skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info:
Typ: Škoda Rapid 136
Rok výroby: 1989
koupeno: 2007
počet majitelů předemnou: 4
zvláštnosti/rozdíly proti ostatnim Rapidum: neorigo střešní okno, přestavba na LPG, strmej převod řízení (mam dojem že ho měly všechny R136, ale to nemam ověřený)
trochu okecu:
Když jsem v kistopadu roku 2006 dostal řidičák, tam pořád ještě něco chybělo: vlastní vozidlo. Ne že by se autem rodičů jezdilo špatně, ale pocit jízdy ve vlastnim autě je přece jenom něco jinýho :) Mě se Rapid (teda celkově řada 742) líbí, a taťka ho chtěl taky, takže volba typu auta byla jasná. Rapid, ideálně 135 nebo 136. po půlročnim hledání nám padnul do oka tenhle: skoda-virt.cz/cz/.../2335 -luccass-rapidos (jenom teda už neměl ten přední nárazník), domluvila se prohlídka, prohlídlo se a odvezlo :) Před přihlášenim se ještě sehnal motor 742.136 jako náhrada za 781.135 co byla pod kapotou. a pak se jezdilo... jenže to bylo lenivý (nejel dobře pod 2500, a ani nechtěl přes 3500 - taťka 2 roky tvrdil že to způsobuje LPG, ale když jsme potom porovnávali Rapida na benzín s Rudou Raketou (Š120L r.v.1987, kromě GL interiéru žádný další úpravy) tak Rapid prostě nestíhal (ani akcelerace, ani maximálka (rapid byl rád za 130, RR jela 140 a pořád ještě zrychlovala) bylo rozhodnuto: 742.136 byla oficiálně taťkou uznána jako motor ve špatnym stavu, což potvrdilo změření tlaků ve válcích a bylo dáno povolení nahradit (dočasně, do doby než se zgenerálkuje 136ka) motorem 742.135 (původem z nějaký GLi - jako bonus jsem k tomu dostal vstřikovač, ECU, a redukci pro lambdu - uloženo na hromabu vecí z mojí GLi, která byla koupená v půlce roku 2008 a teď se opravuje kastle - taky jí někdy založim kartu :) ). Spolu s motorem jsem vyměnil i převodovku, holt 3.9 je na muj vkus až moc dlouhá. teĎ postupně rozhejbávam "novej" motor (přece jenom stál přes 5 let), ale už teď jede líp než původní 136ka...
tak pujčovat auto se někdy nevyplatí.. taťka si ho pujčil na dovolenou a při najíždění na jedno parkoviště najel na moc vysokej obrubník -> zničenej silent převodovky, zkroucená příčka, ránu evidentně dostala i převodovka (prosakuje z ní víc olej) a rozhozená geometrie zadní nápravy... takže začala neplánovaá akce zadní náprava, vyhrabal jsem jinou příčku (tajný zásoby :) ), u Sakyho objednal výztuhy (když už se vrtam v zadní nápravě, tak ať to za něco stojí), na vrakecu sehnal silent převodovky (a jako bonus i zadní béžový sedačky a komplet tapecy :) ) pak jsem se vrhnul na demontáž zadní nápravy z auta... až na spoj levý šikmý rameno-příčka šlo všechno nádherně povolit, rzi bylo minimum. vechny ramena potom očištěny a navařeny na ně výztuhy, nejaká ta povrchovka (základ, černá vrchní a ještě na to dam vrstvu Resistin car), vystříkány dutiny v ramenech
v květnu se mi rozsypala spojka - teda přítlačák. docela příjemný zůstat stát v 5:40 na křižovatce a blokovat provoz (bylo to do kopce, takže se mi nepovedlo rozject) pak se objevili pomáhači s chráničema a pomohli mi rápo odtlačit na nejbližší parkoviště :)
povedlo se mi docela náhodou sehnat motor 742.136 v pěknym stavu, jenom s fouklym těsnenim pod hlavou. Těsění jsem vyměnil, namontoval hlavu sníženou o 0.4mm (takže KP má teď 10.1:1 - LPG s tim docela kamarádí)... proti 135 je to nebe a dudy...
říjen 2012, jedu na čumendu na veterány do Čelkovic, najednou začne v motoru tiše klepat, po 20s je klepání nesnesitelný -> zbytek cesty bude na laně. shánět v sobotu v 7:30 ráno odtah je super. Náhradní motor je 742.135 z GLi (původne určenej na generálku, ale ta ještě chvíli počká)
2014-2019
vpodstatě se jezdilo akorát na technickou (2015, 2017, 2019), 2019 demontováno LPG (s nájezdem do 200km za rok je LPG nesmysl) a vrácen původní volant, v příštích pár letech bude probíhat akce návrat do originálu
jo a motor žere olej na 3. válci - příčina nejspíš viz 2012
přehled co se kdy dělalo, stalo, ...
2007:
koupeno
montáž motoru 742.136 namísto stávajícího 781.135
2008:
kromě ježdění nic...
2009:
viz 2008
2010:
výměna 742.136 za 742.135
výměna převodovky 3.9 za 4.22
vyztužení zadní nápravy L/A
2011:
rozsypal se přítlačák - výměna za novej
výměna 742.135 za 742.136 - zase je to 136ka jak se patří:)
2012:
odešel motor 742.136 :( , na jeho místo pujde 742.135 // výměna neprovedena
2013:
742.136 opravena, 742.135 uložena mezi ostatní motory v záloze
2019:
demontáž LPG
plány do budoucna:
zgenerálkovat motor 742.136
rezne to - odstrojit a případně vyvařit, dokud to nejni na šrot
když na to příjde (v rámci opravy po který bude třeba celolak), tak namontovat origo střešák a vyřešit tu nehezky přeříznutou výztuhu co je vidět přes tapec
pokud možno co nejvíc věcí vrátit do originálního stavu (asi kromě motoru a podvozku, ale i to připravit)
přehled motorů použitejch v tomhle autě:
origo 742.136 - předchozí majitel měnil za 781.135
a teď já:
781.135 za 742.136(1) - má tam bejt 742, tak bude.
742.136(1) za 742.135 - 136ka dojezdila na pístní kroužky, zbaštila injektor z karburátoru atd.
742.135 za 742.136(2) - potřeboval jsem slušnej motor pro GLi a navíc jsem sehnal jinej 742.136
Typ: Škoda Rapid 136
Rok výroby: 1989
koupeno: 2007
počet majitelů předemnou: 4
zvláštnosti/rozdíly proti ostatnim Rapidum: neorigo střešní okno, přestavba na LPG, strmej převod řízení (mam dojem že ho měly všechny R136, ale to nemam ověřený)
trochu okecu:
Když jsem v kistopadu roku 2006 dostal řidičák, tam pořád ještě něco chybělo: vlastní vozidlo. Ne že by se autem rodičů jezdilo špatně, ale pocit jízdy ve vlastnim autě je přece jenom něco jinýho :) Mě se Rapid (teda celkově řada 742) líbí, a taťka ho chtěl taky, takže volba typu auta byla jasná. Rapid, ideálně 135 nebo 136. po půlročnim hledání nám padnul do oka tenhle: skoda-virt.cz/cz/.../2335 -luccass-rapidos (jenom teda už neměl ten přední nárazník), domluvila se prohlídka, prohlídlo se a odvezlo :) Před přihlášenim se ještě sehnal motor 742.136 jako náhrada za 781.135 co byla pod kapotou. a pak se jezdilo... jenže to bylo lenivý (nejel dobře pod 2500, a ani nechtěl přes 3500 - taťka 2 roky tvrdil že to způsobuje LPG, ale když jsme potom porovnávali Rapida na benzín s Rudou Raketou (Š120L r.v.1987, kromě GL interiéru žádný další úpravy) tak Rapid prostě nestíhal (ani akcelerace, ani maximálka (rapid byl rád za 130, RR jela 140 a pořád ještě zrychlovala) bylo rozhodnuto: 742.136 byla oficiálně taťkou uznána jako motor ve špatnym stavu, což potvrdilo změření tlaků ve válcích a bylo dáno povolení nahradit (dočasně, do doby než se zgenerálkuje 136ka) motorem 742.135 (původem z nějaký GLi - jako bonus jsem k tomu dostal vstřikovač, ECU, a redukci pro lambdu - uloženo na hromabu vecí z mojí GLi, která byla koupená v půlce roku 2008 a teď se opravuje kastle - taky jí někdy založim kartu :) ). Spolu s motorem jsem vyměnil i převodovku, holt 3.9 je na muj vkus až moc dlouhá. teĎ postupně rozhejbávam "novej" motor (přece jenom stál přes 5 let), ale už teď jede líp než původní 136ka...
tak pujčovat auto se někdy nevyplatí.. taťka si ho pujčil na dovolenou a při najíždění na jedno parkoviště najel na moc vysokej obrubník -> zničenej silent převodovky, zkroucená příčka, ránu evidentně dostala i převodovka (prosakuje z ní víc olej) a rozhozená geometrie zadní nápravy... takže začala neplánovaá akce zadní náprava, vyhrabal jsem jinou příčku (tajný zásoby :) ), u Sakyho objednal výztuhy (když už se vrtam v zadní nápravě, tak ať to za něco stojí), na vrakecu sehnal silent převodovky (a jako bonus i zadní béžový sedačky a komplet tapecy :) ) pak jsem se vrhnul na demontáž zadní nápravy z auta... až na spoj levý šikmý rameno-příčka šlo všechno nádherně povolit, rzi bylo minimum. vechny ramena potom očištěny a navařeny na ně výztuhy, nejaká ta povrchovka (základ, černá vrchní a ještě na to dam vrstvu Resistin car), vystříkány dutiny v ramenech
v květnu se mi rozsypala spojka - teda přítlačák. docela příjemný zůstat stát v 5:40 na křižovatce a blokovat provoz (bylo to do kopce, takže se mi nepovedlo rozject) pak se objevili pomáhači s chráničema a pomohli mi rápo odtlačit na nejbližší parkoviště :)
povedlo se mi docela náhodou sehnat motor 742.136 v pěknym stavu, jenom s fouklym těsnenim pod hlavou. Těsění jsem vyměnil, namontoval hlavu sníženou o 0.4mm (takže KP má teď 10.1:1 - LPG s tim docela kamarádí)... proti 135 je to nebe a dudy...
říjen 2012, jedu na čumendu na veterány do Čelkovic, najednou začne v motoru tiše klepat, po 20s je klepání nesnesitelný -> zbytek cesty bude na laně. shánět v sobotu v 7:30 ráno odtah je super. Náhradní motor je 742.135 z GLi (původne určenej na generálku, ale ta ještě chvíli počká)
2014-2019
vpodstatě se jezdilo akorát na technickou (2015, 2017, 2019), 2019 demontováno LPG (s nájezdem do 200km za rok je LPG nesmysl) a vrácen původní volant, v příštích pár letech bude probíhat akce návrat do originálu
jo a motor žere olej na 3. válci - příčina nejspíš viz 2012
přehled co se kdy dělalo, stalo, ...
2007:
koupeno
montáž motoru 742.136 namísto stávajícího 781.135
2008:
kromě ježdění nic...
2009:
viz 2008
2010:
výměna 742.136 za 742.135
výměna převodovky 3.9 za 4.22
vyztužení zadní nápravy L/A
2011:
rozsypal se přítlačák - výměna za novej
výměna 742.135 za 742.136 - zase je to 136ka jak se patří:)
2012:
odešel motor 742.136 :( , na jeho místo pujde 742.135 // výměna neprovedena
2013:
742.136 opravena, 742.135 uložena mezi ostatní motory v záloze
2019:
demontáž LPG
plány do budoucna:
zgenerálkovat motor 742.136
rezne to - odstrojit a případně vyvařit, dokud to nejni na šrot
když na to příjde (v rámci opravy po který bude třeba celolak), tak namontovat origo střešák a vyřešit tu nehezky přeříznutou výztuhu co je vidět přes tapec
pokud možno co nejvíc věcí vrátit do originálního stavu (asi kromě motoru a podvozku, ale i to připravit)
přehled motorů použitejch v tomhle autě:
origo 742.136 - předchozí majitel měnil za 781.135
a teď já:
781.135 za 742.136(1) - má tam bejt 742, tak bude.
742.136(1) za 742.135 - 136ka dojezdila na pístní kroužky, zbaštila injektor z karburátoru atd.
742.135 za 742.136(2) - potřeboval jsem slušnej motor pro GLi a navíc jsem sehnal jinej 742.136
URU / Rapid 136 - komentáře:
10:00:54
31.03.2013
31.03.2013
URU
takže problém s motorem (snad) vyřešenej, zůstává 136... do spalováku se nějak dostal kus železa -> píst a spalovák samej důlek... hlava vyměněna, píst na nejnutnějších místech obroušen zbytek nerovností opatrně zaklepanej kladívkem (nejni to ideální řešení, ale kupovat novou pístní sadu se mi fakt nechce), kompresní poměr 10.1:1 (s LPG to celkem kamarádilo:) ), start v 0°C na LPG bez problémů :), jenom benzín to nějak nechtělo načerpat - odešel ventilek v AC pumpě... do 10.května ale musí chodit, emise asi budou chtít změřit i na benzín
22:12:08
06.10.2012
06.10.2012
URU
tak, další motor v pr...i
připravit náhradní a hurá měnit, to je už potřetí za tři roky co z nějakýho důvodu měnim motor
doufam že mi 135 vydrží víc než poslední 136 (cca 3000km)
připravit náhradní a hurá měnit, to je už potřetí za tři roky co z nějakýho důvodu měnim motor
doufam že mi 135 vydrží víc než poslední 136 (cca 3000km)
20:34:32
05.08.2010
05.08.2010
URU
přidány 2 nový fotky z TW srazu 2010 a jedna po příjezdu domu :)
12:02:16
12.06.2010
12.06.2010
URU
-> novomi: TW sraz mam v plánu, doufam že si Rapid nezačne vymejšlet blbosti, protože jinak beru Rudou Raketu :)
-> palinator: -> Apple STS Chvojkovice-Brod: dík, myslim že jak auto, tak profil nejni dokonalý (a nikdy ani zdaleka nebude)...
jinak jsem se 2 roky odhodlával založit tady kartu :)
-> palinator: -> Apple STS Chvojkovice-Brod: dík, myslim že jak auto, tak profil nejni dokonalý (a nikdy ani zdaleka nebude)...
jinak jsem se 2 roky odhodlával založit tady kartu :)
10:03:38
12.06.2010
12.06.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> palinator: souhlas, pěkné, chválim
09:25:19
12.06.2010
12.06.2010
palinator
Konečně zase nějakej profil, kterej za to stojí...
20:46:21
11.06.2010
11.06.2010
novomi
Je to nádhera, těšim se na sraz
20:17:26
11.06.2010
11.06.2010
URU
-> tomas120GLS: díky :)
10:00:34
11.06.2010
11.06.2010
tomas120GLS
velmi pekny Rapid + popis...