Budláč / Killer Budláč / Killer

komentáře | popis | fotky | budláč | 06.11.17 18:55 | 21x v oblíbených
Příběh o zachráněné stovce aneb renovace Killera

Ze začátku za syrova je třeba říct, že tohle byla moje první větší renovace, nejsem žádnej profík, udělal jsem spoustu chyb, ze kterých jsem se snad poučil a všechno jsem dělal podle nejlepsího svědomí. I když možná ne podle příruček...

Killera mám už dlouho, snad sedm, osm let..ani nevim. Tenkrát jsem ho koupil asi za dva tisíce někde u Kutný Hory, prodával to koudelníkův syn. Vlastně dcera. Hráli jsme nějakej koncert v Praze , tak jsme tenkrát vyrazili dřív a zajeli pro auto. Proč ne, stovky jsem měl vždycky v oblibě. Chvíli jsem s ním jezdil hlava nehlava i v zimě. Ono taky to nebyl žádnej zázrak. Později jsem zjistil , že to vlastně karosařinou a vůbec byla skoro nejhorší stovka , co jsem kdy měl na ježdění, když to vezmu od prvního kusu někdy ve třinácti letech. Ale o tom až později. No a když mi skončila technická, postavil jsem to do stodoly k Warťasu s tím, že se někdy uvidí co dál. Každopádně jsem to nechtěl vyhodit. No a tak tam stála a čekala, až do doby, než mi babi (možná děda) řekli, že jestli s tím něco neprovedu, hodí mi to do šrotu. To bych chtěl vidět, jak daleko by dohodili. Nicméně taky jsem chtěl jezdit a tak jsem to zas vytáh, kouknul zespoda, zeshora a jalovým okem zhodnotil, že to po pár drobnejch opravách přeci musím tu technickou dát. Strávil jsem na tom asi dva měsíce po chvílích a pak s odřenýma ušima projel linkou STK.
Mezitím jsem přivez Ivušku (1970) a tím jsem se zamiloval do prvotypů eniky beniky Kliky ven! Pustil jsem se do renovace Ivušky, ale později jsem se zasek na nedostatku zkušeností, odhodlání a náhradních dílů. A v tom to přišlo. Než seženu díly a odhodlání, připravim si nápravu do Killera, řek jsem si.

Původní záměr byl takovej, že do tý nehezký stovky za dva víkendy nasekám emkový nápravy, pětikvalt, favorita abych si taky zkusil tu klasickou přestavbu, když mam jinak samý originály. Volal mi kámoš a řikám: ,, Jó, za 14 dní na tu akci pojedem, auta mi líto neni a budu to mít hotový.´´ Škoda, že to nemám někde nahraný, dneska bych se zasmál.
Tak jsem udělal přední nápravu..silbloky, čtyřpísty, hřeben, volantovka...klasika. Jenom to mi trvalo asi měsíc a půl vzhledem k tomu, že jsem jezdil domů kolem půl pátý a taky v tý době jsme byli v začátcích vztahu s mojí současnou ženuškou, takže páni uznají, dámy prominou. To bylo kolem října 2014.
Po Novým roce jsem se chystal nápravu přehodit, dostal jsem se k tomu až v dubnu. Vyndáním přední nápravy se stal Killer na dlouho nepojízdný. Přišlo vyvařování předku kolem nádrže... drobet tudle a drobet támhle.. frk frk a další měsíc nebo kolik v řiti.
Pozn.: před zahájením vyvařování jsem neuměl skoro ani svařovat, natož tvarovat plechy. Jó..né , že bych to teď bůhvíjak uměl.

Když byl předek na svým místě a volant hejbal kolama, nacpal jsem tam ještě posilovač (porod) a pak tradá na zadek.
Kola dolů, motor ven! Převody a náprava taky. Nastalo řezání tunelu na pětikvalt. To byl další porod. Vyndat, zandat , spojit s blokem, rozebrat od bloku a tak asi třináct a půlkrát dokola.
Tunel byl připraven, bylo třeba udělat zadní nápravu. Žádný s*aní.. očistit, navařit výztuhy, poskládat repas brzdy, ramena..jasný.
Než se pověsily převody , motor , náprava, bylo třeba poopravit nosníky a pár věcí okolo. Když bylo tohle hotový, měl jsem vidinu brzkýho ježdění.

Auto jsem pustil na zdviži na zem a chodil okolo jak mlsnej pes (už bych jel) a zároveň jak vožralej bača (pořád se mi něco nezdálo).
To auto nebylo pěkný. Nebyl jsem potěšen dosud odvedenou prací. A asi v tu chvíli vznikla myšlenka postavit se osudu posery , že něco pokazim a pustit se do větší, téměř komplet renovace. Začal jsem takříkajíc ,, od prdele´´ , protože jsem nejdřív umístil agregáty a pak teprv dělal kastli - nezkušenost.
Takže blatníky dolů a zjištění hrůz. Když jsem to postupně odstrojoval...nebejt hotový ty nápravy a převodovka s posilovačem, letělo by to z meze přímo do šmelcu.
Kdysi bylo období novověku , u mě nastalo období učení se nejen vyvařování (hooodně dlouhý), později příprava laku, lakování.
Už nebylo cesty zpět, bylo nutný to prostě dokončit, i když cesta byla dlouhá..zašlapaných projektů už bylo dost !!!
O tý svářečce se mi pozdějš i zdálo.. vařil jsem COčkem pak už i vejce natvrdo. Ženuška ležela v porodnici s našim následovníkem a já se s tím srovnával tak, že jsem vyvařoval levou zadní podlahu a kapsu na rameno...(říjen 2015)


Mockrát jsem nadával , měl spálený ruce, jednou asi i levou kuli tu víc vlevo. (Já mám totiž vobě koule levý, ale stará o tom neví.)
Ale výsledek stojí za to. Jsem spokojenej.
Dokončení renovace nebo spíš technickou (vždycky je co vylepšovat) po renovaci jsem bez závad absolvoval 30. března 2017.
Takže místo plánovaných dvou víkendů to bylo krásných dva a půl roku.

Budu sem v následujících dnech přidávat fotky z průběhu renovace, takže nemusíte čekat až ta či ona činnost v reálu proběhne, aby mohly bejt obrázky. Některý jsou bohužel v horší kvalitě, fotil jsem tim, co bylo po ruce.

Závěrem bych chtěl dodat, že když jste třeba na vážkách, zda se do něčeho podobnýho pustit nebo ne, neni třeba se toho bát, že chybama se člověk učí je fakt pravda a výsledek za to stojí. Je třeba ty krásný vozy udržovat při životě. Když neni člověk úplnej de.b.il, tak to zvládne.

Poděkování:
Děkuju Věrušce, Vilémovi a dědkovi Pepíkovi za toleranci a podporu. Nutno dodat, že když mi docházela šťáva, přišel MedúSS a ze sračiček mě vytáh. A ještě Pepovi Přibáňovi za neocenitelné rady před lakováním a za různé drobné pomoci. Takže Díky

Teď přijde na řadu zřejmě favorit na rally, ale o tom až jindy....


......................... .......................... .......................... .........
Utek nějakej čas, a na Killeru bylo třeba udělat nějaký změny.
V první řadě byl pořád problém s chlazením, takže po veškerých laboracích došlo k vyhození elektrický vrtule a nastal návrat ke kořenům. Mechanická a měděnej chladič. Domeček termostatu stovkovej a termostat samotnej je z nějaký Atrojky audi nebo čehosi. Teď to pro změnu chladí jako -štyry- krávy, takže ještě udělám větší řemenici a bude to v rychtyku.
Dále při tý příležitosti jsem vyměnil hlavu (snížená, leštěný, lícovaný kanály), udělal přesahy na vložkách, vyměnil vačku za Vostřejší a sesmolil něco jako příčňák. Pořád jsem si nebyl jistej, jestli to uchladí, ale nakonec, jak už jsem psal, chladí jako kráva, takže cajk. Ani nemusim mít otevřenou haupnu, což je škoda, protože se mi to líbilo.

Jinak s Killerem tak nějak průběžně jezdim, když neni hnusný počasí, v půlce září jsme se zúčastnili Škoda srazu Běšiny a hlavně Rally. Jel se dvakrát okruh Křenice a dvakrát Koráb. Byl to můj vůbec první start na něčem jako rally, takže hlavně sbírání zkušeností.
Tejden předtim jsem ladil auto - spolujezdci lepší sedačku, hasičák, držák kamery, nápisy, nakonec jsme našli i taknějaký pneu, který nakonec stejně byly jak na bruslích, protože bylo celou dobu mokro. O to větší sranda. Tak jsem si řikal auto mam připravený, nebudou žádný stresy před startem...a ejhle.. do rána dvě kola měkký, dofukovali jsme, nevadí. Co bylo horší ..hodinu před startem jsem zkusil nastartovat auto, šlápnu na plyn a.. piču. Praskla struna na plyn. Vozim sebou lecos, i kámoš se stovkou byl překvapenej, že jsem mu dal všechno co potřeboval při ladění v kempu, ale strunu jsem fakt nenašel. Tak jsem letěl jako kráva druhým autem do Klatov, kde jsem ji vytáh ze stotříci, zpátky, vyměnit a vyrazili jsme na přejezd jenom s pětiminutovým zpožděním. Částečně nefunkční interkom na startu první RZ byl už jenom detail - povytaženej kabel. Pak už jsme jeli PALBU!
Tady je možno shlídnout video a můžete se pokuchat...pokochat B-)
Rally Škoda sraz 2017, PALBA! Racing team - sestřih, vůz Škoda 100 Killer


......................... .......................... ....................
Tak před zazimováním jsme byli ještě na posledním kole slalomu na letišti v Tchořovicích. Úspěch z minulého kola (první místo) se neopakoval - tentokrát to byly brambory, ale celkově druhý místo v sezoně ve skupině A1. Takže za letošek jsem spokojenej velice a Killer dostává pochvalu. B-)
Slalom letiště Tchořovice 4.11., Škoda 100 Killer, PALBA! racing team, Pošumavský slalom cup

Budláč / Killer - komentáře:

21:24:46
09.04.2017
vhml
-> budláč 09.04.17 21:04:22: a to nechytá, nebo kope zpátky?
21:04:22
09.04.2017
budláč
-> djmaso 09.04.17 13:48:12: no čoveče.. dneska jsme jí vzali na první ostrej trénink a dobře se nám nevedlo. Vzhledem k tomu , že je to nový, všechno moc těsní a 1840 ccm s ostrou vačkou nastartovat klikou...nic moc. Párkrát se to strojníkovi povedlo, ale jenom na náhody. V soutěži se na to musíš spolehnout na 1000%. V naší soutěži totiž se musí startovat klikou. Trošku jsme to při stavbě přepálili a po dnešních úvahách jsme dospěli k tomu, že je třeba tam místo ostrý vačky dát klasickou, aby bylo trošku reálný to klikou startovat.
13:48:12
09.04.2017
djmaso
pěkná PS12
16:54:25
07.04.2017
SO545
pises paradne ak zamakas na aute tak to bude podobna parada...
14:49:16
07.04.2017
budláč
osudovej 5
19:01:04
05.04.2017
bajou
Parádní příběh 3 4
Extreme Tyres