný ve Slavkvě u Brna, kylo zvládlo cestu bezvadně, nato,že před tím tři čtvrtě roku nebo jak dlouho, stálo.Ale? malej problém se cestou přece objevil,po vetším zahřátí přestal točit startér,tudíž po čuracích zastávkách bylo nutno stovku roztlačit :) Jakmile vychladla? startovala bez chybky, prostě cívka KO.Později zjištěno,že cívka je OK ale dynamo nedobijí.
Ve Slavkově jsem zjistil že v útrobách vozu je uschována startovací klika( dobová úprava původního majitele)a lze, bez problému natočit motor tímto způsobem. Ten den jsem seděl za volantem od koupě poprvé, a seznámení s tímto socializmem nasáklým strojem(doslova) proběhlo velice příjemně.
ŠKODA 100/722 r.v. 1969, social verze.Podle VINka pravděpodobně 6150 vyrobenej kus: Škody 100, neoficiální info:
První Š100, byli veřejnosti představeny koncem srpna 1969. Ta moje, byla exportována již, 2.10.1969 do Mototechny Karviná, kde jsi jí, o den později 3.10.1969 vyzvedl, pan Boleslav Sládeček, první majitel.Ten ji následně, v roce 1971 prodal panu, Milomíru Ježkovy ročník 1921 z Bohumína, kterej ji užíval a opečovával až do roku 2008, kdy ji převedl na svou dceru.Od tohoto roku prej toho už moc nenajela, jen stála, a sem tam stím někam zajely... aby to provětrali.Po celo dobu byl vůz garážován,v zimě nigdá nejel... čemuž by podle celkového stavu věřil. Cera vyprávěla,že tatík dokonce na zimu vytahoval sedačky z auta,a tahal je do baráku,jen aby nerozpraskala ta koženka. A nerozpraskala :)
Celkový stav:
Dovolím si napsat, že po jednačtyřiceti letech na českejch cestách,Pozoruhodný!!! Takovou origo kastli bez vyvařovaní čímko-li a kýmko-li jsem ještě neviděl.A? že já toho už viděl:)
KASTLE, je v super stavu! vypadá to? že snad bez rzy,sem tam nějaká ta povrchovka...ale vono tam určitě někde něco bude... to by v tom byl čert,kdyby ne :) Až bude místo a čas půjde na detailnější rozborku.Původní majitel měl asi problém se zajížděním do garáže, předek je docela dost vobouchanej,poškrabanej a poťukanej nejrůznějšíma věcma,nic tragický ho,ty léta užívání jsou prostě vidět.
BARVA-LAK, zcela určitě 8220-červená tmavá. Je to dost sytej odstín, a roky dávkovaní ultrafialových parskú jsou znát. Drobátko to vybledlo a lešťením zázračným Tempem jsem se dostal až na základovku.Nehodlám s tím v budoucnu coko-li dělat, líbí se mě ta patina sešlosti.Chromy krásný,ańi žádný orezky nikde nejsou.. co dodat.Snad jen slabší zrcátko na dveřích řidiče.
MOTOR, 988ccm s naprosto bestiálním výkonem 35,5 kW, požirajicí 84okt benzín,tedy kdysi :)
Původně jsme si mysleli,že má auto a motor nalítáno něco málo přes 79 tis: km: Ale po podrobnějším prohledání zjištěno,že panel s budíky a počitadlem km: už někdo v minulosti vyměnil. Tento údaj je pro tuto chvílí nejasný.Motor původní,karbec ještě z termo( nebo spíše z automatickým) sytičem,v daleké minulosti předělán na sytič mech: (páčky mezi sedadly opačně v protisměru) Dynamo snad ještě původní a nefunkční.Již repasováno.
Motúr vypadá a zní,že bude v cajku. Tento litřík je možno,jak už jsem psal víše, nakopnout přes zadní čelo roztačecí klikou.Jde to pěkně,jen je třeba dávat bacha na pazoury.
www.skoda100.cz/galerie/2 00610072000_3.jpg
Představa je taková, že Motor společně s převodovkou budou vyčištěny,zrepasovány a přetěsněny. V současnosti to decentně prosakuje.
NÁPRAVY,PODVOZEK,no? je to fšecko zdravééé :) nikde žádná rez! jen sem tam, velice poskromnu nějaká povrchovka.Řízení překvapivě bez větší vůle, čepy a svisláky promazány původním majitelem velice důkladně! snad až příliš.Zdá se,že nikde nic neoxiduje a neteče,čekal jsem,že brzdoví hadice budou styřelí ale nic? Naopak 14náctky užovky už tak výživně nevypadají, jako vzorek good, ale rozpraskán docela značně.Nikde nic netluče,nevrže,nepraská.. . zatím!!
Pokud to jen půjde chci to nechat tak jak to je, nic nerenovovat!! pokud to nebude nezbytně nutné.Leštěnek je na každém srazu hromady. Nic proti nim, jen ať přibejvaj! mě ale víc přitahují stroje puvodní a nálezové.
Kylo není 100% původní. Chybí rakvička na předním čele,ten pásek tam nemá co dělat, šíp se znakem škoda na levém předním blatníku kterej již není původní a byl v minulosti měněn.Všechny tyto věci již mám připraveny k instalaci, v nejbižší době.
Ještě musím poděkovat Radimovi S a Martinovi V, že tohle auto našli a já si ho po X letech mohl zase pořídit.
Škoda 100, r.v.1969 - komentáře:
19:22:26
31.12.2016
31.12.2016
Tomáššš
-> GRED-Činpokomon :D: nadej umiera posledna
16:11:54
31.12.2016
31.12.2016
gred
-> Tomáššš: poslední aktualizace karty 6 let zpátky,poslední post 5 let zpátky,majitel auta naposled 2 roky zpátky....asi ne
15:52:14
31.12.2016
31.12.2016
Tomáššš
-> dejvi3052: je tu nieco nove ?
22:17:55
30.03.2011
30.03.2011
Hřib
-> dejvi3052: nové plechové CS, nezabouchnutá kapota motoru, to se to driftuje pod žermankama, SPZ podle mobilu sedí (já modrá Caddy)
21:12:25
28.10.2010
28.10.2010
dejvi3052
klika je opravdu skvělá věc, jen pokud je dobře seřizenej motor.... jinak bez šance. Čtyřikrát pětkrát protočím a síla vyprchá a všichni si to chtěj zkusit, to je fakt.
20:47:00
28.10.2010
28.10.2010
dejvi3052
Díky všem, k tomu mezikruží... na prvních fotografiích pořízených v den koupě na autě nebyli. Mě osobně se ty kola líbí mnohem víc s nimi. Navíc není to žádná neodstranitelná závada poškozující vzhled vozidla, myslím, že je to ještě v toleranci originality.. Vrásky na čele mi naopak dělá přední levy blatník,který již není původní, s výliskem pro znak a šíp. Jeden použitelný kousek mám už v merku, trochu práce na něm ještě bude ale otázka zní?? Existuje lakyrní který trefí polo vybledle matnou barvu,karoserie? Prostě jestli se to povede sladit se zbytkem auta.Nebo to raději nechat tak jak to je ted? Co doporučujete panovééé ?
20:40:43
28.10.2010
28.10.2010
Jirk@
Moc pěkný auto :-)Jinak tu kliku mám na svým autě taky a je to parádní vychytávka,vždycky si to každej chce vyzkoušet.
18:21:09
28.10.2010
28.10.2010
Nostalgik
Gratulujem, pre mnohych uz takato stovka nemá hodnotu, o to vzacnejsie je, ked si takéto niekto kúpi a stará sa o nu!
Prajem hodne stastnych kilometrov
Prajem hodne stastnych kilometrov
17:23:57
27.10.2010
27.10.2010
ondrej.
Veľmi pekná zachovalá Škoda 100. Akurát by som na ňu nemontoval tie hliníkové medzikružia na kolesá, nepatria tam. Farba je to rubínová červená. Čs červené farby hodne oxidovali, nemali kvalitné pigmenty, ale až na základnú farbu by sa to hádam až preleštiť nemalo..?
Gratulujem a udržuj ju takú, ako má byť, bez rôznych nezmyselných tuningových úprav - tak bude mať to auto najväčšiu cenu. Pamätám si dobre na ne, keď jazdili ako nové, bola to nádhera! :-)
Inak v Slavkove som bol na Garde a videl som tam tie stovky a potešilo ma to!!
Gratulujem a udržuj ju takú, ako má byť, bez rôznych nezmyselných tuningových úprav - tak bude mať to auto najväčšiu cenu. Pamätám si dobre na ne, keď jazdili ako nové, bola to nádhera! :-)
Inak v Slavkove som bol na Garde a videl som tam tie stovky a potešilo ma to!!
22:36:40
26.10.2010
26.10.2010
Tomáššš
nadhera !!! ticho zavidim
22:12:01
26.10.2010
26.10.2010
Jarinko
Paráda a tá kľuka je ina vychytavka, som si spomenul na dedov Zuk...
21:13:43
26.10.2010
26.10.2010
dejvi3052
jasńačka slavkov určitě, přidaj se další tři kámoši na Jawách i s pávama ženu beru taky, dobové hadry nakoupeny.
21:06:26
26.10.2010
26.10.2010
Vena
Zdarec pane.to jsem rád že jsi tu hodil své kilo,je to parádní stroj.Příští rok jedem zase na slavkov co?
20:56:26
26.10.2010
26.10.2010
dejvi3052
já vím, jedna z nejstarších dělá mi jen radost.
20:52:11
26.10.2010
26.10.2010
minno
super ročník
20:32:36
26.10.2010
26.10.2010
onda
jako nová,bomba.
20:18:58
26.10.2010
26.10.2010
az141
nádherná kára