skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Funku jsem si přál od svých mladých let.
15.11.2018 konečně přišel ten den, a já jsem se jel podívat (už na 7. pokus) na další funku. Cesta přez republiku (z Pardubic směr Mohelnice) byla hrozná a v půlce mě bylo jasné, že za světla už obhlídku nestihneme. Nicméně jsme pokračovali a po 3 a půl hodinách jsme byly konečně na místě. Na první pohled jsem si byl skoro jistý, že to je ta pravá. Vytáhli jsme baterky a šli se plazit pod autem v obavách co opět objevíme za hrůzu. Kupodivu na první pohled vypadalo vše v pořádku. Následovala projížďka s kladným závěrem a po předchozích zkušenostech jsem byl ihned rozhodnutý, že ji beru. Počítal jsem že na ni bude nějaká práce, ale s tím jsem počítal. Cesta domů byla mnohem příjemnější a dokonce i rychlejší i když jsem jel po dálnici mnohem pomaleji.Teď feldu čeká technická a přihlášení, uz se těším na letní projížďky
15.11.2018 konečně přišel ten den, a já jsem se jel podívat (už na 7. pokus) na další funku. Cesta přez republiku (z Pardubic směr Mohelnice) byla hrozná a v půlce mě bylo jasné, že za světla už obhlídku nestihneme. Nicméně jsme pokračovali a po 3 a půl hodinách jsme byly konečně na místě. Na první pohled jsem si byl skoro jistý, že to je ta pravá. Vytáhli jsme baterky a šli se plazit pod autem v obavách co opět objevíme za hrůzu. Kupodivu na první pohled vypadalo vše v pořádku. Následovala projížďka s kladným závěrem a po předchozích zkušenostech jsem byl ihned rozhodnutý, že ji beru. Počítal jsem že na ni bude nějaká práce, ale s tím jsem počítal. Cesta domů byla mnohem příjemnější a dokonce i rychlejší i když jsem jel po dálnici mnohem pomaleji.Teď feldu čeká technická a přihlášení, uz se těším na letní projížďky
FUNny Žabák - komentáře:
-> H@nZik: Nějaký pevnější odporový drát by nešel? Že by to řezalo to lepidlo kombinací teploty a tenkosti drátu?
Jj bohužel, mají to přilepený fakt poctivě, asi se tomu nedá vyhnout 

-> H@nZik: Takže jsi to taky poničil. Takže v pořádku. 

Bude to asi hodně specifický, záleží hlavně jak hodně to je uhnilý, čím víc tím líp
začal jsem ze spodu od přední a zadní strany postupně osekávat dlátem tmel na kterým to je přilepený. Nejdřív jsem očistil hranu a pak jsem jel postupně za roh zahlým šroubovákem a u toho jsem to opatrně odhejbal, když to začlo povolovat. Samozřejmě se to neobešlo bez prasklinek a asi na 3 mistech jsem to prosekl skoro skrz, takže budu muset opravovat. Důležitý bylo že to neprasklo hodně, kdybych to tam teď vrátil tak si asi nikdo nevšimne. V podhěbách to šlo skoro samo, stejně jako vzadu nahoře, kde to bylo uhnilý. Nejhorší je to pod dveřmi. Tam jsem byl v koncích než mi kamarád poradil udělat zahlej plech do L a podsekávat. Jde to fakt blbě a poškrábal jsem i hranu prahu pod těsněním dveří takže hodně štěstí
jak jsem psal asi 9 hodin práce v kuse.. jo a ještě sundat přední blatníky aby se dalo jet od předu pod dveřmi 



-> Eidy: Taky se připojuji k dotazu, páč mě to velmi brzo čeká...
-> H@nZik: Jak jsi to nakonec odpreparoval? Já tyhle lepený věci nemám rád. Nakonec to vždycky sundám, ale bez většího či menší poškození se to nikdy neobejde.
Tak se nám situace výrazně zkomplikovala
pustil jsem se do feldy víc než jsem plánoval. Celý víkend jsem mordoval nástavce prahů a nakonec jsou po 9 hodinách dole... Bylo to HROZNÝ A UZ NIKDY TO NEBUDU DĚLAT!!
pod dveřmi držely opravdu poctivě. Tento týden by se do ní měl pustit klempíř, takže se budou měnit prahy a opravovat korba. Přední nosníky mě překvapily a jsou naprosto zdravé. Stejně tak zadní podběhy, ty už dělal někdo předemnou.



Hlavně by to taky chtelo nejaky foto do karty ;-)
Od koupi ubělo už skoro 14 dní, takže na čase aktualizace vlákna. Pro začátek jsem se pustil do kompletního čistění iteriéru. Takže vysavač, otření všeho hadrem a kbelíkem se směsí čistících prostředků ,,co dům dal´´. Poté čistění oken ze vnitř, krmení plastů (výsledek potěšil) a čistění + impregnace kůže (sedaček a tapců), zbývá ještě volant, řadička, ručka a stínítka. Na ty přijde řada, až se auto vrátí z přihlášení a technické. V garáži jsou připraveny nové světýlka osvětlení spz, hadice na teplý vzduch z motoru do airboxu a zadní silentblok výfuku.
Mezitím jsem ještě před technickou natáhnul nové kabely do zadního víka, protože byly zlámané a nesvítila spz. 

