
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 100L, odtud jméno Luxka. Auto kupoval děda v Mladé Boleslavi v roce 1969. Jedná se o jeden z kusů první série tohoto modelu. Stále je registrovaná na prvního majitele, máme k ní původní malý a velký TP a SPZ. Několik let po koupi se stala obětí nehody, po které byly vyměněny přední blatníky za novější typ s dvířky u nádrže a přední čelo za čtyřoké, montované na model LS. Dále bylo časem původní dynamo nahrazeno alternátorem (dynamo je stále v garáži, takže kdo ví...) a automatický sytič vyměněn za ruční. Jinak prakticky vše zůstalo původní.
Navzdory věku, byla koroze k autu milosrdná. V současné době si o výměnu říkají pouze oba přední blatníky. Díky pravidelnému stříkání dutin a podlahy Resistinem, nepoužívání v zimě a garážování jsou všechny ostatní části karoserie zdravé.
Stav tachometru je nyní lehce přez 22o,oookm a jak motor tak převodovka bez jakékoliv GO stále pracují bez závad. Pouze převodovka během posledních několika tisíc kilometrů začala být hlučná, pravděpodobně vinou opotřebených ložisek.
S autem se posledních několik let již prakticky vůbec nejezdí, bylo garážováno na chatě, ale díky výstavbě kanalizace náhle přišlo o střechu nad hlavou a jeho budoucnost byla nejistá.
Po bezmála čtyřiceti (39) letech vlastnictví tohoto auta to letos vypadalo, že nás opustí, naštěstí v posledních chvílích se rozhodlo opačně =)
Mou snahou bude teď nakoupit díly které volají po výměně - specielně přední blatníky - pravděpodobně při této příležitosti, dostane se ke slovu i klempíř. Převodovka půjde na repas a se zbytkem se uvidí. Ještě jsem se nerozhodl pro kompletní renovaci, nechci auto zbavit vůně nostalgie a vzpomínek, takže zkrátka uvidím jak to půjde.
Navzdory věku, byla koroze k autu milosrdná. V současné době si o výměnu říkají pouze oba přední blatníky. Díky pravidelnému stříkání dutin a podlahy Resistinem, nepoužívání v zimě a garážování jsou všechny ostatní části karoserie zdravé.
Stav tachometru je nyní lehce přez 22o,oookm a jak motor tak převodovka bez jakékoliv GO stále pracují bez závad. Pouze převodovka během posledních několika tisíc kilometrů začala být hlučná, pravděpodobně vinou opotřebených ložisek.
S autem se posledních několik let již prakticky vůbec nejezdí, bylo garážováno na chatě, ale díky výstavbě kanalizace náhle přišlo o střechu nad hlavou a jeho budoucnost byla nejistá.
Po bezmála čtyřiceti (39) letech vlastnictví tohoto auta to letos vypadalo, že nás opustí, naštěstí v posledních chvílích se rozhodlo opačně =)
Mou snahou bude teď nakoupit díly které volají po výměně - specielně přední blatníky - pravděpodobně při této příležitosti, dostane se ke slovu i klempíř. Převodovka půjde na repas a se zbytkem se uvidí. Ještě jsem se nerozhodl pro kompletní renovaci, nechci auto zbavit vůně nostalgie a vzpomínek, takže zkrátka uvidím jak to půjde.
Š100L 1969 - komentáře:
-> Knoxville: V originálním stavu jí bude líp, máš pravdu
.

Quest 20.07.10 15:50:38 napsal:
Přesně takhle smixovanou 100vku bych někdy chtěl, Kliky ven, sloupky bez
nasávačů, přední blatníky po faceliftu a přední 4oko, nevím jak jsem
ji někdy nemohl mít v oblívených
. Neposleš mi prosím na mejl
nějakou pěknou fotku ve vysokým rozlišení a klidně
i dobovou? Díky .
Právě tohohle mixu jí teď budu zbavovat, udělám z ní zase originál, dvouoko s rakvičkou a fousama, blatníky s šipkama a nakonec novej lak - původní odstín, je už vyšisovaná na bílo.
Kdybyste někdo to čtyřoko i s vnitřníma lampama chtěl, je k mání.
Přesně takhle smixovanou 100vku bych někdy chtěl, Kliky ven, sloupky bez
nasávačů, přední blatníky po faceliftu a přední 4oko, nevím jak jsem
ji někdy nemohl mít v oblívených

nějakou pěknou fotku ve vysokým rozlišení a klidně
i dobovou? Díky .
Právě tohohle mixu jí teď budu zbavovat, udělám z ní zase originál, dvouoko s rakvičkou a fousama, blatníky s šipkama a nakonec novej lak - původní odstín, je už vyšisovaná na bílo.

Kdybyste někdo to čtyřoko i s vnitřníma lampama chtěl, je k mání.

Přesně takhle smixovanou 100vku bych někdy chtěl, Kliky ven, sloupky bez nasávačů, přední blatníky po faceliftu a přední 4oko, nevím jak jsem ji někdy nemohl mít v oblívených
. Neposleš mi prosím na mejl nějakou pěknou fotku ve vysokým rozlišení a klidně i dobovou? Díky.

Moc pěkná stovečka
byla by jí škoda dát pryč


-> minno: ale nie je cervena
-> Knoxville: posledna desiata fotka s chatkou je fakt nadherna




-> Knoxville: posledna desiata fotka s chatkou je fakt nadherna


tak takúto stovku by som bral hned :)
Václav Kršek 27.05.08 20:44:37 napsal: ahoj,není to náhodou barva světle zelená 5002?moje škodovka jí má jj bývala to taková trochu nazelenalá bílá
ahoj,není to náhodou barva světle zelená 5002?moje škodovka jí má
ja som xcel tiez celolak, ale lakyrnik mi to zatrhol, ze to je zbytocne, namiesal mi otien, pridal tam nejaku gebuzinu aby to bolo matnejsie. behom 2tyzdnov to bude fertik, dam fotken. ked to budes striekat sprejom tak jasne ze to bude bit do oci aj takemu slepcovi jako som ja

pohrat sa s tou koroziou, ochranny nater spodku, a ked nebude jazdit v zime tak to snad par rokov vydrzi... ja budem tuto zimu zial asi tiez parkovat pod holym nebom... co sa tyka toho laku origo to ma rozhodne vacsiu cenu. drzim palce...

To by byla věčný škoda zbavovat se prvního modelu hundrta, já mam 100ku 70" stejnou barvu (1019) a sem na ní náležitě hrdej, a kdyby měla nyjeto 200 litrů, byl bych na ní hrdej 2x tolik, vážně fajn wagen, popřemejšlej ještě o ní, ale do sběru rozhodně ne, koupit origo blatníky a voláknout a hurá mezi veteránisty

na STK sa urcite s tym vozom oplati ist
-> Aladin: 220000, slovami dvestodvadsat tisic :-) no ak sa robila GO motoru tak preco nie?
kolik že má najeto???? 

Pekne
