Š 1202 STW de luxe, r.v. 1969
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu
LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
Skoda 1202 STW /1969/ odvoz do srotu
1202 STW ´69 - komentáře:
-> Bukaj: To používali ještě v éře 742 ?

Jinak udržovat se to dá, jen se prach nesmí do povrchu "zapíct".. Pak už pomůže jen wap-ka.

-> Bukaj: mě radost nezkazíte

musím tam dát kvůli tomu extra hustý olej, aby mi to víčkem nevzlínalo :D
-> Lubes120: V originále to měly třeba De Luxe tisícovky na palubce a krytech A sloupků, 110R to měla myslím také na palubní desce a škodovky výbavy GL (a coupé Garde/Rapid) třeba na čelním panelu středu palubky (kolem popelníku, ovladačů topení a díry na autorádio)

A údržba není nikterak náročná - je to poměrně jemné, takže se v tom nic moc nedrží.
Jen nevím, jestli J-J počítá s tím, že na škodováckém ventildeklu to asi nebude nejlepší řešení - už v lesklé sérii tam víčko netěsní a prolíná olej, natož s čeřínkem

-> Lubes120: 
jako,jo, máš pravdu, já to zas tak nehrotim a ještě k tomu STW bude taková víkendovka, campingovka, pracovní :) PS : přemýšlím, že do téhle barvy dám i palubovku....
upraveno 1x, naposled 04.09.2022 20:01:32
-> Lubes120: ahoj, je to tzv. čeřínkový lak ang. wrinckle paint - společně např. s kladívkovou barvou se jednalo o povrchovou barvu na různé přístroje atp.

ventilová víka v této úpravě mají občas některé sportovní vozy, mám to ze srandy na STW ;)
Čeřínek jak víno

-> Bukaj: tak uvídíme, přes týden jí zase s kámošem trochu rozhodíme.

těch palubek mám několik, tak třeba jednu obětuju na čeřínek :))) je to takovej můj ujetej nápad

může to vypadat dobře, černá palubka a do toho ty černé přístroje s hliníkovými obroučkami atp u 1202 jsem vypozoroval palubky : bílá, stříbrná kladívková, modrá, "zvrásněná" šedivá PS : u octávek a STW je vtipný jak mají ošoupaný půlkruh od klíčů u spínačky.
upraveno 2x, naposled 29.08.2022 10:08:43
-> j_j: Nechal bych původní lak, vypadá dobře a těch pár škrábanců a oleštěných míst je pohodová patina. A pokud budeš to auto komplet renovovat (celolak a tak), tak bych nechal na palubce původní odstín barvy...

-> Skili: budeme s kámošem dělat elektriku a stejně palubka půjde ven, tak by se to vzalo přijednom...
-> j_j: a proč to vlastně chceš lakovat?
budete považovat za velkou prasárnu, kdybych palubku nastříkal čeřínkovým černýn lakem ? :) origo byly jen bílé, světle modré nebo stříbrně kladívkové....

Skoda 1202 STW /1969/ odvoz do srotu

o víkendu jsem vyjebal topení a odešlu ho včetně chladiče na renovaci, dále asi nachystám věci na motor co bude v mých silách /karbec, rozdělovač, chladič, topení, nasávače topení, víko ventilů, vodní pumpa, cívky, atp. atp./ a pak nechám pošlechtit motor profi firmou + celou elektriku od palubky dopředu Š 110 L a 1202 tedy budu šlechtit tak nějak napřeskáčku mechanicky...2022 - zprovozněné kilo + STK, 2023 zprovozněné STW + STK, 2024 nové přední blatníky kilo + dvěře a lak, 2025 - pošlechtit STW vzhledově, co s MB toť otázka...
upraveno 1x, naposled 04.04.2022 09:22:22
Škoda Octavia - mazání vozu