
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> Tuner#2: Omlouvám se všem ..Napsal jsem to poněkud něšikovně. Tímto to uzavírám 

-> MVM 18.06.15 21:51:10: Však o LR a rallye ale je celou dobu řeč. Sám jsi psal o lehkých favoritech a co dřív bylo možné a že si nechali lisovat. Z toho na mě teda dejchlo jako kdyby origo LRo z tenkých plechů byl nějaký zločin. Ale nechme bejt... 

-> Tuner#2: Tak proč nenapíšeš to že myslíš ke mně? Nicméně píšema myslím podobně Ovšem já to nebral ve vztahu k LR a rally ..Proto jsem to nechtěl rozebírat. (ale např.obecně závody kde je dána minimální hmotnost a není tomu tak u všech)
No vidis tak jsem to myslel v uvozovkach a nenapsal :-)))
-> jourin 18.06.15 21:25:53: Já teda u Tebe uvozovky nevidím, ale bylo jasné, že to myslíš s nadsázkou. Nicméně proč by lehká kasle kterou měli tovární LRa mělo být označováno za podvod a že se nehraje s čistýma kartama nechápu a není to ani mířeno na Tebe 

-> Tuner#2: ja teda nevim, ale oba jsme pouzili slovo podvodnici v uvozovkach :)
-> jourin 18.06.15 20:55:18: Já nepíšu opak. Vím, že 130L/A měla klasicky trojúhelníky a skla, však je to tak na všech dobových fotkách. Po skončení skupiny B se holt muselo dost věcí v Áčku vrátit k originálu...
Mě spíš zarazil ten komentář, že si podvodníci nechávali lisovat lehčí kasle. To je nesmysl a je to naopak poznávací znak tovární LRa.
Mě spíš zarazil ten komentář, že si podvodníci nechávali lisovat lehčí kasle. To je nesmysl a je to naopak poznávací znak tovární LRa.

-> jourin: Ano samozřejmě souhlas .. jen je to potřeba odlišit že není jen černá a bílá. Ono to pak v kontextu zní : No joo ,, vono mu to tenkát jelo páč měli lehký auto" Totiž dokud se v závodech nedovažuje na minimální hmotnost ... mají pak ti poražení pořád kecy k výmluvám proč jeli pomaleji..
-> Tuner#2: Systém vážení aut,technický přejímky,měření objemu motoru,protesty a podvody jsou věčný téma... O tom bych psal slohovky,nechme toho radši být. 

-> Tuner#2: Od 130 LA dal uz bylo sklo
Tak ja se do toho trochu vlozim.. ty auta byly lehky... 130 LR a vsechna dalsi.. Ale podvod to nebyl. V podstate kdo si koupil tovarni auto tak ho mel z tenkych plechu. Kdyz si koupil seriovy auto sam a nebo pozdeji pres metalex (kvuli odpusteni dph) a prestavel si ho, tak ho mel tezky.. asi tak :-) Jinak mam Favorita stavenyho v Metalexu, ale v lehky boude... Metalex si koupil ve fabrice tovarni Ackovou karoserii jako dil :)
-> MVM 18.06.15 18:51:34: Proc podvodnici? Tovarni auta meli tenci plechy, to neni zadnym tajemstvim a padlo to tady uz nekolikrat... Nicmene tenci skla to slysim prvne uz jen z duvodu, ze zavodni verze meli makrolon, tak tohle je opravdu kusova rarita...
-> castrol: -> Tomaso435: Chlapi.. Nezacpávejme to tady tímto. já si nepamatuju detaily tak,abych je věrohodně tlumočil. Padly slova o verzích lehkýchfavoritů,něco převodovkách a motorech" Konkrétní jména a auta kterých se to týkalo nevím přesně a nerad bych to sem tahal.. Prostě se v motorsportu nehraje vždy s čistýma kartama .. ale tak tomu bude pořád... 

-> MVM: tiez sa pridavam k tomasovi



-> MVM 18.06.15 18:51:34:
"Tlačte jenom za rám kolem zadního okna !"

-> MVM: ále, něco bys spíchnout moh... ;)
ešte dobre že ju nedokatoval takto: https://www.youtube.com/w
atch?v=bZimsXWTVYc
-> Tomaso435: To se nedá moc rozepisovat ... Nejlíp poslouchat pamětníky. Jinak potom vznikají teorie JPP
(Já reagoval na ta tenká skla.)
(Já reagoval na ta tenká skla.)