
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> Luky: Taknějak 

-> Burák: jako že zapomněl mozek na hotelu? 

Ja myslim, ze jak nasadi kombinezu, rukavice a helmu, je mu jedno, kdo to plati - vidi rude. Tak on to uvaril, pac to furt turoval
-> Michal N 283: Když se to dobře sejde - je to hned
( A může být těsnění z čeho chceš)

-> jourin: odpáliť celomedené tesnenie,to už je extrém

John už zapomněl, že to neplatí fabrika 

Nevime co s tim je, radeji jsme to odstavili aby to nedokurvil uplne, on by s tim jel v klidu dal :) tipujeme fouknute tesneni pod hlavou :)
-> jourin: A co s tím bylo,když to uvařil? Jinak ti fakt děkuju za to,že jsi tam všechny ty auta vystavil. Byla to opravdu pěkná výstavka a pro mě to byl zážitek,ty auta vidět naživo.
-> Burák 15.06.15 11:29:00: Tomu naprosto rozumím 

-> kraska98: Problém je, že on se utíná skoro pořád.
Docela jsem ho tam dlouho pozoroval a on prostě neumí ubrat, nikde a nikdy
Docela jsem ho tam dlouho pozoroval a on prostě neumí ubrat, nikde a nikdy

Pane řidiči ty dveře by se měly vyměnit. Blbnete ty dveře ma nabořil John Haugland. To jsou správně nabořené dveře 

Zadni kolo je asi OK, auto jede na dilnu. John se mi asi 10x omluvil a byl z toho docela rozhozenej. Rekl ze vsechnu skodu zaplati a at mu poslu jen cislo uctu a kolik to stalo penez.
Jinak k incidentu doslo tak, ze na stary machroval pred Luckou ze se do toho retardeu vejde pri dalsim pruzejzdu rovne a nevesel.. Kdyby jel sam nebo vedle nej nesedela blondyna tak se to asi nestalo.
Uz vcera jsme mu navrhli, at na to auto napise ze neumi ridit a nic platit nebudeme chtit. Na to nam odpovedel ze to radeji zaplati cokoliv, ale rano kdyz videl ze si z toho uz jen delame srandu tak na to pristoupil :-)
Jinak k incidentu doslo tak, ze na stary machroval pred Luckou ze se do toho retardeu vejde pri dalsim pruzejzdu rovne a nevesel.. Kdyby jel sam nebo vedle nej nesedela blondyna tak se to asi nestalo.
Uz vcera jsme mu navrhli, at na to auto napise ze neumi ridit a nic platit nebudeme chtit. Na to nam odpovedel ze to radeji zaplati cokoliv, ale rano kdyz videl ze si z toho uz jen delame srandu tak na to pristoupil :-)
-> Eidy: Kolu nic není, auto má jen pomuchlaný oboje dveře... a už je i podepsaný :D
Ono jak se říká:i mistr tesař se někdy utne
Káždopádně,rád bych viděl záběr z té nepovedené jízdy.

-> jourin: zavodak ma mat nejeden skrabanec :)
-> MVM: 
