
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> m8rinek: nechci ti brát iluze o kvalitě zpracování u závodních aut ale co mi řikal kamarád který bude stavět LR, tak většina věcí se vařila elektrikou, takže kvalita svárů tomu odpovídá, hledělo se hlavně na funkčnost a né estetiku.

-> m8rinek: nevysirej :-) pockej az to bude dodelane :-)
-> jourin: Jsi ji svářel ty, ne? :D
-> m8rinek: proc? :-)
Ta konzola je jen provizorní?
-> jourin 09.02.13 23:23:38: Díky za odpověď. Právě mě zaujalo, že někdy to vypadá na komaxit a někdy na mokrou barvu co tak sleduju Vaše renovace.
-> Tuner#2: To je ruzny :-) odrezovac, zakladovka, lak :-) nebo komaxit jak kdy jak na co
-> jourin: Moje otázka zapadla v pochvalných reakcích (což si toto auto jistě zaslouží). Jakou povrchovou úpravu/postup po pískování používáte na nápravu? Děkuji.
-> jourin: ach so, díky za obsáhlou odpověď 

-> Star LC20: Ne ne tahle je standardni tloustky materialu, ale rozhodne ne seriova :-) Je to zavodni karoserie na 130 LR, oproti seriove na 130 LR ma jinaou zadni prepazku a jine dno kufru. Podle toho co rikal pan Mrkvicka, pouzivali ruzne pevne (tezke) skelety, podle typu souteze a take podle toho kde byla.. Jenze tezko rict jak to bylo doopravdy, dneska si uz prd pamatujou a kazdy ti k tomu rekne neco jineho :-(
U ty 130 LR/H to je extrem, ta nama ani vyztuhy prahu...
Navic v roce 83 ten puvodni skelet asi taky nebyl lehkej :-) to tipuju na rucne predelany uplne seriovy skelet ze 130L
U ty 130 LR/H to je extrem, ta nama ani vyztuhy prahu...
Navic v roce 83 ten puvodni skelet asi taky nebyl lehkej :-) to tipuju na rucne predelany uplne seriovy skelet ze 130L
-> jourin: tahle "nová" karoserie, kterou vůz dostal v r.86*, jak píšeš v popisu, je taky ze slabšího plechu, viz. diskuze u Hčkové 130ky ? Nebo obyčejná seriová kastle?
Paráda
.

-> jourin: ale ze vam to ide od ruky
-> m_tsch: nevim o tom :)
Moc pěkná práce, je radost sledovat ten rychlej postup.
Dovolím si jeden OT dotaz: Píšeš tady o vašich Š1202, nemáte někde nějakej vzorník čalounění? Ideálně jaké bylo čalounění sedaček, tapeců, stropu v závislosti na barvě auta.
Dovolím si jeden OT dotaz: Píšeš tady o vašich Š1202, nemáte někde nějakej vzorník čalounění? Ideálně jaké bylo čalounění sedaček, tapeců, stropu v závislosti na barvě auta.
naprosto souhlasim moc krasne se na to kouka...

J3STER 08.02.13 19:16:35 napsal:
→ Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi
neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
Jaképak napadání jen jsem se tě snažil popostrčit k poctivému čtení. Asi ale zbytečně...
Takže žádné prototypové závodní barvy definitivně nebudou, minimálně ne na tomto autě, to je již jisté… Jdeme sundavat dveře, už máme paradní skoro nový z vrakáče a jdeme míchat Korálovou červeň :) Alespon to auto bude vypadat jinak než všechna ostatní :)
→ Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi
neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
Jaképak napadání jen jsem se tě snažil popostrčit k poctivému čtení. Asi ale zbytečně...
Takže žádné prototypové závodní barvy definitivně nebudou, minimálně ne na tomto autě, to je již jisté… Jdeme sundavat dveře, už máme paradní skoro nový z vrakáče a jdeme míchat Korálovou červeň :) Alespon to auto bude vypadat jinak než všechna ostatní :)
-> Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
J3STER 08.02.13 18:01:01 napsal:
→ jourin: Pěkná práce!
Barva je červeň šípková?
Už nějaký týden je napsaný v popisu auta, co je to za barvu, a dalších pět lidí se na to ptalo v diskuzi pod autem, asi je to pořád málo OMG
Jinak -> jourin: je to žrádlo. Maximální porno.
→ jourin: Pěkná práce!

Už nějaký týden je napsaný v popisu auta, co je to za barvu, a dalších pět lidí se na to ptalo v diskuzi pod autem, asi je to pořád málo OMG

Jinak -> jourin: je to žrádlo. Maximální porno.