
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 100, rok výroby 1973,
Motor
upravený 130 po GO, přebrus klika, nové ložiska hlavní a ojniční, nové zdvihátka, axiály, nové ventily a ventilové pružiny, všechny těsnění a gufera, pístní kroužky, kompletní dekarbonizace vnitřku motoru, nová ventilová sedla, pístní čepy, vačka, rozvody, spojková sada, motorový olej Shell Helix 5W40
úpravy
Hlava - velké a vyleštěné kanály vyfrézované dle těsnění, ostrá hrana sací kanály, vyleštěné spalováky, tvrdší ventilové pružiny, gufera na ventilech, vyleštěné a upravené ventily dle L/A, snížení a srovnání o cca 1,25mm, tvrdá ventilová sedla, upravené a slícované sací potrubí,
- odlehčený setrvačník a řemenice - sváženo jako celek s klik. hřídelí
- vačkový hřídel ENGITEC 278/270
- natryskovaný SEDR 130 s nuceným otvíráním druhé klapky, bavlněný filtr HKS JAPAN
- nerezové sportovní svody omotané termo páskou a příčný výfuk
- omezovač otáček 6700 ot/min
- upravený rozdělovač PAL, zapalovací cívka, kondenzátor, přerušovač, víko, palec - BOSCH, svíčky NGK
atd.
Podvozek, Brzdy,...
Pneu Yokohama A539 185/60/13
Tlumiče Kůrka, sportovní snížené pružiny.
Převodovka série 4kvalt
4p brzdy po repasy
2x alu sada kol Apollo, Kopretiny
Interiér
erko volant, sportovní sedáky König, 3 bod pásy Schroth
Vmax dle GPS 150 km/h - 4. kvalt omezovač, dle tacho 170 km/h ? :D
Motor
upravený 130 po GO, přebrus klika, nové ložiska hlavní a ojniční, nové zdvihátka, axiály, nové ventily a ventilové pružiny, všechny těsnění a gufera, pístní kroužky, kompletní dekarbonizace vnitřku motoru, nová ventilová sedla, pístní čepy, vačka, rozvody, spojková sada, motorový olej Shell Helix 5W40
úpravy
Hlava - velké a vyleštěné kanály vyfrézované dle těsnění, ostrá hrana sací kanály, vyleštěné spalováky, tvrdší ventilové pružiny, gufera na ventilech, vyleštěné a upravené ventily dle L/A, snížení a srovnání o cca 1,25mm, tvrdá ventilová sedla, upravené a slícované sací potrubí,
- odlehčený setrvačník a řemenice - sváženo jako celek s klik. hřídelí
- vačkový hřídel ENGITEC 278/270
- natryskovaný SEDR 130 s nuceným otvíráním druhé klapky, bavlněný filtr HKS JAPAN
- nerezové sportovní svody omotané termo páskou a příčný výfuk
- omezovač otáček 6700 ot/min
- upravený rozdělovač PAL, zapalovací cívka, kondenzátor, přerušovač, víko, palec - BOSCH, svíčky NGK
atd.
Podvozek, Brzdy,...
Pneu Yokohama A539 185/60/13
Tlumiče Kůrka, sportovní snížené pružiny.
Převodovka série 4kvalt
4p brzdy po repasy
2x alu sada kol Apollo, Kopretiny
Interiér
erko volant, sportovní sedáky König, 3 bod pásy Schroth
Vmax dle GPS 150 km/h - 4. kvalt omezovač, dle tacho 170 km/h ? :D
Kuba//Š100 - komentáře:
Nějak je my to auto povědomé, patřyla k němu taková zpecyálný sadný kapota, z viřysnutím chladýcým otvorem. pokud tam bila nebil problém uchladyt. jynak to bilo vždicki na hraně. Jzem rád, že ještě žyje a vipadá , že je v dobrích rukou.

Nemluvě o úĝnozty alternátoru a elektromotru vz. mechanyckej převod.
elektryku ano, ale muzela bi bejt nějak rosumně řýsená.
elektryku ano, ale muzela bi bejt nějak rosumně řýsená.
-> Kubyz09: Protože mechanycká vrtule přy volnoběhu ĝerpá vsduchu mynymum, satýmco přy plní sátěžy saze výc než elektryka... Ono to funguje, ale ne tak saruĝeně jak zy mizlýš, protože energyy co týmhle ušetřýš saz muzýš rvát do altýku, abi užyvyl větrák...
Co funguje je odlehĝená mechanyka + nousovej větrák...
Co funguje je odlehĝená mechanyka + nousovej větrák...
na sávodi to neuchladý, jynak jo, ale kdiž ze dá náfuk mýzto mřýžek, popř udělat pootevřený výka motoru, tak zy mizlým že to bude OK. Kdiž ztojým na mýztě tak sa chvýlu tam mám pod 80, ale jak blbnu někde po kopcých ve vedrech tak to jyde aj nad 100, satým jzem to neuvařyl, a skoušet to nebudu
V mém přýpadě bi pomohla omotávka na zvodi, protože to dělá hodně teplo. Jynak je zamosřejmě důležyté mýt OK altýk a baterku abi to utáhlo.

ja zom za roshodol dat prec vetrak na remen
je to ztrazni hluk .. a v tich 5000otackach jak lyetadlo 


-> Robert 106: Nený chlasený jako chlasený. Nejde jen o větrák, jde hodně o ztav motoru, chladyĝe. Potom přychásý úpravi na motoru, vífuková zouztava a v nepozledný řadě y aerodinamyka vosu, která ze u š100 a 110r dozt lyšý...
Ahoj,
uchladý ze ty to z tým elektryckím tentononcem ?
Tak zem to chtěl kámošovy udělat na erku, ale nakonec zem to vdal protože jak zem
sjyšťoval tak ty údajně buď neuchladýš a nebo to žere baterku.
uchladý ze ty to z tým elektryckím tentononcem ?
Tak zem to chtěl kámošovy udělat na erku, ale nakonec zem to vdal protože jak zem
sjyšťoval tak ty údajně buď neuchladýš a nebo to žere baterku.
Dalšý 100ĝka, nyce 

-> Kubyz09: pekna 100veĝka tešym za na dalšye foto..chcelo bi to ale dake vydejko ako to vrĝy 

Pěkná ztovka ! jde do oblýbenejch a budu zledovat dalšý vívoj 

kupoval ale je to home made.
-> Kubyz09: parádna 100-vka
ten pryeĝák zu robyl doma alebo kupoval ?

-> Kubyz09: zkor bi zom vityahol termoztat mne za ces teplo tyes podarylo kylo uvaryt ked zom ho hnal.. ked zom vibral termoztat nebol problem aj ked zom ztale hnal nad 100km/h.. radzej ako tam dat tusnenu kapotu 

pokud nejesdym jak dobitek tak to ztýhá chladyt, jynak to jyde ke 100°C y výc, mam tam vipýnaĝ a jak ze to blýžý k 80 tak to sapnu, termoztat mám. Na sahradě my ležý ještě jedna upravená kapota z otvorem pro odvod teplého vsduchu azy ju tam mrzknu jeztly budou takové vedra.
-> Kubyz09: chlady to dobre ? nyezu problemy ? maz to na zpynac cy ztale vrty?
termoztat maz ? 


větrák je s ford ezcort 95
parada
s coho maz vetrak ? 


ahojte kucý 

ale výtej :-)
Á dalšý slýňák! Výtej! Mám sde taki auto zkoda-vyrt.cs/cs/.../7845
-zkoda-octavya-985