skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> jourin: sak hej ja to chapem tak ho skus presvedcit nech nieco pusti
-> castrol: No nemuzu si dovolit zverejnovat bez svoleni detaily od auta ktere mi nepatri.. to by nebyl moc profesionalni pristup :-)
-> jourin: fajn
-> castrol:
Ja ty fotky mam :) ale nezverejnim :-) delame podrobnou fotodokumentaci ke kazde renovaci auta... Sem dam jen obcas neco, ale pro nase potreby mame nafoceny kazdy detail ktery jsme delali
Ja ty fotky mam :) ale nezverejnim :-) delame podrobnou fotodokumentaci ke kazde renovaci auta... Sem dam jen obcas neco, ale pro nase potreby mame nafoceny kazdy detail ktery jsme delali
-> jourin: skus ho ukecat alebo sprav foto sam 

-> havlik: No tak se nezblázni pane vševědoucí..
No jo tak teda mate pravdu :-) je to origo 160 MTX ale majitel si nepreje zadnou publicitu takze nejsou zadne fotky :-) snad ho presvedcime aby nam dovolil zverejnit fotky hotoveho auta.. je to krasavec a byla by to skoda neukazat :)
Gardeláďa 

Myslite toho vozutenyho rapida v pozadi?
-> jourin: co to tam stojí v průjezdu napudrované, že by širší garde?
?

-> dakar.cz: no Mlho už se tady o tom dobrou čtvrt hodinu bavíme
-> jourin: Tyjo,dobře valíš. A co to je za auto před tím skeletem,na poslední fotce? Vypadá to jako MTX 160RS :-O
-> Bery: Jo ja vim, klidne si od nej vezmu potahy dveri a zadni kapotu.. ale predni ma k originalu bohuzel opravdu daleko :-(
alu kapoty - krob motorsport
jedeš jak blázen,tak to má být.pecka!
-> jourin: : díky, že dáváš možnost sledovat tuhle stavbu 

-> jourin: jaj tak no ale uz je neskoro sa vykrucat 

-> castrol: To je fotomontaz :-))
-> jourin: ja ano na prvej fotke
castrol 03.10.12 19:03:35 napsal:
a co je to tam o kus dal zaoarkovane ?
Dal zaparkovane? :-) nic nevidim

a co je to tam o kus dal zaoarkovane ?
Dal zaparkovane? :-) nic nevidim


