Šádynka / Škoda 100 Šádynka / Škoda 100

komentáře | popis | fotky | Adam59 | 09.06.23 21:21 | 32x v oblíbených
Šádnyka ... no zažila toho už chudinka hodně ... rok výroby 1.2.1975. Táta ji koupil 2.6.1983 a už 27.8.1984 ji namotal na strom takže má novou karoseii. Kolem roku 1995 dostala nový lak , který má dostud. Solidní stav na svůj věk a to že to auto stálo víc jak 10 let v kůlni.

Tak jsme ji zkusili nastartovat ... sice to chtělo trochu trpělivosti , ale šlo to ;-) ... to se psal den 20.6.2009 a já čersví maturant se pustil do páce :-) . Provedl jsem drobné úpravy převážně z důvodů komfortu jízdy.



Samozřejmě proběhli napřed opravy - seřízení brzd , výměna nádrže , palivové pumpy ( 2x ) , výměna výfuku ( původní praskl ) , letování chladiče , ale co je nejhorší že přestalo jet asi olejové čerpadlo a zadřel se mi motor :-( sice už teď chodí ale bude potřeba celí rozdělat a vymontovat ven ... tak jsem tam dal rovnou motor z Garde tedy 742.12X. Ten bohužel také dlouho nevydržel protože z nějakého důvodu zase přestal mazat a klika šla do kytek :-( ... Tak jsem od Honzika105S koupil jiný 742.12X motor asi ze 120LS. Přes zimu 2010/2011 jsem ho úspěšně namontoval a rozchodil. Pak jsem měnil pravou poloosu, ale zjistil jsme že 1000 nemá stejnou :-D takže dlouho jsem sháněl nohavici s delším šroubem a po té co jsme ji tam dal už zase pěkně jezdí :-).



No a pak jsme zjistil že ten "nový" motor mi žere olej takže vana dolů a hlava dolu :-/ vyměnit pístní kroužky, dát nový ventily ( no byly nový, ale už jednou zalapovaný do starší hlavy a ujeli 350 km ) do zafrézovaných sedel takže snad už to bude dobrý :-) ikdžy 4. válec pořád trochu propouští, ale furt mnohem mín než s těma starýma kroužkama. Pak jsem zjistil že karburátor EDSR 2940 co jsme tam měl je asi v dezolátním stavu, protože nedržel volnoběh a pružnost motoru nebyla valná. Tak jsme tam dal Jikov 32 SEDR 2935 z Š1203 ;-) pošteloval ho a zase jezdil jako drak.



Pak přišla naše první STK :-D řek jsem si že to brzdí, jezdí a svítí takže tam prostě pojedu. No jenže mi to nedalo tak jsem aspoň repasoval přední nápravu tj. obrousit, naplácat gumoasfalt, zkontrolovat brzdy = výměna celé pravé strany až po rozvodnou kostku včetně jí páč to nešlo vůbec povolit a ještě jsem vyměnil brzdovou hadičku na druhé straně. Dále nové tlumiče přidělané novýma nerezovýma šroubama aby to šlo ještě někdy povolit :-D. Chtěl jsem měnit stabilizátor, ale protože jsem žádný lepší nesehnal tak jsem ten starej aspoň hodil do červena ;-). Poté co jsem ještě vyměnil votvýráky za plechový 14" a pro jistotu sundal příčnák, jsem se odvážil teda na to STK, ale už na emisích mě poslal domů :-( prý že ať si vyčistím karbec že nemůže seštelovat volnoběh ... já ikdyž jsme ten karbec vyčistil tak jsem taky ten volnoběh nemohl seřídit, ani výměna za jiný (z vrakáče) nepomohla tak tam šel starý dobrý jednokomorák Jikov 32 BS 2903 ;-). A ještě v mezičase jsme si přidělal dopředu rampu s přídavnými mlhovkami a rok po tom co jsme si koupil bassák jsme mu konečně udělal 2x21l bednu :-D. Nakonec vše dobře dopadlo, emise jsem dal ... sice úplně o fous, ale technik se smiloval :-D. No a nakonec šla i ta STK ;-)



Autí sloužilo pak po další dva roky jako denní vůz, ale srazů jsme se snažili stihnout co nejvíce :-). No a poté přišlo další STK ... tak jsem repasoval komplet řízení páč v něm byla docela slušná vůle. Stejně mi na STK řekly že tam pořád vůle je a navíc že si mám vyvařit podlahu, vyměnit zadní podélný ramena a zpravit shnilé rohy dveří. Ramena jsem měl už nějaký ten pátek nachystané (nové, vyztužené a v pozinku) tak jsem hodil auto na kolébku a začal vařit podvozek ;-). Byl jsem příjemně překvapen že až na dvě dírky před levým zadní a za levým přední kolem docela cajk, když nepočítám uhnilé trubky v prahu na zvedání auta. Když jsem byl u toho vaření tak jsem přivařil i výztuhy uložení zadní nápravy, vyztužil a provařil jsem i vše kolem zadní nápravy. Co šlo jen nechal opískovat a nazinkovat, pak už jsem jen vše natřel a nahodil na auto. Vyvařil jsem i řidičovy dveře, ostatní jsem sehnal jiné, nechal jsem je přelakovat a vyměnil. A znovu na STK ... ale zase se jim nelíbila vůle v řízení takže jsem dostal měsíc na to abych to opravil ;-) tak jsem vyměnil převodku řízení a ještě přitáhl svisláky ;-) pak už to bylo v pořádku :-)



Na konci sezony 2014 se vinou vytahaných rozvodu a vylágrovaného rozděovače motor udetonoval k smrti a tak započala stavba nového motoru 742.13 který jsem koupil na svatební cestě :-D. No a od 1.května je motor už v provozu na pozemích komunikacích.



Přípravy na seznou 2016 započaly čalounickými pracemi v interiéru a to hlavně výměnou stropnice z novou z DeLuxky, přečalouněním palubní desky a kapličky přístrojů.



Technická data:



Motor: ... od pana L. Holátka



Blok: Š130 se za frézovanými dosedacími plochami, nově uloženou pístní sadou originál Š130, nově vyvážená klika z Fa, vyúhlované ojnice, přebroušené zdvihátka ventilů, nové tenké pánve a rozvody; olejové čerpadlo slícováno s prsama na 0,05 mm, 2 mm podložka pod redukční ventil

Hlava: Š130 snížená na KP cca 1:10; tvrzená sedla ventilů; sací a výfukové kanály slícovány s potrubím; "C" vahadla s Al zdvihacími tyčinkami

Vačka: 265°/260° od Urbiho

Zapalování: svíčky NGK BP6HS, zapalovací kabely TESLA (modré, made in USA), rozdělovač bezkontaktní typ 443.213-204.860 original nový PAL upravený by Ubri, zapalovací cívka i modul ETZ z Fa

Karburátor: Solex 40 DDH; natryskování dif. 28, tryska 125, vzdušník 190, volnoběžná tryska 60

Výfuk: nerezový příčný na zakázku se svody Š100 se svody 3-1 od hlavy do p. Krejčího

Chlazení: zrepasovaný měděný chladič se závitem na čidlo spínání elektrického ventilátoru SPAL který je před ním; nové hadice SEMPERIT a měděné trubky k topení, hliníková vložka topení z Karosy, vodní pumpa ze Š120M s novými ložisky a přetěsněná; odpojitelný chladič oleje

Spojka: přítlačák SACHS + 190 mm odpružená lamela z Š1203-5q



Podvozek:



Přední náprava: sériová, řízení zrepasováno a vylepšeno vypodložkováním řídícího čepu místo dotahování přítlačného šroubu převodky řízení, nová hardy spojka řízení s osmi hliníkovými spojkami pro tužší řízení

Zadní náprava: nová vyztužená ramena dle Š120S s novými silentbloky, vyztuženy úchyty nápravy do karoserie, vše co šlo žárově zinkováno

Tlumiče a pružiny: přední pružiny TYM Motorsport (240mm), zadní pružiny sériové, všechny tlumiče upravené od p. Kůrky

Převodovka: 4q s SP 4,22 (vyrobená po roce 87), táhlo převodovky z trubky zakončené kloubkem, tyč řazení zkrácena o 60 mm a základna zvednuta o 10 mm

Kola: na léto - lité kola "votvíráky" R13 s Michelin 165/70, na zimu - plechy R13 s Barum Polaris 165/70



Elektrická výstroj:



Vnější osvětlení: sériové, jen v předních světlech vložky na H4 a světla spínána přes relátka, přídavná dálkové světla s H1 a žluté mlhovky PAL

Baterie: YUASA 12V/44Ah

Alternátor: PAL Magnetron 14V/55A

Audio: radio SENCOR 4x40W napojený na zesilovač maxAudio 4x150W s reproduktory Alpine střední 2x280W + výškové 2x45W a bass reproduktory ARN 6684 2x140W v bednách po 21l



Interiér:



Béžové koženkové sedačky z Š110 de Luxe, nová prošívaná stropnice také de Luxe, sluneční clony se zrcátkem, kličky otvírání dveří hliníkové, samo-navíjecí pásy Moravan SuperRoll, přídavná kaplička s přístroji - teploměr a tlakoměr oleje, otáčkoměr; přední trojúhelníkové okýnka otevíraná přes šnek, stahovací okýnka i vzadu (bude: zadní trojúhelníkové okýnka otevíraná přes šnek)



Srazy na kterých jsme byli:



8. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 17.9.2011

7. sraz Moravský kras - Blansko ... 23.6.2012

9. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 8.9.2012

7. Old Škoda sraz - Senica ... 19. - 21.4.2013

8. sraz Moravský kras - Blansko ... 21. - 23.6.2013

Škoda slalom - Luleč ... 11.5.2014

9. sraz Moravský kras - Blansko ... 20. - 22.6.2014

21. Oldtimer festival - Slavkov u Brna ... 28.6.2014

Hundertgang 2014 - Jičín/Mladá Boleslav ... 15 - 16.8.2014

10. Jihomoravský Sraz - Pasohlávky ... 13.9.2014

1. Letící šíp - Heřmanův Městec ... 30.5.2015

10. sraz Moravský kras - Blansko ... 19. - 21.6.2015

22. Oldtimer festival 2015 - Slavkov u Brna ... 27.6.2015

3. CS Škoda zraz - Lubina ... 15.8.2015

12. Jihomoravsky sraz - Halův mlýn ... 11. - 13.9.2015

11. sraz Moravský kras - Blansko ... 17. - 19.6.2016

4. CS Škoda zraz - Lubina ... 13.8.2016

12. sraz Moravský kras - Blansko ... 16. - 18.6.2017

5. CS Škoda zraz - Lubina ... 12.8.2017

14. Jihomoravsky sraz - Halův mlýn ... 16.9.2017

13. sraz Moravský kras - Blansko ... 15. - 16.6.2018

Veteranfest 2018 - Slavkov u Brna ... 30.6.2018





Srazy na které se chystáme:

6. CS Škoda zraz - Lubina ... 11.8.2018

15. Jihomoravsky sraz - Němčičky ... 8.9.2018



Díly co sháním:



Nastavitelné chromované trysky ostřikovačů, ipurový popelník z deluxky

Těsnění do zadních trojúhelníkových otvíracích okýnek

Přední pružiny 260mm

Šádynka / Škoda 100 - komentáře:

23:00:50
04.04.2010
Adam59
-> afro100: jo taudyma ... no já ( a myslím že pokud by jeli další Brnáci ) tak by jsme se mohli připojit u Svitav ;-) ... ale tak to stejně nemá ted cenu řešit ne? nebo kdy je ten sraz stejně ani ješte není na netu :-)
22:53:45
04.04.2010
afro100
-> Adam59: marne patram v pamati, ale Brnom som nesiel :D ja som hore od ziliny, smer bol cca: Hranice, Olomouc, Mohelnice, Hradec Kralove, Podebrady.



Podla mapy.cz je to 320km, tak by ma teda zaujimalo, kde som vzal taky kilometrovy nalet na pocitadle :D



mapy.cz/



moja priblizna trasa, pri Olomouci som sa stretol s Ostravakmi ktori mali namierene tiez na HG, tak som sa pripojil a dalej sme isli spolocne. Myslim ale, ze ked by sa pozistovalo tak niektori idu aj z Brna tam ...
22:44:49
04.04.2010
Adam59
-> afro100: jj chápu. No já to taky nemám hned za domem , ale není to nic horznýho ( nějakých 180km ) no a určitě bys jel přes Brno tak by jsme mohli domluvit třeba i kolonu :-) bylo by to dobré ;-)
22:37:37
04.04.2010
afro100
-> Adam59: tak ono HG neni tuning zraz, je to hlavne zraz S1000-100-110R, takze same pekne kary :) Ako minuly rok sa mi fakt pacilo, mam to sice cca 400 km len tam :D (prakticky som za vikend najazdil skoro 1000km) ale oplatilo sa :)
22:32:03
04.04.2010
Adam59
-> afro100: no právě taky si říkam že by to nebylo efektivní :-D ...

No chtěl bych na nějaký sraz to jo , ale ješte nevím na jaký ... záleží na čase a autě :-D Chtěl jsme konce měcíce zajet do Vyškova na tuning sraz , protože to mám kousek od baráku , ale mám podfouklou hlavu takže je ted na repasu a envím kdy se mi vrátí ...
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 22:32:56
22:23:56
04.04.2010
afro100
-> Adam59: no to je sice pekna ponuka, ale to sa mi asi fakt neoplati :D Mne to zas az brutalne nevadi, aj ked to clovek vidi zachovane tak to potesi ...



btw: chystas sa na nejake zrazy? Ja idem v lete na HundertGang, kt. je kazdorocne v Podebradoch, minuly rok som bol a bolo fajn :)
22:20:49
04.04.2010
Adam59
-> afro100: no ten starej vnitřek mám ještě doma a chci se ho zbavit tak pokud si ho odvezeš je tvůj :-D pokud potřebuješ ND , ale pochybuji že bys kuvli tomu sem jel :-D
22:13:16
04.04.2010
afro100
-> Adam59: no tak tapece na dverach mam pokrutene podobne ako ty na tom starom, chcel som to spravit tak ze odlepim tu kozenku a prilepim na novy podklad, ale zatial na to nebol cas, uz dva roky riesim dobijanie, motor, prevodovku a taketo somariny, teraz to konecne mam za sebou dufam, na buduci tyzden sa tam stahuje iny motor aj s prevodovkou a uz by mal byt klud no :)
22:07:40
04.04.2010
Adam59
no tenhel interiér není orygo je z jendé udržované Deluxky co jsem našel na vrakáči ... taky jsme měl černý - strop mám býlí , ale docela zničený ...
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 04.04.2010 22:07:40
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 22:08:32
22:02:16
04.04.2010
afro100
-> Adam59: jn, kazdemu sa paci daco ine :) Kukam, ze mas zachovaly hnedy intros, to ja zas mam taku specialitku ze mam vsetko cierne, aj stlpiky a strop. Bolo to kedysi usite na zakazku v nejakom 87´ tusim. Je to parada, akurat sa mi nejak nedari zohnat k tomu este ciernu palubovku, aby to bolo komplet ...
21:57:08
04.04.2010
Adam59
já mám jinou barvu ... mám modrou od Fordu ;-) ...

no mě se ten středový panel prostě nelíbí :-) je to moje osobní :-D a stejně na něj nemám už místo :-D
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 04.04.2010 21:57:08
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 21:57:34
21:48:57
04.04.2010
afro100
inak k farbe, nemyslim si ze je nejak extra ina, ono to bude rovnake ale fotky skresluju, je to farba ktorou sa striekali avie :)
21:47:04
04.04.2010
afro100
-> Adam59: myslis stredovy panel, noo to som vybral z jednoho vraku erka, je to origo dobovka, akurat teda povodne do erka, kt. ma trocha inu palubovku ( www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=1174&a... ) a teda ten panel tak ako je v originale pasuje aj do stovky ale je nad nnim diera, a ja som tam mal akurat radio :D uz som ho sice tiez chcel premiestnit tam ako mas ty :D ale ked som tam dohodil ten panel tak mi pasovalo ze tam je, som len dorobil take oblozenie radia, ako predok panela a nechal ho tam :)
21:36:54
04.04.2010
Adam59
-> afro100: ne tak já jsme rád za každou připomínku ;-) ...

No ty přídavný světla možná ani na tu rampu stejně dávat nebudu , ale třeba časem se uvidí ...

Hje když sjem se díval na ty tvoje fotky tak to je fakt jako bych se díval na svoje :-D mazec :-D jen máš tmvaší tu modrou ;-) a já zastávám názor "čím víc chromu tím líp" a to prosazuji za každou cenu :-D ... jo a v interiéru se mi moc nelíbý ten slopek chtěl jsme ho udělat , lae jsme rád že jsme se do teho nepusil a že mi zustal ten retro styl interiéru ;-) idkyž kuvli tomu se useli dělat jiné úpravy :-D
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 04.04.2010 21:36:54
21:20:55
04.04.2010
afro100
-> Adam59: neber to ako výčitku, ale proste to kazí to auto ;)



Rampu ja nemám,mal som na pôvodných dialkačikoch, ale dal som ich dole, teraz to mám na takých dvoch hrubých plechoch privarených na nárazníku zospodu, problém je, že chrom nevydrží tú teplotu pri zváraní a olúpe sa. Ja som ale mal čierne nárazníky aj predtým a teda nevyzerá to vôbec zle si myslím. K fotke: lízo už je v čiernej farbe a aj lišta tam bola ale dlho sa neohriala, celé čelo musí preč ... afro100.rajce.idnes.cz/ki lco
21:10:15
04.04.2010
Adam59
No každej mi ten ohnutý nárazník vyčítá ;-) ... ale už mám na jednom vraku co stojí u babičky vyhlídlej "novej" a čekám až se za babičkou pojede abych si ho dovez. A taky má tu rampu na přídavný , ale ty přídavný od tama někdo už vzal :-(
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 21:10:54
20:37:28
04.04.2010
afro100
-> Adam59: tož pekné, aj by som sa šiel pozreť do garáže či to nie je moje auto :D ale už tam mám prídavné dialky ...



btw: čo ten pomuchlaný nárazník? treba vymeniť ;)
20:35:16
04.04.2010
Adam59
-> afro100: Docela se to povedlo a drží to ;-) jen na straně řidiče je to tak 1 mm vypoklé od kastle, ale na straně spolujezdece pěkne kopíruje to čelo ...
zvětšit Šádynka / Škoda 100 - obrázek od Adam59 vložen 04.04.2010 20:35:16
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 20:37:04
12:57:21
04.04.2010
afro100
-> Adam59: nemas zac :)
12:55:31
04.04.2010
Adam59
-> afro100: Ještě jednou dík. Dnes na to vlítnu ;-) , ale bez svářečky tak to budu muset udělat na tvarový styk :-D
upraveno 1x, naposled 04.04.2010 12:55:55
Extreme Tyres