skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 1202 STW de luxe, r.v. 1969
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
1202 STW ´69 - komentáře:
21:06:25
04.09.2022
04.09.2022
j_j
s kámošem jsme trochu tahali elektriku, první majitel byl hračička :)
20:59:57
04.09.2022
04.09.2022
j_j
PS: chystám se možná, že tím udělám i palubovku :)))) černá s těmi černostříbrnými budíky může vypadat dobře...
20:58:03
04.09.2022
04.09.2022
Jozka
-> Bukaj: To používali ještě v éře 742 ? Jinak udržovat se to dá, jen se prach nesmí do povrchu "zapíct".. Pak už pomůže jen wap-ka.
20:57:22
04.09.2022
04.09.2022
j_j
-> Bukaj: mě radost nezkazíte musím tam dát kvůli tomu extra hustý olej, aby mi to víčkem nevzlínalo :D
20:48:28
04.09.2022
04.09.2022
Bukaj
-> Lubes120: V originále to měly třeba De Luxe tisícovky na palubce a krytech A sloupků, 110R to měla myslím také na palubní desce a škodovky výbavy GL (a coupé Garde/Rapid) třeba na čelním panelu středu palubky (kolem popelníku, ovladačů topení a díry na autorádio) A údržba není nikterak náročná - je to poměrně jemné, takže se v tom nic moc nedrží.
Jen nevím, jestli J-J počítá s tím, že na škodováckém ventildeklu to asi nebude nejlepší řešení - už v lesklé sérii tam víčko netěsní a prolíná olej, natož s čeřínkem
Jen nevím, jestli J-J počítá s tím, že na škodováckém ventildeklu to asi nebude nejlepší řešení - už v lesklé sérii tam víčko netěsní a prolíná olej, natož s čeřínkem
19:55:14
04.09.2022
04.09.2022
j_j
-> Lubes120: jako,jo, máš pravdu, já to zas tak nehrotim a ještě k tomu STW bude taková víkendovka, campingovka, pracovní :) PS : přemýšlím, že do téhle barvy dám i palubovku....
19:35:36
04.09.2022
04.09.2022
Lubes120
-> j_j 04.09.22 19:29:42: akože vyzerá to fakt pekne len viem ako utieram prach na motore na LS ,tak len preto má to zaujalo
19:29:42
04.09.2022
04.09.2022
j_j
-> Lubes120: ahoj, je to tzv. čeřínkový lak ang. wrinckle paint - společně např. s kladívkovou barvou se jednalo o povrchovou barvu na různé přístroje atp. ventilová víka v této úpravě mají občas některé sportovní vozy, mám to ze srandy na STW ;)
17:28:53
04.09.2022
04.09.2022
Lubes120
-> j_j 04.09.22 17:15:49: to je farba s takým efektom? Na údržbu čo sa čistoty týka to asi není najlepšia voľba
09:55:43
29.08.2022
29.08.2022
j_j
-> Bukaj: tak uvídíme, přes týden jí zase s kámošem trochu rozhodíme. těch palubek mám několik, tak třeba jednu obětuju na čeřínek :))) je to takovej můj ujetej nápad může to vypadat dobře, černá palubka a do toho ty černé přístroje s hliníkovými obroučkami atp u 1202 jsem vypozoroval palubky : bílá, stříbrná kladívková, modrá, "zvrásněná" šedivá PS : u octávek a STW je vtipný jak mají ošoupaný půlkruh od klíčů u spínačky.
21:33:49
26.08.2022
26.08.2022
Bukaj
-> j_j: Nechal bych původní lak, vypadá dobře a těch pár škrábanců a oleštěných míst je pohodová patina. A pokud budeš to auto komplet renovovat (celolak a tak), tak bych nechal na palubce původní odstín barvy...
00:22:40
26.08.2022
26.08.2022
j_j
-> Skili: budeme s kámošem dělat elektriku a stejně palubka půjde ven, tak by se to vzalo přijednom...
17:26:35
25.08.2022
25.08.2022
Skili
-> j_j: a proč to vlastně chceš lakovat?
15:02:25
25.08.2022
25.08.2022
j_j
budete považovat za velkou prasárnu, kdybych palubku nastříkal čeřínkovým černýn lakem ? :) origo byly jen bílé, světle modré nebo stříbrně kladívkové....
14:31:37
20.05.2022
20.05.2022
j_j