130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

10:45:48
04.10.2012
m8rinek
-> Luky.: do origo muzejního auta...
10:45:38
04.10.2012
jourin
-> Luky.:

Jo jenze ja renovuju prvni vyrobeny LR a nestavim si auto na zavody.. v tom je trochu rozdil :-)
10:40:28
04.10.2012
Luky
-> jourin:

Jen nesmělá poznámka....

jourin 04.10.12 10:24:53 napsal: nechapu co na tom vsichni videj a proc po tom vsichni touzej…





nebyl jsi to zrovna ty, kdo tady naříkal, že ho nutně potřebuje? :))))
10:35:23
04.10.2012
ochoda
-> Luky.: to zas asi jo MTX to ma reseny pres tu trubku sroubama to mi pride lepci a ty veci casti ma svarene :)
10:24:53
04.10.2012
jourin
Jo ten ram stoji podle me pekne za hovno :) nechapu co na tom vsichni videj a proc po tom vsichni touzej... zaplat panu bohu s tim uz nikoho nepustej na zavody.. ja bych do toho pri zavodech teda asi nevlezl :-)
10:16:45
04.10.2012
Luky
-> ochoda: nedokážu posoudit. Já jen že jsem si vždycky říkal "Heigo, to musela být pecka". No a pak když jsem to viděl naživo, tak jsem si říkal, že bych snad radši boural bez rámu - deformace auta bude stejná, ale aspoň tě nepropíchne trubka, až se vytrhne ta sedmička šroubek 1
09:44:05
04.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky. 04.10.12 09:21:40: NJ otázka je jak dlouho nez dostanu další BANan az uděláte bude chtít udělat majitel radost... Ale nebudem tu zasirat takovou pěknou kartu. Fotky toho rámu bych rad videl. Samolepky bych zkusil u výrobce, kamarad tam kupoval 2 roky zpět novy rám 4
upraveno 1x, naposled 04.10.2012 09:45:06
09:36:36
04.10.2012
ochoda
-> Luky.: no tak neco na tom bude, ale tak podle me hlinikovej metalex by dopadl stejne asi ne? nebo ja nevim
09:21:40
04.10.2012
Luky
-> Tuner#2: jů, ty už sem zase smíš? 1

Včera jsem se o něm dozvěděl z dobře informovaného zdroje, který ho má doma. Ten rám má přední trubky vypouklé kolem Lkové palubky. Rám do LR má stojny rovné, neb má plochou LR palubku



EDIT: kde se dají sehnat samolepky na rám s nápisem Heigo? Díky
upraveno 1x, naposled 04.10.2012 09:26:39
09:18:41
04.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 04.10.12 08:39:01: Ze by pan Vostry?



-> Luky. 04.10.12 08:58:00: V L/A jsem videl vždy jen rám z Metalexu a ty byli jak ocel, tak dural. Mas nejaký odkaz kde se o tom pise?
09:15:02
04.10.2012
Luky
-> ochoda: představ si, že se v tom kutálíš skrz les a potom zvaž, zda se zeptáš znova 1



EDIT: www.ewrc.cz/ewrc/show.php ?id=12727
upraveno 1x, naposled 04.10.2012 09:19:54
09:02:08
04.10.2012
ochoda
-> Luky.: proc?:D nahodou to uchyceni treba mi osobne pride docela dobré :) hlavne kdyz z toho delali civila tak nemuseli nikde odrezavat ty packy a tak a dys ho budes chtet sundat tak nikde nebude nic videt dys tam das koberec :) a ty spoje ramu mi neprijdou nijak divne :D
08:58:00
04.10.2012
Luky
-> ochoda: ne, ten rám je k autu přichycen tak 4 samořeznými šroubky 1 Copak to že je to hliník, ale z konstrukce a připevnění Heigo rámů mě jde mráz po zádech 1





Jen tak mimochodem, věděli jste, že hliníkový Heigo se dělal i do 130L/A?! 9
08:55:34
04.10.2012
jourin
-> ochoda:

jo jo je to tak.. patky mel ram z Metalexu
08:52:09
04.10.2012
ochoda
-> jourin: pekny stroj :) hele koukam na ten ram jak ma dole ty patky, na tuten se nemusi do skeletu varit takovy ty specialni uchyty? jako na vecinu ramu? diky :)
08:39:01
04.10.2012
jourin
-> Bery: Ale to ja vim.. jenze problem je v tom ze ty kapoty nelisuji.. jsou rucne klepany, rozdil mezi rucne klepanou a lisovanou je neco jako mezi alobalem a leteckym duralem :-D.. k tomu si pripocitej to ze neni pervektne rovna a padne ti na ni tolik kytu ze jsi skoro na vaze ocelovy s rizikem ze ti to popraska :-( navic co jsem videl napsledy tak ten potah byl vyrobeny ze tri kusu..



Kdyz jsem renovoval RS tak jsem si z tehoz duvodu nechal vyrobit formu na hlinikovou strechu a dobre jsem udelal... predchozi majitel si totiz do RS vyriznul stresni okno :-(



Bohuzel se potom k te forme dostal nejmenovany prolhany jedinec ktery si nechal nalisovat kupu nahranich dilu ktere ted hrde nabizi a prodava po celem internetu.... Bohuzel jsem si to blbe osetril a nepodarilo se mi zabranit tomu aby tu formu nemohl pouzit nekdo jiny :-( Holt chybama se clovek uci.



Tim padem to nehodlam opakovat a platit vyvoj podobnym smejdum kteri ze sebe pak delaj specialisty, odborniky a vseumely.. to tam dam radeji olovenou :-D
upraveno 1x, naposled 04.10.2012 08:43:06
08:13:56
04.10.2012
Bery
-> jourin: já bych se jich zeptal,ta poptávka asi nebude tak velká aby ji měli skladem,ale proč by to neuměli
06:22:48
04.10.2012
havlik
-> dakar.cz: stačilo si přečíst pár příspěvků před tim než jsi to napsal a hned bys věděl
23:43:17
03.10.2012
castrol
-> jourin: sak hej ja to chapem tak ho skus presvedcit nech nieco pusti
23:40:06
03.10.2012
jourin
-> castrol: No nemuzu si dovolit zverejnovat bez svoleni detaily od auta ktere mi nepatri.. to by nebyl moc profesionalni pristup :-)
Extreme Tyres