orf lidunka orf lidunka

komentáře | popis | fotky | orf | 12.01.21 06:56 | 211x v oblíbených
Obecné data:

ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška

Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.

Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!

Zdvihový objem 995 ccm.

Vrtání /zdvih 65/75 mm.

Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min

Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.

Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.

Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.

Řízení hřebenové.

Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm

Rozvor náprav - 2200 mm

Rozchod kol - 1150/1150 mm

Brzdy mechanické.

Max. rychlost 90 km/h.

Spotřeba 7,5 litru na 100 km.

Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.

Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.



Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení



Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(

Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.

Započata postupná renovace

23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor

26.12.2011 první projíždka

leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku

únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti

březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí

duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff

Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení

květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.

červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.

červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel

srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama

září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů

říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%

listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou

prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž

leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan

unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice

Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat

duben 2013- maká se na řízení

Kveten 2013 - slozena predni naprava

červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk

červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk

srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek

říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka

listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka

leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014

unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky

červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.

červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny

zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro

leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného

červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží

srpen 2015 - Tak jezdíme :-)





ještě pořád scháním:

nárazník

orf lidunka - komentáře:

18:53:13
31.03.2012
Kimicek1
Prostě NÁDHERA 105
13:25:22
31.03.2012
castrol
pekne pokracujes
11:57:50
26.03.2012
Don_pepe
Radost pohledět na takovou krásku!
16:36:18
01.03.2012
yaris
-> TL555: Tohle už není škudka,to je stará dobrá klasika 4
16:42:04
14.02.2012
TL555
pěkná škůdka
15:17:22
13.02.2012
orf
-> Radek Retro eLeSo: v pohodě sem za každou radu rád
15:12:39
13.02.2012
Radek Retro eLeSo
-> orf: sorry,netušil sem
15:00:00
13.02.2012
orf
-> Minik03: hmm hmm poptám se pána co ho má ve stejném autě jestli tam má něco takového být či ne.
upraveno 1x, naposled 13.02.2012 15:03:17
13:58:33
13.02.2012
Minik03
-> orf: neznám konkrétně tenhle typ, předpokládal jsem proto, že i tento karbec měl akcelerační pumpu. Nemyslím membránu v AC pumpě, ale v přímo v karbecu, jako to má Solex 35 AIP.
13:50:01
13.02.2012
orf
-> Minik03: jakou menbránu máš na mysli? já ho komplet rozdělal a žádná tam není. A benál jde do karbecu samospádek žádná AC pumpička atd v tomto autě není
13:47:06
13.02.2012
orf
-> Radek Retro eLeSo: originál držák vypadá viz foto
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 13.02.2012 13:47:06
12:25:33
13.02.2012
Radek Retro eLeSo
ty držáky poklic by mohly posloužit tyhle:

www.ebay.de/itm/.../26094 4111205?pt=DE_Auto...

koupit nebo nechat udělat4
11:51:05
13.02.2012
Minik03
-> orf: karbec má akcelerační pumpičku na bázi podtlaku? kde sháníš plátno na membrány? Před měsícem jsem se vztekal se Solexem na ereně tak dlouho, až jsem ho vyměnil za mechanický Jikov, protože i relativně měkká membrána nefungovala.
16:30:41
06.02.2012
orf
-> Rotak: cistění karbecu dle návodu zde:skoda-mb.prekladys.com/

karburátor jsem rozebral, odmastil saponátem, hliníkové části poté vyvařil v octu (v obchodní síti běžný 8-10% roztok kys. octové) a opláchl teplou vodou.

Leštil jsem filcovým kotoučem a brusnou pastou, poté hadrovým kotoučem nasucho.



to leštění mě ještě čeká, s menší obměnou a to odmaštění dělám v klasické myčce na nádobí
upraveno 3x, naposled 06.02.2012 16:32:40
16:29:37
06.02.2012
Jirka K
-> orf: Asi to bude fakt tím materiálem. Někde mám podobný karburátor jak na této foto 06.02.12 16:15:55, tak ho skusím vyčistit v octu. Uvidí se jak to dopadne.
16:26:23
06.02.2012
Rotak
v čem jsi koupat ten karbec ?? :-) jinak pěkny autíčko :-)
16:16:55
06.02.2012
orf
a foto před. tento karbec momentálně lidunka má.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 06.02.2012 16:16:55
upraveno 1x, naposled 06.02.2012 16:17:29
16:15:55
06.02.2012
orf
-> Jirka K: už sem takto vyčistil 3-ti karbec a zatím bez problémů, tak asi sem kápnul na dobrý materiál.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 06.02.2012 16:15:55
upraveno 1x, naposled 06.02.2012 16:17:18
16:13:49
06.02.2012
Jirka K
-> orf: Zkůšal sem v octu dva karburátory, no potom fungovaly hůř jak předtím. Jeden z nich se začal dokonce aj lůpat. Nejvíc mě štvalo, že byl pak povrch zčernalý a hrubý.
14:44:04
06.02.2012
m8rinek
-> orf: Taky jsem pral v octu, jde spíš o to co je to za slitinu, některým to nic neudělalo, jiné reagovaly docela bouřlivě...
Extreme Tyres