Martin / Škoda 100 Martin / Škoda 100

komentáře | popis | fotky | Power of Bass | 21.12.15 22:54 | 33x v oblíbených
Další fotky : powerofbass.rajce.idnes.c z/Skoda_100

Data: Škoda 100 model ´72 (kaorserie 727 xxx, motor 717 xxx/8 *)
Rok 1971 - bílá (tedy 1002)
po 1.majiteli (koupeno v Tuzexu 22.9.1971)
Najeto cca 30tis po GO motoru - udajne provedena pri 90tis.km (na volnobeh neni slyset!)
celkem najeto - 125 000km (tachometr cca 25 000 km)

Do tohoto modelu a následně škodovek vůbec jsem se zamiloval již jako dítě. Naším prvním autem byla modrá Š 100L rok 69-70 s motorem 110LS -jelo i 140,s vetrem v zadech do Nemecka :) ,lízem a komplet pozinkovanymi plechy!!! auto však trpělo drobnými i važnejšími závadami,které otce přestaly bavit a auto po pár letech odstavil. Následovalo několikaleté chátrání na parkovišti doprovázeno vloupáním, nasledně uporoznění PČR a nutny odvoz na soukromy pozemek jedne dopravni firmy,kde auto dalších několik let chátralo,opět vloupačky,drobné krádeže z interieru.. osud mu nepřál.
Následovalo něco co rodičům do nejdelsi smrti neodkážu odpustit - rozpálení vozu na šrot a to bez zachovani jakyhkoli dílů vč. veškerého pozinku !!! ... ale jako puboš sem stim nemoh dělat absolutně nic ... :(

- Z čehož vyplynula touha pořídit vlastní hned jak to trochu bude možné.
Stalo se tak v prosinci 2008, kdy jsem již nejakou dobu vydělával a pohnutá situace na trhu s auty me stimulovala k hledání pač jsem si tento svůj sen hodlal splnit bez zlodějského poplatku 10tis za prepis ...
po té co mi před nosem unikl "stejšn" ( škoda 1202 STW) z roku 59, který prodával soused ze vsi (bohužel auto prodavali dva lide najednou.. a ja utřel nos. :( )
Nedlouho na to jsem čistě náhodou při návratu ze zdravotní prohlídky v pracovní době procházel náměstím a spatřil onen osudný inzerát :)
Neváhal jsem ani vteřinu.


ostatní :
Možnost startovat KLIKOU! *3* viz. foto - lehce zkomplikovano kvuli TZ
PUVODNI SPZ
zachovalé chromy, chromovane mrizky chladice v zadnich blatnicich, celkove vpodstate bez koroze jen lokalní "puntiky".
- Auto bylo bohužel bouráno: nove predni a zadni blatnik na prave strane,deformace a oděrky na prahu a dveřích ,nove svetlomety-každy jiny ale sviti apson dobře,křivá kapota,nove díly -novy lak-nejednotna barva ),navic pri rychlosti kolem 80kmh (vic se nemel odvahu ani na rovne ceste) už se mi zdálo auto ponekud nestabilni na vozovce - modlim se aby nebylo poskozeno řízení (taky je pravda že jsem zvykly na o 20let mladsi Citroen ZX..)
dvere v interieru polepeny ZAHRANICNIMI (Italie atd) "turistickymi" nalepkami, ponechavám ponevadž se domnívám že pokud tam auto bylo patří to k jeho minulosti.

z exterieru zrejme chybi chromovane zrcatko (na blatniku?) , predni lista s napisem, - Shaním!
opravu by zasluhovala i ponekud hlucnejsi prevodovka...
za 7tis vsak snad az v prilis dobrem stavu :)
Vize do budoucna je jasná ,kompletace-opravy chybejicich/prebyvajicich drobností - originál ! :)
mám tu i sadu "otvíraků"-kopr etin,ale ty 14tky s chomovyma poklicema ji dle meho sluši víc :)
Popis bude postupem času dale aktualizován a "umravňován" + foto... :)

2,5roku se nic nedělo .. najeto par km jinak auto stálo,celou první zimu dokonce nuceně uvizlo u silnice .. druha zima uz doma,take bez strechy,loni už aspon plachta.. (Netřeba kritiky, sám vím co jsem za kokota,ale doma jsem nedostal "stavebni povoleni" na pristřešek ,jenom vynadane že to pořád zavazí... :-/ stejně mne to neodradilo....)
náklady/výdaje s tímto autí již několikanásobně převýšily jeho pořizovací cenu .... a nikde to není vidět. (snad jen v pokoji a na seníku,kde s ehromadí ruzné díly *1* )

Srpen 2011 (
- rekonstrukce chlazení - protože mi to pořád vařilo,jal jsme se vzít opravu od podlahy.. a to tak,že jsme chladič i hadice vytahl ,vyčistil zevnitř z venku,chladič odrezil kde bylo potřeba, očistil na mosaz a nalakoval,vnitřně vyčisten roztokem sody,dle navodu. "restaurovan" byl i kryci plech motoroveho prostoru. vše odrezeno, zaklad, barva, "asfalt",sřoubk y nove ktere byly satne jinak barva a namocene v rezistinu (ML) před zasroubovanim. Spony hadic nove nerezove,spona na chladici zatim neni,stara uz je dost orezla,tak ji tam dvat nechci (leda by nova byla draha nebo nesehnatelna :D )
- novy termostat zatim neni (v jednani),vicko chladice kere by melo zespod jeste nejakou gumu tez ne (pak to ma fungovat.. ) .. ,co s epodarilo,pri pokusech to po delsi dobe nastartovat mi zacal od karburatoru strikat benal.. ztvrdly konec hadicky ustrizen (nejaky centimetr,mam jeste rezervu),hadicka utesnena a poradne znovu dotazena sponka,ukazalo se ze derava nastesti neni, zkouzka zatim jeste neprobehla...

29.11./srpen asi/ - když už je chladící okruh zapojený,hadička ke karbecu nová, přesunul jsem auto ,chtěl jsem sundat kolo abych se podíval co a jak s tím brzdičem,nakonec dostala prioritu podlaha, zdál se mi mokrý koberec,tak jsme to vyndal a nemilé překvapení,pod gumou pod koberci tkanina se dala ždímat.. a pochopitelně koroze :-/ u spolujezdce sucho a čisto totež naštěstí i vzadu... takže dnešek budu trávit škrábáním+nátěr odrezovačem, i přesto že sundavám vrstvu asfatu přetřenou ješte tlumexem (jeslti se nepletu,že to je to všudepřítomné stříbrné),vypadá to jako by na plechu nebyl základ,prostě to cele odlízá, lem podběhu k podlaze naštěstí vypadá OK,totéž prahy je vidět že jsou ošetřené a bez vnitřní koroze...
- průběžně jsem přetíral podlahu odrezovačem - vždy lehce překartáčováno a natřeno znova (cca 4x) ,zjištěna netěsnost okna kudy v rohu zpodhlinikove lišty teče.. taky jsem si mohl všimnout dřív jak po 2,5 roku :-/
5.9 - nátěr podlahy základem.
roh okna pod gumou zasilikonován ,zdola nepomohlo,tak i zhora a pod lištu - neteče ...
22.9 - třetí vrstva základu, ted jen zvolit náter at je to do podzimu hotove.
behěm týdne - 2x bíly uretanalkydovy lak, čeká na tlumex ...
2.10. dovezeno plne auto a vozik bordelu,v němž je i druhá kapota...
3.10. přehození kapot na zkoužku,pak se "nová" kapota musi podrobit menší generálce povrchu, dle prvního osazení bude snad dobře sedět bez mezer.
7.10. prší, a zase loužička na podlaze... asi mě už odvezou.. druhá kapota se taky nedaří usadit... resp. nejde ani zavřít. ale kapota křivá není...
rovněž jsme se štetcem vyřádil na pravém blatníku, protože se mi nelibila současná "štetka" a prosvitajici zaklad.. vysledek katastrofa,ale aspon to funguje jako ochrana vrstva proti propadne korozi,kera se pak prebrousi a prestrika -zrejme komplet cely predek,pristi rok..

listopad - diky priznivemu pocasi jsem nasadil,prebrousil,odrezi l a natrel bilym zakladem druhou nepomackanou kapotu,kterou pro nezkusenost nejak nemuzu usadit....

červen 2012 - repas předních brzdičů + vyměna hadic, vyměna prdlych benzin.hadičky ve spoji u zadniho kola a k pailiv.pumpě (kterou jsem už dřiv měnil za "pruhlednou"), neuspěšne odvzdušnení (při vyměně kapaliny a napouštení vyměněneho "předku" nasaty vzduch přes nadobku..pak nebyl čas už to řešit znova, kamoš neměl čas se stim znova dýl srát, pry v trave nahovno prace *3* ....

2013
- zprovoznění brzd, výměna vodní pumpy, osazení nového termostatu a výměna hadice, uprava kol ,vyleštění hliníku (lišty,kliky,mezikruží) a chromu, natření podlahy, příprava druhého předního nárazníku,polorepas blinkrů, rozleštění celého auta a snad se ještě stihne vyřešit lak čela,kapoty a aspon pravého blatníku a zas to před zimou ještě poskládat...
září/říjen - po roce jsem neodolal a ikdyž to zas budu muset na jaro sundávat pokud dojde na ten lak atd, nasadil jsem nárazník a světla a hned to jinač vypadá (konečně zas jako kompletní auto) :)

2014
- letos jsem na to nesáhl ...
jen zrcátko už je vyměněnné za chrom a popraskaná palivová hadice k nádrži koupená nová,současná "vytuněná" PP trubkou (což k tomu aby benál při dolévání z kanystru neprotékal prasklinami stačí ) ...
- neuhlídal jsem/nevypustil vodu s teplotami lehce nad nulou a potřebou být jěště pojízdný a noční mrazík vyrazil mrazovku...

2015
- bohužel "velká vnější" mrazovka nebyla jediná co vylítlo na podzim ,takže při jarním zprovozńování voda v oleji atd.. :D
- provedenna výměna oleje a filtru *1* (zatím bez filtru s provizorní náplní na "výplach vody" )
- přetěsnění vodní pumpy
- jedeme na 3válce,už loni jsem při projiždce pociťoval ztráty výkonu -špatný kontakt na svíčce (orezlý kontakt a špatně držící koncovka kablu)
27.4. ( 125.205 km) - výměna svíček, Pal Super N7 za Brisk N15YC
11.6. ( 125 210 km) - výměna "proplachového oleje" za 4L 15W-40 M7ADSIII turbo (+nový filtr)
listopad - napuštěna nová nemrznoucí náplň chladícího okruhu (zahřáta k 80° +cirkulace zkrz puštěné topení)
- opravena/vyměněna duše/ventilek na předním kole vč. nového vyvážení. (1kolo ze "100", jedno z MB)


*** Veliké poděkování Všem (Jozka, Eidy, Afro100, dragon_cb_cz a další ) co mi alespoň virtuálně pomáhají a radí a díky kterým se mi daří dávat kilečko pomalu do nějakého lepšího stavu. Díky chlapi ! ***

Martin / Škoda 100 - komentáře:

15:16:34
23.05.2015
Power of Bass
-> Petr1344: Zrovna včera jsem koukal na "Zítra to roztočíme" a tam byla "72jka" (kliky ven,mrizky vetrani v c sloupku) a mela rakvicku s fouskama :) lišta mě vždycky ůbrala",ale asi bych měl odolat takhle případně zhřešit 3 (navíc když už tam ty díry nemám (ale čelo bylo měněné) tak se mě to tam nechce navrtávat 1
17:40:37
21.05.2015
Petr1344
tak pokud budeš mít dobové foto, tak to doladit podle něj :-) držím palce
22:14:24
20.05.2015
Power of Bass
-> Petr1344: nápis i lištu mám,ale z hlediska originality tam zřejmě nepatří,možná spíše rakvička nebo nic,takže nvm.. ale nedávno jsem po letech zjistil,že je to rodinné auto jednoho člověka z práce,tak snad se mi podaří získat dobové foto a další info,mám přislíbené i pár dílů 1
upraveno 1x, naposled 20.05.2015 22:25:27
20:06:26
20.05.2015
Petr1344
Pěkná fotka kukuče :-) ještě doplnit nápisy a lištu a bude super :-)
10:40:36
28.04.2015
Petr1344
-> Power of Bass: ale není co ;-) na autě mám ještě hodně práce. Ale těším se, jak dám na zahrádku vak na věci, doplním připravené retro věci a pojedu na výlet.
13:39:05
27.04.2015
Power of Bass
-> Petr1344: no není moc co závidět 4 to bych měl spíše já Tobě 5
21:31:50
16.04.2015
Petr1344
poslední fotka stylová :-) líbí se mi ta laminátka a jen závidim... :-)
19:12:01
20.10.2013
buran
Moc pěkné auto, kdyby ty nebo někdo jiný měl zájem o dveře na tento model ať se mi ozve na mejl autorezna@seznam.cz jinak dal bych je tak za dvě kila všechny symbolika myslim.
16:42:30
03.10.2013
oppik
-> Power of Bass: pěkná stovečka.dávám do oblíbených
20:07:09
25.09.2011
Matto 120
pekne vozitko
22:16:30
21.08.2011
Power of Bass
nikdo se mi tu k tomu nevyjadřil,tak snad sem to moc nezvoral ,ale potuni sem chladic-vše ven,ocista ,odreza,barvicky :)
upraveno 1x, naposled 21.08.2011 22:16:50
22:18:12
07.08.2011
Brabi1987
-> Power of Bass: ahoj...máš to pěkný...jen tak dál
23:48:22
28.01.2010
ENRICO
Zdravím , ta opěrka je jen jako doplněk , origo to není . Pouze mám na ni ušit potah stejné látky jako na sedadla aby to ladilo . Jinak je moc pěkná ta tvoje stovečka 1 4
17:59:29
22.01.2010
Power of Bass
joo ted jeste vyresit garaž a sehnt i nejakeho litříka! :) a zachvili by doma bylo muzeum..3
- jedna tisicovka už je zamluvena, druha (rok 65) v jedne opustene stodole ceka az majitele naleznou nejspise az na jare vzkaz 3 )
upraveno 2x, naposled 28.01.2010 21:08:04
14:42:27
22.01.2010
Tom_007
velmi pekne taky takove mam tak hodne uspechu 4
Extreme Tyres