130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

19:16:07
03.10.2012
Lubes - zrušená registrace
-> jourin: toto je neskutočná stavba a renovácia v jednom,moc fandím a teším sa na výsledok 4 9 171
19:06:01
03.10.2012
havlik
-> castrol: 160RS MTX
19:03:35
03.10.2012
castrol
a co je to tam o kus dal zaoarkovane ?
18:52:25
03.10.2012
m8rinek
Tak to je hodně dynamická renovace...
21:44:09
02.10.2012
jarda.u1
-> jourin: hezky jste s tim zahybali,drzim palce 4
20:58:08
02.10.2012
Lukáš Černý
Vypada to zajimave , davam do oblibenejch a budu sledovat jak se bude vyvijet dal :) tak at to jde i dal od ruky ,jak slo urcite do tedka :))
19:44:56
01.10.2012
jourin
Athlonek 27.09.12 23:09:22 napsal:

→ jourin: A co je psáno v TP?




V TP je to usmevne... je tam napsano: "2 vpředu 3 vzadu"



Vypada to, ze tam bylo puvodne jen 2 a pak k tomu pri prevodu do civilniho provozu pripsali "vpředu 3 vzadu".. Je to elegantni reseni.. v jinych papirech jsem videl dvojku preskrtnutou a propiskou napsanou petku



Jinak to stale jeste nic neznamena, protoze treba 130 RS ma v TP mist k sezeni 2+2.. coz bych chtel videt ty dva vzadu namotany do ramu :-D
upraveno 1x, naposled 01.10.2012 19:56:15
23:09:22
27.09.2012
Athlonek
-> jourin: A co je psáno v TP?
22:10:47
27.09.2012
jourin
Tak na to ti neumim odpoved, kdyz jsem to kupoval tak to uz zadni sedaky nemelo, mozna tam nebyly vubec.. zadny dovareny panty jsem tam nevidel
21:33:10
27.09.2012
Athlonek
-> jourin: Vrtá mi hlavou, když jezdila LRka v běžném provozu a koukám že není kam přišroubovat panty opěradel zadních sedače, šikmá stěna nad nádrží je nějaká jiná než u seriové Škodovky.9
upraveno 1x, naposled 27.09.2012 23:04:22
12:51:36
27.09.2012
jourin
No pravdepodobne to je ona :-) ale vzhledem k tomu ze ta karoserie nekolikrat zmenila nastrojenou techniku i vzhled.. to proste neni jak stanovit do jakeho ji dat designu..



Asi pouziju tyhle barvy a pridame k nim zadni kridlo ktere na ni bylo na 100% domontovany
08:01:22
27.09.2012
jourin
Tak to se vi.. v roce 83 vyrobili prvni kus, v roce 84 dalsi jeden nebo dva. Kdyz se podivate na dobovy fotky tak na tech autech najdete 3 ruzne prevozni SPZ. Problem je v tom ze ty auta vypadaj pokazde trochu jinak, treba velke barevne ctverce jsem nasel na fotkach az z roku 84. Zadni kridlo taky... Takze vlastne zatim vubec nemam jasno jak to nalakovat :-)



Co jsem se bavil z lidma z fabriky tak na tom prvnim prototypu zkouseli ruzna konstrukcni reseni, neustale se na nich neco predelavalo a upravovalu v ramci vyvoje, napriklad na zacatku melo ocelovy ram jako RS, litinovou hlavu, gumovou nadrz.. ale v tom mem byla po vymene karoseri uz zabudavana nadrz i ram od Heiga a na motoru nasadili hlinikovou hlavu, ale blok motoru ma porad stejne cislo.



Schanel jsem schanel a uz mam sehnany i prototypovy litinovy osmikanal na LR blok, ale asi ho tam nedam a necham tu co je na motoru. Starou svarovanou gumovou nadrz nesezenu a stejne tam je vyriznuta dira po Heigu, to same s ramem...



Dalsi problem je s barvou pruhu, vypadaj jako cerny, ale ve skutecnosti byly na 99% tmave modry :-) Je pravda ze na nekterych fotkach je videt rozstrik barvy a opravdu to vypada modre...



A ted babo rad co s tim dal :) je to jeden velkej otaznik
07:15:02
27.09.2012
Athlonek
-> TTomas: Právě nikdo neví kolik těch prototypů bylo.
23:40:45
26.09.2012
TTomas
-> Athlonek: Nevim presne jak to myslis, ale tohle je jine auto.
23:28:49
26.09.2012
Athlonek
-> jourin: Ale pořád je tam ta jedna desetina procenta, že to neni ona : - ( img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2582_2006-11 -03_21-58-21_23.jpg
23:02:48
26.09.2012
TTomas
-> jourin: Ta bude krasna2
22:58:46
26.09.2012
jourin
Athlonek 26.09.12 22:37:08 napsal:

→ jourin: Není to ona?




Jo jo na 99,9% je to ona :-)
22:57:53
26.09.2012
jourin
Athlonek 26.09.12 21:33:40 napsal:

→ jourin: Zdá se mi to, nebo to mělo stříklej spodek a

podběhy plastizolem?




Jo jo neco tam nastrikanyho bylo :) pred piskovanim to kluci skrabali dolu
22:41:11
26.09.2012
gyuri33
krasa,ked som ho vydel na zivo ani som netusil...
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...