ŠKODA 130 L (L/A) ŠKODA 130 L (L/A)

komentáře | popis | fotky | Markold | 17.02.18 10:59 | 20x v oblíbených
zatím jen ve stavu shromažďování dílů
postupně budu přidávat info a foto.


Motor:
Fabia 1400
-vačka 296, upravená hlava - vyleštěné, zvětšené sací a výfukové kanály, upravené ventily, sníženo, tvrdé ventilové pružiny
-rozdělovač 120S bez podtlaku, závodní zapalovací kabely
-odlehčený setrvačník, duralová řemenice, leštěná klika - vyváženo
-spojka SACHS (bude keramika), palivové čerpadlo Facet
-2x karburátor - FAJS (Weber) DCOE 45
-výfukové svody 4-1, příčný tlumič + trubka (šopováno hliníkem + termoizolační páska) od kluků z LUNO Motorsport


Převodovka:
5q 4,22 upravená, se samosvorným lamelovým diferenciálem (p. Sekyrka)
4q 4,22 série Škoda Garde

Nápravy:
Přední 130 - chlazené kotouče, rozšířené čtyřpístky
Zadní 130 L/A - kotouče, dělené čtyřpístky, hydraulická ruční brzda + poloosy Löbro

Podvozek:
Protlum


Kola:
Pavučiny MTX 5,5”x13
Pavučiny MTX 5,5”x13 - 2 sada
ARC Brno - rovný střed 7”x13


Koupím:
Zrcátka Beskydsport

Vyměním:
Tovární přímé sací potrubí na litinový osmikanál 130RS za věci na 130

Nabízím:
Přesné měření součástí na 3D souřadnicovém stroji, 3D modelování menších dílů, možnost vypalování laserem a vodním paprskem dle požadavků.



ŠKODA 130 L (L/A) - komentáře:

21:54:54
16.02.2018
Markold

Přikládám srovnání tlumičů 130LR a 130L/A. Díky za vysvětlení a foto -> zabiakPUK: 4
zvětšit ŠKODA 130 L (L/A) - obrázek od Markold vložen 16.02.2018 21:54:54
upraveno 1x, naposled 16.02.2018 21:55:31
10:20:19
12.02.2018
Markold

-> Antony: ano je, původně totiž byla v replice 120S.
09:21:11
12.02.2018
Antony

-> Markold: ten držák špajsky na poslední fotce, není moc vysokej? Já mám cca 2/3 vysoký, motorový (nižší) silenty a stejně se mi tam nevešel.
21:21:43
11.02.2018
Tuner#2

-> vhml 11.02.18 21:18:38: Já mu to tvrdím od začátku 4
21:18:38
11.02.2018
vhml

-> Tuner#2 11.02.18 20:36:36: ať vznese oficiální dotaz.

Nádrž je ale ve VO 01/01 tudíž může být i bez nápravy z VO 03/03
20:47:34
11.02.2018
Markold

-> MVM: proto jsem hned od začátku psal, že to nebude podle homologace.
20:46:07
11.02.2018
MVM

-> Markold: Tak ostatní píší co právě čtou o motorech v homologacích - já se jen ptám 6 No právě mě to zmatlo hned v uvodu že tu jsou nachystaný dva Webry do LA,, tím pádem už to je odbočka ..
upraveno 1x, naposled 11.02.2018 20:49:55
20:40:37
11.02.2018
Markold

-> Tuner#2: Díky :-) snad se to podaří.. sice jsem odstartoval další maraton v podobě stavby RD, budu se snažit postupně dávat dohromady i tuto krásku.. -> MVM: co se týče toho motoru - v homologačních listech jsem našel pouze pětikanál, nebo se pletu? 6
20:36:36
11.02.2018
Tuner#2

-> MVM 11.02.18 20:31:49: Ano musí mít 5ti kanál, právě do té homologace koukám a guláš to není, je to přesně dané...

Spíše mě zarazilo to, že známého tlačí do té nápravy 130L/A MTX jako zde má majitel karty a jako důvod komisař uvádí nádrž v předu. Já tvrdím, že Áčko může mít nádrž v předu i s vyztuženou vlečkou.
upraveno 1x, naposled 11.02.2018 20:37:02
20:35:54
11.02.2018
havlik

-> MVM: ano
20:33:45
11.02.2018
Tuner#2

-> vhml 11.02.18 20:26:18: Ona LRa měla mám pocit nějakou vyjímku myslím díky objemu/výkonu. Jinak s Áčkem jezdili netovární:

www.ewrc-results.com/fina l/8674-lombard-rac-rally-1 986
www.ewrc-results.com/fina l/8899-lombard-rac-rally-1 987
20:31:49
11.02.2018
MVM

A když jste tady pánové co znáte ty homologace .. Jak to je s motory? Musí to A mit jen pětikanál? 2 Ať je gulášovka celá.
20:27:09
11.02.2018
jate-line

20:26:18
11.02.2018
vhml

-> Tuner#2 11.02.18 20:18:47: hele to si nemyslím. Videl jsem nejaky video snad z RAC kde jely LR i LA.

E: Uz jsem to nasel. RAC 85 jel Křeček s L/A
upraveno 1x, naposled 11.02.2018 20:28:34
20:18:47
11.02.2018
Tuner#2

-> jate-line 11.02.18 20:12:39: Teď koukám v druhém PC na homologaci a máš pravdu A-5252 je z ledna 1985, nicméně k továrnímu nasazení Áčka došlo až v roce 87 právě po zrušené skupiny B. 4
upraveno 1x, naposled 11.02.2018 20:19:20
20:12:39
11.02.2018
jate-line

-> Tuner#2 11.02.18 19:56:00: Áčko nepřišlo až po zrušení skupiny B....je homologované souběžně s LR 1.1.1985, protože každé béčko bylo odvozeno ze sériového vozu a v homologaci má LR i LA skupiny A/B . 3 Konkréktně A-5252 a B-269.
19:56:00
11.02.2018
Tuner#2

-> MVM 11.02.18 19:33:59: Tak ono je třeba především upřesnit to, že 130LR je celé označení 130LR/B a bylo stavěné z kasle z tenčích plechů, mělo hliníkové potahy dveří, obou kapot, makrolony, vzadu vanu (střešní spojler nebyl nakonec homologován), LR nápravu, přední nápravu s dvou dorazama na ramenu, Sachs podvozek, motor s 8 kanálovou hlavou a suchou skříní... Áčko přišlo až po zrušení skupiny B a bylo to v podstatě sériové auto s 5 kanálem, plechovou boudou, sklama a ze začátku s vyztuženou vlečkou (odtud jsou L/A plány co asi všichni znají).

Pak byla 130LR/S čož bylo auto na rally pro skupinu, která zanikla ještě dříve než vznikla 1 eSko mělo navíc proti Béčku laminátové širší blatníky a zkoušelo se v něm řada nový věcí, včetně motorů. Bohužel to nikdy oficiálně nikde nestartovalo.

No a nakonec byla 130LR/H což je auto kde je úplně všechni jinak. Zapuštěná přední náprava, zadní LR odlehčená, předělané stabilizátory, stavitelný podvozek, brzdy AP racing apod. Ostaně jourin tady má jeho kartu 4
upraveno 2x, naposled 11.02.2018 19:57:35
19:53:25
11.02.2018
MVM

-> Antony: Tak já uplnej pekař nejsem. Technicky ta auta dopodrobna neznám a homologační listy jsem neporovnával a taky tim že LR ani LA nestavim tak to hodnotim s odstupem a nechám si poradit. L/A má mit litnovou stotřicítku motor předpokládám nebo zase záleží na homologai co bylo povolený?
19:52:53
11.02.2018
vhml

-> MVM 11.02.18 19:33:59: na peníze je rozdíl tak 150t jen v dílech8
upraveno 1x, naposled 11.02.2018 19:53:37
19:47:17
11.02.2018
Antony

-> MVM: čistá LR oproti čístý L/A se liší v daleko daleko větší míře. Tohle, co jsme s T#2 popsali jsou jen čístě vzhledový věci. 4
Extreme Tyres
so 10.03. Burza Nupaky | so 07.04. Burza Nupaky | další akce...