skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pár slov
Tak toto je mé druhé auto, ke Škodě 136 Rapid přibyla 12.8.2014 tato Škoda 100 r.v. 1974.
Stála posledních 16 let od roku 98, ale nakonec chyběla jen troška vody,baterie,malinko oleje, a byl zarostlý hlavní spojkový válec. Po doplnění a výměně těchto věcí jsem ji poprvé nastartoval. Poté i cca 15km projel. Zřejmě je ještě problém na levém předním kole s brzdou která se špatně vrací a tedy pořádně začala smrdět atd.
No z těch pár fotek co jsem udělal asi poznáte že má nějaké chyby. Nejvíc mě štvou naštětečkované rámečky předních světel. A také opravované přední čelo, kde tím pádem chybí rakvička nebo ozdobná lišta(nevím co k tomuto modelovému roku patří)
Plány jsou dát auto do 100% originálního stavu, ale i tak je to běh na dlouhou trať protože dvě auta už jsou velký zápřah. Speciálně když díly na 100ku jsou k sehnání asi jako atomovka a když jsou tak jsou cenově srovnatelné s M-B S-klasse :-D :-D :-D
Deníček:
12.8.2014 - Předání a převoz 100ky do nového domova,základní okouknutí automobilu
16.8.2014 - Po nákupu potřebných věcí jsem vyměnil baterii,doplníl provozní kapaliny a motor po 3 minutách točení nastartoval(po 16 letech), byl to neuvěřitelný pocit. Dále jsem se však musel podívat na hlavní spojkový válec, protože pedál byl naprosto kamený. Po jeho demontáži jsem zjistil ze je v podstatě totálně zarostlý.
17.8.2014 - Pomohl inzerát pána z okolí který měl válec ze 120ky, to jsem si skontroloval na rapidu že je jen malý rozdíl. Vytok je cca o 4mm jinde a přítok má jiný zavit a samce na nasunutí hadice.... To už nebylo překážkou a válec byl na place. Přišlo odvzdušnění soustavy. Při tomto jsem zřejmě udělal několik chyb, protože jsem tím prolil asi 0,5L brzdovky. Nakonec se mi však vše povedlo a nic nebránilo první projížďce. No musím říct že je to velký zážitek, hlavně napoprvé. Ale myslím že až se nasadí pořádné pneu,s novými dušemi a dostatečně se nafouknou tak půjde kvalita nahoru. Také až levá pření brzda začne fungovat jak má.
14.2.2015 - Zrepasované přední brzdiče, nové pístky, odvzdušňováky, propojovací trubičky a přívodní hadice. Vše osazeno a odvzdušněno. Při odvzdušňování zjištěno že nefunguje prasátko na pravém zadním kole, rozhodl jsem se tedy že seženu díly a prasátky vyměním na obou stranách...
28.2.2015 - Rozebrány zadní brzdy, bubny zřejmě bývalí majitel měnil chvilku předtím než vozidlo na 16Let odstavil. Prasátko v pravo zarostlé. Vyměnil jsem tedy obě prasátka, všechny pakny, pružinky a opravil samostavy(nové jsem nikde neviděl)....Zjistil jsem také, že nandat lana ruční brzdy a klínky poloos je na moje nervy již moc, tedy u toho padlo mnoho a mnoho nadávek na Mladoboleslavské plivnutí do ksichtu všem imperialistum :-D. Následně nasazeny kola s novými pneu a vše připraveno na STK
9.3.2015 - Automobil hned ráno prošel mytím spodku, tak aby jsme na STK vůbec něco poznali. Následně úspěšně zvládnutá STK a menší výlet.... Nyní tedy proběhne seřízení ventilů, odtrhů, karburace a předstihu. No a snad je pro tuto sezónu připraveno...
Tak toto je mé druhé auto, ke Škodě 136 Rapid přibyla 12.8.2014 tato Škoda 100 r.v. 1974.
Stála posledních 16 let od roku 98, ale nakonec chyběla jen troška vody,baterie,malinko oleje, a byl zarostlý hlavní spojkový válec. Po doplnění a výměně těchto věcí jsem ji poprvé nastartoval. Poté i cca 15km projel. Zřejmě je ještě problém na levém předním kole s brzdou která se špatně vrací a tedy pořádně začala smrdět atd.
No z těch pár fotek co jsem udělal asi poznáte že má nějaké chyby. Nejvíc mě štvou naštětečkované rámečky předních světel. A také opravované přední čelo, kde tím pádem chybí rakvička nebo ozdobná lišta(nevím co k tomuto modelovému roku patří)
Plány jsou dát auto do 100% originálního stavu, ale i tak je to běh na dlouhou trať protože dvě auta už jsou velký zápřah. Speciálně když díly na 100ku jsou k sehnání asi jako atomovka a když jsou tak jsou cenově srovnatelné s M-B S-klasse :-D :-D :-D
Deníček:
12.8.2014 - Předání a převoz 100ky do nového domova,základní okouknutí automobilu
16.8.2014 - Po nákupu potřebných věcí jsem vyměnil baterii,doplníl provozní kapaliny a motor po 3 minutách točení nastartoval(po 16 letech), byl to neuvěřitelný pocit. Dále jsem se však musel podívat na hlavní spojkový válec, protože pedál byl naprosto kamený. Po jeho demontáži jsem zjistil ze je v podstatě totálně zarostlý.
17.8.2014 - Pomohl inzerát pána z okolí který měl válec ze 120ky, to jsem si skontroloval na rapidu že je jen malý rozdíl. Vytok je cca o 4mm jinde a přítok má jiný zavit a samce na nasunutí hadice.... To už nebylo překážkou a válec byl na place. Přišlo odvzdušnění soustavy. Při tomto jsem zřejmě udělal několik chyb, protože jsem tím prolil asi 0,5L brzdovky. Nakonec se mi však vše povedlo a nic nebránilo první projížďce. No musím říct že je to velký zážitek, hlavně napoprvé. Ale myslím že až se nasadí pořádné pneu,s novými dušemi a dostatečně se nafouknou tak půjde kvalita nahoru. Také až levá pření brzda začne fungovat jak má.
14.2.2015 - Zrepasované přední brzdiče, nové pístky, odvzdušňováky, propojovací trubičky a přívodní hadice. Vše osazeno a odvzdušněno. Při odvzdušňování zjištěno že nefunguje prasátko na pravém zadním kole, rozhodl jsem se tedy že seženu díly a prasátky vyměním na obou stranách...
28.2.2015 - Rozebrány zadní brzdy, bubny zřejmě bývalí majitel měnil chvilku předtím než vozidlo na 16Let odstavil. Prasátko v pravo zarostlé. Vyměnil jsem tedy obě prasátka, všechny pakny, pružinky a opravil samostavy(nové jsem nikde neviděl)....Zjistil jsem také, že nandat lana ruční brzdy a klínky poloos je na moje nervy již moc, tedy u toho padlo mnoho a mnoho nadávek na Mladoboleslavské plivnutí do ksichtu všem imperialistum :-D. Následně nasazeny kola s novými pneu a vše připraveno na STK
9.3.2015 - Automobil hned ráno prošel mytím spodku, tak aby jsme na STK vůbec něco poznali. Následně úspěšně zvládnutá STK a menší výlet.... Nyní tedy proběhne seřízení ventilů, odtrhů, karburace a předstihu. No a snad je pro tuto sezónu připraveno...
JirTon/Škoda 100 - komentáře:
11:09:31
18.08.2014
18.08.2014
jirton
Děkuji, také mě pak napadl strýc google,a tu tenkou lištu s nápisem jsem tam taky zvolil jako že by to mělo být to pravé.
21:33:49
17.08.2014
17.08.2014
Kamil Vidlička
Ahoj, na přední čelo patří lišta a nad ní nápis Škoda na levou stranu. Google napoví. Jinak držím palce, pěkný základ