orf lidunka orf lidunka

komentáře | popis | fotky | orf | 12.01.21 06:56 | 211x v oblíbených
Obecné data:

ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška

Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.

Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!

Zdvihový objem 995 ccm.

Vrtání /zdvih 65/75 mm.

Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min

Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.

Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.

Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.

Řízení hřebenové.

Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm

Rozvor náprav - 2200 mm

Rozchod kol - 1150/1150 mm

Brzdy mechanické.

Max. rychlost 90 km/h.

Spotřeba 7,5 litru na 100 km.

Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.

Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.



Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení



Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(

Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.

Započata postupná renovace

23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor

26.12.2011 první projíždka

leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku

únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti

březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí

duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff

Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení

květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.

červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.

červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel

srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama

září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů

říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%

listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou

prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž

leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan

unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice

Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat

duben 2013- maká se na řízení

Kveten 2013 - slozena predni naprava

červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk

červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk

srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek

říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka

listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka

leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014

unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky

červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.

červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny

zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro

leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného

červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží

srpen 2015 - Tak jezdíme :-)





ještě pořád scháním:

nárazník

orf lidunka - komentáře:

14:18:26
17.01.2012
Tomaso435
-> orf 15.01.12 15:14:10: tak to není moc. AAA od tebe koupí felicii za 4000 a nabízí ji za 29999,- v případě novýcho xichtu za 37999,-

a auto esa od tebe koupí auto za 1000 kde musíš podepsat že je vuz ve stavu neprodejnýho vraku a pak ho za 20 nabízej..

takže desítka je celkem nic ...
21:40:39
15.01.2012
j_j
-> Knoxville: díky moc !
21:20:58
15.01.2012
Knoxville
Jinak super kára, hned bych se do něčeho takovýho taky pustil. Ať se daří.
21:19:41
15.01.2012
Knoxville
Do nádrží se používá tohle:

www.vintage-replica.cz/40 0..htm
15:14:10
15.01.2012
orf
-> Luky.: videlal na tom presne 10tis co uz.
13:03:18
15.01.2012
Luky
Na vyžrání rezu v nádrži údajně taky funguje Kofola (nebo Coca-Cola? - teď už nevím). Kyselina fosforečná to vyžere.

-> orf: jen pro zajímavost - o kolik % byla cena od překupníka vyšší než původně?
11:01:41
15.01.2012
bibendum30
Nádherný kousek,držím palce při renovaci6
21:46:09
14.01.2012
orf
-> j_j: tu ještě právě nemám je jich víc tchán má barvy laky tak říkal že něco vyberem hlavně dvousložkové at to vydrží
21:45:11
14.01.2012
j_j
-> orf: jak se jmenuje ta barva - měl bys odkaz prosím ? 6
21:42:57
14.01.2012
orf
dělá se to i s matkama a kalené sklo a pak jenom třepat a třepat nebo dát do míchačky. pak odrezovač odmastit a vylít spešl barvou to mě teprve čeká
21:40:26
14.01.2012
Pavel P..
-> havlik: proto se to dělá vymytým štěrkem3
21:37:53
14.01.2012
havlik
-> j_j: matky jsou sice fajn, ale chce to neco s ostrejsima hranama.
21:37:43
14.01.2012
OJOUCH
-> j_j: Ja to tak udelal u 250ky kal jsem tam k tomu 1,5l nafty a nadzr vevnitr uplne super je to uz 5 let a je porad ok!
21:34:24
14.01.2012
j_j
Jinak do tý nádrže jsi dal matky a třás, třás, třás a pak třás a vymlelo se to svinstvo? Bavil jsem se s dědulou na chatě a říkal, že se tam pak naleje nějaký svinstvo po tom "vypískování matkama" zevnitř - u nádrže by to vyšlo tak na 1500,- ale dál jsem se neptal, protože u nádrží MB/kilo koupíš nádrž novou. Jen se ptám co je na tom pravdy - jestli existuje nějaká látka dovnitř která to dá do pořádku. Díky
upraveno 1x, naposled 14.01.2012 21:34:54
21:30:02
14.01.2012
j_j
-> orf: ty blinkry se seženou, pak jsem se díval ještě na nárazník ? tento je z čeho ?
21:26:31
14.01.2012
orf
-> j_j: jojo původní mávačky,ale ty tam bohužel nejsou:-(

a pro provoz musí být klasika blinkry :-(
21:21:30
14.01.2012
j_j
Nádherný auto v původním stavu a vypadá kompletně...prostě super a navíc na ní už pečlivě pracuješ. Ty octavácký blinkry nevypadaj vůbec špatně - jaké tam prosím byly v roce 1939 - výklopné ? Edit : už je vidím.. :) na autě ale musí být ze zákona blikací světelné blinkry a "mávatka" jen jako doplněk vid?
upraveno 1x, naposled 14.01.2012 21:24:11
Extreme Tyres