koca90 / rapid 136 koca90 / rapid 136

komentáře | popis | fotky | koca90 | 23.12.22 20:39 | 91x v oblíbených
Rapid 136 5kvalt, registrace 1990, výroba konec 1989, po 1. majiteli, v papírech jsem 3. ( EKOdaň ).........

Koupen 7/2012 .....



Původní stav až na přední blatníky a prasácky vyřešenou výměnu prahů,

koroze zadních lemů, předních, mírně zadních podběhů a pár dalších fleků.





Plán je:

- auto rozdělat, vyvařit a postupně zněj dělat repliku RH v civilní verzi.

- lamináty RH kromě přední a zadní kapoty a plášťů dveří.

- motor 136 trošku naostřenej - zatím ani nevím co z toho vznikne :-)

- převodovka - stálý převod 4,22 misto 3,9 , kratší 5. kolo

- podvozek - tlumiče uprava made in home, pružiny tvrdší na kopce - délka 210 , zadek se uvidí, vyztužit přední ramena a zadní šavle. Bzdy repas originalu.



Aktuální stav :



motor evo I. (2013) - nabroušená vačka...klika,písty,ojnic e,vložky- serie.. odlehčený setrvák...



motor evoII. (2014)- nabroušená vačka, hlava z mpi - leštěné kanály, tvrdé vent. pružiny,písty T , ojnice,klika,vložky fabie 1,4.... výfukové svody origo favorit, tlumič příčný fabie, sání přes hlavu DUMA MOTORSPORT, karburátory Dellorto.... odlehčený setrvák svážený s klikou....



převodovka - původně zrepasovaná 5q, sp 4,22, 1 2 3 4 origo, 5 - 0,963 ... na rok 2014 -suchý pětikvalt - sp 4,4 , kola od SIXTA...



kola a disky- dělená MTX , ve předu 7'' vzadu 8'' , pneu AVON CR500 - ve předu 175/55/13, v zadu 205/55/13



podvozek,nápravy - přední náprava- tvrdé sil. ramen, stabilizátor 21 tvrdé uložení. , kotouče ferodo, desky ferodo, repas čtyřpístků, hřebenové řízení...

zádní náprava- vystužené šavle, tvrdé silentbloky.....





7.2012 - přepis, uvedení do provozu - aspoň částečně :-D

10.2012 - začíná rozborka a vyvařování. Stav podle očekávání, někde hrůza, jinde zase celkem cajk.

11.2012 - nákup laminátů , rozebírání motoru a převodovky.

1.2013 - postup minimální, není čas :-D

2.2013 - pokračuje vyvařování , uprava prahů a podběhů na lamináty....

3.2013 - kastle vyvařena, spasování lamina, lakovačka, repas náprav a řízení....

4.2013 - skládání, osazení převodovky a motoru 20.4. - 21.4. první závod :-D ....

5.2013 - dolazení pár věcí, které se projevily až při provozu....

14.1.2014 - sezona už dávno skončila, aktuálně převodovka a motor venku. Zahájena stavba nové převodovky a repas motoru,

plus drobné úpravy.

2/2014 - vymontování nádrže, topení, předělání přístrojovky na kulaté budíky- teplota vody, otáčkoměr, budík kontrolek, budík tlaku mazání - kapalinový.... vyhozená přední náprava, umistění 8l hliníkové nádrže do předu na most místo rezervy, předělání baterie do předu do kufru.

3/2014 - převodovka hotová, suchý pětikvalt - sp 4,4 , kola od SIXTA...

Prozativní úspěchy : r.2013 celkové 3. místo kat. seriové škoda do 1400 za rok 2013 seriálu Šímapsrint

r.2014 celkové 2. místo kat. volná do 1400 škoda za rok 2014 seriálu Šímasprint



Sezona 2015



beze změn a až na jednu GO motoru po upadnutí ventilu nic závažného... rozborky převodovky a výměny koleček už ani nepočítám :D hold když na autě jezdí dva lidi s rozdílným způsobem stylu řazení tak se to někde podepíše....



Převodovka 5kvalt sp 4,22 , přechod na slicky avon :-)



Sezona 2016



při závodu ve Šternberku menší kolize se svodidly :( odnesl to celej levej bok , levé horní ramena, levá spojovačka,venkovní límce disků, všechny štefty na předním kole, pneu naštěstí přežily ...



narychlo se auto trochu polaminovalo, trošku polilo barvou a dojelo to sezonu..



Zima 2016/ jaro 2017



přez zimu došlo k sundání levé bočnice a opravě podběhu , který byl poražen cca 1,5 cm dovnitř... pak pořádné dotmelení a dolezení celého boku... No a 3 týdny před prvním závodem změna barvy na žlutou... na dílně to pak ještě 14 dní vypadalo jak po řepkové kampani - žlutou už nikdy nelakujem :-D :-D ...



převozovka osazena samosvorným lamelovým diferenciálem, změkčení zadních pružin - začlo to skákat jako koza :-D ...



Sezona 2017



účast v seriálu Autoklub Česká trofej ZAV E1H1400 a okrajově Šímasprint. Dlouhodobý cíl splněn: svezení na celém ECCE HOMO ..



při posledním závodě v říjnu doma v Konici , tátovi při poslední nedělní jízdě prasklo levé šikné rameno na vlečce a proletěl příkopou, jízdu dojel, na celkovém 2. místě ve třídě :-D škody : zadní vnitřní límec, trochu řízlá pneu, pravá spojovačka ...



Sezona 2018



auto krom válečných barev skoro bere změň, pravidelná účast v čéské trofeji a šímasprintu.





Sezona 2019



přechod na elektronické zapalování od výměna podvozku za PROTLUM. Odpadly problémy se zapalováním a auto už konečně trchu funguje, no a po změně podvozku '' bomba'' :D



přes zimu pouze kontrola celyho rapida, výměna všech náplní a jinak nic víc....



Času není moc - začaly práce na druhém projektu! :) :) :) LR :) už od základu jinak, ne jak neustálé předrbávání rapida. Hold to je testační kousek :D





Sezona 2022 účast v MHHC kde jsem nakonec dojel na krásném 2. místě celkově v E1-1400 ..... přechod na převodovku hewland. nový motor...





Více foto a info na fb na stránce Kočiřík Motorsport :)



www.facebook.com/kocirik. motorsport



koca90 / rapid 136 - komentáře:

19:41:28
20.05.2013
Klubko_
-> koca90: pojedes i nejaky dalsi simovy zavody?
19:08:02
20.05.2013
Pavel P..
-> havlik: šak to jsou závody do kopce3
18:25:12
20.05.2013
havlik
-> koca90 20.05.13 18:19:37: tam je teda krpál
18:20:10
20.05.2013
koca90
18:19:37
20.05.2013
koca90
simasprint sternberk
zvětšit koca90 / rapid 136 - obrázek od koca90 vložen 20.05.2013 18:19:37
17:41:54
24.04.2013
koca90
17:40:59
24.04.2013
koca90
17:40:30
24.04.2013
koca90
17:39:31
24.04.2013
koca90
17:39:03
24.04.2013
koca90
08:05:02
14.04.2013
teste
Začíná to vypadat k světu 6

Škoda ,že jsi neotevřel ty blatníky jak zde bylo psáno.

Vypadalo by to výborně a dalo se to k dobrému využít.
08:27:48
07.04.2013
Lil Flip 130 - zrušená registrace
Mimochodem máš pěkně opiskovany věci :D
08:12:37
30.03.2013
Bery
přijde mi to jako tuzink mít takový blatníky a neotevřít je.
21:14:18
28.03.2013
koca90
Bery 27.03.13 10:29:35 napsal:

stačí nechat kus nad lemem kola,jinak je to zbytečný těžítko.Jak ti

bude proudit vzduch k motoru,když tam jsou plechový boky?


zustalo to jak origo, akorat je vnitrni podbeh v nejvissim bode urezanej a rovnym plechem dodelanej k laminatu. vzduch by tam asi mel proudit dirama v laminatech, ale nechtel jsem je vyrezavat...... bude mu muset stacit co pujde spodem :-)
10:29:35
27.03.2013
Bery
stačí nechat kus nad lemem kola,jinak je to zbytečný těžítko.Jak ti bude proudit vzduch k motoru,když tam jsou plechový boky?
22:58:40
26.03.2013
koca90
Lil Flip 130 26.03.13 22:33:26 napsal:

Tady to jede ve velkym proudu tk držím palce :)


jj jede :-D neni teho casu uz
22:55:01
26.03.2013
koca90
Bery 26.03.13 22:14:48 napsal:

nevyřezáváš plech pod zadníma blatníkama?pak je k tomu kurva špatnej

přístup…




nn nechal jsem ho tam, rapid bude jezdit i normalne po silnici, tak at je to pevnejsi a trosku deformacni zona :-D ...... rozsirovak RH je podlepenej a nanitovanej, celkem v klidu to slo :-)
22:33:26
26.03.2013
Lil Flip 130 - zrušená registrace
Tady to jede ve velkym proudu tk držím palce :)
22:32:18
26.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> koca90: paráda,teším sa na výsledok 4
22:14:48
26.03.2013
Bery
nevyřezáváš plech pod zadníma blatníkama?pak je k tomu kurva špatnej přístup...
Extreme Tyres