skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předem bych se chtěl omluvit za špatnou kvalitu fotografií,není totiž scanner,tak jsou jen přefocené a hlavně upozornit na to,že Pastelka,stejně jako Vaiprd již nejsou mezi námi.Dal jsem to sem jen pro informaci a proto,že mám s těmito vozy spjatost již od malička a chtěl jsem se o své vzpomínky podělit i s ostatními,kterým nebude vadit,že tu mám dva vozy,které již neexistují.Pastelka: R.v.1972,koupil jsem v Ústí nad Labem za 3000 Kč,byl jsem snad už 150 majitel :) a podle toho taky vypadala,každý si tam přidal nějaký ten vylepšovák,takže při rychlé rekonstrukci jsem například vytáhnul z celého vozu 6 kilo zbytečné kabeláže,která vedla od nikud nikam.Pastelka byla ůžasně tichá,tedy než jsem vyměnil motor a převodovku.Vnitřní tichost byla tak na úrovni Škody Favorit,příčinou tak tichého vozu bylo nejspíš antikorozní opatření podvozku předchozím majitelem,který měl velký strach před hnilobou a tudíž byl celý podvozek nanesen 5 mm asfaltovou vrstvou včetně celé převodovky a spodku motoru.Postupem času jsem na Pastelce dělal různé úpravy,např: nápravy z typu M,později do ní přišel motor z Vaiprda 110L,se kterým Pastelka předháněla Favority jak nic.Celá rekonstrukce vozu byla rychlá a spíš jen aby vypadala maličko k světu,neboď jsem sní byl 4 krát v Norimberku a přece nenavštívím SRN s okopanou konzervou :) tedy německým občanům by se to nemuselo na hranicích zamlouvat.Nalakování mě vyšlo asi na 2000 kč se vším,barva byla nitrokombinace a stříkal jsem to kyslíkovou bombou a stoletou pistolí,takže lak nebyl na jedničku,ale nějaký ten lesk to mělo.Musim tomuto vozu poděkovat,že mě nikde nenechal a fungoval 100%.Později jsem zakoupil jinou (lepší) karoserii,viz model 1970,má třetí,zatím poslední stovečka,která prochází celkovou rekonstrukcí a spoustou úprav,samozřejmě že do ní přijdou ty nejlepší díly z Pastelky.Chtěl bych závěrem říct,že mi trošku vadí malý vnitřní prostor těchto vozů,hlavně na šířku,když jsem se ptal jednoho člověka,který kdysi dělal v Mladé Boleslavi,proč ty vozy se tehdy dělaly tak úzké,odpověděl mi jednoduše,že dřív měli lidé k sobě blíž než dnes :) asi měl pravdu,proto se novější a novější vozy dělají víc a víc širší.
Tommik.b/Pastelka - komentáře:
14:00:29
03.02.2007
03.02.2007
MerHanz
Krásný kilečko
13:07:05
03.02.2007
03.02.2007
p.b.
Sakra nějak začínám mít slabost pro čtyřočka na širokejch nápravách, možná jsem tu svou tak měl nechat Jinak pokud máte meděnej chladič tak je nejlepší ho vyleštit jde to dobře a vypadá to
13:39:00
16.07.2006
16.07.2006
Matty110L - zrušená registrace
Tak mi to upadlo i tím druhým lepidlem...tak sem to zaflákal starým dobrým silikonema parádně to drží...sem spokojenej..jak žiješ,dáváš do kupy další 100 nebo sis pořídil něco mladšího??
20:38:12
12.06.2006
12.06.2006
tommik.b
No já vim,je to naprd,já tam dával lepidlo na polystyrenový stropní desky,no je to jak tmel na karoserie,takže humus,ale drželo to jak přibitý,akorád s tim případným odstraňováním by to bylo horší,asi by se muselo brousit jak tmel
12:02:00
11.06.2006
11.06.2006
Matty110L - zrušená registrace
Já to lepil takovým černým stavebním distikem....naprd..půlka mi opadala tak sem si obstaral lepidílko co udrží 2tuny na metr čtvereční....
04:18:35
11.06.2006
11.06.2006
tommik.b
Ještě se prodává jiná fólie za radiátory,možná bude lepší,jednak to stříbrný neni ten hliníkovej povlak,ale nějaká plastická hmota a snese i teploty a zezadu neni polystyrén,ale takový jakoby tvrzenější molitan,nevim přesně jak se tomu nadává,je to takovej matroš co se dává pod plovoucí podlahy.Jen si dávej bacha na to,abys o tu fólii něčim moc nezavadil,je to docela choulostivý a pěkně se to trhá,jinak u toho termostatu jsem to měl taky na těsno a roztrhlo se mi to tam.Jestli se můžu zeptat,čim jsi to lepil,já lepidlem na polystyrén a spáry silikonem.
09:09:17
09.06.2006
09.06.2006
Matty110L - zrušená registrace
Tak sem to vylepil tím za ty radiátory a paráda,jen se mi vypálil ten polistirén a upadlo mi kousek teho nad termostatem....
00:41:54
25.05.2006
25.05.2006
tommik.b
No já tam to stříbrný dával spíš z estetických důvodů a možná že se to i nepatrně odhlučnilo,ale takovýmto způsobem to nikomu nedoporučuju dělat-blbá zkušenost :) Jo a o tuto stovečku už moc pečovat nebudu už neni mezi námi,její osud je v textu,ani jsem jí neprodával,prostě jsem si jednoho dne koupil hezčí kastli a musel jsem se rozhodnout-rozhodnutí padlo,Pastelka šla pod sekerku,nechal jsem si většinu dobrých dílů na nový skelet.Ale moc moc děkuji všem za chválu,nejsem ani maličko chlubící človíček,ale musím uznat že taková pochvala něčeho co někdo udělá opravdu zahřeje na duši,takže ještě jednou všem moc díky
00:34:31
25.05.2006
25.05.2006
tommik.b
Pomalovat chladič můžeš,tedy jen ten vršek a strany,né žebrování i když malej rozprašek na žebrování zas tolik nevadí,viděl jsem případy,kdy na žebrování chladiče byla tučná vrstva základovky a mechanická vrtule měla jen 3 lopatky,zbytek byl urvanej a uchladilo se to uplně v pohodě-no viděl jsem to u kámoše (patlalomechanika) na co šáhnul,to zkurvil :) ty lopatky urval,protože mu nešla povolit řemenice,tak dával železný zarážky na ty lopatky a když se jedna urvala,pokračoval dál :))) a to bych mohl vyprávět dál například o tom,na co to všechno jezdilo,podle toho jsem usoudil,že to je snad nesmrtelný auto.
22:32:44
24.05.2006
24.05.2006
Matty110L - zrušená registrace
V podstatě máš reht...já mněl za to,že to tam je i proti odhlučnění...no to je fuk-vycpu to za sedačkama !máš jí fakt hezkou,tak o ní pečuj....
21:02:24
24.05.2006
24.05.2006
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
čeče nad tym sem dycky přemejšlel, pomalovat chladič... nezhorší to odvod tepla ?
19:03:14
24.05.2006
24.05.2006
tommik.b
Já už jiný fotky nemám,možná by se ještě někde něco našlo,ale pochybuju že na nich bude motor,to stříbrný je ta fólie co se dává v bytě za topení,nebo okolo trubek,ale raději to nedělej,je to na h...o,dostane se ti pod to voda a za 2 roky nemáš podběh a to si piš že si tam voda cestu najde,já měl všechny spáry vzaný silikonem a přesto se tam dostala a pěkně tam řádila aniž bych to viděl a ten chladič je stříklej zlatou barvou ve spreji-určenou k nástřikům disků kol a je to přelakovaný bezbarváčem-jó,tohle docela vydrží,měl jsem to asi 2 roky a nic se neloupalo.
17:58:58
24.05.2006
24.05.2006
Matty110L - zrušená registrace
Nemohl by si prosím přidat fotky tvýho motoru???Už ten chladič a to vylepení čímsi stříbrným vypadá dobře....díky!!
15:05:05
22.05.2006
22.05.2006
tommik.b
Díky,ten spojlírek mě stál 200,měl jsem ho od kámoše,jinak novej stojí tušim 650 Kč,ale do koruny to nevím přesně,já jsem si pak koupil ten troško větší,ten mě vyšel asi na 900,-ale fakt nevim přesně.
12:59:39
22.05.2006
22.05.2006
Matty110L - zrušená registrace
Já tam dal převařáky a škrtnul sem párkrát o blatník...je fakt,že mněly širší ráfky....Fakt je pěkná..kolik tě stál ten spojlírek???nemůžu ho sehnat...
22:41:41
21.05.2006
21.05.2006
tommik.b
ty blatníky jsou maličko vytažené,ale je to i tak akorát,ale nedřelo to,no muselo se to maličko roztáhnout,protože tam byly kola 175/70,ono to kolo se při zatížení,nebo vjetí do díry spíš oddálí od lemu v horní části směrem dovnitř,zkoušel jsem to houpáním na dveřnim prahu,vlasně to jde při zátěži maličko do Áčka
21:41:09
21.05.2006
21.05.2006
Matty110L - zrušená registrace
Pěkná!!Hodně pěkná!!!Co ty širší nápravy??nevytláčí ti to blatníky v zadu??
14:15:37
21.05.2006
21.05.2006
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jen to tu nech