Yarda/Škodouka Yarda/Škodouka

komentáře | popis | fotky | Jarin-22 | 05.05.10 18:04 | 87x v oblíbených
No tak, co bych tady pověděl.



Škoda 120

řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....



Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.

Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.

Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"

pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.



Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.



Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...



Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...

Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.

Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.



Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní



Svíčky Bosch Platinum



Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting



Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch



Převodovka: dle potřeby:

4kvalt - 4,66 skládaný

5kvalt - 4,44 -II-

5kval t- 4,22 seroový



Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu

Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu



Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné







A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________



Zaskalí 2007




Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.





sezona 2006 A-1400 :

1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště

2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin

3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda

4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR

3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov



1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006



sezona 2007 A-1400:

1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice

2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------

Yarda/Škodouka - komentáře:

16:36:27
21.08.2005
hany
je to cena za jedno kolo 1
16:35:52
21.08.2005
hany
-> Jarin-22: 5500 stojej nový a to se mi už zdá moc 8 jsem ještě student
05:40:08
11.08.2005
Jarin-22
-> Soda: Ale já nevim, já bych si je cenil víc 1
08:43:31
08.08.2005
Soda
-> Jarin-22: Ty myslíš že za 3500 nesežene jedno kolo ???
08:11:15
08.08.2005
Jarin-22
-> hany: haha ha za 3 a půl......... to asi neseženeš...3
10:51:49
04.08.2005
Tomicraw - zrušená registrace
-> Jarin-22: Jo, tak to jsem taky zvědavej1
16:51:57
02.08.2005
hany
-> Jarin-22: nazdar závodníky, mám prosbu sháním kola "dělítka" 4ks nevíš o nějakých volných do 3500kč/ks?? děkuji a prosím o odpověď k mému autu nebo na mobil 1
08:11:40
01.08.2005
Jarin-22
Já to ještě nevážil, ale chystám se a sem zvědavej kolik to bude.5
13:51:17
31.07.2005
Tomicraw - zrušená registrace
A kolik to po úpravách váží? Zkoušels to vážit? Jinak pěkná práce.
01:16:15
05.07.2005
Klubko_
no proste ten interier a ten pohled na sani, to proste nema chybu!!!
09:01:05
02.06.2005
Jarin-22
koukám, nějak to vázne ten virt..8
22:51:43
21.04.2005
Kroulíček
No pará!!!Nemám slov!!10:B4
17:21:00
21.04.2005
COKAPIK
neni co dodat super.-)10
08:42:51
19.04.2005
Jarin-22
-> MikeMTX:

no právě, kanály sou provařený a znovu profrezovaný.. kdyby se to dělalo na sseriový hlavě, tak to určitě nevydrží..
08:12:57
19.04.2005
MikeMTX - zrušená registrace
Aha, tak to nic..... uvazoval jsem ze bych ho od tebe koupil a vrznul ho na tu brzdu....

Stejne mi to porad vrta hlavou... 36mm kanaly... vzdyt to uz musi byt probrousene ve vode :o)
07:33:10
18.04.2005
Jarin-22
-> MikeMTX: Je mi líto ho prodat jel sem s nim asi 18 závodů a kromě jednoho fouklýho těsnění, dvou prasklých pístů to šlapalo ale prachy sou potřeba, a tak mu dopřeju odpočinek, pár věcí z toho už sem ted o víkendu pujčil. a po sezoně až bude čas, tak ho repasuju a uvidim co dál.. 4
07:25:01
18.04.2005
MikeMTX - zrušená registrace
Jsem si rikal 1

Co ted hodlas delat s tim motorem??
22:32:06
17.04.2005
Jarin-22
-> MikeMTX:

sorry, ten zdvih sem poplet1
15:45:37
17.04.2005
MikeMTX - zrušená registrace
vacka ma zdvih 32,2 ??? a to jako ceho?? milimetru??
02:06:34
16.04.2005
Jarin-22
-> MikeMTX:

A ty si myslíš, že nikdo nemůže udělat motor silnější něž fabrika? Nějakej chytrák to napíše do knížky a ted to je danný, že víc to bejt nikdy nemohlo.. Vyfotim ti např. detail sacího kanálu na 5ti kanálový hlavě, kde je 36 mm kanál a 37 ventil, vložený bronzový vodítka a zabroušený se stěnou kanálu. Krmil to 1x Webber 45 DCOE s rovným potrubím. Výfuk je 34 s ventilem 34mm. Vačka 320/300 se zdvihem 32,2 a nadčasovaným klínkem. Blok samozřejmě A2 s odděleným mazáním, kovaná klika, tvrdé leštěné ojnice. T-písty, loukotový setrvák bez ozubeného věnce. a dál nevim co ještě dodat..
Extreme Tyres