Šádynka / Škoda 100 Šádynka / Škoda 100

komentáře | popis | fotky | Adam59 | 09.06.23 21:21 | 32x v oblíbených
Šádnyka ... no zažila toho už chudinka hodně ... rok výroby 1.2.1975. Táta ji koupil 2.6.1983 a už 27.8.1984 ji namotal na strom takže má novou karoseii. Kolem roku 1995 dostala nový lak , který má dostud. Solidní stav na svůj věk a to že to auto stálo víc jak 10 let v kůlni.

Tak jsme ji zkusili nastartovat ... sice to chtělo trochu trpělivosti , ale šlo to ;-) ... to se psal den 20.6.2009 a já čersví maturant se pustil do páce :-) . Provedl jsem drobné úpravy převážně z důvodů komfortu jízdy.



Samozřejmě proběhli napřed opravy - seřízení brzd , výměna nádrže , palivové pumpy ( 2x ) , výměna výfuku ( původní praskl ) , letování chladiče , ale co je nejhorší že přestalo jet asi olejové čerpadlo a zadřel se mi motor :-( sice už teď chodí ale bude potřeba celí rozdělat a vymontovat ven ... tak jsem tam dal rovnou motor z Garde tedy 742.12X. Ten bohužel také dlouho nevydržel protože z nějakého důvodu zase přestal mazat a klika šla do kytek :-( ... Tak jsem od Honzika105S koupil jiný 742.12X motor asi ze 120LS. Přes zimu 2010/2011 jsem ho úspěšně namontoval a rozchodil. Pak jsem měnil pravou poloosu, ale zjistil jsme že 1000 nemá stejnou :-D takže dlouho jsem sháněl nohavici s delším šroubem a po té co jsme ji tam dal už zase pěkně jezdí :-).



No a pak jsme zjistil že ten "nový" motor mi žere olej takže vana dolů a hlava dolu :-/ vyměnit pístní kroužky, dát nový ventily ( no byly nový, ale už jednou zalapovaný do starší hlavy a ujeli 350 km ) do zafrézovaných sedel takže snad už to bude dobrý :-) ikdžy 4. válec pořád trochu propouští, ale furt mnohem mín než s těma starýma kroužkama. Pak jsem zjistil že karburátor EDSR 2940 co jsme tam měl je asi v dezolátním stavu, protože nedržel volnoběh a pružnost motoru nebyla valná. Tak jsme tam dal Jikov 32 SEDR 2935 z Š1203 ;-) pošteloval ho a zase jezdil jako drak.



Pak přišla naše první STK :-D řek jsem si že to brzdí, jezdí a svítí takže tam prostě pojedu. No jenže mi to nedalo tak jsem aspoň repasoval přední nápravu tj. obrousit, naplácat gumoasfalt, zkontrolovat brzdy = výměna celé pravé strany až po rozvodnou kostku včetně jí páč to nešlo vůbec povolit a ještě jsem vyměnil brzdovou hadičku na druhé straně. Dále nové tlumiče přidělané novýma nerezovýma šroubama aby to šlo ještě někdy povolit :-D. Chtěl jsem měnit stabilizátor, ale protože jsem žádný lepší nesehnal tak jsem ten starej aspoň hodil do červena ;-). Poté co jsem ještě vyměnil votvýráky za plechový 14" a pro jistotu sundal příčnák, jsem se odvážil teda na to STK, ale už na emisích mě poslal domů :-( prý že ať si vyčistím karbec že nemůže seštelovat volnoběh ... já ikdyž jsme ten karbec vyčistil tak jsem taky ten volnoběh nemohl seřídit, ani výměna za jiný (z vrakáče) nepomohla tak tam šel starý dobrý jednokomorák Jikov 32 BS 2903 ;-). A ještě v mezičase jsme si přidělal dopředu rampu s přídavnými mlhovkami a rok po tom co jsme si koupil bassák jsme mu konečně udělal 2x21l bednu :-D. Nakonec vše dobře dopadlo, emise jsem dal ... sice úplně o fous, ale technik se smiloval :-D. No a nakonec šla i ta STK ;-)



Autí sloužilo pak po další dva roky jako denní vůz, ale srazů jsme se snažili stihnout co nejvíce :-). No a poté přišlo další STK ... tak jsem repasoval komplet řízení páč v něm byla docela slušná vůle. Stejně mi na STK řekly že tam pořád vůle je a navíc že si mám vyvařit podlahu, vyměnit zadní podélný ramena a zpravit shnilé rohy dveří. Ramena jsem měl už nějaký ten pátek nachystané (nové, vyztužené a v pozinku) tak jsem hodil auto na kolébku a začal vařit podvozek ;-). Byl jsem příjemně překvapen že až na dvě dírky před levým zadní a za levým přední kolem docela cajk, když nepočítám uhnilé trubky v prahu na zvedání auta. Když jsem byl u toho vaření tak jsem přivařil i výztuhy uložení zadní nápravy, vyztužil a provařil jsem i vše kolem zadní nápravy. Co šlo jen nechal opískovat a nazinkovat, pak už jsem jen vše natřel a nahodil na auto. Vyvařil jsem i řidičovy dveře, ostatní jsem sehnal jiné, nechal jsem je přelakovat a vyměnil. A znovu na STK ... ale zase se jim nelíbila vůle v řízení takže jsem dostal měsíc na to abych to opravil ;-) tak jsem vyměnil převodku řízení a ještě přitáhl svisláky ;-) pak už to bylo v pořádku :-)



Na konci sezony 2014 se vinou vytahaných rozvodu a vylágrovaného rozděovače motor udetonoval k smrti a tak započala stavba nového motoru 742.13 který jsem koupil na svatební cestě :-D. No a od 1.května je motor už v provozu na pozemích komunikacích.



Přípravy na seznou 2016 započaly čalounickými pracemi v interiéru a to hlavně výměnou stropnice z novou z DeLuxky, přečalouněním palubní desky a kapličky přístrojů.



Technická data:



Motor: ... od pana L. Holátka



Blok: Š130 se za frézovanými dosedacími plochami, nově uloženou pístní sadou originál Š130, nově vyvážená klika z Fa, vyúhlované ojnice, přebroušené zdvihátka ventilů, nové tenké pánve a rozvody; olejové čerpadlo slícováno s prsama na 0,05 mm, 2 mm podložka pod redukční ventil

Hlava: Š130 snížená na KP cca 1:10; tvrzená sedla ventilů; sací a výfukové kanály slícovány s potrubím; "C" vahadla s Al zdvihacími tyčinkami

Vačka: 265°/260° od Urbiho

Zapalování: svíčky NGK BP6HS, zapalovací kabely TESLA (modré, made in USA), rozdělovač bezkontaktní typ 443.213-204.860 original nový PAL upravený by Ubri, zapalovací cívka i modul ETZ z Fa

Karburátor: Solex 40 DDH; natryskování dif. 28, tryska 125, vzdušník 190, volnoběžná tryska 60

Výfuk: nerezový příčný na zakázku se svody Š100 se svody 3-1 od hlavy do p. Krejčího

Chlazení: zrepasovaný měděný chladič se závitem na čidlo spínání elektrického ventilátoru SPAL který je před ním; nové hadice SEMPERIT a měděné trubky k topení, hliníková vložka topení z Karosy, vodní pumpa ze Š120M s novými ložisky a přetěsněná; odpojitelný chladič oleje

Spojka: přítlačák SACHS + 190 mm odpružená lamela z Š1203-5q



Podvozek:



Přední náprava: sériová, řízení zrepasováno a vylepšeno vypodložkováním řídícího čepu místo dotahování přítlačného šroubu převodky řízení, nová hardy spojka řízení s osmi hliníkovými spojkami pro tužší řízení

Zadní náprava: nová vyztužená ramena dle Š120S s novými silentbloky, vyztuženy úchyty nápravy do karoserie, vše co šlo žárově zinkováno

Tlumiče a pružiny: přední pružiny TYM Motorsport (240mm), zadní pružiny sériové, všechny tlumiče upravené od p. Kůrky

Převodovka: 4q s SP 4,22 (vyrobená po roce 87), táhlo převodovky z trubky zakončené kloubkem, tyč řazení zkrácena o 60 mm a základna zvednuta o 10 mm

Kola: na léto - lité kola "votvíráky" R13 s Michelin 165/70, na zimu - plechy R13 s Barum Polaris 165/70



Elektrická výstroj:



Vnější osvětlení: sériové, jen v předních světlech vložky na H4 a světla spínána přes relátka, přídavná dálkové světla s H1 a žluté mlhovky PAL

Baterie: YUASA 12V/44Ah

Alternátor: PAL Magnetron 14V/55A

Audio: radio SENCOR 4x40W napojený na zesilovač maxAudio 4x150W s reproduktory Alpine střední 2x280W + výškové 2x45W a bass reproduktory ARN 6684 2x140W v bednách po 21l



Interiér:



Béžové koženkové sedačky z Š110 de Luxe, nová prošívaná stropnice také de Luxe, sluneční clony se zrcátkem, kličky otvírání dveří hliníkové, samo-navíjecí pásy Moravan SuperRoll, přídavná kaplička s přístroji - teploměr a tlakoměr oleje, otáčkoměr; přední trojúhelníkové okýnka otevíraná přes šnek, stahovací okýnka i vzadu (bude: zadní trojúhelníkové okýnka otevíraná přes šnek)



Srazy na kterých jsme byli:



8. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 17.9.2011

7. sraz Moravský kras - Blansko ... 23.6.2012

9. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 8.9.2012

7. Old Škoda sraz - Senica ... 19. - 21.4.2013

8. sraz Moravský kras - Blansko ... 21. - 23.6.2013

Škoda slalom - Luleč ... 11.5.2014

9. sraz Moravský kras - Blansko ... 20. - 22.6.2014

21. Oldtimer festival - Slavkov u Brna ... 28.6.2014

Hundertgang 2014 - Jičín/Mladá Boleslav ... 15 - 16.8.2014

10. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 13.9.2014

1. Letící šíp - Heřmanův Městec ... 30.5.2015

10. sraz Moravský kras - Blansko ... 19. - 21.6.2015

22. Oldtimer festival 2015 - Slavkov u Brna ... 27.6.2015

3. CS Škoda zraz - Lubina ... 15.8.2015

12. Jihomoravsky sraz - Halův mlýn ... 11. - 13.9.2015

11. sraz Moravský kras - Blansko ... 17. - 19.6.2016

4. CS Škoda zraz - Lubina ... 13.8.2016

12. sraz Moravský kras - Blansko ... 16. - 18.6.2017

5. CS Škoda zraz - Lubina ... 12.8.2017

14. Jihomoravsky sraz - Halův mlýn ... 16.9.2017

13. sraz Moravský kras - Blansko ... 15. - 16.6.2018

Veteranfest 2018 - Slavkov u Brna ... 30.6.2018





Srazy na které se chystáme:

6. CS Škoda zraz - Lubina ... 11.8.2018

15. Jihomoravsky sraz - Němčičky ... 8.9.2018



Díly co sháním:



Nastavitelné chromované trysky ostřikovačů, ipurový popelník z deluxky

Těsnění do zadních trojúhelníkových otvíracích okýnek

Přední pružiny 260mm

Šádynka / Škoda 100 - komentáře:

11:17:04
01.05.2014
Adam59
-> Tomáššš: kde? jen matice nohavice a nohavici jsem natíral asi před rokem 1
10:03:11
01.05.2014
Tomáššš
-> Adam59 30.04.14 16:02:52: hele , ono t to uz hrdzavie 1
16:02:52
30.04.2014
Adam59
Vyztužené nápravy konečně na autě 4 navíc vše řádně provařeno a v zinku 2 tak snad mě to přežije 3
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 30.04.2014 16:02:52
19:39:43
29.04.2014
Adam59
Pár gramů navíc 3 ale když už mám v zinku ty podélné ramena tak at je to už vše 4
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 29.04.2014 19:39:43
20:07:44
24.04.2014
Adam59
Včera jsme se nudil 1 v práci jsem si vyříznul kolečka, známí mě zkružil plech a já to už jen povařil dohromady 3 ... měla by to být nádoba na odvětrání kártru 6
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 24.04.2014 20:07:44
20:05:45
22.04.2014
Adam59
A taky mi dnes došlo něco na nový motor 2
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 22.04.2014 20:05:45
19:46:36
22.04.2014
Adam59
Když už jsme vyvařoval podvozek tak jsem vyzpravil i řidičovy dveře páč ty jediný jsem neměl na laku 4
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 22.04.2014 19:46:36
21:48:11
13.04.2014
Adam59
No a na STK mi napsali že mi chybý dveře :-D tak jsem dnes dovezl "nové" 3
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 13.04.2014 21:48:11
14:28:50
04.03.2014
Jozka
-> Adam59: To se mi stalo kdysi jednou na novým, takže od tý doby mám všude imbusový hlavy a kontramatky, jak má být - ale tiše v to doufám, že se i přesto přece jen nějak povolily, to by bylo to nejjednodušší. Nicméně AL výlisky se vůči sobě nehnou..
13:36:26
04.03.2014
Adam59
-> Jozka: povolený šrouby mez volantem a nábou 4 ?
12:11:56
04.03.2014
Jozka
-> Adam59: O nějaký tři stupně pootočím volantem, než se hne hřídel.. nechápu, leda že by nějak záhadně selhala nába (od kolíňáku).9
12:00:49
04.03.2014
Adam59
-> MOLSO: no ale předtím jsem dotahoval svisláky tak to se kompenzuje 3



-> Jozka: jako jediný co mě napadá tak už je fakt pouze pomocný čep jinak tam už není nic ... protočil se ti volant? 9 hustý 3
11:37:31
04.03.2014
Jozka
-> Adam59: Ono trefit ten správnej přítuh matice na šneka mimo auto je obtížný a na autě je k tomu zas špatnej přístup.. Možná bych ještě omrkl, jak jsou nasazený obě páky na čepy, jestli jsou dost dotažený matice, může se stát, že vypadají, ale nejsou. Budu na řízení mrkat v dohledný době taky, prvně v životě se mi vůle objevila přímo mezi volantem a hřídelí, tak jsem docela zvědav, co se tam divnýho stalo, když se tam nic stát nemůže..4
11:33:19
04.03.2014
MOLSO
-> Adam59: povolovat nieco pred stk .... to je napad 3
10:43:21
04.03.2014
Adam59
Hardy spojku jsem měnil po srazu v pasohlávkách ... spojovačku s čepama jsem dával novou v listopadu a před měsícem jsem zrepasoval komplet převodku (nový šnek s matkou, ložiska i futra toho čepu, vymezena axiální vůle šroubu a "nový olej" PP00) ... takže už nevím čím to může být ta vůle ... jen je pravda že se mi zádlo že jsem ji měl zbytečně moc dotaženou tak jsme ji povolil a to jsem ani neměl dělat 1
09:43:05
04.03.2014
Jozka
-> MOLSO: Spojovačka mě napadla taky.. ale nechá se zvoslit i samotná převodka řízení z novejch dílů (osobní zkušenost)..
09:11:25
04.03.2014
MOLSO
-> Adam59: hardy spojka ? spojovačka ?
17:09:04
03.03.2014
Adam59
hmmm ... takže status po dnešní STK 0/2/7 ... nic moc teda 8 nevážnější chyba? "Převod převodky řízení je natolik v zhoršeném technickém stavu, že je bezprostředně ohrožena bezpečnost jízdy" .... kua a to jsme se s ní 14 dní sral - všechno nový a stejně nic ta už nevím ...
20:31:25
02.03.2014
Adam59
Pokračování v odmašlování 1 když už jsme byl u toho tak jsme zrepasoval převodku řízení a dotáhl rejdové čepy tak snad to zítra na STK bude vše dobré 4 .... P.S. když budet někdy repasovat převodku šnekového řízení dejte si bacha na to ložisko co je ve víčku převodky 4 může udělat pěknou neplechu 3 hlavně když nemá žádnou vůli ...
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 02.03.2014 20:31:25
14:27:28
23.02.2014
castrol
-> Adam59: neboj nist ked tak nejaka 20cka na pivo 1
Extreme Tyres